Reklama

Agregátor zdrojů


Výroba elektroškody běží. Ve Francii a Itálii vyjde po dotacích na 150 tisíc

auto.idnes.cz - 29 min 28 sek zpět

Citigo je první sériově vyráběnou škodovkou s čistě bateriovým pohonem. Zaváděcí edice prvních 500 kusů, které automobilka nabízela na českém trhu se slevou, už je rozebraná. Nyní tedy startuje model na ceně 480 tisíc. V Evropě jsou ovšem země, kde se díky dotacím pořídí citigo do zásuvky výrazně levněji.

Autorobot KITT byl zjevení, dnešní auta umí to co on zcela běžně

auto.idnes.cz - 29 min 28 sek zpět

Kultovních seriálů s automobilovou tematikou mnoho není, americký osmdesátkový Knight Rider nicméně patří k nejvýznamnějším z nich. Díky vysílání v českých televizích je dobře známý i u nás. Replika legendárního autorobota bude k vidění v sobotu v Lysé nad Labem.

Red Bull předvedl pit stop ve stavu beztíže

Auto.cz - Čt, 21/11/2019 - 20:50

Nejrychlejší zastávky v boxech měl v letošní sezóně Red Bull. Tým ukázal, že jeho mechanici dokáží vyměnit pneumatiky i v prostředí mikrogravitace.

Opel Corsa přijíždí na český trh, díky slevám ji pořídíte od 289.990 Kč

Auto.cz - Čt, 21/11/2019 - 19:51

Šestá generace populárního modelu Corsa konečně dorazila i na český trh, kde láká cenovkou startující pod hranicí 300.000 Kč. Otázkou však je, na jak dlouho

Elektrický Mustang Mach-e bude ještě ostřejší, zástupce Fordu naznačil model Shelby

Auto.cz - Čt, 21/11/2019 - 18:50

Jako každý správný Mustang, i elektrický čtyřdveřový crossover Mach-E by se měl dočkat úpravy Shelby, která nabídne ještě ostřejší svezení.

GM žaluje rivala FCA, viní ho z korupce při vyjednávání s odbory

Auto.cz - Čt, 21/11/2019 - 17:51

Největší americká automobilka General Motors (GM) zažalovala konkurenta Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Viní ho, že si při vyjednávání s americkým odborovým svazem United Auto Workers (UAW) po řadu let prostřednictvím korupce zajišťoval výhody v oblasti mzdových a pracovních podmínek.

Škoda vstupuje do nové éry, v Bratislavě zahájila sériovou výrobu Citigoe iV

Auto.cz - Čt, 21/11/2019 - 16:52

Z výrobní linky bratislavského závodu značky Volkswagen začaly sjíždět první čistě elektrické vozy Škoda Citigoe iV.

VW zvažuje elektrické kombi ve verzi Alltrack. Bez kompromisů s dojezdem se to neobejde

Auto.cz - Čt, 21/11/2019 - 15:55

Určitě jste zaregistrovali elektrický koncept ID. Space Vizzion, který VW představil na autosalonu v Los Angeles. Brzy se ho dočkáme ve výrobě.

Německé úřady uložily automobilkám pokutu 2,6 miliardy korun za kartel

auto.idnes.cz - Čt, 21/11/2019 - 15:21

Německý kartelový úřad uložil třem velkým automobilkám BMW, Volkswagen a Daimler úhrnnou pokutu sto milionů eur, což je 2,6 miliardy korun. Podle jeho zjištění se spolu dohadovaly na cenách oceli, kterou kupovaly od dodavatelů, a porušily tak zákon.

PŘEHLEDNĚ: Pět nejdostupnějších lehkých sporťáků na českém trhu

auto.idnes.cz - Čt, 21/11/2019 - 15:00

Také vás štve, jak jsou nová auta stále obéznější? Z trhu ale lehké sporťáky ještě nemizí, i když výběr je stále tenčí. Diskuzi můžeme vést i o tom, co to vlastně sportovní auto je.

Mercedes-Maybach GLS je opulentní SUV pro bohaté lidi. Se zvláštním vkusem

Auto.cz - Čt, 21/11/2019 - 14:50

Velké SUV Mercedes GLS se dočkalo luxusního provedení Maybach, které si na silnici s klasickou verzí rozhodně nespletete.

Naštvaní lidé kritizují jméno Mustang pro elektrický crossover. Tisíce z nich už podepsaly petici

Auto.cz - Čt, 21/11/2019 - 13:50

Představením nového elektromobilu způsobil Ford nemalé pozdvižení. Jenže nejspíše ne takové, jaké by si asi automobilka představovala.

Maserati ukončuje výrobu sporťáků, které nezestárly ani po dlouhých 12 letech

Autoweb - Čt, 21/11/2019 - 13:00

Současně s modernizací výrobní linky byla zahájena i stavba lakovny. Ta bude pro závod zcela novým zařízením a bude vybavena inovativními technologiemi s nízkým dopadem na životní prostředí a speciálně upravená tak, aby zákazníci mohli sledovat lakování svého vozu.

Model GranTurismo představený na ženevském Mezinárodním autosalonu v roce 2007 představuje milník v historii značky Maserati. Toto čtyřsedadlové dvoudveřové kupé s klasickým designem Pininfarina a atmosféricky plněným osmiválcovým motorem vzniklo jako moderní pojetí vozu Maserati A6 1500 z roku 1947 a v průběhu času se stalo nejikoničtějším vozem, který byl kdy v továrnách Maserati vyroben. V roce 2009 se po představeni na frankfurtském Mezinárodním autosalonu k modelu GranTurismo připojil i model GranCabrio.

Po několika nových verzích zažil model GranTurismo tu poslední s označením MY18, která představuje efektivní obměnu stylu s vylepšenou aerodynamikou, ergonomií a systémy pro informace a zábavu. S MY18 obsahovala řada GranTurismo a GranCabrio dvě verze s jasně rozlišitelnými jedinečnými identitami: Sport a MC (Maserati Corse).

Maserati GranTurismo je maximálním vyjádřením GT charakteru této značky, a to díky charismatickému 4,7litrovému osmiválcovému motoru Ferrari schopnému dosáhnout výkonu až 460 koňských sil při 7 000 otáčkách za minutu a 520 Nm při 4 750 otáček za minutu.

Od roku 2007 dosáhly vozy GranTurismo a GranCabrio jedinečného úspěchu. Těchto dnes již ikonických vozů se dosud prodalo po celém světě více než 40 000, přičemž 28 805 z nich bylo GranTurismo a 11 715 GranCabrio.

Lamborghini poodhaluje nový koncept Vision Gran Turismo

Auto.cz - Čt, 21/11/2019 - 12:54

Lamborghini zveřejnilo první ukázku nového konceptu Vision Gran Turismo, jehož premiéra je naplánována na finále šampionátu FIA GT Championships 2019.

Mercedes-Benz Marco Polo slaví 35. výročí

Autoweb - Čt, 21/11/2019 - 12:05

První Marco Polo bylo založeno na modelu Mercedes-Benz 209 D – dodávce v Německu běžně nazývané „Brémský transportér“. Jejími charakteristickými rysy byly krátká přední kapota a lak vyvedený v bahamské béžové, která měla obzvlášť v osmdesátých letech nádech moderny.

První Marco Polo poháněl naftový pětiválcový motor OM 617 o výkonu 88 koní, dosahoval maximální rychlosti 120 km/h a pyšnil se točivým momentem 172 Nm, což dohromady znamenalo na tehdejší dobu skutečně dynamické jízdní vlastnosti.

Díky šířce 198 cm a poloměru otáčení 10,9 metru bylo Marco Polo snadno ovladatelné i v městských centrech. I přes své kompaktní rozměry poskytovalo skutečné pohodlí pro kempování – s dvojitou postelí ve své vysoké střeše, lavicovým sedadlem v zadní části, otočnými sedadly řidiče a spolujezdce, nebo kuchyňkou se dřezem, dvěma plynovými vařiči a ledničkou, kterou bylo možno napájet plynem, 12voltovým elektrickým systémem, popřípadě externím připojením o 220 V.

O proměnu dodávek Mercedes-Benz na modely Marco Polo se od roku 1984 stará společnost Westfalia, zkušený výrobce nástaveb z německého města Rheda-Wiedenbrück. Od roku 2014 je Marco Polo dostupné jako současná verze založená na Třídě V. Letos se navíc dočkalo faceliftu, stejně jako Marco Polo Horizon. Produktovou nabídku řady Marco Polo doplňuje Marco Polo Activity, založené na modelu Vito.

Zdroj: Mercedes-Benz

Jak jméno napovídá, přichází speciální model ArtVenture, představený na počest 35. výročí Marco Pola, v obzvlášť výrazném barevném provedení – podobně jako jeho „bahamsky béžový“ předchůdce. Pozornost kolemjdoucích si totiž vyslouží nejen tyrkysovými měchy střešního poklopu, ale také bočními polepy v tyrkysové a matně černé barvě.

O potěšení z jízdy se stará dynamický a efektivní čtyřválcový dieselový motor OM 654, použitý také v současných sériových modelech řady Marco Polo, dostupný v několika variantách: Vrcholná motorizace 300 d se pyšní výkonem 239 koní, točivým momentem 500 Nm a maximální rychlostí 215 km/h (kombinovaná spotřeba 6,1 l/100 km, kombinované emise CO2 161 g/km).

Citroën opravdu skončil ve WRC. Prý nemá jezdce

Auto.cz - Čt, 21/11/2019 - 11:50

Jako oficiální důvod ukončení aktivit ve WRC uvedl Citroën odchod Sébastiena Ogiera. Něco mi říká, že se to Citroënu spíš hodilo.

Volvo s desetilitrovým osmiválcem a výkonem 3000 koní za cenu 290 tisíc korun je nákup století

Autoweb - Čt, 21/11/2019 - 11:06

Švédská cihlička honosící se názvem Volvo 960 nebyla v roce 1992 úplný ořezávátkem. S třílitrovým řadovým šestiválcem dokázalo na zadní kola posílat nějakých 200 koní. Majiteli kousku to ale evidentně nestačilo, a proto se rozhodl pod kapotu narvat vidlicový osmiválec. O objemu 10,3 litrů. S kompresorem. Jo a málem bychom zapomněli na ta čtyři turba, co zdobí motor po stranách.

Nemusíme dodávat, že výsledek je absolutně absurdní, což naprosto zbožňujeme. Celá záležitost funguje na 116 oktanový závodní benzín a podle majitele ze sebe vymáčkne 3000 koní a 4262Nm. Výkon na zadní kola putuje skrze automatickou převodovku GM 4L85e, většina jejích vnitřností ale byla vyměněna – původně byla přece jen stavěna na zhruba osminový točivý moment.

Kousek se nakonec prodal v aukci na eBayi za 12 500 dolarů, tedy v přepočtu za zhruba 290 tisíc korun. Tím se dostáváme zhruba k necelým 100 Kč za koně a to není vůbec špatný kup – s výjimkou sotva pojízdných vraků s padesátikoňovým jednolitrem za pět tisíc + ekodaň jen stěží seženete vůz s lepším poměrem cena/výkon.

  • Zdroj: eBay
Celá galerie 5

Nejvýkonnější MINI John Cooper Works GP dostalo 306 koní a pouze automatické řazení

Auto.cz - Čt, 21/11/2019 - 10:57

MINI dnes v Los Angeles představilo svůj nejrychlejší a nejvýkonnější model, kterým je limitovaná edice John Cooper Works GP s výkonem přes 360 koní.

Stěhování výroby toyot po Evropě: důležitý Yaris míří do Kolína

auto.idnes.cz - Čt, 21/11/2019 - 10:38

Od roku 2021 bude v kolínské fabrice naplno vládnout Toyota. Podle informací iDNES.cz tam přesune výrobu svého nejvýznamnějšího evropského modelu, malého yarisu s důležitým hybridním pohonem.

Japonský císař vyrazil do ulic Tokia v unikátní limuzíně vzácnější než Rolls-Royce

Autoweb - Čt, 21/11/2019 - 10:09

Japonsko oslavuje nového císaře Naruhita, jehož nástup na trůn doprovází obrovské oslavy. Císař Naruhito a císařovna Masako se zúčastnili slavnostní přehlídky, během níž seděli na zadním sedadle jedinečného kabrioletu Toyota Century, která v císařově garáži nahradila zastaralý Rolls-Royce Corniche III.

Původně se přehlídka měla uskutečnit 22. října, ale země ji zpozdila kvůli řešení následků ničivých tajfunů. Japonská vláda uvedla, že se na slavnostní přehlídku v Tokiu přišlo podívat přibližně 119 000 lidí.

Garáž vládnoucí japonské rodiny byla modernizována po dlouhých 30 letech. Toyota kromě unikátního kabrioletu, který vznikl v jediném exempláři, rovněž vyrobila vzácnou speciální limuzínu s ještě větším prostorem na zadních sedadlech, než jaký má standardně vyráběná Toyota Century.

Zdroj: VOA News

Limuzína Century je nejluxusnější a nejdražší Toyotou na japonském trhu, protože základní cenu modelu lze přepočítat na 4,2 milionu korun. Pod kapotou má hybridní pětilitrový osmiválec o výkonu 425 koní.

Century si kupují zákazníci s vysokým společenským vlivem, mezi něž patří politici nebo generální ředitelé největších společností, a Toyota se nebrání individuálním úpravám. Akio Toyoda, generální ředitel Toyoty, si nechal vyrobit neméně unikátní Century GRMN s bílým lakem a sportovnějším vzhledem.

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah