Reklama

Agregátor zdrojů


Sledujte aukci o pomalovaný Mini Cooper. Auto je jediné na světě

auto.idnes.cz - 23 min 25 sek zpět

Na iDNES.cz právě probíhá aukce o unikátní auto. Mini Cooper upravený designérem Lucou Stradivarim je jediný na světě. Vyvolávací částka je tři sta tisíc korun, což je třetina jeho ceny. Utržené peníze půjdou na podporu studií talentované houslistky Elišky Kukalové.

Ford Mustang Raptor: Americká legenda do terénu je zbytečnost, kterou nutně potřebujeme!

Autoweb - 53 min 14 sek zpět

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka-37-640x360.jpg

Americká osmiválcová auta jsou už dlouhá desetiletí symbolem nespoutaných drsňáků, kteří se nezastaví před ničím. I takto by se dal popsat nejnovější render známého grafika X-Tomi Design, jenž tento týden odhalil svou vizi terénního Mustangu, s nímž by se dalo projet skoro všude.

Myšlenka vychází z reálných přestaveb, při nichž byla skombinována karoserie Mustangu s podvozkem terénního Fordu Bronco, přičemž ve výsledném voze samozřejmě nechyběl vidlicový osmiválec.

Nová kombinace sportovního kupé s terénními modely Raptor vytváří skvěle vypadající virtuální koncept s bohatým oplášťováním a velkých kol s pneumatikami pro použití mimo zpevněné silnice. O pohon by se měl starat pětilitrový vidlicový osmiválec o výkonu 460 koní, který lze najít v současné generaci Mustangu. Podle tvůrce by měl být zachovaný i pohon zadních kol. Líbí se vám?

Příspěvek Ford Mustang Raptor: Americká legenda do terénu je zbytečnost, kterou nutně potřebujeme! pochází z Autoweb.cz

Euro NCAP 2018: Suzuki Jimny – Pouhé tři hvězdy pro novou generaci

Auto.cz - 1 hod 1 min zpět

Suzuki Jimny ve své nejnovější generaci v testech organizace Euro NCAP získalo pouze tři hvězdy. Hlavní nedostatky byly v ochraně dospělých cestujících, zatímco ochrana dětských pasažérů byla na dobré úrovni.

Euro NCAP 2018: Volkswagen Touareg – Pět hvězd i s jistými nedostatky

Auto.cz - 2 hod 48 sek zpět

Volkswagen Touareg ve své třetí generaci získal plný počet hvězd, ale má jistý prostor pro zlepšení v ochraně dospělých cestujících i chodců.

Nissan Skyline GT-R R34 s výkonem 1 000 koní se prohání na závodech do vrchu. Tohle je brutální masakr!

Autoweb - 2 hod 53 min zpět

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka_gt-r_1000hp_hillclimb-640x360.jpg

Nissan Skyline GT-R R34 rozhodně výjimečným vozem je – a to i v sériovém stavu. Na tomhle toho v sérii ale moc nezůstalo. Žlutá Godzilla Wadea Van Zummerena je totiž upravená primárně pro drift a pod kapotou ukrývá dvěma turby přeplňovanou V6 o objemu 4,2 litru původem z novější generace R35. Skrze šestistupňovou sekvenční převodovku putuje na kola opravdu neskromná tisícovka koní.

Auto není stavěno na závody do vrchu a na Knysna Speed Festival si tak užívalo svého druhu vedlejšák, zatímco o přední příčky bojovaly spíše opravdové vrchařské speciály. Přesto je však jízda tohoto vozu doslova velkolepá – a to i bez okázalých driftů, které byste možná čekali. Vůz se sice na záznamu občas trochu sklouzne, ale jinak je jeho jízda soustředěná a hlavně neskutečně rychlá.

Příspěvek Nissan Skyline GT-R R34 s výkonem 1 000 koní se prohání na závodech do vrchu. Tohle je brutální masakr! pochází z Autoweb.cz

Peugeot e-Legend je krásný retro koncept. Na stovce je za 4 sekundy a ujede 600 km

Auto.cz - 3 hod 22 min zpět

Koncept francouzské automobilky sice využívá retro motivů, výrobce ale o něm prohlašuje, že se jedná o vizi budoucnosti značky.

Monza SP1 a SP2 oficiálně: Nejsilnější Ferrari, která mohou na běžné silnice

Auto.cz - 3 hod 50 min zpět

Včera se na veřejnosti objevila první várka neoficiálních fotografií nových speedsterů z Maranella. Dnes už se nám představují bez jakýchkoliv tajemství.

ABS slaví 40 let: Připomeňte si historii jednoho ze zásadních vynálezů

Autoweb - 4 hod 53 min zpět

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka-36-640x360.jpg

Protiblokovací systém ABS (Anti-lock Braking System) umožňuje zachovat v celém rozsahu řiditelnost vozidla i při maximálním brzdění, protože nedochází k blokování kol. Mercedes-Benz a jeho vývojový partner Bosch představili světovou novinku ve dnech 22. až 25. srpna 1978 na zkušebním polygonu závodu Daimler-Benz Untertürkheim. ABS se stalo ihned senzací i z toho důvodu, že se s tímto systémem prosadila v konstrukci automobilu další digitální technika. Zároveň došlo k nové definici role vozidla, z něhož se začal stávat partner na čtyřech kolech, který ve stále větší míře aktivně podporuje řidiče.

Mercedes-Benz vysvětloval funkci protiblokovacího systému v brožuře před 40 lety následovně: „Protiblokovací systém sleduje pomocí snímačů změny otáček jednotlivých kol během brzdného procesu a předává je řídicí jednotce – počítači. Dojde-li k příliš rychlému poklesu otáček (například při brzdění na kluzkém povrchu) a hrozí-li zablokování kola, sníží řídicí jednotka (počítač) u tohoto kola automaticky brzdný tlak. Znovu se zvýší otáčky kola a poté i brzdný tlak, čímž se kolo zpomalí. Tento proces se opakuje mnohokrát za sekundu.“

To, co v éře analogových elektrických a elektronických systémů znělo možná složitě, bylo v praxi jednoduše přesvědčivé. Automobil přenáší díky ABS dokonce i
na mokré, namrzlé či zasněžené vozovce nebo v těžkém terénu nejvyšší fyzikálně možnou brzdnou sílu na povrch, přičemž nedochází k blokování kol a vozidlo zůstává
řiditelné dokonce i při maximálním brzdění.

Po představení před 40 lety byl již jen malý krok od zavedení protiblokovacího systému do sériové výroby. Systém ABS oslavil premiéru na konci roku 1978 jako výbava na přání pro Mercedes-Benz třídy S modelové řady 116. Příplatek tehdy činil 2217,60 DM. O dva roky později byl již na přání k dispozici pro veškeré osobní vozy  značky. Mercedes-Benz představil v roce 1981 protiblokovací systém pro užitková vozidla. A od října 1992 bylo ABS standardní výbavou všech modelů osobních vozů značky s hvězdou. Dnes je tento asistenční systém samozřejmostí v automobilech prakticky všech výrobců na celém světě – díky inovační kultuře značky MercedesBenz.

Výjimečné milníky ve vývoji

Premiéra protiblokovacího systému před 40 lety byla raným milníkem ve vývoji jedinečných inovací v podobě digitálních asistenčních systémů Mercedes-Benz. Prehistorie ABS sahá však u značky Mercedes-Benz až do 50. let 20. století. V roce 1953 přihlásil Hans Scherenberg, tehdy vedoucí konstrukce ve společnosti Mercedes-Benz, patent, který měl bránit blokování kol vozidla při brzdění. Podobná řešení se sice již používala v letecké dopravě (Anti-Skid) a v železniční dopravě, jako ochrana proti zablokování a smyku (Knorr). Avšak funkce ABS v automobilech představuje velmi komplexní systém, který klade mimořádně vysoké požadavky na senzory, zpracování signálu a řízení. Komponenty například musí bezchybně zaznamenávat zpomalování a zrychlování otáčení kol i při průjezdu zatáčkou, na nerovnostech vozovky a při velkém znečištění.

Intenzivní a nepřetržitá výměna znalostí mezi koncernovým výzkumem a vývojem i průmyslovými partnery vedla nakonec k úspěchu. V roce 1963 byly zahájeny v oddělení předběžného vývoje tehdejší společnosti Daimler-Benz AG konkrétní práce na elektronicky řízené a hydraulicky ovládané brzdové soustavě. Společnost navíc od roku 1966 spolupracovala s heidelberským specialistou na elektroniku Teldix, který byl později převzat společností Bosch. Výsledek měl premiéru v roce 1970: Hans Scherenberg, v té době již šéf vývoje společnosti Daimler-Benz, představil
zástupcům médií na zkušebním polygonu v Untertürkheimu analogově elektronický systém „Mercedes-Benz/Teldix Anti-Bloc-System“.

Prezentace v roce 1970 dokázala funkčnost tohoto principu. Vývojáři však poznali, že pro velkosériově vyráběné ABS je správnou cestou digitální řízení, které je spolehlivější, méně složité a zároveň mnohem výkonnější než analogová elektronika. Ve spolupráci se společností Bosch, která zajistila vývoj digitální řídicí jednotky, tak bylo vyvinuto ABS druhé generace jako digitální řešení. Inženýr Jürgen Paul, vedoucí projektu ABS ve společnosti Mercedes-Benz, později označil rozhodnutí pro digitální mikroelektroniku za průlomový okamžik ve vývoji ABS.

Zrození systémů Intelligent Drive

Protiblokovací systém ABS zahájil rozsáhlé vítězné tažení digitálních asistenčních systémů v konstrukci automobilů Mercedes-Benz. Nové systémy, mezi něž se zařadily například protiprokluzový systém ASR (1985), elektronicky řízený stabilizační systém ESP® (1995), brzdový asistent BAS (1996) a adaptivní tempomat DISTRONIC (1998), používají mimo jiné také senzory ABS. K nim se připojuje stále větší počet stále výkonnějších senzorů, například senzor míry otáčení vozidla kolem svislé osy systému ESP®, radarový senzor adaptivního tempomatu DISTRONIC a
později i kamerové systémy, ultrazvukové senzory a GPS.

Mercedes-Benz stanovuje od roku 1978 stále nová měřítka pro celý automobilový průmysl dalšími digitálními asistenčními systémy. To platí i pro inteligentní propojení jednotlivých funkcí s nadřazenými systémy. Na přelomu tisíciletí zahájený proces integrace bezpečnostních systémů pokračuje preventivním bezpečnostním systémem PRE-SAFE® až k současnému souboru asistenčních funkcí Intelligent Drive Next Level. Automobil ještě nikdy nebyl tak inteligentní jako dnes – díky inovativnímu vývoji značky Mercedes-Benz, na jehož začátku stála před 40 lety
premiéra digitálního protiblokovacího systému ABS.

Příspěvek ABS slaví 40 let: Připomeňte si historii jednoho ze zásadních vynálezů pochází z Autoweb.cz

Jízda na kole rychlostí přes 200 km/h? Za Porsche Cayenne Turbo se povedlo 217,7 km/h!

Auto.cz - 4 hod 53 min zpět

Porsche se po čtyřiceti letech opět zapojilo do překonávání rychlostních rekordů v jízdě na kole. Neil Campbell se díky tomu stal nejrychlejším Evropanem na jízdním kole.

FlixBus využívá stále více Evropanů pro cestu na dovolenou

Auto.cz - 5 hod 23 min zpět

Společnost FlixBus uvádí, že Evropané v letošním létě cestovali dálkovými autobusy na letní dovolenou více než kdy předtím.

Chcete BMW zadarmo? Musíte se přestěhovat do Šanghaje

Autoweb - 6 hod 53 min zpět

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/bmw_3_series_sedan_10_2-640x360.jpg

Z Číny se během několika let stal největší automobilový trh světa a to samé platí i v oboru nemovitostí. Jeden z místních developerů se navíc rozhodl zkombinovat obojí dohromady a přijít se zajímavou nabídkou, jak nalákat zákazníky.

Ke každému prodanému apartmánu v nóbl budově v Šanghaji přidá jako dárek automobil značky BMW. Noví majitelé si dokonce mohou vybrat mezi vozem řady 3 a malým SUV X1. Cílem developera je zaplnit bytové jednotky v nově postaveném bytovém domě, jelikož je obsazených pouze 25 z celkových 350 apartmánů.

Jestli vás nabídka opravdu zaujala a přemýšlíte o přestěhování do Šanghaje, drobnou komplikací může být prodejní cena bytů. Každý z nich je prodáván za přibližně 621 tisíc amerických dolarů (v přepočtu skoro 13,5 milionu korun). Pokud však o vůz nemáte zájem, společnost je ochotná snížit cenu nemovitosti, která ale stále neklesne pod půl milionu dolarů.

I přesto je poptávka po nemovitostech na území Číny obrovská, jelikož v zemi žije přibližně 1,6 milionů obyvatel. Daří se i automobilovému průmyslu, který však v poslední době zpomaluje. Za rok 2017 se v Číně prodalo 28,8 milionu nových aut, což je jen 3% nárůst oproti roku předchozímu.

Příspěvek Chcete BMW zadarmo? Musíte se přestěhovat do Šanghaje pochází z Autoweb.cz

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

auto.idnes.cz - 12 hod 53 min zpět

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči. Velká slova, kterými popisoval budoucnost bez spalovacích motorů, byla až nakažlivá. Elektromobilitu slibuje i dnes, na pozici šéfa koncernu VW. Jenže zjistil, že mu nepasuje do účetnictví.

Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Auto.cz - St, 19/09/2018 - 18:50

Nový Peugeot 508 byl jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Nyní auto konečně dorazilo na český trh a společně s ním i ceny jednotlivých výbav.

Euro NCAP 2018: Audi A6 – Pět hvězd bez zaváhání

Auto.cz - St, 19/09/2018 - 17:50

Audi A6 ve své nejnovější generaci v testech Euro NCAP předvedlo, že nabízí kvalitní aktivní i pasivní bezpečnost.

Velká letní soutěž s Mitsubishi skončila. Vyhráli jste?

Autoweb - St, 19/09/2018 - 17:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/06/galerie-1-1-640x360.jpg

Je rozhodnuto. Veřejnost hlasováním vybrala deset nejkrásnějších automobilů přihlášených do naší soutěže a porota z nich pak zvolila absolutního vítěze. Podívejte se, jak to dopadlo. Na úvod si připomeňme, že o celkovém vítězi rozhodovala šestičlenná porota, která vybrala na základě svých preferencí a vkusu.

Porota rozhodovala ve složení:

  • Marek Vodička, marketing a PR manažer M Motors CZ, s. r. o.
  • Pavlína Nováková, PR Asistent M Motors CZ, s. r. o.
  • Soňa Keppertová, výkonná ředitelka Media-Park
  • Pavel Schuster, account manager Programmatic Media
  • Sabina Sarkisovová, projektová manažerka Programmatic Media
  • Radek Báča, kreativní konzultant Programmatic Media

Porotu nejvíce oslovila krásná fotografie s názvem „Hvězdy, co znamenají svět“ Adama K., která v sobě snoubí kouzlo automobilu, hvězdné oblohy a vzrušujícího pocitu nově nabytých zážitků při cestování. Adam tak může nažhavit svůj fotoaparát, jelikož ho čeká exkluzivní pobyt v Rakousku s Mitsubishi Eclipse Cross.

Stejně tak nepřijdou krátka hlasující, ze kterých jsme náhodnou volbou vybrali tři, kteří získají dárkové předměty od M Motors CZ, s. r. o. A vítězi jsou:

  • Rostislav G.
  • Jan P.
  • Zdenka V.

Všem vítězům srdečně gratulujeme. V nejbližších dnech je budou kontaktovat zástupci společnoswti M Motors CZ s.r.o., aby pro ně připravili vybrané ceny a domluvili podrobnosti ohledně předání.

Příspěvek Velká letní soutěž s Mitsubishi skončila. Vyhráli jste? pochází z Autoweb.cz

Jako ve videohře: Vozy Porsche vám prý poradí ideální závodní stopu na okruhu

Auto.cz - St, 19/09/2018 - 16:55

Stuttgartská automobilka investuje do švýcarské společnosti WayRay. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, kdyby se tato firma nevěnovala rozšířené realitě pro head-up displeje.

Moto Guzzi V85 TT ve finální podobě zůstala věrná původnímu konceptu

Auto.cz - St, 19/09/2018 - 15:50

Moto Guzzi V85 TT uvede do sériové výroby design i techniku atraktivního konceptu a stane se základem pro novou řadu motocyklů své značky.

BMW Z4 prozrazuje podrobnosti o technice. Nastartujete jej telefonem

Auto.cz - St, 19/09/2018 - 14:55

Po dlouhých devíti letech přichází BMW s novou generací roadsteru Z4. Po premiéře v Paříži budou zatím na výběr tři zážehové pohonné jednotky. Které to jsou?

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

auto.idnes.cz - St, 19/09/2018 - 14:15

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí červená. Tento nápad se zalíbil ministru dopravy Danu Ťokovi. A otestovat by chtěl i 140kilometrovou rychlost na dálnicích. Dřív než za rok se to však stihnout nedá.

Škodovka pokračuje v sérii historických přednášek. Tentokrát můžete vyrazit na neobyčejné příběhy z minulosti

Autoweb - St, 19/09/2018 - 14:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka-34-640x360.jpg

Podzimní cyklus přednášek připomene nejen působivý rozvoj značky L&K/ŠKODA na pozadí konkurenčního boje let 1918-1938, ale i vozy prezidenta T.G. Masaryka. Jistě zaujmou také informace o dávno zapomenutém způsobu distribuce pohonných hmot před více než 100 lety.

Automobily první republiky

Podzimní sérii cyklu Neobyčejné příběhy z historie automobilky zahájí přednáška motoristického publicisty Jana Tučka, věnovaná automobilům první republiky (1918-1938). Vývoj československého motorismu představí v širších souvislostech, včetně konkurenčního boje širokého spektra domácích automobilek, z něhož vyšla značka ŠKODA vítězně. Přednášející se bude podrobněji věnovat legendárním modelům POPULAR a RAPID, pádné odpovědi společnosti ŠKODA na světovou hospodářskou krizi. Posluchače jistě zaujmou také informace o prototypech s motorem vzadu, připomínka úspěchů vozů ŠKODA v závodech a soutěžích atd.

Kdy: 25. září, od 17:30 h v sále L & K Fórum

Všechny prezidentovy vozy

Po dobu výkonu své funkce (1918-1935) používal „President Osvoboditel“ Tomáš Garrigue Masaryk řadu automobilů výhradně československých značek. Nejdéle ze všech měl k dispozici progresivně řešený, zároveň luxusní a elegantní model ŠKODA Hispano-Suiza. O tomto rychlém šestiválcovém voze objemu 6,6 litru a výkonu 100 koní (73,6 kW), ale i o dalších automobilech ve službách kanceláře prezidenta republiky Masaryka, promluví Lukáš Nachtmann, odborný koordinátor Archivu společnosti ŠKODA AUTO.

Kdy: 23. října, od 17:30 hod. v sále L & K Fórum

Historie a vývoj čerpacích stanic

Jiří Křížek, ředitel Severočeského muzea v Liberci, fundovaně přiblíží prapočátky prodeje pohonných hmot pro motocykly a automobily. Na přelomu 19. a 20. století byl totiž benzin dostupný prakticky jen v lékárnách a drogeriích. Původní zaletovaná plechová balení a skleněné demižony teprve po letech ustoupily výdejním stojanům s ručním či elektrickým přečerpáváním a cejchovanou nádobou, z níž se palivo samospádem přepouštělo do nádrže vozidla.

Kdy: 13. listopadu, od 17:30 hod. v sále Hieronimus II.

Vstup na všechny uvedené přednášky je zdarma. V příslušných sálech ŠKODA Muzea (třída Václava Klementa 294, Mladá Boleslav) s dostatečnou kapacitou začínají ve výše uvedených termínech, vždy v úterý v 17:30 hodin.

Obliba ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi mezi českými i zahraničními hosty setrvale roste, v roce 2017 si připsalo návštěvnický rekord: přivítalo 254 143 osob. V moderní expozici a nově zrekonstruovaném depozitáři je poutavě prezentována historie značky ŠKODA, velké oblibě se těší také tematické výstavy i kulturní akce včetně koncertů populárních hudebních skupin.

Po předchozí rezervaci lze návštěvu ŠKODA Muzea spojit s prohlídkou výrobního závodu ŠKODA AUTO, případně partnerského Leteckého muzea Metoděje Vlacha, situovaného na letišti v Mladé Boleslavi, či areálu Rodného domu Ferdinanda Porscheho v Liberci-Vratislavicích. Pro všechna zde uvedená muzea je možné získat zvýhodněné kombinované vstupné.

Příspěvek Škodovka pokračuje v sérii historických přednášek. Tentokrát můžete vyrazit na neobyčejné příběhy z minulosti pochází z Autoweb.cz

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah