Reklama
Agregátor zdrojů
Pochybné praktiky při vymáhání parkovného: Šmejdi z parkovišť
Auto.cz - So, 07/12/2024 - 18:48
Byli jste na dovolené v Chorvatsku nebo plánujete výlet na adventní trhy do Vídně? Možná vás čeká předžalobní výzva za špatné parkování, aniž byste stáli, kde nemáte.
Pontiac Star Chief (1954–1957): Deluxe, Custom a Catalina
Auto.cz - So, 07/12/2024 - 16:44
První dvě generace modelů Pontiac Star Chief vycházely z koncernové platformy A s rozvorem 3150 mm. První generaci poháněl řadový osmiválec a druhou motory V8 s objemem 4,7 až 5,7 litru.
McLaren vyrazí vstříc titulu z první řady. Pole position získal Norris
Auto.cz - So, 07/12/2024 - 16:03
Kvalifikaci na Velkou cenu Abú Dhabí 2024 vyhrál Lando Norris. V první řadě ho doplní Oscar Piastri. Ve druhé řadě budou na startu Carlos Sainz a Nico Hülkenberg.
Dacia uvádí unikátní Duster Soul of Dakar. Můžete si jej udělat doma
Auto.cz - So, 07/12/2024 - 14:43
Dacia si připravila zajímavou reklamu na originální doplňky pro nejnovější duster. Inspiruje se Dakarem a všechny použité díly najdete v katalogu příslušenství.
Kupujete ojetinu a chcete klidně spát? Není záruka jako záruka
Auto.cz - So, 07/12/2024 - 12:42
Nejeden prodejce ojetých aut nabízí na své zboží záruku. Výluky z ní však mohou být tak rozsáhlé, že může jít spíš o vějičku na důvěřivce, než o skutečnou pojistku.
Tříkolka Piaggio Ape v Evropě končí. Dvoutaktní kozí dech nesplňuje emise
Auto.cz - So, 07/12/2024 - 10:49
Už od konce čtyřicátých let je Piaggio Ape významným pomocníkem italských podnikatelů, který nachází využití i ve zbytku světa. Zejména v Itálii se používá jako pojízdná kavárna, prodejna pečiva nebo univerzální užitková tříkolka pro rozvoz zboží nebo pizzy.
Jak přepravit vánoční stromek? Je to snadné, když víte, jak na to
Auto.cz - So, 07/12/2024 - 09:00
Stromek je nedílnou součástí Vánoc v drtivé většině českých rodin. Přepravit jedli či smrček z prodejny domů není nic složitého, ale nějakou přípravu to přeci jen chce.
Na trhu je nejvýkonnější Defender všech dob. Za dokonalost si účtuje necelých 5 milionů korun
Autoweb - So, 07/12/2024 - 08:32
Klasický Defender má tři základní karosářské verze s číselným označením 90, 110 a 130. Ta s nejnižší hodnotou je třídveřová, pojme až šest osob a je dlouhá kolem 4,3 metru. Prostřední je o zhruba 43 centimetrů delší, má dvoje dveře navíc a je k dostání v pěti až sedmimístném uspořádání. Sto třicítka jich uveze až osm a na délku měří přes pět metrů i bez rezervního kola na zádi. A k dostání jsou ještě užitkové varianty 90 a 110 Hard Top s instalovanou oddělovací příčkou uvnitř, což zároveň znamená, že jsou jen dvoumístné.
Celá galerie 24Výběr motorizací se orientuje na více či méně elektrifikované motory, kde základem je mild-hybridní naftový šestiválec D200 o síle rovné dvěma stům koní, případně jeho silnější alternativy D250 a D300, která má pod kapotou těch koní hned tři sta. Seznam doplňuje ryze zážehový motor s kompresorem o objemu pěti litrů a výkonu 425 nebo 500 koní a pro Defender 110 je k mání ještě plug-in hybrid, jenž kombinuje elektromotor s benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem. A pak je tu OCTA.
Nejde jen o síluDefender OCTA vychází z karosářské verze 110, je však o 28 mm vyšší a má rozchod kol vpředu i vzadu o téměř sedm centimetrů širší. Cílem bylo zlepšit jízdní vlastnosti v tom nejtvrdším terénu, čemuž přispívá také zvýšená brodivost o deset centimetrů na rovný metr a zároveň vyšší světlá výška s hodnotou 323 mm. Mimo to se zlepšily i nájezdové úhly.
Jenomže novinka nemá za cíl jen ukojit touhy offroadových nadšenců, ale chce rovněž zapůsobit i na běžných silnicích. Proto je také vybavena elektronicky řízeným vzduchovým podvozkem 6D Dynamics, který byl poprvé představen u modelu Range Rover Sport SV. Složitý mechanismus hydraulicky propojených tlumičů je ovládaný skrze centrální jednotku a dokáže nezávisle na každém kole měnit jejich kompresi i odskok. Je díky tomu schopen kontrolovat náklon karosérie, a to jak v příčném, tak i v podélném směru, aniž by bylo potřeba klasických stabilizátorů. Samozřejmostí je i výškové nastavení pneumatického odpružení.
Ještě působivější jsou jednotlivé parametry motoru nového Defenderu. Jde o dvakrát přeplňovaný zážehový osmiválec o objemu 4,4 litru z dílny BMW, jenž má k dispozici úctyhodných 635 koňských sil a 750 Nm točivého momentu. Dvě a půl tuny vážící stroj rozpohybuje z nuly na sto za pouhé čtyři vteřiny a dokáže jet rychlostí až 250 km/h v závislosti na zvolené verzi.
Luxus na paluběNázev OCTA je odvozen od nejtvrdšího materiálu na planetě a jeho osmihranného tvaru, čímž má vyjadřovat odolnost a prémiový charakter vozu. Proto také najdete ve středu titanových disků s pískovanou povrchovou úpravou tvar diamantu v černé lesklé barvě a grafika drahokamu prostupuje taktéž celým interiérem.
V něm najdete nová sportovní sedadla se systémem Body and Soul, díky němuž máte pomocí jemných vibrací „cítit“ zvuk audiosystému. Jsou vyrobeny z odolných materiálů a v různých barevných provedeních. Standardně jsou vyhřívaná i ventilovaná a lze je elektricky nastavit ve 14 směrech.
Součástí výbavy jsou mimo jiné LED světlomety s Matrix technologií, panoramatické střešní okno, bezklíčový systém, vyhřívaný volant, adaptivní tempomat, 3D prostorová kamera, bezpečnostní asistenty, parkovací senzory a nebo také bezdrátové nabíjení telefonu. Součástí je i metalický lak, případně za příplatek ochranná fólie v matném provedení. Začíná na téměř 4,8 milionu korun, nicméně v provedení Edition One se speciální výbavou, karbonovými doplňky a lakováním vychází na necelých 5,3 milionu.
O důvod víc, proč ho mítDefender OCTA jsem měl možnost si prohlédnout na akci pořádané automobilkou v českých Krkonoších a na mě jako fanouška offroadu dokonale zapůsobil. Už samotné klasické provedení má šmrnc a je prošpikováno propracovanými detaily, které budí dojem luxusu a zároveň robustnosti i potřebné bytelnosti. A to vše anglický klenot ještě umocňuje. Sami můžete posoudit z naší fotogalerie.
Zdroj: Martin LankašAčkoli nám byly jízdy s touhle bestií zapovězeny, její umírněnější bratr ji plně zastoupil. Na polygonu i v okolním terénu jsem měl možnost vyzkoušet schopnosti Defendera se vznětovým šestiválcem. A dopředu říkám, na limit jsem se v žádném případě nedostal. Dostával jsem instrukce, co, kde a jak nastavit, aby to Angličan v pohodě vyjel, ale i kdybych tam dal normální režim, tak se ani nezapotí.
V jednu chvíli jsem si říkal, že mají organizátoři velkou důvěru nejen ve stroje, ale i v pozvané novináře, když mě s kolegou vyslali do poměrně složitějšího terénu s užší cestou plnou kaluží, náklonů a kamení. Ani to ovšem Defendera nijak nevykolejilo. Nás pak ale jo. Později jsme totiž zjistili, že chybou komunikace jsme odbočili dřív a danou cestou vůbec neměli jet.
Nejen to mi opět potvrdilo, jak všestranný Defender je. Na silnici je díky nastavitelnému podvozku úžasně komfortní a stabilní, stejně tak dokáže podpořit dobrodružnou povahu v nás svými dovednostmi mimo asfaltové cesty. A to je důvod, proč ho chci mít i já.
O adventu dávejte u obchoďáků pozor. Hlavně dopoledne je to o plechy
auto.idnes.cz - So, 07/12/2024 - 01:00
Advent jako čas klidu a pohody? Na parkovištích o obchoďáků to spíš vypadá jako na bojišti plném nehod.
SUPERGALERIE: Na tuningovou párty do Essenu dorazila pornohvězda i policie
auto.idnes.cz - So, 07/12/2024 - 01:00
Essen Motor Show působí v dnešním politicky korektním světě stále více jako pěst na oko. Tradiční podzimní svátek pro příznivce tuningu letos opět lákal na zajímavě upravená auta, rozličné bizarnosti, ale třeba i na různé youtubery a herečku z filmů pro dospělé. Obvyklé „manévry“ měli i němečtí policisté.
Není duster jako duster. Tenhle měl i V8 a letos slaví 55 let
Auto.cz - Pá, 06/12/2024 - 18:53
Znáte americký duster? Vyráběla jej detroitská značka Plymouth a díky silnému osmiválci za přijatelnou cenu si jej oblíbili hlavně mladí řidiči s láskou k rychlé jízdě.
Ojeté hybridy na UlovAuto.cz
Auto.cz - Pá, 06/12/2024 - 17:50
Přehled dostupných aut s hybridním pohonem, který je mezi českými řidiči stále populárnější. A není se čemu divit.
Zachránili život kamioňákovi s infarktem. Stali se Gentlemany silnic
Auto.cz - Pá, 06/12/2024 - 16:51
Dva čerství Gentlemani silnic si vysloužili ocenění tím, že letos v říjnu pomohli řidiči kamionu na dálnici D3.
Co v zimě s sebou do auta? Přípravu na kalamitu se nevyplatí zanedbat
Auto.cz - Pá, 06/12/2024 - 15:52
Cestování autem v zimě přináší jistá rizika, která vás můžou stát několik hodin času. Abyste dlouhé stání v koloně přečkali snáze, je vhodné přibalit do auta pár věcí navíc – a nejsou to jen sněhové řetězy.
Obří mejdan si odbyly u Mikulova, nyní ameriky zamíří na adventní dýchánek
auto.idnes.cz - Pá, 06/12/2024 - 15:00
Zatímco v polovině června to byl velký čtyřdenní mejdan, tak o nadcházející sobotě se majitelé a příznivci amerických bouráků chystají na komorní rozloučení s letošní srazovou sezonou. A vy můžete být u toho, akce je volně přístupná a láká i na bonus.
TEST Toyota ProAce City Verso 1.5 D-4D 8A/T – Prostor pro celou rodinu
Auto.cz - Pá, 06/12/2024 - 13:56
Toyota se zřejmě nejkomplikovanějším názvem výrazně prokoukla. Vypadá o poznání moderněji zvenčí i uvnitř. To nejdůležitější ale zůstává stejné – na svém půdorysu nabízí neskutečný prostor pro celou posádku.
20 let kolínských trojčat. Trh se od té doby zásadně změnil
Auto.cz - Pá, 06/12/2024 - 10:56
Je to dvacet let, co se poprvé objevily fotografie takzvaných kolínských trojčat. V Česku to byla zásadní událost. Výroba mini vozů značek Toyota, Peugeot a Citroën se chystala v nově budovaném závodě v Ovčárech u Kolína.
Restomod Totem GT Super má až 739 koní a nejlehčí V6 twin-turbo na světě
Auto.cz - Pá, 06/12/2024 - 09:59
Reinkarnovaná Alfa Romeo Giulia GTAm se chlubí nejlehčím vidlicovým šestiválcem se dvěma turbodmychadly na světě. Ten může mít přes 700 koní.
Obrovský úspěch pro českou Toyotu! Úřadům dodá přes 500 elektrických SUV bZ4X
Auto.cz - Pá, 06/12/2024 - 09:00
Japonská automobilka se v následujících letech stane jedním z největších přispěvatelů do vozového parku českých úřadů. Zvítězila totiž v obřích tendrech na dodávku více než pěti stovek elektromobilů.
Porsche 911 přijelo do Česka, poprvé jsme si do něj sedli
Autoweb - Pá, 06/12/2024 - 08:31
Které sportovní auto je to nejlepší na světě? Spousta automobilových fanoušků bez váhání řekne, že Porsche 911. Je to prostě ikona a pomyslný vrchol, kterého by chtěl snad každý milovník aut dosáhnout.
Takže když se představí nový model, je to velká událost. A ještě větší událostí je, když vás na takové představení osobně pozvou. Řídit jsem zatím ještě nemohl, nicméně poprvé si naživo prohlédnout a osahat novou 911 možné bylo.
Do České republiky totiž konečně dorazil facelift generace 992 s označením 992-2. Na galavečeru v pražském Vnitroblocku byly vystaveny dva kousky: limetková 911 Carrera a červená Targa 4 GTS s hybridním pohonem.
Cože, hybrid?Vůbec poprvé v historii je ikonický model 911 elektrifikován. Noční můra všech nadšenců, nad níž dlouhé roky visel otazník, ale všem bylo jasné, že jednou prostě dorazí, se opravdu stala skutečností. Není se však čeho obávat.
Celá galerie 34Jak bývá u Porsche zvykem, prioritu klade stále hlavně na radost z řízení. Hybridizace tak proběhla správně a automobilka udělala všechno pro to, aby využila její přednosti v oblasti dynamiky a omezila neduhy, jako např. vyšší hmotnost.
„Vyvinuli jsme a otestovali širokou škálu nápadů a přístupů, abychom dospěli k hybridnímu systému, který by dokonale vyhovoval modelu 911. Výsledkem je jedinečný pohon, který zapadá do celkové koncepce modelu 911 a výrazně zvyšuje jeho výkon,“ říká Frank Moser, viceprezident pro modelové řady 911 a 718.
Lehký a výkonný systém T-Hybrid disponuje nově vyvinutým elektrickým turbodmychadlem. Integrovaný elektromotor mezi kompresorem a turbínovým kolem potlačuje turboefekt a okamžitě vytváří plnicí tlak. Zároveň funguje jako generátor a vyrábí až 11 kW elektřiny.
Součástí pohonného ústrojí je také synchronní elektromotor s permanentními magnety, integrovaný do nově vyvinuté osmistupňové dvouspojkové převodovky PDK. Už od volnoběhu disponuje točivým momentem až 150 Nm a poskytuje až 40 kW výkonu.
Podívejte se na videotest Porsche 911 generace 997Oba elektromotory jsou spojené s kompaktní vysokonapěťovou baterií, která velikostí a hmotností odpovídá běžné 12voltové startovací baterii, ale disponuje kapacitou až 1,9 kWh energie a pracuje s napětím 400 V. Palubní elektrický systém potom obstarává lehká lithium-iontová 12voltová baterie.
Základem systému T-Hybrid je však stále tradiční šestiválcový motor boxer o objemu 3,6 litru, tedy o šest deci větším oproti předchůdci. I bez elektrické pomoci poskytuje výkon 485 koní a točivý moment 570 Nm. Celkový systémový výkon potom činí 541 koní (plus 61 koní oproti předchůdci) a 610 Nm.
Vysokonapěťový systém umožňuje navíc elektrický pohon kompresoru klimatizace, díky čemuž odpadá využití řemenového pohonu. Motor je tak mnohem kompaktnější. Zároveň nárůst hmotnosti celého pohonného ústrojí činí pouhých 50 kg.
Také interiér doznal značných změn. Varianta kupé je standardně koncipovaná jako dvoumístná, konfigurace sedadel 2+2 je nyní k dispozici jako volitelná výbava bez příplatku.
Zdroj: PorscheKoncepce ovládání Porsche Driver Experience se zaměřuje na intuitivnější ovládání a klade řidiče do centra dění. Základní ovládací prvky jsou umístěny přímo na volantu nebo kolem něj, např. přepínač jízdních režimů, přepracovaný volič převodovky a poprvé v modelu 911 také startovací tlačítko, pochopitelně nalevo od volantu.
První digitální přístrojePorsche 911 má také poprvé plně digitální přístrojový štít – 12,6palcový zakřivený displej zapadá do nového konceptu ovládání a lze jej přizpůsobit podle vkusu, když nabízí sedm designů, vč. exkluzivního klasického rozvržení s motivem pěti tubusů a centrálním otáčkoměrem.
První usazení do kokpitu, i když jen statické, na mě ihned dýchlo tím jedinečným kouzlem, jak to umí jenom Porsche 911. Posaz je naprosto dokonalý – nízký, útulný s perfektně velkým a tenkým volantem s přehlednými ovladači.
S tímhle autem chcete okamžitě vyrazit na silnici, klidně až na konec světa, a do jiného už nikdy nepřesednout. Hybridní pohon je možná kontroverzní, ale vem to čert. Tady prostě víte na beton, že to bude fungovat skvěle.
Jaguaru F-Type P450, elegán s duší raubíře- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- následující ›
- poslední »