Reklama

Agregátor zdrojů


Hybridy už nestačí, Lexus odhaluje plně elektrickou budoucnost

auto.idnes.cz - 6 hod 24 min zpět

V rámci snah o snižování emisí svých vozů si doposud koncern Toyota vystačil především s hybridizací své flotily. Jak ale naznačuje luxusní značka Lexus, tento postoj se brzy změní, i u Toyoty dojde na elektromobily. Ty si jednoduše některé trhy žádají a Toyota nemůže tento fakt ignorovat.

Většina lidí netuší, co s autolékárnou a jak se chovat při nehodě

auto.idnes.cz - 6 hod 24 min zpět

Ani sebelépe vybavená autolékárnička nezajistí správnou první pomoc. Z evropského průzkumu ze čtrnácti zemí světa vyplývá, že lidé zmatkaří nebo se neumí při nehodě správně zachovat: volají nejprve rodinám, vystavují se nebezpečí a neumí zastavit smrtící krvácení.

Bugatti má největší titanové brzdové třmeny vyrobené 3D tiskem

Auto.cz - Út, 23/01/2018 - 20:50

Bugatti si pro model Chiron připravilo novinku v podobě brzdových třmenů, přitahujících pozornost svými rozměry a především způsobem výroby a použitým materiálem.

BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

Auto.cz - Út, 23/01/2018 - 19:50

Auto s japonským designem, italskými karosářskými úpravami a německým motorem? Seznamte se s BMW Bertone Freeclimberem, originálním projektem z přelomu osmdesátých a devadesátých let.

Mazda Skyactiv-X: Opravdu bude spalovací revoluce tak úsporná?

Auto.cz - Út, 23/01/2018 - 18:33

Připravovaný revolučně řešený benzinový motor SkyActiv-X od Mazdy by měl přinést o 20 až 30 procent větší úspornost v porovnání s výkonově ekvivalentním zážehovým dvoulitrem. Ale bude tomu skutečně tak?

V Praze letos přibudou pruhy vyhrazené pro autobusy

Auto.cz - Út, 23/01/2018 - 17:50

V Praze letos přibudou jízdní pruhy vyhrazené pro autobusy. Nově by se měly objevit v Modřanské ulici a na Strakonické. Na některých místech budou současné pruhy prodlouženy. ČTK to řekl Petr Tomčík, ředitel organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD.

Dálniční policie přebírá nové stíhačky, jsou to neoznačené superby

auto.idnes.cz - Út, 23/01/2018 - 17:04

Policejní prezident Tomáš Tuhý a ředitel dopravní policie Tomáš Lerch přebrali od ředitele českého zastoupení Škody Luboše Vlčka nové dálniční speciály. Dálniční policie dostala 19 nových služebních vozů Škoda Superb se zabudovanou speciální policejní vestavbou. Česká značka dodá Službě dopravní policie ČR celkem 38 superbů, celkem za ně zaplatí 64 milionů korun.

Ferrari 488 GTO: Připravovaná novinka má být nejrychlejší Ferrari všech dob

Auto.cz - Út, 23/01/2018 - 16:50

Až do příchodu legendárního Ferrari F40 bylo nejrychlejším maranellským silničním vozem typ 288 GTO. Nyní Ferrari připravuje model 488 GTO. Prý bude rychlejší než superferrari LaFerrari.

Češka v cíli Dakaru: Nejvíc se bála, když jí čtyřkolku přejel kamion

auto.idnes.cz - Út, 23/01/2018 - 16:00

Ollie Roučková se stala historicky první českou závodnicí startující na čtyřkolce v nejtěžším motoristickém závodu planety. Nejenže se dokázala dostat na start, ale svůj premiérový ročník navíc také dokončila. Mnoho lidí jí nevěřilo, ale ona dobře rozvrhla síly a svou vytrvalostí a odhodláním se dostala až do cíle.

Policie ČR převzala první várku nových Superbů. Budou hlídat dálnice po celé republice

Auto.cz - Út, 23/01/2018 - 15:16

Mladoboleslavská automobilka dodá dopravní policii ČR celkem 38 automobilů, první polovinu z nich si zástupci z jednotlivých krajů převzali dnes v domovině značky.

Ford oficiálně o problémech motoru Focus RS. Co řekl technický bulletin?

Auto.cz - Út, 23/01/2018 - 14:50

O ztrátě chladicí kapaliny a bílém kouři u současného Fordu Focus RS jsme už psali. Že se nejedná o nahodilou závadu, ale o problém týkající se celé série těchto vozů, dokazuje technický bulletin, vydaný přímo Fordem.

Řidič zvolil pro otáčení nejhorší možné místo. Jak to asi mohlo skončit?

Auto.cz - Út, 23/01/2018 - 13:50

V Kansasu se odehrál incident, jenž by klidně mohl posloužit jako výukový materiál v autoškolách. Vysvětluje, proč je podobné otáčení se striktně zakázané.

Subaru XV již není pouze zvýšená Impreza (první jízdní dojmy)

Autoweb - Út, 23/01/2018 - 12:59

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/01/titulka-30-640x360.jpg

Subaru XV ročníku 2018 přichází na český trh jako již druhý model postavený na nové architektuře Subaru Global Platform. Právě díky ní byl spolu s modelem Impreza vyhlášen nejbezpečnějším rodinným vozem ve své třídě podle Euro NCAP a na nejvyšší hodnocení dosáhl také v USA a Japonsku. Jde současně o již pátý model, který je v Evropě standardně vybaven asistenčním a bezpečnostním systémem EyeSight.

EyeSight nabízí funkce předkolizního brzdění, udržování v jízdním pruhu, usnadnění vyhýbacího manévru, zabránění rozjetí do překážky, adaptivního tempomatu s funkcí sledování rozjezdu vozidla vpředu či monitorování vozidel v mrtvém úhlu včetně upozornění na vozidla přibližující se šikmo zezadu při couvání.

Bezpečnosti přispívá také ideální výhled díky optimální pozici za volantem a potlačení slepých úhlů. V případě nejhoršího můžete počítat standardně se sedmi airbagy včetně kolenního pro řidiče. Absorpce energie v případě nárazu se také zvýšila o 40 % oproti dosavadním modelům.

Tužší karoserie neznamená jenom vyšší bezpečí, ale také lepší ovladatelnost. Příčná tuhost karoserie je v ohybu o 90 % vyšší, torzní tuhost šasi o 70 %, tuhost zavěšení vpředu o 70 % a zadního pomocného rámu o 100 %. Výrazně se zlepšila také odezva řízení, stabilita a menší náklony karoserie (mezigeneračně o 50 %).

Ploché motory boxer zajišťují nízko položené těžiště a rovnoměrné rozložení hmotnosti. Díky tomu se XV může pochlubit typickou obratností. Samozřejmostí je i stálý pohon všech kol Symmetrical AWD, který zvyšuje pocit jistoty na silnici a v terénu propůjčuje vozu na poměry třídy nezvyklé schopnosti.

Světlá výška 220 mm a vylepšené nájezdové úhly vpředu i vzadu jsou základem toho, že se i v náročnějším terénu neztratíte. Překalibrovaný režim X-Mode ještě lépe optimalizuje trakci všech čtyř kol na nezpevněném povrchu a díky asistentu pro sjíždění svahů zase každý kopec sjedete snadno a bezpečně.

Celá galerie 53

Rychlost klesání není pevně daná, ani není třeba složitě nastavovat – jak rychle na okraj svahu najedete, takovým tempem bude auto klesat. Je to intuitiviní, jelikož nemusíte rychlost složitě regulovat třeba prostřednictvím tlačítek na tempomatu. Do terénu přijde vhod i převodovka Lineartronic s konvenčním hydroměničem, díky kterému bude pohyb nehostinným prostředím ještě snazší.

Ostatně manuální převodovku nové Subaru XV vůbec nenabízí. Pokud ovšem chováte averzi k bezstupňovým převodovkám, můžete zůstat v klidu, Lineartronic patří mezi dobře odladěná CVT, se kterým se jezdí docela příjemně. Nabídka motorů je také velmi jednoduchá.

Jestliže patříte mezi staromilce a přeplňovaným jednotkám příliš nefandíte, máme dobrou zprávu – vybírat můžete pouze z atmosférických jednotek 1.6i a 2.0i o výkonu 114, resp. 156 koní. Jedna-šestka působí trochu umírněněji, dvoulitr ovšem platí za solidní motor, který bohatě stačí. Nabídka motorů a výbav kopíruje nedávno představenou Imprezu, oproti které je XV dražší jenom o příjemných 30 tisíc korun.

Přitom dostanete robustnější auto, které se nezalekne ani lehkého terénu, bylo od základu vyvíjeno s ohledem na možnost jízdy v terénu. Veškeré komponenty na podvozku jsou proto dimenzované na větší zátěž. Zároveň je XV použitelné na silnici bez sebemenších kompromisů. Úroveň absorpce nerovností a minimální kroucení karoserie poskytují komfortní jízdu za všech okolností.

Letmý pohled dovnitř prozradí hezčí interiér s novými materiály, pohodlnějšími sedadly a velkým dotykovým displejem. Subaru XV svoje utilitární schopnosti nedává příliš najevo, uvnitř se totiž budete cítit velmi příjemně. Za volantem se dobře sedí, jelikož uchycení sedadel je totožné s Imprezou, takže se usadíte vůči podlaze pěkně nízko, díky vyšší světlé výšce ale nepřijdete o lepší výhled. Zároveň můžete počítat s bohatým vnitřním prostorem.

V jádru je Subaru XV vlastně stále stejné, přesto lepší, což můžeme kvitovat. V záplavě městských crossoverů si tvrdohlavě jede svojí vlastní cestou, když nabízí pohon všech kol, automatickou převodovku a slušné schopnosti v terénu, zatímco většina zákazníků požaduje hlavně stylový vzhled a příliš neřeší techniku pod kapotou, jelikož stejně míří jenom do džungle velkoměsta. Jenže nabízet poloviční řešení nikdy nebylo stylem Subaru. A právě proto nám je nové XV sympatické. Samozřejmě můžete počítat, že Subaru XV ještě pořádně provětráme v klasickém redakčním testu.

Příspěvek Subaru XV již není pouze zvýšená Impreza (první jízdní dojmy) pochází z Autoweb.cz

Porsche 550A Spyder je vzácnou limitkou, vydražilo se za rekordní balík

Auto.cz - Út, 23/01/2018 - 12:50

Přijde vám, že jsou vozy stuttgartské automobilky stále dražší? Je tomu tak. A netýká se to jen nových aut, ale i historických klasik, které rostou na ceně každým rokem.

Yamaha sází na tři kola a koupila patent od norského výrobce tříkolek

Auto.cz - Út, 23/01/2018 - 11:56

Yamaha hledá cesty jak rozšířit svou nabídku a získat nové zákazníky. Svou pozornost proto zaměřuje na tříkolové stroje.

Jawa loni zvýšila výrobu o osm procent: Moc motorek ale nevyrobila...

Auto.cz - Út, 23/01/2018 - 10:51

Jediný tuzemský výrobce motocyklů Jawa Moto loni vyrobil 1331 strojů, meziročně o zhruba osm procent více. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu. Od narození zakladatele Jawy Františka Janečka v úterý 23. ledna uplyne 140 let.

Na Lamborghini Urus se vrhli Rusové. Vypadá podle toho?

Auto.cz - Út, 23/01/2018 - 09:53

Společnost TopCar chce být mezi prvními úpravci nového SUV značky Lamborghini a již nyní odhaluje změny, které si připravuje pro jeho karoserii.

Vadné silentbloky: Jak je poznat? A co hrozí, když zanedbáme údržbu?

Auto.cz - Út, 23/01/2018 - 09:00

Jede si vaše auto na nerovnostech kam chce a současně vyluzuje jeho podvozek klepavé zvuky? Pak zřejmě nadešel čas na výměnu silentbloků jeho zavěšení kol. Jak poznat, že je silentblok na zavěšení kol vadný?

Škoda Auto nabízí prohlídky závodu v Kvasinách. Úplně zdarma!

Autoweb - Út, 23/01/2018 - 09:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/01/titulka-28-640x360.jpg

  • Dvouhodinová bezplatná exkurze zavede návštěvníky do svařovny a montáže vozů
  • Jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě prošla rozsáhlou modernizací a rozšířením
  • V Kvasinách ŠKODA AUTO vyrábí vozy ŠKODA modelových řad SUPERB, KAROQ a KODIAQ
  • Závod v Kvasinách se pyšní bohatou historií, vozy značky ŠKODA se zde vyrábějí už více než 70 let

Výrobní závod ŠKODA AUTO v Kvasinách je po rozsáhlé modernizaci a rozšíření otevřen veřejnosti. V průběhu tříměsíční pilotní fáze navštívilo závod již téměř 900 zájemců. Během dvouhodinové komentované prohlídky mají účastníci možnost seznámit se s historií i současností závodu. Průvodci je provedou nejen reprezentačními prostory, ale také svařovnou a konečnou montáží. Exkurze jsou bezplatné.

​„Jsme hrdí na bohatou historii výroby automobilů v Kvasinách, stejně tak jako na její současnost,“ popisuje Jiří Černý, vedoucí výroby vozů v závodě ŠKODA AUTO v Kvasinách. „Závodem v Kvasinách proto provázejí návštěvníky naši zkušení zaměstnanci. Výhodou je, že mají k automobilce osobní vztah a mají o ní co říci, a to nejen ze současnosti, ale především z její bohaté historie. Průvodcovské služby tak v tuto chvíli zaštiťuje například pan Bohuslav Čtvrtečka. Pro automobilku s okřídleným šípem ve znaku pracoval celkem 46 let a to nejen v Kvasinách, ale i v Chile, kde se podílel na výrobě modelu OCTAVIA COMBI. Dalším z průvodců je pan Vladimír Holoubek, zkušený Škodovák, který se více než 50 let věnuje sbírání, zaznamenávání a ukládání informací z historie kvasinské automobilky,“ dodal dále Černý.

Závod v Kvasinách si loni připomněl 70 let od doby, kdy z jeho linky sjel historicky první vůz značky ŠKODA. Již od roku 1934 byly ve východočeském výrobním závodě vyráběny automobily, o 13 let později zahájila automobilka ŠKODA v Kvasinách výrobu vozu ŠKODA SUPERB – již tehdy vlajkovou loď značky. V následujících letech zde kromě jiného vznikly modely FELICIA (1958 – 1964), 110 R Coupé (1970 – 80), PICK-UP (1995 – 2001), první a druhá generace modelu SUPERB, ŠKODA ROOMSTER nebo ŠKODA YETI.

V současné době zažívá závod ŠKODA AUTO v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii. Od roku 2015 investovala společnost ŠKODA AUTO přibližně jedenáct miliard korun do rozšíření kompetence závodu v Kvasinách pro výrobu vozů SUV. Kvasinský závod dává práci přes 8 tisícům lidem a patří tak k nejdůležitějším zaměstnavatelům v regionu. Vyrábějí se zde modely ŠKODA SUPERB, ŠKODA KODIAQ a od roku 2017 i nejnovější kompaktní SUV ŠKODA KAROQ, které na začátku ledna letošního roku získalo ocenění Auto roku v ČR od odborné novinářské poroty. Od roku 2019 bude z výrobní linky v Kvasinách sjíždět také první vůz značky ŠKODA s elektrickým pohonem. Bude jím ŠKODA SUPERB s plug-in hybridním hnacím ústrojím.

Během pilotní fáze prohlídek závodu, která probíhala od října do prosince 2017, navštívilo výrobní závod automobilky ve východočeských Kvasinách téměř 900 zájemců ve více než 80 exkurzích. Přibližně dvouhodinová exkurze zavede návštěvníky do svařovny a montáže vozů. Prohlídky jsou realizovány prostřednictvím ŠKODA Muzea. Pro zájemce jsou zdarma a vedle češtiny je možné využít také prohlídku v německém jazyce. Kapacita prohlídky je omezená na 10 až 15 osob. Konkrétní termín návštěvy si zájemci mohou rezervovat online na webové stránce ŠKODA Muzea.

Příspěvek Škoda Auto nabízí prohlídky závodu v Kvasinách. Úplně zdarma! pochází z Autoweb.cz

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah