Reklama

Agregátor zdrojů


BMW 2800 GTS Frua (1969): Ital s bavorskou technikou vstal z mrtvých

Auto.cz - 42 min 21 sek zpět

Návrhář Pietro Frua vytvořil v 60. a 70. letech minulého věku řadu prototypů kupé se sériovými komponenty BMW. Jedno z nich koupila před dvěma dekádami sama bavorská automobilka...

Nejlepší a nejhorší podvozky ojetých aut. Výběr vhodného vozu je klíčový

auto.idnes.cz - 1 hod 36 min zpět

Přehled znalostí o podvozcích oblíbených osobních aut. Materiál jsme připravili z hlediska uživatele, který počítá výdaje za servis.

Potvrzeno: Alfa Romeo Giulietta letos skončí. Nahradí ji Tonale

Auto.cz - 1 hod 45 min zpět

Alfě Romeo Giulietta se prodejně dlouhodobě moc nedařilo, a tak jej v nabídce nepřímo nahradí model, v němž automobilka vidí vyšší potenciál.

Doprava na silnicích je kvůli koronaviru poloviční. Kamiony zůstaly, ubyla hlavně osobní auta

Autoweb - 2 hod 30 min zpět

Oslabení provozu a s tím i snižování počtu nehod začalo okamžitě po zavedení vládních opatření proti koronaviru. V týdnu od 16. do 22. března policie řešila 1 002 dopravních nehod, v minulém týdnu 1 059.

Ubývající počty aut na silnicích pak lze vypozorovat i podle dopravních kamer silničářů. Intenzita dopravy podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) klesla zejména u osobních aut. Poměrně stabilní je naopak výběr mýtného od kamionů. Ty jsou v březnu na dálnicích na podobné úrovni jako loni.

Oslabení provozu zaznamenali i dopravci, včetně taxislužeb. Počet zákazníků se u nich v posledních dnech snížil o vysoké desítky procent. Řada řidičů, zejména alternativních přepravních platforem, už na silnice ani nevyjíždí.

Renault pod továrnou ve Francii schovává neskutečnou sbírku. Prohlédněte si historické skvosty

Auto.cz - 2 hod 39 min zpět

Francouzská značka má řadu krásných muzeí, fotky kolující na internetu ale zachycují místa, kam se běžný člověk jen tak nedostane.

BASF vyvinul první olejový filtr, který už nebude třeba měnit

Autoweb - 3 hod 34 min zpět

Společnosti BASF a Hengst vyvinuly světově první opakovaně použitelný plastový olejový filtr typu „spin-on“ pro automobily. Blue.on představuje udržitelnou alternativu k běžným kovovým filtrům typu „spin-on“, protože není nutné nahrazovat ho při výměně oleje novým. Je vyroben z materiálu Ultramid® Structure LFX, což je dlouhým skelným vláknem vyztužený a vysoce odolný plast společnosti BASF, jehož specifické vlastnosti poskytují nové možnosti pro nahrazování kovu.

Blue.on nabízí řešení zásadního problému automobilového průmyslu, co se týče výměny olejových filtrů, jichž se každoročně vymění a zlikvidují dvě miliardy. Při výměně oleje se vymění celý olejový filtr a zbytkový olej se zlikviduje jako nebezpečný odpad. Navíc tím vzniká velké množství dalšího odpadu.

Nový modul Blue.on, který používají přední výrobci automobilů, se skládá ze tří součástí: pouzdra filtru, prvku spojeného s motorem a filtračního prvku. Při výměně oleje se vymění pouze filtr jako takový, přičemž celoplastový modul lze používat po celou dobu životnosti motoru. Po skončení životnosti automobilu mohou být všechny součásti modulu téměř zcela recyklovány. Dalším přínosem je to, že díky použitému materiálu je hmotnost modulu o 23 % nižší, než je tomu v případě kovových filtrů.

Materiály Ultramid® Structure společnosti BASF jsou dlouhým skelným vláknem vyztužené polyamidy s mimořádnými vlastnostmi: kromě vynikající mechanické odolnosti při vysokých teplotách vykazuje tento materiál nízkou tendenci k deformacím, smršťování a kroucení. Vzhledem k dlouhým skelným vláknům a následné změně orientace vláken vznikla rozměrově stabilní součástka. Skelná vlákna při vstřikování do formy vytvoří v součástce trojrozměrnou síť, což vede k vynikající kvalitě povrchu.

Čtěte také: Jaký olej do auta? Poradíme, jak správně vybrat a vyměnit motorový olej

„Společnost Hengst nás oslovila s nápadem na vytvoření alternativy ke kovovým pouzdrům, která šetří zdroje a vykazuje stejné vlastnosti,“ uvedl Christian Janeba, Senior Key Account Manager divize Performance Materials společnosti BASF. „Na vývojové fázi jsme se podíleli vytvořením nového materiálu a komplexním technickým balíčkem se zaměřením na udržitelnost.“

Po mnoha testech a zkušebních provozech, na nichž se společnost BASF podílela svým komplexním know-how v oblasti plastů, se konečně dostavily pozitivní výsledky.“ V roce 2018, ještě před zahájením sériové výroby, získal filtr Blue.on ocenění za inovaci od německé spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko.

Stěrače Seatu budou zachraňovat lidské životy, ke změně výroby stačil týden

Auto.cz - 3 hod 42 min zpět

Španělská automobilka dokázala pružně zareagovat na nedostatek zdravotnického vybavení a během týdne přepracovala jednu z linek na výrobu plicních ventilátorů.

Vodíkový pohon pro BMW i Hydrogen NEXT vznikl ve spolupráci s Toyotou a nabídne 374 koní

Autoweb - 4 hod 31 min zpět

Pro BMW Group je hlavní prioritou vývoj alternativních technologií poháněcích systémů. Výrobce prémiových automobilů přináší první virtuální pohled na poháněcí soustavu vozu BMW i Hydrogen NEXT, současně znovu potvrzuje svůj závazek k postupnému systematickému vývoji systémů pro bezemisní mobilitu. Tento přístup zároveň vhodně zapadá do strategie společnosti, jež se označuje jako Power of Choice a spočívá v nabízení možností volby pro různé druhy zákazníků na různých světových trzích. Právě zaměření na zákazníka a současně potřebná flexibilita jsou základními prvky pro zajištění průlomové odpovědné mobility na globální úrovni.

Přestože BMW Group nepochybuje o dlouhodobém potenciálu pohonných systémů s palivovými články, bude to ještě nějakou dobu trvat, než společnost nabídne svým zákazníkům sériový vůz poháněný technologií vodíkových palivových článků. Důvodem je především skutečnost, že ještě nejsou splněné zásadní rámcové podmínky. „Z našeho pohledu je zásadní, aby byl vodík jako palivo nejdříve v dostatečném množství a za konkurenceschopnou cenu s využitím zelené energie vyráběn. Potom bude primárně používán tam, kde nelze využít přímo elektrifikaci, jako je například dálková nákladní doprava,“ řekl Klaus Fröhlich.

V současné době také chybí potřebná infrastruktura v podobě rozsáhlé celoevropské sítě vodíkových čerpacích stanic. BMW Group však ve vývoji technologie vodíkových palivových článků nepolevuje. Společnost využívá čas do vystavení potřebné infrastruktury a udržitelné výroby vodíku k vývoji dostupných vodíkových palivových systémů. BMW Group již nyní má na trhu automobily s pohonem na baterie a již brzy bude k dispozici velmi široká nabídka elektrifikovaných vozidel. Do roku 2023 vstoupí na trh 25 elektrifikovaných modelů, z nichž nejméně dvanáct bude mít čistě elektrický pohon.

„Palivový článek poháněcí soustavy BMW i Hydrogen NEXT disponuje elektrickým výkonem až 125 kW (170 k),vznikajícím na základě chemické reakce mezi vodíkem a kyslíkem z okolního vzduchu,“ vysvětluje Jürgen Guldner, viceprezident oddělení technologie vodíkových palivových článků a nových automobilových projektů u BMW Group. Vozidla s vodíkovým palivovým článkem nevypouštějí nic jiného než vodní páru.

Čtěte také: Připravované BMW iNEXT se musí vypořádat s horkými chvílemi při náročném testování v poušti

Pod palivovým článkem je umístěn elektrický měnič, který upravuje napětí tak, aby jím byl poháněn elektrický motor a přebytky zadržela baterie. Ta je nabíjena rekuperací kinetické energie a současně právě elektřinou z palivových článků. Vozidlo disponuje také dvojicí nádrží s tlakem 700 bar, které společně pojmou šest kilogramů vodíku. „Tato zásoba zajišťuje dlouhý dojezd bez ohledu na klimatické podmínky,“ dodává Guldner. „Doplnění paliva navíc zabere jen asi tři až čtyři minuty.“

BMW i Hydrogen NEXT pohání elektromotor páté generace technologie eDrive, který již využívá také BMW iX3. Dodatečný výkon baterie umístěné vzadu nad elektromotorem dodává elektromotoru dodatečnou energii pro působivou dynamiku při předjíždění nebo akceleraci. Celkový výkon vozu tak činí 275 kW (374 k), což je zárukou BMW pověstné dynamiky. Tato poháněcí soustava s vodíkovým palivovým článkem bude instalována do malé pilotní série vozů aktuální generace BMW X5, BMW Group ji plánuje představit v roce 2022. V závislosti na světových trzích a jejich požadavcích BMW Group předpokládá, že pro zákazníky představí první vůz s technologií vodíkových palivových článků nejdříve ve druhé polovině tohoto desetiletí.

Aby byl pohon s vodíkovým palivovým článkem pro druhou polovinu tohoto desetiletí technicky plně připraven, spolupracuje BMW Group v rámci velmi úspěšného partnerství již od roku 2013 se společností Toyota Motor Corporation. Oba výrobci spojili své síly a v rámci uzavřené smlouvy o spolupráci v rámci vývoje nových produktů pracují na pohonných systémech s palivovými články, které jsou škálovatelné a jsou tvořené modulárními komponenty.

Palivové články vzniklé ze spolupráce s Toyotou budou v BMW i Hydrogen NEXT spojeny s dalšími systémy vyvinutými BMW Group. Kromě partnerství v oblasti vývoje a industrializace technologie palivových článků pro masový trh jsou obě společnosti také zakládajícími členy Rady pro vodík. Od roku 2017 se k Radě pro vodík připojilo velké množství dalších předních společností v energetických, dopravních a průmyslových odvětvích, díky čemuž se počet jejích členů zvýšil na více než 80.

  • Zdroj: BMW
Celá galerie 10

Nudí se děti v karanténě? Zkuste omalovánky aut. Nabízí je Audi, Mercedes i Morgan

Auto.cz - 4 hod 37 min zpět

Rádi byste si vymalovali Aston Martin Vanquish, Audi R8 nebo třeba vozy Morgan? Žádný problém, k dispozici jsou zdarma omalovánky různých automobilek.

Dobrodružný dokument Afrikou na Pionýru se chystal do kin. Teď ho můžete vidět na internetu

Autoweb - 5 hod 30 min zpět

Cestovatelský dokument Afrikou na Pionýru měl vstoupit do českých kin ve čtvrtek 26. března. Svou plánovanou premiéru nakonec dodrží, jen namísto do zavřených kin se jeho uvedení přesouvá na internet do digitální distribuce. Film bude k dispozici on-line v rámci VOD služeb.

„Brzy bude k dostání i jinde, vše jde strašně rychle. Původně jsme premiéru filmu v kinech posunuli, rozhodnutí, že ho nakonec uvedeme online, padlo na konci minulého týdne,“ říká Martin Palán, ředitel distribuční společnosti Bontonfilm.

Afrikou na Pionýru je jedním z prvních filmů vůbec, který díky situaci s epidemií koronaviru zrušil své uvedení v kinech a distribuci přesunul z kina na internet. A to nejen u nás, ale i v celosvětovém měřítku, kde se zatím do VOD služeb ve zrychleném režimu uvádí filmy, jež měly svou premiéru v kinech v nedávné době.

Celovečerní road movie Afrikou na Pionýru ukazuje odvážnou a bláznivou výpravu napříč celou Afrikou na stařičkých motorkách Jawa Pionýr. Duše a vedoucí výpravy Marek Slobodník se účastnil i expedice žlutých trabantů a právě díky jejich popularitě měla kina o uvedení snímku zájem. Podle Palána ho mělo v plánu nasadit do programu na 20 multikin a až 150 jednosálových kin.

Čtěte také: Rychle a zběsile 9 odloženo na duben 2021 kvůli obavám o bezpečnost

Podle Marka Slobodníka vzešel podnět k uvedení filmu na internetu přímo od fanoušků. „Lidé jsou teď online, o hodně se díky tomu zvýšila i komunikace na našem Facebookovém profilu,“ popisuje Marek Slobodník. „Řada fanoušků se ptala, jestli film dáme na internet, když jsou kina zavřená. Tak jsme o tom začali vážně přemýšlet. Je to hodně pocitové rozhodnutí, ale k tomu filmu to prostě patří. V Africe nás nezastavila malárie, tak jsme si řekli, že teď premiéru nezastaví ani koronavirus,“ dodává s nadhledem Slobodník.

V době, kdy musí být lidé doma, ukáže Afrika na Pionýru dobrodružství, které nezná hranice a zároveň přinese úchvatné záběry a pohled na přírodu a život Afriky, jaký nemá obdoby. Pět jezdců strávilo v sedle Jawy Pionýr pět měsíců, na cestě ze střední Evropy ke Kapskému městu ujelo přes 15 000 kilometrů.

Na tom nejméně pohodlném dopravním prostředku projeli pouští, pralesem i savanou, protnuli rovník a profrčeli kolem Kilimandžára a dorazili až na nejjižnější místo afrického kontinentu, na Střelkový mys, kde se setkává Indický oceán s Atlantickým. Během cesty spotřebovali 2500 litrů benzínu, natočili 360 hodin záběrů, provedli snad milion drobných oprav a prožili si dvě malárie.

„Afrika nám dala úplně jiný pohled na život. Zažili jsme na cestě takovou volnost, jakou si v dnešním uspěchaném světě dokáže představit jen málokdo. Uvědomili jsme si, že právě svoboda je to největší bohatství, které máme,“ říká cestovatel a dobrodruh Marek Slobodník.

Z mnoha hodin natočeného materiálu sestavil tým dobrodruhů průřez toho nejzajímavějšího. Vedle opojného pocitu svobody zažili jezdci i řadu dramatických a nebezpečných situací. Kromě nádherných panenských pláží Mozambiku se museli vyrovnat s nekonečnou pouští Súdánu, v etiopském vězení se potkali s utečenci mířícími do Evropy, odvážili se do největšího městského slumu Kibera v Keni a dva z nich pak podstoupili vlastní boj s nebezpečnou a mnohdy smrtící malárií.

  • Zdroj: Afrikou na Pionýru
Celá galerie 6

Alfa Romeo jde proti trendu. Ostré SUV Stelvio GTA prý postrádá smysl

Auto.cz - 5 hod 36 min zpět

Příchod Giulie GTA by naznačoval, že Alfa Romeo dále rozšíří tuto řadu ostrých modelů. V Itálii ale nic takového neplánují.

Poslední zapomenutá pragovka se vrátila domů z roboty na Krymu

auto.idnes.cz - 13 hod 36 min zpět

„Hele, trambus! Ale nějakej divnej. No jo, asi kleklej na předek, podívej, jak je nízko. A ta divná maska. Asi exportní, brácha s podobnou škodovkou jezdil, ale byla vysoká a měla takovej chromovanej fous!“ Tak nějak by mohl vypadat rozhovor dvou náhodných diváků, i znalým pamětníkům totiž tahle pragovka zamotá hlavu.

Ruský vojenský nadšenec dojíždí do práce obrněným veteránem z dob okupace ČSSR

Auto.cz - St, 01/04/2020 - 19:50

Svébytný obyvatel jihoruského Novoaltaysku jménem Valerij Babajlov cestuje nejen po území Altajského kraje za volantem vojenského obrněného speciálu BTR-40 z roku 1949.

Škoda Auto prodloužila odstávku, výroba nepojede do 20. dubna

auto.idnes.cz - St, 01/04/2020 - 19:44

Automobilka Škoda Auto podruhé prodloužila odstávku výroby ve všech třech svých českých závodech kvůli pandemii koronaviru, a to až do 20. dubna. Původně se měla výroba spustit 6. dubna. Informaci o prodloužení odstávky firma sdělila zaměstnancům prostřednictvím SMS.

VW Arteon a Tiguan dostanou plug-in hybridy. Přijedou už letos

Auto.cz - St, 01/04/2020 - 18:52

Modely Arteon a Tiguan čeká letos facelift. Kromě sportovní verze R se pro oba stane novinkou v nabídce také plug-in hybridní pohon.

Carsharing v době koronavirové: Častější dezinfekce, slevy a sdílená auta zdarma pro dobrovolníky

Auto.cz - St, 01/04/2020 - 17:56

Pandemii koronaviru se musely přizpůsobit také společnosti na sdílení automobilů. Častější dezinfekce aut je v současné době nutností.

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

auto.idnes.cz - St, 01/04/2020 - 17:38

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý skončila, přezuto na letní má jen necelá čtvrtina řidičů proti loňským 58 procentům. Letní pneu navíc kvůli posílení eura zdraží o osm procent.

Parkovací zóny budou v Praze zdarma do pondělí 13. dubna

Auto.cz - St, 01/04/2020 - 16:50

Řidiči mohou v zónách bezplatně parkovat od poloviny března v souvislosti s opatřeními proti koronaviru.

Revoluční platforma Karma E-Flex může být základem supersportů i dodávek

Auto.cz - St, 01/04/2020 - 15:54

Americká společnost Karma Automotive odhalila svou univerzální platformu E-Flex, která by se měla v budoucnu stát základem pro širokou paletu modelů.

Dnešním dnem měl ČEZ razantně zdražit nabíjení elektromobilů. Místo toho je zdarma

Auto.cz - St, 01/04/2020 - 14:53

Společnost ČEZ informuje, že od dnešního dne budou všechny její rychlonabíječky k dispozici zdarma. Solidaritu v souvislosti s pandemií v tom ale nehledejte.

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah