Reklama

Agregátor zdrojů


Škoda Scala „má pod čepicí“. Představuje další unikátní Simply Clever řešení

Autoweb - 14 hod 16 min zpět

Ne, nečekejte nic přelomového, jen takovou maličkost, která dokáže zase trochu usnadnit život. Navazuje tak na tradici výtečných malých zlepšováčků, kterými Škoda své vozy v posledních letech šperkuje pod heslem Simply Clever. Prostě drobnosti, nad kterými se dříve nikdo moc nezamýšlel.

Vzpomenout můžeme třeba škrabku skrytou ve víku nádrže, deštník ukrytý ve výplni dveří, odnímatelné lampičky v zavazadelníku, tvar dna držáku na nápoje usnadňující odšroubování víčka a mnohá další – celkově Škoda za více než 15 let existence konceptu Simply Clever představila na 60 takových zlepšováků. Není to nic, bez čeho byste nemohli existovat, v mnoha případech však tyto maličkosti dokáží pořádně usnadnit život.

Novinka, která nás čeká ve Scale a propracuje se i do dalších modelů, je chytře tvarované víčko nádobky na kapalinu do ostřikovačů. V zavřeném stavu vypadá kryt s tenkou trubicí vedoucí hluboko do útrob vozu jako hlavička malého vetřelce, po odklopení se však z modrého krytu stane velmi praktický trychtýř značně vylepšující vaše šance nezacákat větší část motorového prostoru alkoholem čpící kapalinou. Což je dobrá zpráva snad pro všechny, kteří si vodu do ostřikovačů musí měnit poctivě sami.

Zdroj: Škoda Zdroj: Škoda

VIDEO. Čechoslováci byli světová extratřída na motocyklových tratích

auto.idnes.cz - 22 hod 16 min zpět

Setkání bývalých motocyklových jezdců, které se konalo v showroomu Auto Jarov, bylo velkolepé a zastoupené mnoha hvězdami československého a českého motosportu. Tolik domácích mistrů světa a Evropy a také medailistů z těchto šampionátů, a to ze všech motocyklových disciplín, už dlouho nebylo na jednom místě k vidění.

OBRAZEM: První BMW vyrobili před devadesáti lety, pojďte na fotoexkurzi

auto.idnes.cz - Pá, 22/03/2019 - 20:00

Společnost BMW (Bayerische Motoren Werke) je známá jako výrobce sportovních a luxusních automobilů a pohodlných cestovních motocyklů. První automobil se značkou této věhlasné mnichovské firmy spatřil světlo světa 22. března 1929.

Nová Škoda Octavia se představí už letos. Má být uměním na kolech

Autoweb - Pá, 22/03/2019 - 14:00

Mladoboleslavské značce Škoda Auto se v poslední době opravdu daří a usilovně pracuje na ještě úspěšnější budoucnosti. Podle nejnovějších informací se do roku 2022 chystá představit celkem 30 nových modelů, z nichž více než 10 bude elektrifikovaných.

První připravovaný model využívající elektromotorů bude zároveň prvním hybridním modelem v historii značky. Už letos by se měl představit modernizovaný Superb, který bude k dostání i ve verzi plug-in hybrid. V letošním roce se zároveň představí i plně elektrické Citigo.

Zatímco Škoda připravuje dodávky již představených modelů Scala a Kamiq prvním zákazníkům, vývojové středisko usilovně pracuje na zbrusu nové generaci Octavie. Ta by podle tvrzení inženýrů měla být uměním na kolech. Ačkoliv se lze z různých zdrojů dočíst o výrazné změně karosářských verzí, nabídka by měla zůstat při starém. Nová Octavia bude stále dostupná v karosářských verzích liftback a kombi.

Novou informací však je, že se zbrusu nová Octavia představí už v druhé polovině letošního roku, aby oslavila šedesáté výročí od uvedení historické Octavie z roku 1959. Stejně jako její sourozenci jako VW Golf, SEAT Leon a Audi A3 bude vycházet z upravené koncernové platformy MQB.

Opel připravuje elektrifikovanou sportovní Corsu

Autoweb - Pá, 22/03/2019 - 13:00

Už jste znudění současným trendem crossoverů a SUV? Automobilky se zaměřují na velké vozy s pohonem všech kol, které však zákazníkům slouží pro přejíždění od jednoho obchodního centra k druhému. Výrobci automobilům přitom začínají zanedbávat vývoj a výrobu řidičsky zajímavých aut. Máme na mysli třeba ostré hatchbacky.

To vše se ale v budoucnu změní. Opel prohlásil, že se chystá elektrifikovat malou Corsu, čímž po dlouhé době vytvoří nový sportovní model. Corsa EV by měla být představena v roce 2020 a bude postavena na nové modulární platformě od PSA. Stejný základ, spolu s elektrickým pohonem, bude využívat i další Peugeot 208 GTi.

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel, v rozhovoru pro magazín Auto Express vysvětlil, že cílem značky bude předvést zábavnou stránku elektrifikace namísto jejího ekologického zaměření. Emoce jsou totiž jedním z hlavních pilířů značky.

Opel do budoucna chystá i na představení dalších elektrifikovaných modelů, mezi nimiž nebudou chybět vozy jako dodávka Vivaro nebo SUV Mokka X.

Porsche překvapuje novým kupé Cayenne. Už jsme v něm seděli

auto.idnes.cz - Pá, 22/03/2019 - 13:00

Dvě SUV Cayenne s Macanem jsou nejprodávanějšími modely Porsche. Macan, to menší z nich, je jednička, větší a dražší Cayenne je v závěsu, třetí generace tohoto modelu teď premiérově dostává novou karosářskou verzi. Ve čtyřdveřovém kupé s obřím křídlem na zádi už jsme seděli.

Toyota a Suzuki se dohodly na spolupráci. Jak si budou pomáhat?

Autoweb - Pá, 22/03/2019 - 12:00

Kromě toho obě společnosti zvažují další rozvoj v nových oblastech, například při společné výrobě a masové popularizaci elektrifikovaných vozidel. Toyota a Suzuki zůstávají konkurenty, ale společně chtějí přispět k udržitelné mobilní společnosti.

„Co se týče elektrifikace vozidel, u níž lze očekávat další posilování, je role hybridních technologií vnímána na mnoha trzích jako klíčová. Mají-li elektrifikovaná vozidla přispět ke zlepšení životního prostředí na Zemi, je nezbytné jejich masové přijetí. Prostřednictvím naší nové dohody očekáváme širší využití hybridních technologií, nejen v Indii a Evropě, ale po celém světě,“ říká Akio Toyoda, prezident automobilky Toyota.

„Současně věříme, že rozšíření naší obchodní partnerské spolupráce se Suzuki nám napomůže získat konkurenční výhodu, kterou budeme potřebovat k prosazení se v tomto období hluboké transformace, která nastává jednou za století. Máme v úmyslu posílit konkurenceschopnost obou našich společností prostřednictvím našich silných stránek a učením se jeden od druhého,“ doplňuje Toyoda.

„Loni v květnu, kdy jsme oznámili rozsah naší spolupráce, jsem říkal, že budeme usilovat o celosvětový úspěch. Mezitím naše partnerská spolupráce prodělala další posun, a tak dnes mohu s potěšením oznámit stav naší partnerské spolupráce v celosvětovém měřítku, včetně Evropy a Afriky. Kromě toho oceňujeme laskavou nabídku ze strany Toyoty, která nám umožní využívat jejich hybridní technologii. Budeme i nadále postupovat s maximálním nasazením,“ říká Osamu Suzuki, předseda představenstva automobilky Suzuki.

Audi představuje nový motor 2.0 TFSI s výkonem 610 koní! Uhodnete, kam patří?

Autoweb - Pá, 22/03/2019 - 11:00

Vývoj nového závodního motoru Audi trval dva a půl roku a zahrnoval 1000 hodin testů ve zkušebnách, aby byl 4. května připraven na svůj první ostrý start na Hockenheimringu. „Naši jezdci byli z prvního testu naprosto nadšeni,“ říká šéf divize motoristického sportu Audi Dieter Gass. „Přechod od atmosférické jednotky V8 k přeplňovanému motoru je důležitý nejen kvůli výkonu, který je o 100 k vyšší. V DTM budeme nyní jezdit s velmi hospodárným motorem, který v rámci koncernu používáme ve velmi mnoha sériově vyráběných vozech.“

Nová pravidla DTM Class 1 sází na maximální hospodárnost. Stejně jako v sériové výrobě je cílem získat maximum z každé kapky paliva, a to prostřednictvím vysokého kompresního poměru a velmi dobré účinnosti. V DTM je množství paliva omezeno na 95 kilogramů za hodinu. „To zní jako velmi mnoho, ale s ohledem na výkony, přesahující hranici 610 k, to ve skutečnosti mnoho není,“ říká Ulrich Baretzky, vedoucí vývoje motorů v divizi Audi Motorsport. „Motor DTM má extrémně nízkou specifickou spotřebu, pohybující se již v oblastech, které byly dříve typické pro vznětové motory. Z hlediska hmotnosti a lehké konstrukce – s cílem snižovat emise CO2 – ukazujeme několik inovací, u nichž doufáme, že se v budoucnosti dostanou také na silnice – stejně jako první motory TFSI z Le Mans a TDI.“

Kompaktní čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu (TFSI) má hmotnost pouhých 85 kilogramů, což je téměř polovina hmotnosti atmosféricky plněného vidlicového osmiválce, který byl dosud používán v DTM. Díky tomu se snížila pohotovostní hmotnost závodního vozu Audi RS 5 DTM pod 1000 kilogramů. Výkonová hmotnost je tak jen 1,6 kg/k.

Zdroj: Audi

Motor DTM musí stejně jako dosud vydržet celou sezonu. To odpovídá ujetí 6000 kilometrů. „Formát DTM je velkou výzvou,“ říká Stefan Dreyer, vedoucí vývoje pohonu v divizi Audi Motorsport. „Velký počet ujetých kilometrů, rozdělený mezi mnoho krátkých závodů, představuje drsné podmínky. Navíc je nutné zohlednit skutečnost, že čtyřválcový motor má zcela odlišnou charakteristiku kmitání než V8. To byla při vývoji motoru, ale i pro naše zkušebny, obrovská výzva.“ Více než 100 k výkonu navíc a také vyšší točivý moment znamenají ještě vyšší zatížení kompletní poháněcí soustavy.

Jezdec může stisknutím tlačítka, prostřednictvím tzv. systému „Push-to-Pass“, krátkodobě dosáhnout ještě vyššího výkonu, například při předjíždění. Obtokový ventil restriktoru průtoku paliva FFR (Fuel Flow Restrictor) umožňuje po dobu 5 sekund dodávat do motoru o 5 kg paliva za hodinu více, což má za následek zvýšení výkonu o cca 30 k.

Zdroj: Audi

Závodní vozy DTM jezdí na běžný vysokooktanový bezolovnatý benzin, prodávaný na veřejných čerpacích stanicích (Natural 98). To usnadní přenos inovativní techniky z motoristického sportu do sériové výroby. Motor je navíc připraven pro použití alternativních paliv (E-Fuel), které umožňují extrémně ekologický provoz mimořádně hospodárných spalovacích motorů.

Vysoká účinnost a nízká spotřeba paliva patří v DTM mezi faktory, které zásadním způsobem rozhodují o úspěchu. Jezdec, který může nastoupit na start s menším množstvím paliva v nádrži, a tím i s nižší hmotností, má oproti soupeřům automaticky výhodu.

Audi má s přeplňovanými motory v motoristickém sportu bohaté zkušenosti, od legendárních vozů quattro až po úspěšné prototypy pro vytrvalostní závody v Le Mans. Na tomto základě bylo nově zkonstruováno všech 2000 dílů motoru DTM. Kompaktní řadový čtyřválec je v Audi RS 5 DTM uložen vpředu podélně. Turbodmychadlo, vytvářející maximální plnicí tlak 3,5 baru, je umístěno na pravé straně vozidla a systémem ALS (Anti Lag System) je udržováno ve vysokých otáčkách i v situacích, kdy jezdec uvolní pedál plynu. Jako umělecké dílo ční v motorovém prostoru vzhůru sběrné výfukové potrubí, které se při maximálním zatížení rozžhaví do červena. Motor dosahuje nejvyšších otáček 9500 min-1.

Bugatti La Voiture Noire: Máte potřebných 422 milionů korun? Musíte si počkat další 3 roky

Autoweb - Pá, 22/03/2019 - 10:00

Letošní ženevský autosalon opět přinesl řadu novinek, mezi nimiž se objevil velký počet supersportů a hypersportů. Neočekávaných novinek byla celá řada, ale opravdovou fascinaci krásným designem vyvolalo Bugatti, když představilo úžasný jedinečný vůz La Voiture Noire.

La Voiture Noire je unikát postavený na platformě současného modelu Chiron a vzdává hold legendárnímu a cennému Bugatti Type 57 SC Atlantic. Ukázalo se však, že ne všechno je dotažené do finálního stavu. Hypersport, který je s odhadovanou cenou 422 milionů korun nejdražším novým autem všech dob, totiž není hotový.

Zatím se jedná pouze o designový prototyp, ve kterém chybí interiér a hnací ústrojí. Tým Bugatti začal na celém projektu pracovat před rokem a půl a podle posledních informací bude další vývoj trvat 2 až 3 roky.

Čtyřkolový unikát bude poháněný osmilitrovým motorem W16 z Chironu, který dosáhne maximálního výkonu 1 500 koní a nejvyššího točivého momentu 1 600 newtonmetrů. V tuto chvíli je La Voiture Noire poháněné elektromotorem, jež je praktičtější pro manipulaci na výstavách. Dokonce to můžete vidět ve videu, na němž je Bugatti La Voiture Noire zachycené při opouštění ženevského autosalonu.

Už i ty, Jamesi Bonde? Příští služebák agenta 007 bude elektrický Aston Martin

Autoweb - Pá, 22/03/2019 - 09:00

Fiktivní tajný agent James Bond baví filmové diváky nejen svým nepřekonatelným šarmem, ale automobiloví nadšenci s každým filmem očekávají, jakým služebním vozem bude jezdit. Zatímco se ale v minulé bondovce Spectre ukázal s jedinečným prototypem DB10, v připravovaném novém filmu se vydá trochu jinou cestou.

Další pokračování špionážního příběhu bude uvedené do kin v dubnu 2020 a poprvé se na filmovém plátně představí dlouho připravovaný Aston Martin Rapide E. Elektromobil vycházející z krásné limuzíny je ve vývoji už řadu měsíců a do showroomů oficiálních prodejců by se měl dostat ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

Podle oficiálních technických parametrů bude Aston Martin Rapide E poháněný dvojicí elektromotorů o celkovém výkonu 610 koní a točivém momentu 950 newtonmetrů. S takovou hnací silou zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 4 sekundy a nejvyšší rychlost bude 250 kilometrů v hodině. Akumulátor o kapacitě 65 kWh vozu dovolí ujet až 320 kilometrů na jedno nabití podle cyklu WLTP.

Aston Martin plánuje vyrobit pouhých 155 exemplářů, jejichž prodejní cena se bude pohybovat okolo 7,5 milionu korun.

BMW 2 Gran Coupe se představí již brzy. BMW ukázalo první obrázek

Autoweb - Pá, 22/03/2019 - 08:00

Už nedávné fotografie automobilových špiónů ukázaly testování nového malého bavoráku, který je až nápadně podobný Mercedesu-Benz CLA. Bavorská značka v minulých dnech oficiálně oznámila, že skutečně připravuje vlastní konkurenci a říká, že bude sportovní, elegantní a extravagantní.

Připravované BMW 2 Gran Coupe bude mít hodně společného s dalšími čtyřdveřovými modely řady 2. Stejně jako Active Tourer a Gran Tourer, i Gran Coupe bude k dispozici s pohonem předních kol. Zbylými zadokolkami druhé řady zůstanou pouze kupé a kabriolet.

Poslední spekulace zároveň tvrdí, že BMW nabídne i variantu s pohonem všech kol s označením M235i, jež nabídne motor o výkonu 300 koní a osmistupňovou automatickou převodovku, jako tomu je u malého crossoveru X2 M35i.

BMW zatím vypustilo do světa první fotografii, která potvrzuje existenci produkčního vozu, který by měl být představený na letošní výstavě Auto Shanghai v Číně, nebo později v tomto roce na autosalonu v New Yorku.

Koenigsegg Jesko za 63 milionů korun je vyprodán. Všech 125 kusů zmizelo před koncem ženevského autosalonu

Autoweb - Pá, 22/03/2019 - 07:00

Máte přebytečné desítky milionů a přemýšlíte, jaký hypersport si za ně koupíte? S jistotou vám můžeme říct, že to nebude zbrusu nový Koenigsegg Jesko, jehož plánovaných kusů se stihlo vyprodat dříve, než byla ukončena mezinárodní automobilová výstava v Ženevě.

Podobně jako řada jiných značek, i Koenigsegg má stálou klientelu, kterou tvoří hlavně miliardáři ze Spojených států amerických a arabských států. Švédské továrně se podařilo prodat prvních 83 kusů už před otevřením bran výstavy a zbylých 42 kusů našlo své majitele během pouhých pěti dnů. Celkem tedy vznikne 125 vozů.

Zakladatel společnosti Christian von Koenigsegg při té příležitosti znovu řekl, že Koenigsegg Jesko bude jejich nejpočetněji vyráběný model. Všechny dříve vyráběné typy totiž vznikly v počtech maximálně několika desítek kusů.

Výroba Koenigseggu Jesko bude spuštěna na začátku roku 2020 a každý týden vznikne jeden kus. Nový hypersport je homologovaný pro použití na silnicích po celém světě a zákazníci si při objednání mohli vybrat ze dvou různých variant: Track a Top Speed. Novopečení majitelé zaplatili za své vozy nejméně 63 milionů korun.

Koenigsegg Jessko pohání dvakrát přeplňovaný pětilitrový vidlicový osmiválec, jehož nejvyšší výkon se pohybuje v rozsahu od 1 280 do 1 600 koní v závislosti na natankovaném benzínu. Vysokorychlostní verze Top Speed by měla být schopna dosáhnout maximální rychlosti až 482 km/h.

Analýza trhu ojetin: mladá auta čeká zdražení

auto.idnes.cz - Pá, 22/03/2019 - 01:00

Ojeté vozy do tří let stáří čeká zdražení. Důvodem je omezení nabídky krátkodobého operativního leasingu i růst cen nových aut. Zdražení se dotkne jak benzinového, tak naftového provedení mladých ojetin, a to zejména u vozidel, která se nejčastěji využívají v rámci operativních leasingů.

Na lince, která nikdy nezastaví: montovala jsem auta, chce to grif

auto.idnes.cz - Pá, 22/03/2019 - 01:00

Branami jako na velký hudební festival projde každý den do nošovické automobilky Hyundai 3325 zaměstnanců. A každou minutu jim zpod rukou vyjede jedno hotové auto. Redaktorka iDNES.cz si zkusila jeho výrobu. Práce operátorů je náročná a vyžaduje rychlost a grif.

České zastoupení Hyundai má nového šéfa, prošel BMW, Volvem i Škodou

auto.idnes.cz - Čt, 21/03/2019 - 19:20

Novým generálním ředitelem zastoupení korejské značky Hyundai na českém trhu bude bývalý ředitel Hyundai Motor Slovakia nebo BMW ČR Martin Saitz. Nahradí Vladimíra Vošického, který u importéra náhle skončil na začátku března.

Škola smyku pro seniory má úspěch. Je zdarma, patronem je Monsieur Dakar

auto.idnes.cz - Čt, 21/03/2019 - 17:50

Projekt Jedu s dobou zaměřený na řidiče starší 65 let proškolil loni v učebnách i na polygonech na 3 300 seniorů. Ti se naučili novinky v legislativě, první pomoc, nové funkce auta i bezpečnou jízdu. Letos je projekt dvakrát větší, seniorům nabídne osm termínů a 128 kurzů po celém Česku. Patronem je Karel Loprais. Kurz je zdarma.

Škoda přemýšlí o Scale RS. Mohla by nabídnout hybridní pohon

Autoweb - Čt, 21/03/2019 - 14:00

Když mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v posledním čtvrtletí minulého roku představila model Scala, okamžitě se začalo hlasitě diskutovat o možném vzniku sportovně laděné verze RS. Scala má totiž podobné rozměry jako Volkswagen Golf a Hyundai i30, takže by o konkurenční boj nebyla nouze.

Jako třetí člen rodiny vozů RS by Scala mohla být i důležitou konkurencí pro Volkswagen Polo GTI. Středisko technického vývoje značky si zároveň myslí, že Scala RS může nabídnout zajímavý potenciál. Mohlo by se totiž jednat o jeden z prvních hybridních automobilů z Mladé Boleslavi.

Alain Favey, člen představenstva automobilky, na letošním ženevském autosalonu řekl: „Oficiálně jsme se zatím nerozhodli, ale ano, uvažujeme o modelu Scala RS. Pokud jde o mne, bylo by rozumné, kdybychom ho měli.“

Hlavně v západní Evropě jsou škodovky s typovým označením RS velmi úspěšné. Další model v nabídce by tedy mohl přitáhnout novou vlnu zákazníků hledajících rozumný kompromis mezi běžným vozem pro každodenní ježdění a sportovním vozem.

Znamená to tedy, že se můžeme v budoucnu těšit i na menší Scalu RS? Lidé ze Škody Auto se snaží rozhodnutí neuspěchat, protože takové auto musí dávat smysl nejen z hlediska ziskovosti, ale zároveň musí existovat v souvislosti s cíli CO2, jichž chce značka příští rok dosáhnout.

Mercedes-AMG C63 S v ostrém kole na Nordschleife: Porazí BMW M3 a Alfu Giulia QV?

Autoweb - Čt, 21/03/2019 - 13:00

Mercedes-AMG C63 S je povedený německý muscle car. Pod jeho kapotu se totiž dostal dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o výkonu 503 koní, který si zároveň vyžádal řadu různých úprav podvozku, jež značně vylepšily jízdní vlastnosti vozu. Německý magazín Auto Sport se rozhodl slibně vypadající Mercedes otestovat.

K tomu si nemohl vybrat lepší místo, než jakým je legendární závodní okruh Nürburgring-Nordschleife. Automobilový závodník a redaktor magazínu Christian Gebhardt s ním zvládl objet severní smyčku okruhu za čas 7:44.13. S takovým výsledkem je kupé o vteřinu rychlejší než Mercedes-AMG E63 S Wagon, ale naopak výrazně ztrácí na mnohem výkonnější AMG GT 63 S 4-door Coupe s časem 7:25.4.

Mírným zklamáním pro Mercedes však mohou být časy hlavních konkurentů. BMW M3 CS totiž pokořilo okruh v čase 7:38 a Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio jej zvládla o dalších 6 sekund rychleji. Malou útěchou nám ale může být geniální zvuk přeplňovaného osmiválce, kvůli kterému určitě dokoukáte přibližně osmiminutové video až do konce.

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah