Reklama

Agregátor zdrojů


Argentinská rallye před startem: Dobude Ogier metu?

Auto.cz - 27 min 33 sek zpět

Pátý podnik letošního mistrovství světa v automobilových soutěžích, kterým je Argentinská rallye, představuje obrovskou výhru pro Sebastiena Ogiera.

VIDEO: Co se děje v muzeu Porsche po zavíračce

auto.idnes.cz - 47 min 41 sek zpět

Když vyženou poslední návštěvníky a uklízečky vše důkladně vysmýčí, přikryje tma automobilové perly muzea v Zuffenhausenu, v domově ikonické automobilky Porsche. V tu chvíli mají pré legáčci.

SLT Range Rover 6x6 od T.Fotiadis Design má být luxusní silniční jachta

Auto.cz - 57 min 40 sek zpět

V Německu pracují na proměně britského SUV v luxusní šestikolový pick-up, který má být ideálním doplňkem k velkým námořním jachtám a zastupovat je na pevnině.

OBRAZEM: Vision X i VW Touareg. Podívejte se na perly Autosalonu Bratislava

auto.idnes.cz - 1 hod 30 min zpět

Do neděle 29. dubna je pro veřejnost otevřen Autosalon Bratislava, který po brněnském autosalonu převzal roli nejvýznamnější výstavy osobních automobilů ve střední Evropě. Podívejte se na to nejlepší, co zde na návštěvníky čeká.

Škoda nestíhá vyrábět, část produkce stěhuje do Německa

auto.idnes.cz - 1 hod 32 min zpět

Česká značka patřící do koncernu Volkswagen dlouhodobě bojuje s vytížeností svých továren. Šéf automobilky Bernhard Maier nyní oznámil, že Škoda přesune část výroby do německého Osnabrücku. V Číně chce do roku 2020 zdvojnásobit prodeje na 600 tisíc aut ročně.

V Číně jsou k vidění dva působivé koncepty Pininfarina. Elegance a elektřina v hlavní roli

Auto.cz - 1 hod 56 min zpět

Na pekingském výstavišti nechybí ani značka Pininfarina, jež se tu chlubí hned dvěma zajímavými koncepty. Jde o elektrické SUV a sedan, které konečně vidíme v celé své kráse.

Technologie, která zajistí dieselu budoucnost: Bosch slibuje drastické snížení NOx

Auto.cz - 2 hod 51 min zpět

Bosh si myslí, že vyvinul technologii, která pomůže u vznětových motorů výrazně snížit emise oxidů dusíku. Oprávněně?

Automobilce PSA stouply díky Opelu a Vauxhallu tržby o 42 procent

Auto.cz - 3 hod 53 min zpět

Tržby automobilky PSA, která vyrábí vozy Peugeot a Citroën, vzrostly v prvním čtvrtletí o 42 procent na 18,2 miliardy eur (zhruba 463 miliard Kč).

Lamborghini nepostaví menší SUV než Urus. Ale co větší?

Auto.cz - 4 hod 47 min zpět

Po velkém úspěchu Lamborghini Urus by se dalo předpokládat, že Italové portfolio SUV ještě rozšíří. Menší automobil této kategorie však zatím neplánují.

Ojetý Ford Focus 3. generace (CB8/CEW): Když je nejslabší ten nejlepší!

Auto.cz - 5 hod 57 min zpět

Třetí vydání mělo v roce 2011 nelehkou úlohu navázat na dva úspěšné předchůdce. Nakonec se to kombinací svěžího designu a na svoji dobu v dané třídě nezvyklé nabídky bezpečnostní výbavy podařilo. Zcela bez chyb ale tento vůz není.

Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Co má společného s Mustangem?

Autoweb - 6 hod 47 min zpět

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/04/titulka-40-640x360.jpg

„Rozmohl se nám tady takový nešvar,“ chtělo by se použít slavný filmový citát. Automobilky sice nezačaly používat sprostá slovíčka jako studenti v legendárních Pelíškách, zato si pletou pojmy a dávají svým modelům názvy, které se úplně neshodují se skutečností. A teď nemám zrovna na mysli nadužívání pojmu „sport“ tam, kde vůbec nemá co dělat. Víc než proti všem těm Touring Sportům a Sportsvanům mířím na úplné překlopení původního významu.

Třeba takový Shooting Brake. Dnes toto označení nenosí žádný skutečný lovecký kombík s pouhou dvojicí dveří, ale jenom trochu dynamicky střiženější pětidveřový kombík Mercedesu. Nejdále to ovšem dotáhla značka Hyundai – i30 hatchback nazývá jako Liftback, samotný liftback potom jako Fastback. Proč? Asi to zní dobře. Ačkoliv k elegantně splývavé zádi Porsche 911 nebo Fordu Mustang má hodně daleko. Tady máte odpověď – s Mustangem nemá kromě názvu společného nic.

Ať už se ale Hyundai i30 Fastback jmenuje jakkoliv, musím uznat, že mu to celkem sluší, ačkoliv bych si dokázal představit trochu delší zadní převis a ještě táhlejší linku střechy. Z profilu neustále přemýšlím nad tím, jestli je to spíš usektnutý liftback, nebo obtloustlý hatchback. Přímý boční pohled prostě úplně nehraje. Podívejte se ale šikmo zpředu a uvidíte pěkně rozkročený postoj, šikmo zezadu potom zadní partie docela fungují.

Zavazadlový prostor je kupodivu rozměrný. Srovnání s letištěm v Octavii prohrává, díky velké hloubce (a není to jenom laciný trik, stále se tu vejde i dojezdová rezerva) nabídne slušných 450 litrů objemu. Výtku ovšem musím směřovat zadním sedadlům. Díky splývavé střeše přicházejí cestující o cenné místo na hlavu, to se dalo čekat, jenže zrovna bohatý není ani prostor pro kolena. Tohle umí ostatní trochu líp.

Vpředu je na druhou stranu všechno v naprostém pořádku. Pozice za volantem je příkladná, samotný volant dobře padne do ruky, grafika budíků je pěkně čitelná. Infotainment na vystrčeném tabletu už trochu graficky zastarává, především mapové podklady nejsou zrovna nejhezčí, ale rozhodně neurazí. Potěší i hezká kvalita zpracování – všechno dobře lícuje a tlačítka mají příjemný odpor. Z hlediska ergonomie je všechno promyšlené – rozhodně se tu neztratíte. Interiér působí možná trochu obyčejně, celou dobu jsem se však cítil dobře.

Výběr motorů je poněkud omezený – vedle litrového tříválce můžete sáhnout ještě po čtrnáctistovce se 140 koňmi a 242 Nm jako v tomhle případě. Se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou tvoří příjemně sladěnou dvojici, které vyhovuje spíš vlažnější tempo. Výkonu není nazbyt, ostatně lehce přes sto koní na tunu a stovka stěží pod 10 sekund napovídá, že tohle není žádný rychlík. Ucházející minimum ovšem nabídne. Spotřeba také není světoborná – týdenní průměr hlavně po městě jsem ustálil na 8,6 l/100 km, mimo město jsem pak jezdil kolem 6,5 litru.

Podvozek nabízí příjemný kompromis mezi ovladatelností a komfortem, ačkoliv větší 18″ ráfky docela narušují pohodlí. Odpružení není schopné dokonale vyhladit rozbitou silnici a příčné nerovnosti tak uštědří karoserii pěknou ránu. Škoda, jinak se totiž i30 se hezky ovládá. Řízení není úplně odtažité, pozice za volantem je téměř dokonalá a dokonce můžete úplně vypnout stabilizaci. Tendenci k přetáčivosti ale nečekejte, vyvážení podvozku je hodně neutrální.

Hyundai i30 Fastback má tu jedinečnou vlastnost, že mě za celý týden vůbec ničím nevytočil, na druhou stranu ani vyloženě nenadchl. Prostě jenom dělá svoji práci, nutno ovšem podotknout, že většinu času správně. Fastback vypadá zajímavě, uvnitř je pěkně vyrobený jako každý jiný Hyundai, dobře se ovládá a zatím stále není tak všudypřítomný. Jedinou výraznější kaňkou na jeho hodnocení je tužší podvozek, kterému by ovšem mohla pomoci menší kola. Vidíte, nakonec mi vlastně vůbec nevadí, že jeho název nedává smysl, protože je to zkrátka celkově povedené auto.

Příspěvek Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Co má společného s Mustangem? pochází z Autoweb.cz

Ford v USA skončí se všemi sedany! Je to konec Mondea?

Auto.cz - 6 hod 51 min zpět

Na domácím americkém trhu chce Ford do budoucna prodávat z osobních aut jen Focus Active a Mustang. Zbytek budou crossovery, SUV a trucky.

Elektrického Ferrari se dočkáme nejdříve v roce 2022

Auto.cz - 7 hod 51 min zpět

Ferrari nehodlá nabízet supersportovní elektromobil v rámci svého současného pětiletého obchodního plánu. Italský hon na nový Tesla Roadster či Porsche Mission E se prozatím odkládá.

Tohle Audi Q5 u nás nekoupíte. V čem je tak zvláštní?

Auto.cz - 8 hod 53 min zpět

Audi představuje na autosalonu v Pekingu SUV Q5L. V Evropě, potažmo u nás k mání nebude, je určeno pouze pro Čínu.

BMW 8 polooficiálně: Odhaluje se ještě před premiérou! Známe i technická data M850i

Auto.cz - 10 hod 3 min zpět

BMW s prototypy chystané řady 8 vyrazilo do Walesu, aby otestovala jeho podvozek. Spolu s tím odhalilo také bližší informace o novince.

Stávka kamioňáků? Kdepak, tihle borci zabránili sebevraždě

Autoweb - 10 hod 42 min zpět

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/04/titulka-zakonodarci-v-americkem-michiganu-vyuzili-pomoci-kamionaku-640x360.jpg

Znáte to sami – u nás řidiči kamionů vzbuzují převážně obavy. Hlavně pokud se snažíte přežít jízdu po dálnici D1 plné kamioňáků obvykle vybavený polskou poznávací značkou, snažících si ukrátit dlouhou chvíli pár lehkými pokusy o vraždu. Asi hlavně proto, že na dálnici nejsou jejich oblíbené železniční přejezdy. Ve Spojených Státech je tomu ale trochu jinak a tamní truckeři korzující se svými kolosy napříč státy v mnohých vzbuzují spíše respekt. Poslední událost z amerických silnic docela dobře demonstruje proč.

Zoufalý třicetiletý muž se před pár dny rozhodl spáchat sebevraždu a vybral si k tomu most nad dálnicí I-696 mezi Huntington Woods a Oak Parkem v Michiganu. Policii byl muž nahlášen v jednu hodinu ráno. Ihned nechala dálnici uzavřít a deprimovaného muže začala přemlouvat k tomu, aby si své rozhodnutí ještě promyslel.

Zatímco rozpolcený muž vnitřně bojoval, zalarmovala policie pomocí civilního rádia dobrovolníky z řad řidičů kamionů a 13 řidičů požádala, aby své vozy natěsno postavili pod most. Kdyby se muž přece jen rozhodl z mostu skočit, byla zde naděje, že by dopadl na návěs některého z trucků a pád by neměl smrtelné následky. Po dlouhých třech hodinách se muž nakonec nechal přesvědčit, aby dal životu ještě jednu šanci. Sestoupil z římsy a byl odvezen do nemocnice. Kamionů sice nakonec potřeba nebylo, nelze jim ale určitě odepřít jejich psychologický efekt a je obdivuhodné, že se truckeři zvládli tak narychlo zkoordinovat.

Příspěvek Stávka kamioňáků? Kdepak, tihle borci zabránili sebevraždě pochází z Autoweb.cz

Ferrari uvede elektrický model nejdříve v roce 2023

Autoweb - 10 hod 44 min zpět

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/04/ferrari_488_spider_35-640x360.jpg

Přestože Ferrari dlouhé roky odmítalo jakoukoliv elektrifikaci, u hypersportu LaFerrari ji nakonec použilo a fungovalo to excelentně. Při ohlédnutí za současnými trendy je jen otázkou, kdy maranellská továrna začne přemýšlet o nejnovějších technologiích i v běžných modelech.

Podle posledních zpráv by měl první sériový hybrid značky debutovat již příští rok na frankfurtském autosalonu. Ředitel značky Sergio Marchionne sdělil, že Ferrari takový model ve své nabídce potřebuje a s největší pravděpodobností bude kombinovat benzínový vidlicový osmiválec s elektromotorem. Důkazem již probíhajícího vývoje může být nedávno zachycený prototyp na testovací trati Fiorano, který vyděsil automobilový svět jízdou bez doprovodu typického řevu. Hybridní vůz tak nejspíše bude nabízet i jízdu čistě na elektřinu.

Otázkou však zůstává, kdy automobilka představí svůj první elektromobil. S takovým krokem současný strategický plán společnosti, pro období 2018-2022, zatím nepočítá. Marchionne říká, že se takového auta dočkáme nejdříve v roce 2023. Ferrari se tak zatím vydá cestou hybridního pohonu, jenž by měl být dostupný v každém modelu nabídky a zároveň se stane jedinou variantou pohonu chystaného SUV.

Příspěvek Ferrari uvede elektrický model nejdříve v roce 2023 pochází z Autoweb.cz

Šéf Škodovky Maier: Naše kapacity v Evropě jsou plně využité, musíme dále investovat

Auto.cz - 10 hod 47 min zpět

Evropské kapacity závodů mladoboleslavské automobilky Škoda jsou naplno využité a firma plánuje investice do jejich navýšení.

Nájezd zánovní ojetin se snížil, cena zůstává stejná

Autoweb - 10 hod 47 min zpět

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/04/zanovniojetinyperex-640x360.jpg

Trh zánovních ojetých vozů v zemích, kde působí znovuobnovená značka Mototechna, nabídl v meziročním srovnání za první čtvrtletí více vozů s rapidně nižším nájezdem a stejnou cenou jako ve stejném období vloni. V České republice a na Slovensku vévodí mezi zánovními vozy domácí značka Škoda, v Maďarsku a Polsku je to Opel. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu, které provedla společnost Mototechna, patřící do skupiny AURES Holdings.

Zatímco za první tři měsíce loňského roku bylo v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku nabízeno celkem 53 344 vozů, za letošek to bylo o více než 1200 automobilů více (celkem 54 566). Z tohoto čísla činila nabídka inzerovaných vozů u nás 17 178, což je o 424 automobilů více než loni. Nejvíce vozů tradičně nabídla Praha (5885), nejméně Kraj Vysočina (273). Nejčastější průměrnou cenou inzerovaných zánovních vozů v ČR byla částka 458 890 Kč, která je identická s cenou v meziročním srovnání.

Velmi znatelně klesla hodnota nejčastěji průměrně najetých kilometrů, a to ve všech zemích V4. Zatímco v ČR se jedná o pokles z 10 000 kilometrů na 8702, například v Maďarsku je to 80% snížení nájezdu z 5000 na pouhých 1000 km. V průměru všechny 4 země nabídly za první čtvrtletí letošního roku zánovní vozy nejčastěji s 5000 najetými kilometry, oproti stejnému období v loňském roce, kdy činil nejčastější nájezd 8000 kilometrů.

V nabídce konkrétních modelů zánovních vozů V České republice a na Slovensku jasně dominují Škodovky, v Polsku a Maďarsku hraje prim tovární značka Opel. V České republice si první čtyři místa jasně drží modely Fabia, Octavia, Rapid a Citigo. Na Slovensku je pořadí s drobnou obměnou Rapid, Octavia a Fabia.

„Je zajímavé sledovat, jak se v jednotlivých zemích V4 diametrálně liší poptávka po jednotlivých značkách a modelech. Češi a Slováci na Škodovku nedají dopustit, zatímco v Maďarsku a Polsku není ani v TOP5,“ říká generální ředitelka AURES Holdings Karolína Topolová. Polsku vévodí model Opel Astra, stejně jako Maďarsku. Tam byl ovšem na loňské pozici ve vedení Mercedes C. Raritou v TOP nejinzerovanějších vozech v Maďarsku je na čtvrté příčce Suzuki Vitara.

Znovuobnovená značka Mototechna, která se specializuje na prodej zánovních automobilů a patří do skupiny AAA AUTO, loni v tomto segmentu na našem trhu zaznamenala zvýšení poptávky o 9,7 procenta. Celkem se pod hlavičkou Mototechny prodalo téměř 7500 zánovních vozů za rok 2017 a již na 40 000 aut od roku 2012.

Příspěvek Nájezd zánovní ojetin se snížil, cena zůstává stejná pochází z Autoweb.cz

Volvo PV544 s motorem z T55: Nejblíž tanku, jak jen to doopravdy jde?

Autoweb - 10 hod 51 min zpět

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/04/titulka-volvo-pv544-s-motorem-z-t55-640x360.jpg

Vzít obří motor a nacpat jej do auta původně vybaveného podstatně menší a slabší jednotkou není úplně nový nápad, přesto si však kreace švédského nadšence Victora Jönssona zaslouží pozornost. Ten se totiž rozhodl zkřížit staré Volvo PV544 z šedesátých let s poválečným ruským tankem T55. Zatímco elegantní švédský fastback pod svou kapotou skrýval motory s objemem 1,6 litru a výkonem pohybujícím se okolo 66 koní, jeho ruský protějšek disponoval naftovým dvanáctiválcem s objemem 38,88 litrů a na pásy posílal 587 koní.

V průběhu přestavby samozřejmě muselo dojít k několika zásadnějším modifikacím. Do auta v jeho původním provedení by se motor samozřejmě nevlezl, nehledě na to, že by jej neunesl podvozek. Musel tedy vzniknout více než šest metrů dlouhý rám, na kterém je celé tohle monstrum usazeno.

Aby bylo možné využít výkon motoru a vlastně i vůbec přenést točivý moment 2300 Nm na kola, postavil Jönsson planetovou převodovku redukující krouťák na 700 Nm a zvyšující otáčky až na šest tisíc. Pohonné ústrojí nadále pokračuje manuální převodovkou ZF původem z BMW 525 TDS. Nápravy pak pochází z blíže nespecifikovaného pracovního vozu z produkce General Motors.

Ve výsledku toho z Volva vlastně na celé kreaci moc není. Vlastně se na rám s motorem nastěhovala akorát kabina řidiče a pár metrů před ní pak našla své místo příď vozu. Přestože finální vůz jezdí jako opravdový tank, tedy pomalu a neohrabaně, nelze brutální přestavbě upřít její kouzlo.

Příspěvek Volvo PV544 s motorem z T55: Nejblíž tanku, jak jen to doopravdy jde? pochází z Autoweb.cz

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah