Reklama

Agregátor zdrojů


Goodyear je oficiálním dodavatelem pneumatik pro třídu LMP2 Mistrovství světa endurance

Autoweb - 21 min 57 sek zpět

Smlouva na několik sezón byla mezi Automobile Club de l’Ouest (ACO), FIA Mistrovstvím světa endurance a společností Goodyear uzavřena poté, co se ACO rozhodl pověřit dodávkami pneumatik pro vysoce konkurenční třídu prototypů Le Mans jediného dodavatele. Dohoda dále posiluje spolupráci mezi 24 Hodin Le Mans, předními evropskými a světovými šampionáty endurance a jednou z nejúspěšnějších značek pneumatik v celé historii motoristického sportu.

Letos v létě Goodyear ohlásil, že se vrací na evropské a světové závody automobilů a začíná dodávat pneumatiky vybraným partnerům třídy LMP2 na Mistrovství světa endurance. Přesvědčivý comeback mu minulý měsíc zajistilo vítězství týmu JOTA ve třetím kole mistrovství, na závodě Šanghaj 4 hodiny.

Nová smlouva o dodávkách pneumatik pro všechny týmy třídy LMP2 na Mistrovství světa endurance pokrývá nejprve osmikolovou sezónu 2020/2021, kterou otevře v příštím roce v září závod v Silverstone a která bude dále pokračovat závody kolem světa na čtyřech světadílech, aby vyvrcholila v červnu roku 2021 na 24 hodin Le Mans, tedy na závodě, jenž vozy na pneumatikách Goodyear vyhrály rovnou při 14 příležitostech.

Oficiální partnerství s Evropským seriálem závodů Le Mans, předním světovým seriálem kontinentálních závodů endurance, pak začne v dubnu roku 2021. Kategorie LMP2 je nejvyšší z několika tříd šampionátu, který hostí šest předních evropských závodních okruhů.

Zdroj: Goodyear

Partnerství znamená, že všichni závodníci zapsaní v sezóně 2021 na 24 Hodin Le Mans ve třídě LMP2, včetně vozů, které se neúčastní WEC a ELMS, budou moci užívat posledních výsledků vývoje závodních pneumatik Goodyear. Pro Goodyear to bude znamenat vyšší přítomnost značky na okruhu i mimo něj a podporu pro uvedení jeho nejnovější řady pneumatik Eagle F1 SuperSport, která obsahuje technologii odvozenou z motoristického sportu, na trh.

 

Výrobci autodílů v Německu budou propouštět, elektropohon je totiž jednodušší

auto.idnes.cz - 7 hod 46 min zpět

Víc než polovina dodavatelů automobilových součástek v Německu plánuje snižování počtu zaměstnanců. Vyplývá to z výsledků průzkumu Německé průmyslové a obchodní komory, do kterého se zapojilo 167 podniků z automobilového průmyslu.

Vtípky, šifry i vychloubání. Značkou na přání se pyšní wartburg i hasiči

auto.idnes.cz - 7 hod 46 min zpět

Někdo se chce pochlubit světu, jakou káru že si to pořídil, jiný chce pobavit kolegy šoféry a chodce, další si z pověrčivosti ozdobí auto kombinací čísel a písmen, která nedávají smysl nikomu jinému. Majitelů vozidel, kteří si připlatili za speciální registrační značku, se za čtyři roky našlo bezmála čtrnáct tisíc.

Nissan Prairie M10: Japonské krabici patří primát nejstaršího MPV světa

Auto.cz - Út, 18/02/2020 - 19:56

Vysoké víceúčelové osobáky tu s námi jsou skoro čtyř dekády. Praktická auta alespoň na starém kontinentu nemají na růžích ustláno. Ani jejich hranatý průkopník z Japonska neuspěl...

Volkswagen pracuje na vlastním Defenderu. Elektrický offroad chce být designovou ikonou

Auto.cz - Út, 18/02/2020 - 18:52

Platforma MEB koncernu VW Group je natolik modulární, že na jejím základě může prý vzniknout i terénní auto. A Volkswagen ho prý opravdu chystá!

Porsche Exclusive Manufaktur zdokonaluje linie nové generace 911

Auto.cz - Út, 18/02/2020 - 17:56

Porsche 911 generace 992 charakterizují nádherně plynulé a vyvážené linie karoserie. To však nemusí vyhovovat každému a na scénu proto vstupuje Porsche Exclusive Manufaktur.  

Ford přiblížil, kdy světu představí nové Bronco. Už nebudeme dlouho čekat

Auto.cz - Út, 18/02/2020 - 16:55

Modrý ovál se pilně připravuje na premiéru nového Bronca. Věděli jsme, že auto můžeme očekávat na jaře, teď už jsou informace o něco přesnější.

Další elektromobil je tu! Za luxusní DS 3 Crossback E-Tense dáte minimálně milion

Auto.cz - Út, 18/02/2020 - 15:52

DS 3 Crossback E-Tense je dostupný ve třech stupních výbavy. Poháněn je stejně jako Peugeot e-208 elektromotorem o výkonu 100 kW.

Technici Fordu se proškolí s elektromobilem Mach-E na dálku. Pomůže virtuální realita

Auto.cz - Út, 18/02/2020 - 14:54

Modrý ovál a Bosch představují nástroj pro virtuální realitu. Ten technikům ukáže, jak servisovat elektromobil, i když při ruce samotné auto není.

Alfa Romeo slaví 110 let. Připomeňte si její dlouhou a komplikovanou historii

Auto.cz - Út, 18/02/2020 - 13:50

Alfa Romeo patří mezi nejstarší dosud fungující automobilky na světě. Připomeňte si její historii, která byla orámována slavnými modely jako 8C, Spider, 156 nebo Giulia.

Cadillac představí nový elektrický crossover v dubnu. Chce si získat srdce zákazníka

Auto.cz - Út, 18/02/2020 - 12:57

Americká automobilka potvrdila, že se nového elektromobilu dočkáme za dva měsíce. Co všechno už o připravované novince víme?

Ford Mustang Mach-E: Svezli jsme se novým elektrickým SUV

Autoweb - Út, 18/02/2020 - 12:24

Už od představení vzbuzuje nový Ford Mustang Mach-E rozporuplné pocity. Zarytí fanoušci víc jak půl století trvající tradice amerického muscle-caru s bublajícím osmiválcem pod předlouhou kapotou mu nemohou přijít na jméno, jelikož použití ikonického názvu evokujícího americké pojetí automobilové svobody na novém SUV, navíc ještě poháněném čistě elektřinou, považují za znesvěcení.

Druzí zase poukazují na to, že Mustang je prapůvodně produktem marketingu. V roce 1964 totiž vznikl jako trochu atraktivnější verze tuctového Fordu Falcon. Takže použít Mustanga opět jako produkt marketingu se znovu nabízí.

Ostatně Mach-E neměl být zpočátku Mustangem, projekt začal jako normální elektrické SUV, jenže cestou k jeho zrodu nastaly obavy, aby v záplavě dalších SUV prostě nezapadl. Musel tedy něčím vynikat a použití jména i stylingu Mustangu přišlo vedení jako dobrý krok, ačkoliv zpočátku se této myšlence také bránilo.

Ford Mustang Mach-E bychom tedy neměli brát jako náhradu za milovaný Mustang 5.0 V8, ale spíš jako doplnění rodiny o zcela nový druh auta pro naprosto odlišnou cílovou skupinu, přičemž z Mustangu si přebírá styling a také trochu emocí za volantem. Vždyť Mach-E může být čistě zadokolka a umí jezdit bokem!

Zdroj: Ford

Tohle jsme si tedy vysvětlili a na řadě je říct si, jak na mě nový elektrický Mustang zapůsobil. Předně je třeba připomenout, že Mach-E se v Londýně představil ve své evropské premiéře pouze staticky a řídit nás zatím nenechali, takže jízdní dojmy mám pouze z místa spolujezdce.

První živý pohled na Mach-E je pozitivní. Zepředu vypadá opravdu pěkně, protáhlá kapota s úzkými světly a přikrčený postoj se svalnatou stavbou karoserie prostě fungují skvěle. Splývající střecha je opticky nenápadně zvýšena o černý platový prvek, aby cestující uvnitř měli více místa na hlavu. Zadek potom nejvíce připomíná Mustang Fastback, hlavně ikonickou trojicí světel, přitom zadní partie jsou podle mého skromného názoru asi nejméně vyvážené a poněkud příliš useknuté.

Velmi futuristickým prvkem je absence klik dveří. Nejsou ani tradičně vysouvací, dveře se otevírají kulatým tlačítkem. Přední dveře mají miniaturní madla zapuštěná do černého plastového rámování kolem oken, za která můžete po stisknutí tlačítka a odskočení dveří „vzít za kliku“ a nastoupit.

Uvnitř je Mach-E velmi minimalisticky pojatý. Před řidičem je pouze volant poměrně střídmého designu a úzký pruh displeje, na kterém se zobrazují jízdní ukazatele. Trochu to připomíná palubní desku Citroënu C3. Milým detailem je nápis Ground Speed u digitálního rychloměru, který najdete i v klasickém Mustangu.

Zdroj: Ford

Dominantním prvkem interiéru je druhý displej multimédií postavený na výšku, ze kterého ovládáte všechno od navigace po klimatizaci. Inspiraci v Tesle nezapře, středová konzola je potom konvenční s plovoucí loketní opěrkou a otočným ovladačem „převodovky“.

Minimalisticky pojatý design interiéru podtrhuje textilní pruh táhnoucí se přes celou šířku palubní desky, pod kterým se ukrývají reproduktory Bang & Olufsen. Na pohled je to všechno krásné, po detailnějším prozkoumání si ale všimnete, že za interiéry prémiových konkurentů mírně zaostává. Ostatně Mach-E je také podstatně levnější, české ceny startují na 1 481 200 Kč.

Vzadu je potom dostatek místa jak na kolena, tak hlavy cestujících. Splývavá střecha tu není jenom pro parádu, ale pod ní se skutečně pohodlně usadíte, i když měříte metr devadesát. Zavazadlový prostor potom také neurazí, vypadá dostatečně objemný, navíc pod přední kapotou se nachází druhý kufr o objemu 100 litrů, který má výpustný špunt, takže se hodí na mokré věci např. z pláže.

Je na čase alespoň na chvilku se projet na místě spolujezdce. Když už jsem nepoznal, jak auto reaguje na řízení, podvozek se ukázal být naladěným na příjemný kompromis mezi ovladatelností a komfortem. Jízdní dynamiku jsem však pocítil dostatečně.

Zdroj: Ford

Výkon 258 koní a točivý moment 415 Nm nejsou světoborné, ale umí pěkně zatlačit do sedačky, ale jenom na chvilku, protože v ulicích uprostřed Londýna se příliš svižně neprojedete. Od semaforu k druhému ale budete většinou první. Maximální rychlost je potom stejně omezená na 180 km/h, dojezd potom činí až 600 km, což je velmi slušná a hlavně použitelná hodnota. Z Londýna dojedete pohodlně do Birminghamu a zpět a ještě vám zbude 100 km dojezdu.

Bude Ford Mustang Mach-E slavit úspěch? Mezi tradičními zákazníky, kteří před spaním hltají ikonickou honičku z Bullitta určitě ne, jenže už první obrovská vlna objednávek ukazuje, že je o Mach-E enormní zájem. Je to zcela jinak pojatý Mustang, nejen tím, pro jakou cílovou skupinu je určený, ale třeba i možností auto naspecifikovat, objednat a nechat si doručit kompletně online.

Měli byste to udělat? Ze spolujezdcovy sedačky nemohu vyřknout finální verdikt, protože bych si potřeboval alespoň na chvíli sáhnout na volant. Ale i tak, z těch několika zatáček, které se mnou technik za volantem říznul, mi něco říká, že by tohle mohlo být řidičsky velmi zajímavé elektrické SUV.

Zdroj: Ford

Toyota Yaris SUV prozrazuje další detaily. I jako malé auto nabídne čtyřkolku

Auto.cz - Út, 18/02/2020 - 11:51

Pohon všech kol není v segmentu malých SUV zrovna typickou možností. Novinka Toyoty však toto řešení nabídne.

S historickou značkou je amen. Americký mamut v nouzi opouští další trhy

auto.idnes.cz - Út, 18/02/2020 - 11:41

Sto dvanáct let starý detroitský mamut General Motors neprožívá své nejlepší období. Zatím stále největší americká automobilka a jedna z vůbec největších firem v USA se stahuje z dalších trhů. Firma v loňském roce zaznamenala ztrátu dvě stě milionů dolarů (4,6 miliardy korun).

Land Rover láká na nový Defender hodně akční reklamou. Auto v ní nabourá!

Auto.cz - Út, 18/02/2020 - 10:56

Při propagaci nového Defenderu Land Rover využije i záběry z natáčení nové bondovky Není čas zemřít (No time to die).

Peugeot přišel o důležitého partnera v projektu 24h Le Mans. Je ohrožena účast značky?

Autoweb - Út, 18/02/2020 - 10:26

Rebellion Corporation, která na konci loňského roku spojila síly se společností Peugeot v rámci přípravy na účast v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC) a 24 hodin Le Mans, nyní učinila nečekané rozhodnutí, a to stáhnout se ze společného projektu.

Důvodem tohoto kroku je změna politiky investic společnosti Rebellion, což mělo za následek ukončení veškerých aktivit Rebellionu v motoristickém sportu. Rozhodnutí společnosti Rebellion nemá vliv na záměr Peugeotu zahájit svoji účast ve vytrvalostních závodech v roce 2022, přičemž týmy PSA Motorsport s nezměněným úsilím a nadšením pokračují v přípravách na tuto novou éru.

„Jsme právě v počáteční fázi vytváření našeho projektu WEC po technické stránce. Bereme na vědomí rozhodnutí společnosti Rebellion, které nás přimělo přizpůsobit skladbu našich lidských i materiálních zdrojů. Rozhodnutí Rebellionu ovšem neohrozí vytrvalostní program Peugeotu. Pokračujeme v přípravách v konfiguraci přeorientované na našeho partnera Total, s cílem stvořit závodní vůz, na který budeme hrdí a který bude v dokonalém souladu se strategií přechodu na nové zdroje energií,“ uvedl Jean-Marc Finot, ředitel PSA Motorsport.

Polovina výrobců autodílů v Německu bude propouštět. Můžou za to chystané elektromobily

Auto.cz - Út, 18/02/2020 - 09:51

Nastupující elektromobilita bude mít rozsáhlý vliv na zaměstnanost v automobilovém průmyslu. Elektromobily totiž potřebují méně součástek, a tak nebude potřeba ani tolik lidí ve výrobě.

Tak to je on! Nový Hyundai i20 na prvních snímcích. Konkurent Fabie sází na sportovní styl

Auto.cz - Út, 18/02/2020 - 08:53

Nový Hyundai i20 se světu zatím představil na designérských skicách. Ještě před oficiální premiérou tu už máme i první fotky.

MAN představuje novou generaci středních a těžkých nákladních vozidel

Auto.cz - Út, 18/02/2020 - 08:33

Společnost MAN Truck & Bus provedla generační výměnu a v nové podobě uvádí zástupce modelových řad TGX, TGS, TGM a TGL.

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah