Reklama

Agregátor zdrojů


Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

auto.idnes.cz - 5 hod 11 min zpět

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem Chiron překonala bájnou metu 300 mil za hodinu a dostala se na dostřel hranice 500 km/h. Tu ale nepřekonala a zdá se, že ani nepřekoná. Další rekordní pokusy prý už u Bugatti nebudou.

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

auto.idnes.cz - 5 hod 11 min zpět

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si navolíte na menu „táta“ nebo „máma“. I tohle je jeden ze směrů vývoje. „Auto půjde cestou větší personifikace vzhledem ke svému uživateli,“ vykládá o další věci, o které přemýšlejí vývojáři, šéf českého zastoupení Toyoty Martin Peleška.

Koncept Audi připomíná výsadkový modul vesmířanů. Místo světel má drony

auto.idnes.cz - 5 hod 11 min zpět

Asi nejulítlejší koncept parkuje na frankfurtském výstavišti ve stánku Audi. Specialitou je osvětlení: na cestu autu svítí pětice dronů, které letí společně s ním, a díky kamerám ještě ukazují řidiči, co ho na cestě čeká.

Zemřel Luigi Colani, proslulý designér, který uměl šokovat

Auto.cz - Út, 17/09/2019 - 18:51

Luigi Colani, který se proslavil svými neotřelými návrhy nejen v oblasti automobilů a motocyklů, už není mezi námi. Odešel na věčnost v 91 letech.

Škoda dodá policistům nová auta. Za Octavie Combi Policie ČR dá půl miliardy

Auto.cz - Út, 17/09/2019 - 17:55

Ve velkém tendru na nová policejní vozidla nakonec vyhrála domácí značka Škoda. Za jedno auto nabídla nižší částku.

Stará Mazda MX-5 překonala světový rekord, o kterém nejspíš ani nevíte

Auto.cz - Út, 17/09/2019 - 16:54

Od představení první generace Mazdy MX-5 už sice uplynulo 30 let, lehký a obratný roadster však dokáže překonávat světové rekordy v i dnešní době.

Odborníci varují. Platforma pro elektromobily může Volkswagenu způsobit velké obtíže

Auto.cz - Út, 17/09/2019 - 15:56

Architektura MEB primárně vyvinutá pro elektromobily se má stát velkou výhodou. Volkswagenu ale může způsobit velké potíže.

Miss Motorsport 2019: Hledá se nová princezna

Auto.cz - Út, 17/09/2019 - 15:15

Nový ročník souboje o nejkrásnější dívky spojené s motorsportem je tady.

Cupra odhaluje své plány. Chce, aby Formentor zůstal jejím dílem. A nabídne spoustu nových verzí

Auto.cz - Út, 17/09/2019 - 14:59

Cupra je stále ještě mladou automobilkou, má ale nesmělé plány. Ty nejbližší teď v rozhovoru představil lídr Seatu Luca de Meo.

Ferrari poodhaluje techniku svého SUV, Purosangue může dostat V12 i hybridní V6

Auto.cz - Út, 17/09/2019 - 13:55

Technický ředitel automobilky Ferrari naznačil, jak by mohla vypadat technika prvního připravovaného SUV značky. A podle všeho se mají zákazníci na co těšit.

Za volantem nového Land Roveru Discovery Sport. Skoro nová generace není jen o průhledné kapotě

Auto.cz - Út, 17/09/2019 - 12:52

Na trh přichází nový Land Rover Discovery Sport. Změnilo se mnohé, přesto je prezentován „jen“ za modernizaci. Jak jezdí?

Volkswagen ID.3 ujede až 550 km

Autoweb - Út, 17/09/2019 - 12:00

V reakci na neblaze proslulou kauzu dieselgate se německý Volkswagen vydat se směrem některými označovaným za „čistou mobilitu“. Několikaletý vývoj nyní přináší své první ovoce a první výhradně elektřinou poháněný model se již brzy dostane na trh. Co tedy můžeme od modelu postaveného na zbrusu nové modulární platformě MEB očekávat?

Baterie vozu jsou umístěny v podlaze mezi nápravami, motor se pak usídlil vzadu a bude roztáčet zadní kola. Ano, ID 3 bude zadokolka, na zběsilé driftování se ale pravděpodobně těšit nemůžeme – alespoň ne bez modifikace softwaru vozu. Na druhou stranu, díky umístění kompresoru klimatizace a ostatních pomocných systémů vozu dokáže ID 3 nabídnout dokonalé vyvážení hmotnosti 50:50.

Motor samotný by měl nabídnout výkon 201 koní a měl by být schopný vůz rozhýbat na maximální rychlost těsně pod 160 km/h. Zrychlení na 100 km/h sice VW neuvádí, vzhledem ke zkušenostem s jinými podobně výkonnými elektromobily si troufneme odhadnout cifru někde v rozmezí 6,5 až 7 vteřin.

Jak je u elektromobilů zvykem, bude ID 3 k dostání v několika variantách lišících se kapacitou baterií, a tedy i dojezdem. K dispozici budou verze 45 kWh s dojezdem 350 km, 58 kWh s dojezdem 420 km a nakonec 77 kWh baterie s dojezdem činícím 550 km. Vůz by mělo být možné nabíjet maximálně výkonem 100 kW a získat tak zhruba 290 km dojezdu během půlhodiny nabíjení.

  • Zdroj: Volkswagen
Celá galerie 18

Interiér vozu vypadá moderně, ale přesto vcelku konvenčně Jeho hlavní dominantou je display infotainmentu v tabletovém stylu, příjemným detailem jsou značky pause/play na brzdovém a plynovém pedálu.

Displej nahrazující přístrojový štít bude uchycen na sloupku volantu a bude se pohybovat zároveň s ním, stejně tak nezvyklý ovladač volby jízdního režimu. Navíc se zdá, že Volkswagen se Volkswagen oprostil od zažitých tradic a otočením voliče dopředu zvolíte jízdu vpřed, a otočením voliče vzad pak režim couvání – taky vám přišlo matoucí, když jste museli pohnout pákou vzad, abyste jeli vpřed?

Přestože samotný elektromotor sídlí u zadní nápravy, měl by kufr ID 3 nabídnout 385 litrů prostoru, tedy dokonce o 5 litrů více, něž kolik dokáže nabídnout populární Golf. Cena „lidového“ elektromobilu by na Německém trhu měla začínat v přepočtu zhruba za 780 tisíc korun v základní verzi s dojezdem 350 km.

Nový trailer Ford v. Ferrari láká na pořádnou jízdu v duchu 60. let!

Auto.cz - Út, 17/09/2019 - 11:58

Legendární souboj automobilek Ford a Ferrari se konečně dočkal vlastního filmového zpracování, které láká na veřejnou premiéru již druhým trailerem.

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

auto.idnes.cz - Út, 17/09/2019 - 11:28

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno sedalo. Pak stačí jen mávnout rukou nebo poklepat na karoserii a dveře se samy otevřou. Tak si představuje luxusní auta příští generace německý specialista Brose.

Wiesmann se vrací ve velkém stylu. Oživená ikona dostane osmiválec BMW M

Auto.cz - Út, 17/09/2019 - 10:53

Německý výrobce luxusních ručně vyráběných sporťáků se příští rok vrátí na scénu. První informace o Projectu Gecko se dozvídáme už teď, včetně té nejzajímavější.

Alpine A110 se představuje v rallye verzi. Oživuje původní legendu

Autoweb - Út, 17/09/2019 - 10:00

Krásná historická Alpine A110 v šedesátých a sedmdesátých letech slavila mnohé úspěch na rallye tratích napříč Evropou. Mezi největší úspěchy těchto vozů patří kompletní okupace stupňů vítězů na Rallye Monte Carlo v letech 1971 a 1973. Nová Alpine má tedy v tomto ohledu na co navazovat.

Dvě dosud dostupné závodní specifikace A110 Cup a A110 GT4 nyní doprovodí A110 Rally vyhovující regulím FIA třídy R-GT. Vůz dostal kompletní ochrannou klec, skořepinová sedadla a šestibodové pásy, stavitelný podvozek, brzdy Brembo s ABS systémem Bosch, šestistupňovou sekvenční převodovku a samosvorný diferenciál. Přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 1,8 litru pak bude na kola posílat přes 300 koní.

Vůz by se na rallye tratích měl postavit rivalům, jakými jsou Porsche Cayman GT4, Fiat 124 Abarth nebo Aston martin V8 Vantage. Cenovka by měla začínat zhruba na 3,9 milionech korun, v příplatcích pak bude figurovat systém pro měření telemetrie anebo typická modrá barva Alpine blue.

  • Zdroj: Alpine
Celá galerie 8

Safe Diesel rozšíří žalobu kvůli dieselgate o dalších 1900 lidí. Žádá pro ně vysoké odškodné

Auto.cz - Út, 17/09/2019 - 09:51

Firma bude zastupovat téměř 6000 klientů postižených kauzou dieselgate. Pro každého z nich nárokuje odškodné 220.000 korun

Velké srovnání prostornosti aut: velikost vždy nerozhoduje

auto.idnes.cz - Út, 17/09/2019 - 09:46

Jak velké interiéry mají testovaná auta? Která z nich nabídnou nejvíce prostoru? Obzvlášť pro řidiče s rodinami bývá vnitřek vozu zásadním faktorem při koupi. Dá se však vždy věřit údajům výrobců? To se můžete ověřit v našem žebříčku.

Více modelů, méně kusů. Ferrari odhaluje plán, jak si udržet exkluzivitu

Auto.cz - Út, 17/09/2019 - 08:54

Zatímco někteří zájemci o starší modely Ferrari stále čekají na dodání svých vozů, Ferrari nepřestává představovat nové. A i když to může vypadat zvláštně, Ferrari to má zřejmě velmi dobře promyšlené.

Koupě ojetého vozu bez důkladné kontroly technického stavu velice je riziková

Autoweb - Út, 17/09/2019 - 08:00

Kupující pořizující ojetý automobil pomocí soukromé inzerce má jen minimum možností, kde a jak si konkrétní fakta ověřit. Oproti tomu profesionální prodejci mají pro výkup přesně definovaný postup. Co vše lze zkontrolovat u ojetiny, aniž by zájemce musel s vozem na zvedák?

Fyzických vad může mít ojeté vozidlo vzhledem k počtu dílů, ze kterých se skládá, celou řadu. I bez toho, aby měl kupující možnost najet s autem na zvedák, může prověřit už pouhým okem celkem dost aspektů. Jen to chce vědět, kam se dívat.

„Soukromí inzerenti a malé autobazary mají často jen velmi omezené možnosti, jak kupujícímu zprostředkovat kvalitní ojetý vůz. Právě na to často čeští řidiči u čerstvě pořízených ojetin doplácejí,“ popisuje náročnost procesu výkupu ojetiny Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a dodává: „Kvalitně nastavené výkupní procesy, dostatečné technické zázemí ale i velký důraz na odbornost výkupních techniků jsou nezbytným předpokladem pro obchod s ojetými auty.“

Barvu laku se doporučuje zkontrolovat přístrojem pro měření tloušťky laku, nebo alespoň vizuálně za denního světla nebo pod zářivkami, a to na všech dílech karoserie. Je třeba všímat si broušení tmelicích a kitovacích hmot pod lakem a drobných nesrovnalostí. Pozornost je rovněž dobré věnovat okolí světel, směrových světel a těsnění oken. Důvodem oprav a přelakování částí karoserie může být často i koroze, pozor tedy na všechny odloupávající se a drolící se části laku.

Důkladnou kontrolou by měly projít i originální spoje karoserie. Po opravě je totiž většinou není možné uvést do původního stavu, tmel je hrbolatý, nepravidelný a často je proveden z jiného materiálu. Nezapomeňte otevřít i zavazadlový prostor. Originální spoje jsou strojové, proto by mělo být vše symetrické.

Velké riziko může představovat elektrické vybavení vozu. Pečlivě proto kontrolujte i základní funkčnost výbavy, například zda svítí všechna světla, a to včetně brzdových a směrových. Elektrické ovládání okének musí být plynulé a bez rušivých zvuků. Klimatizaci vyzkoušejte i za jízdy, nejen s nastartovaným motorem na místě.

Všímejte si také kol. Jakýkoliv jejich atypický odklon je podezřelý. V důsledku toho se nepravidelně sjíždějí pneumatiky, což ohrožuje bezpečnost pasažérů. Nejdůležitější pasáží při technické kontrole vozu je motor. Ten by měl být čistý a suchý, bez viditelného prosakování oleje. Naskočit by měl napoprvé. Soustřeďte se na jeho chod. Nechte ho běžet na volnoběh a poslouchejte, zda se neozývají neobvyklé zvuky (klepání, škubání, vrzání). Motor by měl držet stejnou úroveň otáček bez znatelného kolísání a bez kolísání se na volnoběžné otáčky vrátit i po krátkém sešlápnutí plynu.

Další oblastí kontroly jsou případné odlišnosti reálného stavu vozu od zápisu ve velkém technickém průkazu, jako jsou nehomologované ochranné rámy na masce, odlišné ET (zális) kol, jiná světla, neschválené folie proti slunci apod. Nechtěný je i tuning a chiptuning, který zpravidla snižuje prodejnost vozu a tím jeho hodnotu.

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah