Reklama

Agregátor zdrojů


Elektrický Jaguar nabízí famózní svezení, slabinou je domácí nabíjení

auto.idnes.cz - 17 min 44 sek zpět

První elektrický jaguar překvapivě není sportovní sedan, ale luxusní SUV. Výrobce se tak pustil do vod, kde zatím zcela kralovala Tesla se svým modelem X. Po několika stech kilometrů za volantem můžeme říci, že se prvotina náramně povedla.

Rallye Dakar 2019: Prokop – poloosa, zraněná ruka a sportovní gesto

Auto.cz - Út, 22/01/2019 - 20:20

S rukou zraněnou v průběhu jedné z etap a s myšlenkami, co nachystat nového pro další ročník, se vrátil do republiky Martin Prokop. Šestým místem v kategorii automobilů se v Jižní Americe postaral o nejlepší český výsledek v dějinách soutěže.

Rinspeed propojoval auta s internetem už v roce 2000. Prostřednictvím modelu Tatooo.com

Auto.cz - Út, 22/01/2019 - 19:50

Rinspeed Tatooo.com byl koncept pick-upu ve stylu vozů amerických hot rod z 50. let, jehož jméno bylo přímo internetovou adresou tohoto vozu.

Dodge Challenger se v nové generaci nevyhne elektrifikaci

Auto.cz - Út, 22/01/2019 - 18:45

Dodge Challenger se má podle slov současného šéfa koncernu Fiat Chrysler Automobiles v příštím desetiletí radikálně proměnit, ale odchodu jeho extrémně výkonných verzí se údajně obávat nemusíme.

Provoz vozů Tesla se prodraží. Ceny za nabíjení na Superchargerech rapidně rostou

Auto.cz - Út, 22/01/2019 - 17:57

Provozovatelé vozů Tesla zaplatí více nejen za kilowatthodinu nabíjení, ale také za delší čas strávený u nabíjecí stanice Tesla Supercharger.

Strážníci mají pokutovat jízdu ve vyhrazených pruzích, navrhuje ČSSD

auto.idnes.cz - Út, 22/01/2019 - 17:35

Strážníci by měli dostat pravomoc pokutovat na místě nedovolenou jízdu ve vyhrazených jízdních pruzích. Návrh novely zákona do Sněmovny předkládá poslanec Petr Dolínek (ČSSD). Nyní mohou strážníci postoupit podezření z takového přestupku jen do správního řízení.

Spolupráce tradičních rivalů? BMW a Mercedes prý chystají společný vývoj aut!

Auto.cz - Út, 22/01/2019 - 16:45

Už dnes BMW a Mercedes spolupracují třeba v oblasti navigací, společně s Audi, Intelem a Boschem vlastní mapovou službu Here, dříve patřící Nokii.

Renault Twingo 2019 už nemá vpředu kulaté diody

Auto.cz - Út, 22/01/2019 - 15:52

Rozkošné Twingo prošlo jemnou modernizací, dotkla se hlavně osvětlovací techniky, ale také podvozku a informačního systému. Nepřeplňovaný litrový tříválec bude k mání se dvěma výkony.

Tesla Model 3 konečně může na evropský trh. Levná není...

Auto.cz - Út, 22/01/2019 - 14:50

Americká automobilka Tesla může zahájit prodej svého elektromobilu Model 3 v Evropě. Povolení jí vydal nizozemský úřad pro silniční dopravu (RDW).

Kia ProCeed vstupuje na český trh. O kolik je shooting brake dražší než kombík?

Auto.cz - Út, 22/01/2019 - 13:50

Kompaktní shooting brake od Kie je dostupný výhradně s přeplňovanými benzinovými čtyřválci, 1.4 T-GDI a 1.6 T-GDI.

Volkswagen rozšiřuje paletu motorů Touaregu o V6 3.0 TSI a V8 4.0 TDI

Autoweb - Út, 22/01/2019 - 12:54

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/titulka-18-640x360.jpg

„Volkswagen Touareg slaví na českém trhu velké úspěchy i ve své aktuální třetí generaci, kterou jsme doposud nabízeli se dvěma verzemi vznětového šestiválce TDI,“ říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Od dnešního dne si mohou nový Touareg objednávat také fanoušci benzinových motorů a zároveň můžeme hrdě nabídnout špičkový osmiválcový turbodiesel, jehož ohromující výkonové parametry ve spojení s pozoruhodnou hospodárností posunou zážitky z jízdy v naší vlajkové lodi na ještě vyšší úroveň.“

Volkswagen Touareg lze již objednávat se zážehovým motorem V6 TSI, který doplňuje turbodiesely 3.0 TDI V6, nabízené ve dvou výkonových verzích 170 kW (231 k) a 210 kW (286 k). Šestiválcový Touareg 3.0 TSI V6 4MOTION, jehož výroba začíná v 8. týdnu roku 2018, poskytuje nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 450 N.m. Hnací síla je na vozovku přenášena prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky a vyspělého pohonu všech kol 4MOTION. Zákazníci mají na výběr výbavové linie Elegance, Atmosphere a R-Line. Základní cena modelu Touareg TSI byla stanovena na 1 739 900 Kč.

Zároveň s motorem V6 TSI do nabídky přijíždí také nový Touareg se vznětovým osmiválcem 4.0 TDI V8 4MOTION, jehož produkce startuje ve 22. týdnu. Čtyřlitrový turbodiesel ohromí nejvyšším výkonem 310 kW (421 k) a maximálním točivým momentem 900 N.m. Základní cena osmiválcového Touaregu byla stanovena na 2 294 900 Kč a jak se na vrcholný model sluší a patří, osmiválcový Touareg bude mít sériovou výbavu rozšířenou o vzduchový podvozek, sedadla ergoComfort čalouněná kůží Vienna, paket Světla a výhled, přičemž ve specifikacích Elegance a Atmosphere bude výbava V8 TDI rozšířena o 19“ kola z lehkých slitin Tirano.

Příspěvek Volkswagen rozšiřuje paletu motorů Touaregu o V6 3.0 TSI a V8 4.0 TDI pochází z Autoweb.cz

Nová Škoda Fabia vyroste a dostane tvary od nového šéfdesignéra. Jak to ale bude s kombi?

Auto.cz - Út, 22/01/2019 - 12:53

Čtvrtá generace Škody Fabia je připravována pro rok 2021. Základem bude platforma MQB A0 po vzoru koncernových sourozenců.

VUHL představil v Mexico City své dechberoucí nové auto

Autoweb - Út, 22/01/2019 - 12:11

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/vuhl-640x360.jpg

Auto by skutečně mělo brát dech, vzhledem k dynamice by mělo každého zapasovat do sedaček a „géčka“ by pak měla cestujícím trhat vlasy a tahat zuby z dásní.

Stroj pod kódovým označením 05RR vychází z původního konceptu značky, nicméně hmotnost byla snížena o 65 kg na 660 kg, její rozložení se výrazně zlepšilo.

Výkon a točivý moment se zvýšily o 115 koní a 100 Nm, poměr výkonu k hmotnosti se při aktuálních 400 koních zvýšil na 600 koní/tunu. Je tady lehký setrvačník, lehčí spojka a litá jako základ redukční diety, v kombinaci s výkonem 05RR pak dosáhnuje stovky z nuly za pouhých 2,7 sekundy.

Nižší je těžiště díky mechanickým úpravám, byla provedena zlepšení v interiéru na palubní desce.

Zásadnější jsou však úpravy vně auta, v rámci aerodynamiky, kdy zcela nový setup generuje vyšší přítlak pro lepší důvěru na plynu v zatáčkách. Boční zrychlení je výsledných 1,8 g. VUHL 05RR jde aktuálně v rámci globální nabídky do prodeje.

Příspěvek VUHL představil v Mexico City své dechberoucí nové auto pochází z Autoweb.cz

Takhle vypadají nástupci Saabů. Dostanou se i do Evropy?

Auto.cz - Út, 22/01/2019 - 11:57

Chystaní pohrobci Saabu už nenesou slavné švédské jméno. Noví majitelé už ho nemůžou používat.

Alfa Romeo 4C dostala vzhled ve stylu slavné Alfy Romeo Stradale 33

Auto.cz - Út, 22/01/2019 - 10:50

Sporťák 4C od Alfy Romeo může vypadat jako jeho slavný předchůdce z 60. let Stradale 33. O tvarovou retuši se postarala firma Ugur Sahin Design.

ZF chystá novou převodovku. Najde využití v plug-in hybridech

Auto.cz - Út, 22/01/2019 - 09:56

Německá firma předpokládala, že automat chystaný pro následující roky bude její poslední. Nakonec ale přijde ještě jedna generace samočinné převodovky.

Mini slaví šedesátku speciální edicí 60 Years

Autoweb - Út, 22/01/2019 - 09:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/p90331267_highres_1959-morris-mini-min-640x360.jpg

Originál, který neustále přichází s něčím novým, pevně zakořeněný v tradici, avšak vždy otevřený změnám: to je MINI 60 let po uvedení tohoto malého britského vozu, který přinesl celosvětovou popularitu unikátním vlastnostem, jako je pocit z jízdy jako v motokáře a kreativní využití prostoru. Jako oslavu tohoto kulatého výročí prémiový automobilový výrobce představuje designový model, který vyzdvihuje jak jeho britský původ, tak i agilní charakter MINI.Edice MINI 60 Years s designovými a výbavovými prvky, jež jsou současně vysoce kvalitní a exkluzivní, vyjadřuje sportovního ducha značky, který je neustále přítomen, a to dokonce i v každodenním městském provozu. Speciální edice bude k dispozici od března 2019 pro 3dveřové a 5dveřové MINI, přičemž obě karosářské verze nabídnou čtveřici motorů.

Sportovní talent je nedílnou součástí genů MINI. Ještě před uvedením klasického Mini na trh v létě 1959 bylo jasné, že použitá technika nového malého vozu bude mít pozitivní vliv nejen na vnitřní prostor, ale také na agilní jízdní vlastnosti. V závodní potenciál kompaktního čtyřmístného vozu obzvláště silně věřil John Cooper, konstruktér sportovních aut. Ve spolupráci s Alecem Issigonisem, autorem klasického Mini, přišel s myšlenkou na verze s výkonnějším motorem, čímž položil základy výjimečné kariéře tohoto vozu na závodních okruzích a rallye tratích. Vrcholem byla tři celková vítezství na Rally Monte-Carlo v 60. letech minulého století.

Zdroj: Mini

Edice MINI 60 Years s karoserií v klasickém zeleném barevném provedení britských závodních automobilů evokuje především sportovní tradici značky, která začala již v raném stadiu a trvala až do nedávné minulosti. Zelená barva karoserie British Racing Green IV nabízí obzvláště zřetelné vyjádření charakteru a původu prémiového malého vozu. Alternativně jsou v nabídce černá metalíza Midnight Black, šedá metalíza Moonwalk Grey, stříbrná metalíza Melting Silver a modrá MINI Yours Lapisluxury Blue. Zvolená barva karoserie je kombinovaná se střechou a kryty zpětných zrcátek v provedení bílá Pepper White nebo černá. Výrazný vzhled modelů této edice dotvářejí pruhy na kapotě se specifickým výročním designem a exkluzivní dvoubarevná 17palcová kola z lehké slitiny v provedení 60 Years Spoke.

Úchvatné logo 60 Years se neobjevuje pouze na levém pruhu na kapotě, ale také na ozdobě okolo bočních směrových ukazatelů a na prahových lištách řidiče a spolujezdce. Uvnitř vozu lze logo spatřit také na obložení interiéru, pro tento model specifickém, na hlavových opěrkách sedadel vpředu a na volantu. Výroční design je patrný také na LED dveřních projektorech, které se rozsvítí ve chvíli, kdy se otevřou dveře. Standardní výbava edičních vozidel zahrnuje sportovní kožený volant a sportovní sedadla čalouněná kůží MINI Yours Leather Lounge 60 Years v provedení tmavá Dark Maroon.

Ve spojení s výbavovým paketem 60 Years Chili jsou ediční vozy vybaveny takovými prvky výbavy, jako jsou LED přední světlomety, LED mlhová světla, bílá směrová světla a zadní LED světla v designu britské vlajky, dále vnitřním světelným paketem, režimy MINI Driving Modes a paketem MINI Excitement Package, doplněným o prostorové osvětlení interiéru. Součástí výbavy je také palubní počítač, automatická klimatizace, dešťový senzor a odkládací paket.

Celá galerie 10

Příspěvek Mini slaví šedesátku speciální edicí 60 Years pochází z Autoweb.cz

Slepnoucí světlomety: Účinnost snížená až na pětinu! Co s tím?

Auto.cz - Út, 22/01/2019 - 09:00

Vlastností aut s moderními polykarbonátovými světlomety je s léty klesající svítivost. Ta se může v extrému snížit až na pouhou pětinu původního stavu.

Volkswagen Užitkové vozy upevnil pozici jedničky na českém trhu

Auto.cz - Út, 22/01/2019 - 08:32

Volkswagen Užitkové vozy potvrdil i v roce 2018 své dlouhodobé postavení jedničky na českém trhu lehkých užitkových vozů (kategorie M1 a N1).

Toyota Supra: Připomeňte si všechny předešlé generace legendárního sporťáku

Autoweb - Út, 22/01/2019 - 08:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/toyota_supra_turbo_sport_roof_65-640x360.jpg

Historie sportovních kupé Toyoty s náhonem na zadní kola s řadovými šestiválcovými motory začíná v 60. letech. Konkrétně v roce 1965 představila světu legendární model 2000GT. Auto dostalo dvoulitrový motor se šesti v řadě postavenými válci, maximálním výkonem 152 koní a na 100 km/h se rozjelo za 8,6 s.

Konstrukce Toyoty s kotoučovými brzdami u každého kola a hořčíkovými ráfky byla ve své době revoluční. Kupé vyhrávalo na okruzích, překonávalo světové rekordy, a dokonce se objevilo v bondovce Žiješ jenom dvakrát. Takový byl první japonský supervůz. Z výrobní rampy sjelo pouhých 351 exemplářů Toyoty 2000GT.

Supra místo XX

Název Supra zazněl poprvé v roce 1978. Toyota se tak rozhodla označit větší a silnější verzi Celicy, která na japonském trhu působila pod názvem Celica XX. Liftback Celica Supra dostal motory R6 o objemech 2, 2,6, a dokonce i 2,8 l. Nejsilnější z nich produkoval výkon 125 koní.

Kupé navíc opouštělo autosalony vybavené nezávislým zavěšením zadní nápravy, kotoučovými brzdami u všech kol a posilovačem řízení. Nechyběla moderní výbava, v té době tempomat a klimatizace považovaly za vymoženosti. Celica Supra byla populární ve Spojených státech. Více než polovina exemplářů tohoto modelu skončila právě tam.

Zdroj: Toyota Napříč Afrikou

Druhá generace Celicy Supry – a Celicy XX – se na trhu objevila v roce 1981. Japonské kupé mělo stále šestiválcové řadové motory. Pod kapotou byl mimo jiné motor 5M-GE o objemu 2,8 l a 1G-GEU 2.0. Supra druhé generace byla ještě lepší – dočkala se nezávislého zavěšení, kde byly využity vzpěry MacPherson, účinnější brzdy a propracovanější systém řízení.

Postupně se stal součástí vozu i stabilizátor vyrobený ve spolupráci s britskou značkou Lotus. Supra A60 se poprvé dostala na evropský trh, ovšem největší popularitě se i nadále těšila v USA, kde dokonce získala titul Import Car of the Year. Celica Supra druhé generace soutěžila i na závodech British Saloon Car Championship a v Safari Rallye.

Celica definitivně mizí

Třetí verze Toyoty Supra pochází z roku 1986. Z auta se konečně stal nezávislý model a slovo Celica z názvu zmizelo. Zdroj pohonu se ovšem nezměnil, zůstávají řadové šestiválce. Jedním z nich byl i motor 7M-GE o objemu 3 litrů a jeho silnější varianta 7M-GTE o výkonu 235 koní. Další zajímavou konstrukcí, kterou byla vybavena Supra A70, byl 2,5 litrový motor s turbodmychadlem 1JZ-GTE. Auto mělo výkon 280 koní a dalo se sehnat výhradně v Japonsku.

Kromě moderních motorů dostala Toyota Supra 3. generace také nezávislé dvouvahadlové zavěšení se systémem elektronické regulace Toyota Electronic Modulated Suspension. Toyota vyrobila i 500 kusů limitované série Supra Turbo-A. Pod kapotou vozu se ocitla jednotka 7M-GTEU o výkonu 277 koňských sil, aby automobil mohl získat závodní homologaci FIA.

Zdroj: Toyota Rychlá a zběsilá Supra A80

V roce 2002 představila Toyota 4. generaci. Nová Supra byla širší a kratší, měla také komfortní interiér ve stylu stíhačky. Autoři Supry A80 vsadili pouze na dvě pohonné jednotky. Jednalo se o třílitrové šestiválcové motory s označením 2JZ. Atmosférický 2JZ-GE generoval více než 220 koní, a 2JZ-GTE twin-turbo v nejsilnějších verzích vyvinul výkon bezmála 330 koní.

Díky těmto supermotorům dokázalo auto zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,6 s. A co víc, Toyotou zkonstruované jednotky se ukázaly jako dokonale propracované a neobyčejně odolné a umožňovaly tuningové zásahy, po nichž výkony vozů překračovaly 1 000 koní. Díky filmu Rychle a zběsile se Supra a její 2JZ staly skutečnými ikonami popkultury.

Supra i nadále píše historii

Nejnovější generace Supry byla představena v polovině ledna 2019 v Detroitu. O slavnostní odhalení se postaral samotný šéf Toyoty Akio Toyoda a vítěz posledního závodu Le Mans 24 Fernando Alonso. I tentokrát jde o sportovní kupé zaměřené na radost z jízdy, s náhonem na zadní

nápravu, skvělým rozložením hmotnosti a šestiválcem pod kapotou. Auto v nabídce i s menším, čtyřválcovým motorem. Má osmistupňovou automatickou převodovku a nutno dodat, že má menší rozvor náprav než Toyota GT86, ovšem širší rozchod kol. Do Česka dorazí na začátku léta.

Příspěvek Toyota Supra: Připomeňte si všechny předešlé generace legendárního sporťáku pochází z Autoweb.cz

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah