Reklama

Autoweb


Syndikovat obsah
Magazín o autech
Aktualizace: 41 sek zpět

ADAC GT Masters se v Mostě pojede opět v polovině května

20 min 42 sek zpět

Závodní víkend na severu Čech nabídne tradičně i vložené série, a to ADAC TCR Germany, ADAC GT4 Germany, Porsche Carrera Cup Germany a Spezial Tourenwagen Trophy, tedy seriál výkonných závodních strojů kategorie cestovních a GT vozů.

„Věříme, že to nebude jen do třetice všeho dobrého. První dva ročníky vyhodnotil promotér jako velmi vydařené a my uděláme všechno proto, aby i ročník 2020 byl z naší strany perfektní. Chceme si tak vytvořit odrazový můstek pro prodloužení smlouvy na pořádání ADAC GT Masters i v dalších sezonách, aby se stal okruh v Mostě nedílnou součástí seriálu. O úspěšnosti závodního víkendu snad svědčí i skutečnost, že oproti loňskému roku se letos pojede o jednu vloženou sérií navíc,“ uvedla obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.

Most bude i v příští sezoně ADAC GT Masters druhou zastávkou celkem sedmidílného seriálu. Česká republika se tak už potřetí zařadí mezi věhlasné okruhy v Německu, Rakousku a Nizozemsku, které významný šampionát hostí.

Šampionát ADAC GT Masters zahájí sezonu 2020 o víkendu 24. až 26. dubna tradičně v německém Oscherslebenu. Po květnovém závodu v Mostě se přesune do rakouského Red Bull Ringu (5. až 7. června). Po delší přestávce seriál bude pokračovat 14. až 16. srpna na německém okruhu v Nürburgringu. Následuje nizozemský Zandvoort ve dnech 21. až 23. srpna. Kdo bude hostitelem zářijového závodního víkendu, který se pojede od 18. do 20., promotér teprve upřesní. Vyvrcholení šampionátu obstará německý okruh Sachsenring (2. až 4. října).

  • Zdroj: Autodrom Most
Celá galerie 8

„Ve 14. sezoně seriálu se zaměříme na kontinuitu a osvědčené události. ADAC GT Masters čelí v příštím roce dvěma milníkům: uplyne deset let od premiérového přímého televizního přenosu a těšíme se na jubilejní 200. závod. Všechny závody mohou fanoušci opět sledovat živě a nesestříhané na našem partnerském televizním kanálu SPORT1,“ upřesnil sportovní prezident společnosti ADAC Hermann Tomczyk.

Autodrom postupně zveřejní i další závodní série, které pro sezonu 2020 chystá. Předběžně kalendář nabízí 15 akcí, z toho tři stěžejní závodní víkendy. “Vedle ADAC GT Masters už promotéři potvrdili i dva zbývající superzávody, mezi něž řadíme druhý ročník NASCAR Whelen Euroseries a pochopitelně evropský šampionát tahačů Czech Truck Prix. Do Mostu zavítá poosmadvacáté za sebou, má už svůj pevný termín. Tentokrát to bude víkend 28. až 30. srpna,“ doplnila Jana Svobodová.

Zdroj: Autodrom Most

Kanaďan otočil svoje auto na střechu při naprosto banálním parkovacím manévru

1 hod 20 min zpět

Co se vám vybaví z doby, kdy jste měli řidičák jen několik málo dnů a poprvé jste sami měli podélně zaparkovat mezi dvě auta? Panika? Stres? Nebo snad dokonce strach? Všechny tyto pocity jsou oprávněné. Neznáte ještě rozměry svého auta, neumíte odhadnout rozměry parkovacího místa a navíc to kroucení volantem při couvání je prostě jiné než při jízdě dopředu. Vše chce čas a trochu cviku a i podélné parkování časem přejde do krve.

Jenomže ne všem. Své by vám o tom mohl vyprávět řidič Hondy Accord, který je doma v Kanadě. Těžko říct, co se mu při jednom obyčejném parkování vlastně stalo. Buď zbytečně moc šlápl na plyn, nebo si spletl pedály, tedy brzdu a plyn. V každém případě ale nesmyslně zazmatkoval a málem u toho zabil pár lidí.

Stalo se to před pár dny, když dotyčný parkoval mezi dvě Tesly. Díky kamerovému systému jedné z nich se můžeme na celý manévr podívat. Chvíli to vypadá celkem standardně, ale pak přijde ta velká akcelerace a následná pohroma.

Accord pod plynem najel na jeden z betonových sloupků u domu, ke kterému se pozadu přiřítil a otočil se na střechu. Auta je škoda, ale zároveň je moc dobře, že tam ty betonové hradby byly. Hned vedle nich totiž sedělo několik lidí a jeden z nich měl co dělat, aby před autem utekl. Nakonec byl preventivně odvezen do nemocnice, ale nic se mu nestalo. Tedy, kromě nervů na dranc. Posádka z Hondy byla lehce zraněna a už by měla být v pořádku.

Výrobci zimních pneumatik zkoumají i sníh. Víte, že Skotové pro něj mají 421 pojmenování?

2 hod 20 min zpět

Sníh se vyskytuje v mnoha různých formách. Skotové mají pro sníh dokonce 421 různých označení. Skutečnost je taková, že sníh neustále mění stav, protože jednotlivé sněhové krystaly se na místech svého dotyku rozrůstají. Tento fyzikální proces se nazývá spékání. Zatímco suchý prachový sníh váží 30 kg na každý metr krychlový, zhutnělý starý sníh na zemi může dosáhnout hmotnosti až 500 kg na metr krychlový a pevný sníh (firn) dokonce 800 kg na metr krychlový. Fascinující studium sněhu těsně souvisí s hlavním oborem výzkumu, kterým je vývoj zimních pneumatik. Sníh může být velmi proměnlivý, taková je proto i jízda po zasněžené silnici. A struktura sněhu výkonnost pneumatik přímo ovlivňuje.

Jede-li vůz po zasněžené cestě, proces spékání způsobuje, že se sníh na pneumatiku lepí. V závislosti na podmínkách ulpívá na běhounu sněhu více či méně. Tento jev lze snadno pozorovat. Jede-li vůz po čerstvě napadaném sněhu, pokrývá se jím celá pneumatika. Na uježděném sněhu sníh zůstává jen v dezénových drážkách běhounu, takže běhoun je černý a bílý. A když už je sníh tvrdý a zatuhlý, na běhoun se vůbec nelepí a pneumatika zůstává černá. Tuto interakci mezi sněhem a pneumatikou ovlivňují také další faktory jako teplota vzduchu a rychlost jízdy.

V praxi zimní pneumatiky na sněhu podávají nejlepší výkon, pokud jsou všechny jejich záběrové hrany odkryté. Pokud na pneumatice neulpívá sníh, nesčetné zářezy běhounu fungují ideálně. Např. zimní pneumatiky o rozměru 205/55R16 mají více než 2 500 speciálně navržených příčných drážek pro optimální záběr. Porozumění fyzice sněhu a jeho interakce s pneumatikami tak má pro vývoj zimních pneumatik zásadní důležitost.

Jako jeden z předních světových výrobců pneumatik Goodyear do dalšího vývoje svých zimních pneumatik významně investuje. Jeho ambiciózní vývojový tým zkoumá vlastnosti sněhu až do nejmenších detailů ve špičkově zařízené sněhové laboratoři, kterou za tímto účelem nedávno otevřel ve svém lucemburském centru Goodyear Research Center. „Teplota vzduchu v jednotlivých odděleních se pohybuje mezi 0° a minus 40 °C,“ vysvětluje dr. Frank Schmitz, vedoucí týmu aplikované technologie fyzikálních měření.

Zdroj: Goodyear

Velmi rozsáhlé výzkumné aktivity začínají výrobou sněhových krystalů v různých formách. Inženýři pak vzorky sněhu analyzují za použití mikro-počítačové tomografie a pomocí moderního softwaru vytvářejí poučné 3D modely jednotlivých vzorků. „Získané poznatky nám pomáhají lépe porozumět morfologii sněhu a jejímu dopadu na užitné vlastnosti zimních pneumatik,“ říká Frank Schmitz. Kromě toho fyzikové různé typy sněhu kombinují, aby nasimulovali podmínky zasněžené vozovky.

Při použití měřicích zařízení jako je třeba tribometer pak materiáloví inženýři intenzivně zkoušejí tření pneumatik na sněhu s cílem zdokonalovat pryžovou směs, profil a uspořádání příčných drážek pneumatik. Získané laboratorní výsledky skvěle doplňují poznatky zkušebních řidičů, kteří nové pneumatiky testují v praxi na zimních okruzích ve Švýcarsku, Skandinávii a na Novém Zélandu. Laboratorní a praktické znalosti potom směřují přímo do vývoje pneumatik Goodyear UltraGrip.

Zdroj: Goodyear

Škoda Mountiaq naživo: Exkluzivní žákovský koncept můžete vidět v Liberci

3 hod 19 min zpět

Nejen na příslušenství, ale i na interiéru odvedli učňové mladoboleslavského učiliště velký kus práce. Sedadla Mountiaq mají sportovní vzhled a barevně ladí s karosérií v oranžové barvě Sunset. Navíc se letošní tým, jako první z předešlých pěti ročníků, rozhodl navrhnout i vlastní logo, které můžete spatřit na potahu sedadel.

A jak takové studentské auto vzniká? Učňové sice vycházeli z již existujícího modelu Škoda Kodiaq, ale to neznamená, že by byli ochuzeni o fázi vývoje nového vozu. Začali skicováním, tedy návrhem vizuálu, jak by auto mohlo vypadat, a to za pomoci šéfdesignera značky Škoda Olivera Stefani.

Návrh pak muselo schválit představenstvo společnosti Škoda Auto. V této fázi si studenti vyzkoušeli i svoje schopnosti argumentace. Při samotné realizaci neměli učňové žádné úlevy. Rozdělili se do týmů automechaniků, autoelektrikářů, karosářů a lakýrníků, a hned se pustili do „hrubé“ práce.

Nechyběli ani logistici, jejichž hlavním úkolem bylo hlídání všech termínů. „Do naší kompetence spadá plánování schůzek a zajišťování, aby dorazili všichni zúčastnění. Musíme kontrolovat, jestli se dodržuje stanovený plán. Při prezentaci nám členové představenstva vysvětlili, že právě dodržování plánu a termínů je úplně nejdůležitější. Když je pak vůz hotový, je na nás, abychom jej odprezentovali veřejnosti,“ vyprávějí logističky Adéla Karvánková a Melanie Grmolenská.

„Našim dlouhodobým cílem je nadchnout mladé lidi pro technické obory. Proto nás velice těší, že takové žákovské projekty, jako je Azubi Car, existují, a že právě v našem science centru bude letošní studentské auto vystaveno. Na novém modelu škodovky navíc pracovali učňové, kterým je teprve 17–20 let. Výsledek jejich práce opravdu stojí za to. Podívat se můžete sami. Od 15. října naleznete Škodu Mountiaq před pokladnami liberecké iQLANDIE,“ říká Jana Pivoňková, marketingová manažerka iQLANDIE.

Před 25 lety se začalo vyrábět jedno z nejoblíbenějších aut u nás

Čt, 17/10/2019 - 12:00

Škoda Felicia se před čtvrt stoletím stala významným milníkem v historii české značky. Ta od svého začlenění do koncernu Volkswagen v roce 1991 průběžně zlepšovala užitnou i estetickou úroveň stávající modelové řady Favorit, Forman a Pick-up, razantní krok vpřed ale učinila právě představením modelu Felicia. Ten vznikl komplexní evolucí předchůdce s využitím 1 187 nových dílů. Škoda Felicia ve verzích hatchback, kombi, pick-up, Vanplus a Fun nabídla moderní techniku i design, velký vnitřní prostor a atraktivní poměr cena/užitná hodnota.

Produkce pěti desítek prototypů odstartovala 5. září 1994 v závodě Vrchlabí, po optimalizaci technologie následoval oficiální start v pondělí 17. října v hlavní mladoboleslavské výrobní lince. První sériová Škoda Felicia z ní sjela přesně v 10:20 hodin. O devět dní později, 26. října 1994, se trojice nových hatchbacků v barvě české trikolóry představila veřejnosti. Tehdejší pražský primátor je na Karlově mostě pokřtil vodou z Vltavy.

Typové označení řady Felicia odkazovalo na ikonický otevřený vůz z přelomu 50. a 60. let i na latinský výraz pro pocit štěstí: felicitas. I proto jeden z prvních vozů věnovala společnost Škoda Auto rodině Ondráčkových, kterým se tehdy narodila čtyřčata.

Základní pětidveřový hatchback Felicia byl o 40 mm delší a 15 mm širší než předchůdce FAVORIT, objem prostoru pro zavazadla se zvětšil o 21 litrů a Felicia nabídla posádce ještě vzdušnější kabinu. Vysokou bezpečnostní úroveň nového vozu Škoda potvrdila v roce 1995 nárazová bariérová zkouška, provedená institutem TÜV. Celková úroveň odhlučnění a odpružení vozu se zvýšila díky pevnému skeletu samonosné karoserie, nové nápravnici a změněné geometrii přední nápravy a přidanému stabilizátoru zadní nápravy. Vysoké kvalitativní standardy při výrobě i montáži garantoval mezinárodní certifikát ISO 9002. Jako první jej v automobilce Škoda získala motorárna.

Základní pohonnou jednotkou modelu Škoda Felicia se stal zážehový motor o objemu 1289 cm3, ve výkonových variantách 40 kW a 50 kW. V průběhu roku 1995 nabídku rozšířil výkonnější benzinový čtyřválec 1.6 MPI/55 kW a naftová jednotka 1.9 D/47 kW.

V červnu 1995 přibyla k základním hatchbackům ještě prostornější verze Felicia Combi, od srpna 1995 vznikala v závodě Kvasiny také provedení PICKUP a Felicia Vanplus. Čtyři tisícovky vozů pro volný čas Škoda Felicia Fun zaujaly nejen žlutým odstínem karoserie, ale i variabilním uspořádáním interiéru (šlo o 2+2místný pick-up). O popularitě lehkých užitkových vozidel Škoda svědčí také fakt, že v období 1996 – 2000 vzniklo takřka 19 000 kusů s alternativním označením Volkswagen Caddy, úspěšně exportovaných například na latinskoamerické trhy.

Řada Felicia obohatila nabídku značky Škoda o moderní prvky výbavy, jako ABS, postupně až čtyři airbagy, klimatizaci, posilovač řízení, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, čalounění kvalitní kůží nebo palubní počítač. Stoletému výročí založení firmy (1895/1995) vzdala hold luxusní edice Felicia Laurin & Klement. Rodinu Felicia zatraktivnily též oblíbené akční modely s vynikajícím poměrem mezi nabízenou výbavou, vzhledem a cenou. Například na počest Letních olympijských her 1996 vznikl model Atlanta.

Škoda Felicia potvrdila svoji všestrannost také významnými úspěchy na poli motoristického sportu. V rallyovém mistrovství světa působila v období 1995–1997. Již během první sezony vybojovala Felicia Kit Car třetí místo ve své třídě, roku 1996 dojel Švéd Stiq Blomqvist v anglické RAC Rally třetí v absolutní klasifikaci. V soutěžním Mistrovství světa roku 1997 byla značka Škoda druhá ve třídě, poté na úspěchy řady Felicia Kit Car navázala nová Octavia Kit car a v sezóně 1999 Octavia WRC.

V únoru 1998 osvěžil vzhled řady Felicia velký facelift, navenek patrný hlavně sjednocením designového jazyka širokého sortimentu značky Škoda. Tvar předních světlometů i masky chladiče již připomínal větší model Octavia. V červnu 2001 se působivá kariéra automobilů Škoda Felicia úspěšně završila, celkem vzniklo 1 401 489 exemplářů. Následníkem se stal mimořádně zdařilý model Škoda Fabia, vyráběný od roku 1999.

Lotus Elise pro závody do vrchu skrývá pod kapotou dva motory z Hayabusy. Vznikl v Česku

Čt, 17/10/2019 - 11:00

Lotus Elise byl již od svého vzniku takovým ideálem sportovního vozu. Spíše než na hrubý výkon, spoléhal na lehkost a vyvážení, a tak se první generace továrně nedočkala více než 195 koní, které produkoval atmosférický čtyřválec z dílny Roveru. Vozu s váhou 755 kg však dokázal i s tímto zdánlivě skromným výkonem dělat divy.

Traťové použití si ale někdy žádá trochu více a někdy je potřeba jít až trochu do extrému. Tento konkrétní Elise dostal pod kapotu osmiválec o objemu 2,8 litru. Nejde ale o ledajaký kousek – motor Hartley H1 Maxi V8 totiž vznikl spojením dvou čtyřválcových motorů z legendárních motocyklů Hayabusa.

Nejde přitom jen o obyčejné spřažení dvou motorů, jde o skutečně o jeden motor s jednou klikovou hřídelí a uspořádáním válců do V. Navíc byl motor značně poladěn a ve výsledku tak produkuje 450 koní a točí 10 tisíc RPM. I přes záměnu motoru navíc vůz nepřibral na váze.

Vůz není žádnou novinou, na Evropských tratích se v rukou Dana Michla objevuje již nějakých deset let a neustále prochází vývojem. Stále jde o velmi konkurenceschopný stroj. Nebo spíše stroj, kterému lze jen stěží konkurovat. Musíme přiznat, že ječení závodního motoru rezonujícího kopcovitou tratí se nemůžeme nabažit.

Volkswagen odhaluje skicu nového Golfu. Oficiálně se představí za pár dnů

Čt, 17/10/2019 - 10:00

Může-li být nějaký automobil považován za bestseller, pak je to Golf. V průběhu generací nepřetržitě zdokonalovaný model se stal legendou na celém světě. Už brzy, 24. října, představí značka Volkswagen ve světové premiéře ve Wolfsburgu osmou generaci, která bude ještě digitálnější a síťově propojenější než dosud, s mnoha inovacemi a výrazným designem.

Silné stránky, díky nimž se Golf stal globálním bestsellerem, byly v novém modelu posunuty na ještě vyšší úroveň. Kromě nových hospodárných motorů zvýší agilitu zdokonalená konstrukce podvozku. Nový Golf navíc přináší nové impulzy v oblastech digitalizovaného a síťově propojeného interiéru, asistované jízdy a internetových funkcí a služeb.

Vnější design je ještě dynamičtější než dosud. Nový model je přesto z každé perspektivy jednoznačně rozpoznatelný jako Golf. V interiéru je vzhled nového kompaktního modelu charakterizován svěžími barvami a tkaninami ve spojení s novou digitální přístrojovou deskou. Nejnovější generace modelu Golf bude uvedena na trh v prosinci.

Lamborghini LM002 v rukou Top Gearu dovádí v blátě

Čt, 17/10/2019 - 09:00

Spuštěním výroby rychlého SuperSUV Urus se Lamborghini v minulých měsících připojilo k modernímu trendu. Nejoblíbenější karoserie v současnosti však není vadou na kráse značky, protože Urus je přímým následovníkem historického modelu LM002.

Ten přišel na trh v roce 1986, když se Italové rozhodli zužitkovat vývoj terénního speciálu původně vznikajícího pro americkou armádu. Lamborghini vůz značně přepracovalo a do jeho přední části uložilo 5,2litrový vidlicový dvanáctiválec z ikonického Countache. Motor o 444 koních hýbal s téměř 3 tuny vážícím offroadem, jehož podvozek byl vybavený nádrží na 290 litrů paliva.

Podle tehdejšího záměru mělo Lamborghini LM002 zaujmout hlavně arabské zákazníky, v jejichž bydlišti bylo plno nezpevněných cest. Ačkoliv se „Rambo Lambo“ může při pohledu na parametry zdát jako nemotorný náklaďák, opak je pravdou.

To dokazuje i video natočené redakcí tištěného britského magazínu Top Gear, které můžete vidět pod tímto článkem. A jelikož jsme četli i psaný test, ujišťujeme vás, že to je opravdu zábava!

Drifteři v Rusku obsadili náměstí. Policii těžce ignorovali

Čt, 17/10/2019 - 08:00

Ruský spolek milovníků jízdy dveřmi napřed se rozhodl jednu z prvních letošních sněhových nadílek k tomu, aby vyzkoušeli svá auta. Přeci jen je jízda smykem na sněhu bezpečnější než suchu, nemusíte totiž je tak rychle, a přesto vás zadní parte auta mohou předbíhat, ale lepší je si k takovým hrátkám vybrat místo dál od lidí.

Ideálně také dál od kamerového systému policie. Ovšem v Rusku se vše dělá tak trošku jinak, takže se více třicítka milovníků jízdy smykem sešla rovnou na náměstí ve městě Ufa.

Během několika málo minut a po pár projetých kolech si jich samozřejmě všimla policie a vydala se na místo zjistit, co se děje. Po příjezdu na místo si ke kontrole dokladů vybrala dva z účinkujících, což se ovšem nesetkalo s nadšením jejich kamarádů. Ti se, místo toho, aby třeba odjeli nebo prostě jen čekali, co bude, rozhodli pořádně policisty provokovat.

Za dohledu několika hlídek se většina účastníků sebrala a začala jezdit kolem náměstí, a hlavně přímo kolem policistů. Ti byli lehce zmateni a chvíli to vypadalo, že z celé situace raději utečou. Ale pak jeden dostal spásný nápad.

Na místo celé téhle tragikomedie povolal sypač, který náměstí odhrnul a posolil. A v tu chvíli bylo po provokacích a driftech. Není se co divit, že ještě, než sypač dokončil svou práci, počet účastníků akce značně prořídl.

Klasická Alpine A110 je opravdovým monstrem pro závody do vrchu

St, 16/10/2019 - 21:50

Extrémně vytažené blatníky klasické Alpině příliš nesluší. Zato rachot, který v 11 tisících otáčkách vydává řadový čtyřválec o objemu 1.2 litru původem z Kawasaki Ninja ZX-12R, sluší upravenému stroji velmi. Na zadní kola vozu posílá na dnešní poměry relativně skromných 200 koní. Vůz však váží jen něco málo přes 600 kg.

Že je výkonu při nízké váze dostatek se můžete přesvědčit na přiloženém videu, kde se vůz prohání po španělských kopcích. A je to spektakulární podívaná plná zatáček projížděných bokem napřed podkreslená soundtrackem řvoucího motoru, která vás hned po sedmnácti vteřinách uvítá roztomilým výskokem vozu mezi zatáčkami.

Test Audi S6 Avant: Naftová revoluce

St, 16/10/2019 - 12:00

Rychlé kombíky se čtyřmi kruhy ve znaku měly vždy svoji specifickou přitažlivost. Audi si na nich udělalo takové jméno, které mohou ostatní jenom závidět. Rychlost a praktičnost zkrátka k Audi vždycky patřila a tento druh auta je jedním z mála, který dokáže bojovat s nesmyslnou popularitou SUV.

Audi S6 Avant možná není úplně nejrychlejší z rodu, nad ním stojí ještě RS 6 Avant, nicméně právě slabší z rychlých sourozenců je zajímavým členem rodiny. Mezigeneračně totiž prošel velmi radikální proměnou, kterou skalní fandové možná odsoudí.

Po dobách, kdy pod kapotou ječel vidlicový desetiválec Lamborghini, si můžeme jenom postesknout, v Audi S6 totiž nenajdete ani vidlicový osmiválec. Vlastně tu nenajdete ani benzinový motor. O pohon se totiž stará šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI. Je to kacířství?

Já to tak nevidím. Nafťák ze sebe vymáčkne velmi slušných 349 koní výkonu a dvojnásobek točivého momentu, tedy masivních 700 Nm! To už jsou čísla, která mají schopnost rozhýbat 2,1 tuny těžký kombík velmi svižně, vždyť na stovku zrychlí za 5,1 sekundy. Německému Autobahnu kralovat nebudete, stěžovat si na nedostatek výkonu ovšem také ne.

Zdroj: Autoweb.cz

Přestože na papíře to vypadá, že domácím teritoriem S6 Avant bude hladká dálnice, překvapí i v zatáčkách. Jednak díky natáčení zadní nápravy dokáže podvozek vykouzlit famózní přilnavost, zadruhé dokáže řidiče trochu vtáhnout do řízení.

Quattro je naladěné neutrálně, jakmile se odvážíte omezit stabilizaci alespoň do prvního stupně Sport, objevíte přirozenou a velmi jemnou přetáčivost. Stále musíte k nemalé hmotnosti přistupovat s respektem, ovšem způsob, jakým se tenhle stěhovák vodí zatáčkami s lehkostí a bez zaváhání, je prostě obdivuhodný.

Zdroj: Autoweb.cz

Obávat se nemusíte ani jízdního komfortu. Přestože krásné dvacítky mají na sobě jenom tenkou vrstvu pryže, díky adaptivnímu podvozku se budete cítit dostatečně pohodlně jak na městské dlažbě, tak rozbité okresce. S mírným natřásáním musíte počítat, ale vhledem k zaměření auta to není nepatřičné.

Totéž platí o umělém zvuku motoru, který vychází nejen z reproduktorů uvnitř, ale dokonce i zvenku. Normálně by mě taková věc vytáčela k nepříčetnosti, hlavně u ryzího sportovního auta, jenže S6 Avant má daleko k označení ryzí sportovní auto, takže mě to vůbec neuráží.

Zdroj: Autoweb.cz

Zvuk trochu vzdáleně připomíná bublání benzinového osmiválce a alespoň překrývá typický dieselový klapot, přestože zrovna naftová V6 se za svůj jemný projev stydět rozhodně nemusí. Falešná čtveřice koncovek výfuku? Úsměvné, ale naprosto pochopitelné. Nechává mě chladným.

Uvnitř je S6 Avant ve srovnání se sportovně laděnými deriváty poněkud fádnější. Od obyčejné á-šestky se totiž příliš neliší. Dostanete slušně tvarované sedačky s embosovaným znakem S6 v hlavových opěrkách, a to je tak všechno. Ničemu to ovšem nevadí, protože interiér je stále překrásný.

Zdroj: Autoweb.cz

Snoubí moderní design s velmi kvalitními materiály, prostorem se line krásná vůně a světelné efekty ambientního podsvícení společně s nádhernou grafikou všech displejů vám dodají pocit, jako byste seděli uvnitř pojízdného iPhonu. Perfektně to funguje hlavně v noci.

Škoda jenom, že ovládacích displejů je až příliš. Přestože se haptická odezva dotykových tlačítek multimédií snaží řidiči usnadnit ovládání, forma trochu vítězí nad funkcí. Opět musím zdůraznit, že lepší způsob než otočné kolečko prostě neexistuje. Naproti tomu ovládání Virtual Cockpitu na volantu mi už přešlo do krve a klidně bych si vystačil jenom s ním zcela bez infotainmentu.

Audi S6 Avant není to sexy „Lambo s kufrem“, tyhle doby jsou už dávno pryč, jenže to mi vůbec nevadí. Naopak mi volba naftového motoru pod kapotou přijde rozumná a celkově utváří jádro téměř dokonalého balíčku praktičnosti, luxusu a rychlosti.

Zdroj: Autoweb.cz

Škoda Tudor: Fascinující koncept, po kterém Češi toužili, ale nedostali

St, 16/10/2019 - 11:00

Škoda Tudor je klasické čtyřmístné kupé, kombinující nadčasovou eleganci se sportovní dravostí. Dnes je vůz vystaven v depozitáři Škoda Muzea v Mladé Boleslavi. U jeho zrodu stál v roce 2000 Wilfried Bockelmann, tehdejší šéf oblasti Technického vývoje ve Škoda Auto.

„V roce 2000 jsme od Wilfrieda Bockelmanna dostali za úkol navrhnout nějaká další auta mimo tehdy produkovanou trojici Fabia, Octavia a Superb,“ vzpomíná Zdeněk Cibulka, který tehdy i dnes pracoval v oddělení Škoda Design. „Vznikly tak třeba Fabia pick-up, Octavia kabriolet či Superb ve variantě kombi. Od začátku bylo jasné, že se sériově vyrábět nebudou, ale šlo o to ukázat naši kompetenci ke složitějším úkolům, zkrátka čeho všeho jsou designéři v Mladé Boleslavi schopni.“

Zdroj: Škoda Auto

A designéři překonali očekávání. Pod vedením tehdejšího šéfdesignéra Thomase Ingenlatha navrhnul Zdeněk Cibulka elegantní kupé s názvem Tudor. A to Wilfrieda Bockelmanna zaujalo nejvíc. Další práce pokračovaly díky sehranému a nadšenému týmu lidí v oddělení designu velmi rychle. Pro výsledek práce designéra je klíčovým faktorem práce dobrého modeláře. Model vznikl v měřítku 1:4 a ten se v počítači zvětšil a z něj se rovnou vyráběly díly pro plastový model ve skutečné velikosti. A pak hned následoval finální vůz. To vše během několika měsíců.

Kromě dvojice bočních dveří a pozvolna klesající linie střechy zaujmou na  autě při pohledu z boku dvě stoupající linie. Jedna vychází od předních světlometů a přechází ve spodní okraj bočních oken. Druhá níže položená začíná u klik dveří a pokračuje nad zadními blatníky. Uprostřed se protínají a vytvářejí dynamické rozšíření blatníků zadních kol.

Zdroj: Škoda Auto

„V nákresech nejdřív auto vypadalo úplně jinak, navrhli jsme totiž kompletně nový showcar s originální přední i zadní částí, odlišný od aktuální produkce,“ popisuje Zdeněk Cibulka. „Dostali jsme zelenou k tomu, nechat vyrobit maketu, museli jsme ale vzhled přece jen více přiblížit nějakému sériovému autu, konkrétně modelu Superb.“ Ze sériového modelu Superb proto byla bez větších změn převzatá přední maska a až na odlišná světla i zadní partie vozu.

Ovšem originální byla zadní světla s na svou dobu odvážným řešením. „Tehdy se světla dělala tak, že se udělala komora, do ní se daly žárovky a práce designéra spočívala jen v návrhu obrysového tvaru světla,“ vzpomíná Zdeněk Cibulka.

Tudor však nemá směrové a zpětné světlo umístěné vedle sebe, jak se to dělalo do té doby, ale oranžová žárovka směrového světla je ukryta za reflektorem zpětného světla. Světlo žárovky blinkru se odráží od odrazové plochy a svítí okolo reflektoru zpětného světla. „Právě tady se navíc začal rodit typický světelný podpis ve tvaru písmene C, který se naplno rozvinul u Octavie druhé generace,“ poznamenává Cibulka. Červené krycí sklo zadních světel je totiž uspořádáno do tří stran obvodu reflektoru.

Zdroj: Škoda Auto

Interiér konceptu byl zhotoven z mimořádně kvalitních materiálů v barvách Onyx a Ivory. Palubní desce dominuje tříramenný sportovní volant a dva displeje. Pod výdechy klimatizace je velkoplošný displej navigace, druhý na středové konzole byl zamýšlen k ovládání klimatizace. Horizontální lišta z matného hliníku dává interiéru sportovní nádech, stejně jako hliníkové stupnice kontrolních přístrojů v chronografickém stylu. Sportovní byla také pohonná jednotka – silný šestiválec 2.8 30V s výkonem 142 kW. Spojen byl s manuální pětistupňovou převodovkou a pohonem přední nápravy.

Stylizovaný nápis na zadních dveřích byl jedním z nejvíce charakteristických detailů konceptu Škoda Tudor. Zajímavostí je, že se už tehdy designéři při návrhu fontu inspirovali českým křišťálem. „Hledali jsme nějaké písmo pro název modelu, odlišné od tehdejšího oficiálního fontu, něco jednoduchého, ale přitom výrazného,“ říká Zdeněk Cibulka. Ostře řezané písmo bylo plastické a připomínalo tak broušené sklo, jehož další interpretace se pak o několik let později rozvinuly do celého tvarosloví, které můžeme vidět na všech současných modelech Škoda.

Zdroj: Škoda Auto

Původní šedohnědá metalíza se těsně před premiérou změnila na tmavě červenou. Tudor se poprvé ukázal veřejnosti na autosalonu v Ženevě v roce 2002 a vzbudil obdivné reakce, pak byl vystaven pro českou veřejnost ve Škoda Muzeu v Mladé Boleslavi.

Dramatické okolnosti provázely koncept při zapůjčení na výstavu do Indie. Po výstavě se vůz ztratil a bylo po něm vyhlášené pátrání. Našel se až po několika měsících, odstavený v hale na vlakovém nádraží. Po návratu do Česka se musel kompletně renovovat do dnešní podoby.

Ještě dnes, když auto v muzeu vidím, cítím hrdost na to, jaké auto se nám tehdy podařilo navrhnout,“ uzavírá vzpomínání nad Tudorem Zdeněk Cibulka.

Nikdy za jízdy nenechte spolujezdce dát nohy na palubní desku. Následky jsou fatální

St, 16/10/2019 - 10:00

Horké počasí a dlouhé cesty hlavně ženám nedělají moc dobře. Navíc je sezení v autě pro ně celkem nepohodlné a tak se snaží si ulevit. Některé dají nohy na palubní desku, jiné zase z okna jedoucího auta. Jakkoliv to může být celkem pohodlné, jde o jeden z nejhorších nápadů, jaký může spolujezdec realizovat.

V případě dopravní nehody otiž takový spolujezdec o nohy může v jediné sekundě i přijít. Nejde jen o samotný náraz, ale také o airbag, který vystřelí proti nim. A nejen, že svou silou může nohy rozdrtit, ale pak také nefunguje správně.

Před pár lety proběhla internetem zpráva o ženě, která takto cestovala na sedadle spolujezdce a při nehodě jí nohy vymrštěné airbagem poranily žebra, plíce a dokonce i srdce.

I proto se Besip spojil se Škodou Auto, aby společně na tento nešvar upozornili. Ukazují, co se vlastně s nohama, respektive celým lidským tělem při takovém nárazu, kdy nohy nejsou tam, kde mají, děje. Druhé video vás pak seznámí s konkrétní spolujezdkyní a následky jejího špatného sezení.

Jen upozorňujeme, není to hezký pohled. Nenechte své spolujezdce a hlavně spolujezdkyně takto sedět! Raději zastavte, projděte se, dejte si zmrzlinu a až pak pokračujte.

Mazda 3 v ostré verzi MPS vypadá parádně. Chtěli byste ji v sériové výrobě?

St, 16/10/2019 - 09:00

Mazda je v současnosti jednou z mála značek, které si zakládají na vyladěných jízdních vlastnostech svých vozů. S marketingovým heslem „Jinba Ittai“ se snaží o pomyslné propojení jezdce a koně, (v aktuální době už spíše řidiče a vozu), což má za následek, že i nové modely Mazdy při jízdě komunikují s řidičem a předávají mu zpětnou vazbu od podvozku a dalších komponentů vozidla.

Když však Mazda před několika měsíci představila dlouho očekávanou čtvrtou generaci modelu 3, svět okamžitě začal doufat v návrat sportovně laděné verze MPS. Globální šéf značky Akira Marumuto však už při představení vozu na výstavě v Los Angeles řekl, že Mazda pokračování vlastního ostrého hatchbacku do budoucna neplánuje.

Mazda se totiž chce profilovat jako prémiová značka, která se pokusí soupeřit s evropskými výrobci. Raději by tak dosáhla preciznějšího dílenského zpracování, vyšší kvality a lepšího komfortu. Pokud se řadíte k doufajícím fanouškům, alespoň malou útěchou vám zatím může být render navržený maďarským grafikem X-Tomi Design, jež ukazuje možnou podobu ostrého hatchbacku z Japonska. Napište nám do komentářů, jak se vám takové auto líbí.

Lexus IS by mohl dostat šestiválec z Toyoty Supra

St, 16/10/2019 - 08:00

Lexus, luxusní značka Toyoty, usilovně pracuje na vývoji další generace oblíbeného sedanu IS a podle nejnovějších spekulací bude k jeho pohonu sloužit srdce z nejnovější Toyoty Supry. Tento dvakrát přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec BMW B58 se kromě japonského sportovního kupé nachází i v nové generaci sportovního roadsteru BMW Z4 nebo sedanu M340i.

Podle zákulisních informací se však nebude jednat o jediný motor od BMW v nabídce připravovaného Lexusu. Konstruktéři připravují platformu i pro použití menších pohonných jednotek, jimiž jsou turbodmychadlem přeplňované motory se zdvihovými objemy 2 a 2,4 litru. V závislosti na konkrétním trhu pak bude k dispozici i hybridní pohon, jehož součástí bude 2,5 litrový motor.

Fanoušky sportovních modelů luxusní značky potěší i informace o nástupci rychlého sedanu IS F. Vrcholnou verzi by měl pohánět dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec, který si IS F vypůjčí z limuzíny LS. Sportovní verze údajně dosáhne maximálního výkonu 416 koní, jež bude přenášet na asfalt skrze desetistupňovou automatickou převodovku.

Automobilový svět očekává, že Lexus představí svého rivala BMW řady 3 v druhé polovině roku 2020, aby jej ve Spojených státech amerických prodával jako auto modelového roku 2021. Rychlý sedan IS F by měl být uveden na trh o rok později a s největší pravděpodobností se na něj můžeme těšit i v Evropě.

Test BMW 840d xDrive Cabrio: S větrem ve vlasech proti proudu

Út, 15/10/2019 - 12:00

BMW v červnu 2018, na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, představilo novodobou osmičku, kterou nejprve uvedlo jako luxusní grand tourer. Později rozšířilo nabídku o kabriolet a čtyřdveřové GranCoupe, což jsou karoserie, s nimiž se předchůdce z devadesátých let nevyráběl. Automobilka počítala se všemi třemi karosářskými variantami od začátku vývoje. BMW už při oficiální dynamické prezentaci kupé ukázala novinářům produkční verzi kabrioletu, jehož odhalení veřejnosti proběhlo o několik týdnů později. Gran Coupe přijelo až na začátku léta 2019 jako poslední verze nabídky.

Moderní řada 8 nijak nevybočuje ze současného trendu mnichovské automobilky, ale na rozdíl od jiných modelů se ubránila mohutným ledvinkám. Oproti ostatním bavorákům je osmička opticky rozpláclá. Tento dojem vytvářejí široké ledvinky s aktivními lamelami a nizounké přední i zadní světlomety. Designéři měli při navrhování kabrioletu těžký úkol, protože kupé je charakteristické krásnou nízkou dlouhou siluetou. Návrháři neměli možnost ji zachovat, ale velmi se jí přiblížili. Ať už je plátěná střecha natažená, nebo ne, otevřená karoserie vypadá senzačně. Zvláště, když jí necháte vyniknout nepřehlédnutelným lakem.

Zdroj: Autoweb.cz

BMW se netají tím, že chce se znovuzrozenou řadou 8 konkurovat největším hráčům v kategorii luxusních cestovních kupé, kterými jsou Bentley Continental GT a Mercedes-Benz S Coupe. Osobitý design exteriéru je důležitý, ale potenciální zákazníky zajímá hlavně interiér. Vnitřek osmičky je čalouněn kvalitní kůži Vernasca, ozvučen špičkovým audiem Harman Kardon a vyzdoben hliníkem a skleněnými doplňky, mezi nimiž vyčnívá křišťálový volič převodovky se svítící osmičkou uvnitř. BMW dobře ví, že cílová klientela je náročná a neponechalo nic náhodě.

Když budu považovat vrcholné BMW M8 za samostatný model, jsou kupé, Gran Coupe a kabriolet dostupné se zážehovými motory 40i a M50i a vznětovým motorem 40d, kterým poháněný testovaný kabriolet. Třílitrový řadový šestiválec TwinPower Turbo roztáčí kola silou 320 koní a 700 newtonmetrů. Motor je výborně sladěný s osmistupňovou automatickou převodovkou od ZF, je dobře odhlučněný a dává o sobě vědět hutným zvukem. Ačkoli je kultivovaný a příjemný na ježdění, nemůžu se zbavit dojmu, že je zároveň největším negativem otevřené osmičky jako takové.

Zdroj: Autoweb.cz

Kabriolety jsou o svobodě, o níž jsou i benzinové osmiválce. Nechápejte mě špatně, protože vznětový šestiválec má slušnou sílu a solidní dynamiku, kterou dokáže spojit s úsporností, ale pořád vzpomínám na dunění a burácení osmiválcového kupé M850i xDrive. Hrozně rád bych chtěl mít podobný zážitek i s nebem nad hlavou, kdy mezi podmanivým zvukem motoru a mnou nebude žádná překážka. Zvuk bude moci prostoupit do mého nitra a vyrýt tam další nesmazatelnou vzpomínku, k níž se budu opakovaně vracet v dobách, kdy se světové mocnosti definitivně zblázní a udělají velkou tečku na konci příběhu o osmiválcích.

Ale vraťme se k testovanému autu. BMW 840d xDrive Cabrio je nefalšovaný obrovský kabriolet, který dovoluje čtyřem pasažérů, aby si užívali hřejivých slunečních paprsků a větru ve vlasech. Na zadních sedadlech je sice méně prostoru pro nohy, ale dlouhá otevřená karoserie je překvapivě pevná. Největší vliv na torzní tuhost má technologie Carbon Core, jejíž pomocí je vyrobeno karbonové jádro.

Zdroj: Autoweb.cz

Osmička je vybavena moderními technologiemi, které usnadňují život s kabrioletem v různém počasí. Nad zadní sedadla lze nasadit deflektor vzduchu, sedadla mají ofuky v opěrkách hlavy, takže umí foukat teplý vzduch na krk při jízdě se staženou střechou v chladnějším počasí, a všechna čtyři boční okna lze ovládat jediným tlačítkem. S elektricky ovládanou plátěnou střechou se dá manipulovat i při jízdě, a to až do rychlosti 50 km/h.

Emoce benzinového osmiválce jsou určitě lepší, ale to neznamená, že dieselové kabrio jezdí špatně. Pevná karoserie se nekroutí ani v rychleji projížděných zatáčkách a nic podobného se neděje ani při jízdě na sérii nerovností na silnici, kde se u běžných kabrioletů projevuje nižší torzní tuhost. Hnací síla turbodieselu je pro rychlejší svezení na okreskách dostačující a pohon všech kol xDrive napomáhá silné přilnavosti k asfaltu. Standardně dodávaný adaptivní podvozek je poddajný, a když mu odpustím občasné tvrdší rázy od dvacetipalcových kol, je pohodlný a bezvadně se hodí na neuspěchané toulání krajinou.

Zdroj: Autoweb.cz

Standardní výbavou osmičkového bavoráku je rovněž variabilní řízení, které je v městských rychlostech lehké a hodně strmé, ale v rychlostech nad 65 km/h výrazně ztuhne, trochu zpomalí a zpřesní, aby usnadnilo precizní průjezdy zatáčkami při rychlejším tempu jízdy. Možnosti nastavení motoru, převodovky, podvozku a řízení jsou rozsáhlé, ale kvůli zaměření kabrioletu není na škodu se držet blízko defaultního komfortního nastavení, protože s ním funguje nejlépe.

U většiny testovaných bavoráků mám ve zvyku přepínat mezi dvěma různými nastaveními, pro běžné a sportovní ježdění, což jsem využíval i v osmičkovém kupé, ale v ležérním dieselovém kabrioletu necítím stejnou potřebu. Tohle auto zkrátka není o sportování, nýbrž o tom, abyste si za jeho volantem užili života. Pokud nepatříte k řidičům, jež nebaví zkoumat různá nastavení, v osmičce můžete použít adaptivní jízdní režim, který přizpůsobuje nastavení aktuálnímu stylu jízdy. S lehkou nohou nechává auto pohodlným, ale když zadupnete plyn do podlahy, okamžitě vše změní do sportovního nastavení.

Zdroj: Autoweb.cz

Kabriolety s turbodieselem pod kapotou jsou zvláštní, ale BMW 840d xDrive Cabrio ukazuje, že to může fungovat. Pohání jej uživatelsky příjemný a přitom výkonný motor, který má hezký zvuk a nízkou spotřebu paliva. Kabriolet s hmotností přesahující dvě tuny umí jezdit se spotřebou pod 7 litrů na 100 kilometrů, která je přibližně poloviční oproti benzinovému osmiválcovému M850i. Komfortní naladění celého auta umožňuje cestování přes celý kontinent tam a zpátky, aniž byste z něj vystoupili unavení a rozlámaní.

Cestování jako v peřinkách ale není zadarmo, protože cena BMW 840d xDrive startuje na 2 915 900 Kč s DPH. Jestliže zatoužíte po charakterním zvuku osmiválce a dalších vlastností s ním spojených, připlatíte si více než 600 000 korun. Pokud na drahý příplatek máte, určitě toho využijte, protože vaší odměnou bude nespočet úsměvů na rtech a nezapomenutelných zážitků.

Nezvyklé stroje na Nürburgringu: Tohle vážně potkat nechcete

Út, 15/10/2019 - 11:00

Projet se alespoň jedno kolo na slavném německém okruhu Nürbugring-Nordschleife patří k velkým cílům všech automobilových nadšenců. I z toho důvodu se po celou letní sezónu konají veřejné jízdy, jichž se až na pár výjimek může zúčastnit skoro každý.

Veřejné jízdy jsou výbornou příležitostí pro majitele rychlých BMW M3 a Porsche 911, aby se se svými auty svezli opravdu rychle a pokusili se přiblížit jejich limitům. Nejedná se však o náhodu, když se na okruhu ukáží i méně zvyklá auta.

Kameramani a fotografové je zachycují stejně jako sportovně laděné modely a poté je ukazují na internetu. Dobrým příkladem je osmiminutová kompilace kanálu Auto Addiction, v níž lze vidět mnoho netradičních aut – například limuzínu Lincoln, americký policejní Dodge Charger nebo Renault 4.

V Bulharsku našli 11 starých bavoráků. Nikdy nejetá auta půjdou na prodej

Út, 15/10/2019 - 10:00

Kdo by to byl řekl, že se v Bulharsku dějí zázraky. Ve městě Blagoevgrad, které leží na jihu země, našli neuvěřitelnou sbírku 11 prakticky úplně nových BMW řady 5 generace E34. Továrna, kde byla všechna auta uskladněna, je určena k demolici.

Nikdo ale nevěděl, jaký poklad se uvnitř ukrývá. Všechna ta skvělá auta mají najeto maximálně 10 kilometrů a některá na sobě mají ještě původní krycí igelity. Z fotek je patrné, že jsou všechna auta hodně zaprášená a omšelá. Některá lehce odřená, ale ne proto, že by někde jezdila. Spíše s nimi někdo při uskladňování nezacházel úplně šetrně.

Bulharští motorističtí novináři jsou z tohoto nálezu celkem nadšení, a tak se pustili do pátrání. Podle nich všechna ta krásná BMW v roce 1994 koupila jakási autopůjčovna. Která je do staré továrny také uskladnila. Nikdo ale zatím nepřišel na to, proč je nikdy nepustila do provozu a zapomněla na ně. Na to ale brzy přijdou.

Jisté ale je, že většina z těch 11 aut má pod kapotou šestiválce 520i, pár se jich dokonce chlubí motorizací 525i. Všechna auta mají manuální převodovky, a ne moc bohatou výbavu. A teď to pro vás možná nejdůležitější.

Všechna nalezená BMW budou na prodej a podle prvních odhadů bulharských novinářů by všech 11 kusů mělo být za cenu nižší než půl milionu korun! Problém ale je, že se po nich jen zapráší. V Bulharsku nejspíš nezůstanou, ale umíme si živě představit ten fofr, až se byť jedno z nich objeví třeba na eBay.

Lexus vyvíjí nadupaného konkurenta pro Lamborghini Urus

Út, 15/10/2019 - 09:00

Lexus v říjnu tohoto roku představil model LX Inspiration Series, který však zatím nedokázal dostatečně zaujmout zákazníky vyhledávající SUV. Přestože by se nový vůz měl ukázat na Los Angeles Auto Show koncem tohoto týdne, svět si začíná šuškat spekulace o více lákavém velkém modelu japonské značky.

Lexus údajně pracuje na vývoji vlajkového SUV, které by se mělo stát konkurencí takových velikánů ve třídě, jako je například superrychlé Lamborghini Urus. Základní verzi by mělo pohánět hybridní ústrojí s dvakrát přeplňovaným 3,5 litrovým vidlicovým šestiválcem a dvojicí elektromotorů, přičemž nejvyšší výkon dosáhne až 424 koní.

Objevit by se měla i sportovněji laděná verze F s čtyřlitrovým vidlicovým osmiválcem se dvěma turbodmychadly, jež bude pocházet z kupé LC F. S hnací silou až 661 koní tak bude Lexus výkonnější, než Urus s 641 koňmi.

Spekulace zároveň říkají, že by budoucí vlajkový luxusní crossover měl vycházet z nedávného konceptu LF-1. Podle registrace ochranných známek je pak pravděpodobné, že nový model dostane označení LQ. Oficiální představení je odhadováno na rok 2020 a k zákazníkům by se měly vozy dostat následující rok.

Nepodceňujte nebezpečné bakterie ve vašem autě

Út, 15/10/2019 - 08:00

Už několik výzkumů ukázalo, že nejen zanedbaná klimatizace může být zdrojem vážných onemocnění. Celková pravidelná dezinfekce automobilu výrazně přispívá k většímu komfortu jízdy. V autě se běžně nachází nebezpečné mikroby a bakterie, které můžou vyvolávat například nepříjemné střevní problémy.

Až tři pětiny motoristů ve vozidle pravidelně konzumují jídlo a nápoje. Nedojedené zbytky jídel, roztroušené drobky nebo vylité nápoje se potom stávají živnou půdou pro různé druhy plísní a bakterií. Někteří lidé si v autě doslova zřídí odpadkový koš, a to rovnou v prostoru pod sedadlem. Samostatnou kapitolou jsou potom čtyřnozí mazlíčkové, kteří ve vozidle často cestují. Výsledkem je, že v interiéru automobilu se spustí hnilobné procesy a ze zárodků se množí bakterie.

Mnoho žen řidiček navíc využívá své auto i jako koupelnu, kde se stihnou upravit a namalovat. Nánosy make-upu a ostatních líčidel se pak objevují i na volantu, řadicí páce, ruční brzdě či na dveřích. Právě make-up zanechává na materiálech interiéru viditelné skvrny, které se velmi těžko odstraňují. Stopy líčidel se dají najít v autě téměř každé ženy.

Podle odborníků stav auta a jeho čistota snižují jeho hodnotu při dalším prodeji. Určitě za vozidlo dostanete víc peněz, když bude mít čistý zachovalý interiér a nebude zapáchat. Detailní čistění vždy odhalí drobky a jiné zbytky jídla pod sedadlem, mezi sedačkami či na jiných těžko dostupných místech.

Tak jako svou domácnost udržujeme pravidelně čistou a staráme se o pořádek, i vnitřní prostor našeho vozidla by měl být pravidelně udržovaný a dezinfikovaný. Nestačí jen vysávat jednou za 3 měsíce a není dobré šetřit ani na tepování a odborném vyčistění autosedaček, zvlášť pokud vozíte často děti. Je nutné auto pravidelně zbavit nečistot a dbát i na funkčnost a nezávadnost klimatizace, ze které posádka dýchá vzduch.

K udržení čistoty a pořádku ve vozidle může pomoci i dodržování některých jednoduchých zásad. Používejte na odpadky igelitový pytlík, neházejte odpadky na podlahu. Občas otřete volant, klíčky dveří a řadicí páku dezinfekčními utěrkami.

Když se vám stane, že v autě rozlijete nějaký sladký nápoj, použijte co nejdříve na vyčistění aspoň čistou bublinkovou vodu a povrch vysušte. Auto je dobré pravidelně vysávat. Myslete na to, že celkový stav vozidla je vizitkou jeho majitele. Navíc při případném prodeji vozu se vám vaše snaha zúročí.

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah