Reklama

Autoweb


Syndikovat obsah
Magazín o autech
Aktualizace: 5 min 52 sek zpět

Volkswagen rozšiřuje paletu motorů Touaregu o V6 3.0 TSI a V8 4.0 TDI

Út, 22/01/2019 - 12:54

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/titulka-18-640x360.jpg

„Volkswagen Touareg slaví na českém trhu velké úspěchy i ve své aktuální třetí generaci, kterou jsme doposud nabízeli se dvěma verzemi vznětového šestiválce TDI,“ říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Od dnešního dne si mohou nový Touareg objednávat také fanoušci benzinových motorů a zároveň můžeme hrdě nabídnout špičkový osmiválcový turbodiesel, jehož ohromující výkonové parametry ve spojení s pozoruhodnou hospodárností posunou zážitky z jízdy v naší vlajkové lodi na ještě vyšší úroveň.“

Volkswagen Touareg lze již objednávat se zážehovým motorem V6 TSI, který doplňuje turbodiesely 3.0 TDI V6, nabízené ve dvou výkonových verzích 170 kW (231 k) a 210 kW (286 k). Šestiválcový Touareg 3.0 TSI V6 4MOTION, jehož výroba začíná v 8. týdnu roku 2018, poskytuje nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 450 N.m. Hnací síla je na vozovku přenášena prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky a vyspělého pohonu všech kol 4MOTION. Zákazníci mají na výběr výbavové linie Elegance, Atmosphere a R-Line. Základní cena modelu Touareg TSI byla stanovena na 1 739 900 Kč.

Zároveň s motorem V6 TSI do nabídky přijíždí také nový Touareg se vznětovým osmiválcem 4.0 TDI V8 4MOTION, jehož produkce startuje ve 22. týdnu. Čtyřlitrový turbodiesel ohromí nejvyšším výkonem 310 kW (421 k) a maximálním točivým momentem 900 N.m. Základní cena osmiválcového Touaregu byla stanovena na 2 294 900 Kč a jak se na vrcholný model sluší a patří, osmiválcový Touareg bude mít sériovou výbavu rozšířenou o vzduchový podvozek, sedadla ergoComfort čalouněná kůží Vienna, paket Světla a výhled, přičemž ve specifikacích Elegance a Atmosphere bude výbava V8 TDI rozšířena o 19“ kola z lehkých slitin Tirano.

Příspěvek Volkswagen rozšiřuje paletu motorů Touaregu o V6 3.0 TSI a V8 4.0 TDI pochází z Autoweb.cz

VUHL představil v Mexico City své dechberoucí nové auto

Út, 22/01/2019 - 12:11

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/vuhl-640x360.jpg

Auto by skutečně mělo brát dech, vzhledem k dynamice by mělo každého zapasovat do sedaček a „géčka“ by pak měla cestujícím trhat vlasy a tahat zuby z dásní.

Stroj pod kódovým označením 05RR vychází z původního konceptu značky, nicméně hmotnost byla snížena o 65 kg na 660 kg, její rozložení se výrazně zlepšilo.

Výkon a točivý moment se zvýšily o 115 koní a 100 Nm, poměr výkonu k hmotnosti se při aktuálních 400 koních zvýšil na 600 koní/tunu. Je tady lehký setrvačník, lehčí spojka a litá jako základ redukční diety, v kombinaci s výkonem 05RR pak dosáhnuje stovky z nuly za pouhých 2,7 sekundy.

Nižší je těžiště díky mechanickým úpravám, byla provedena zlepšení v interiéru na palubní desce.

Zásadnější jsou však úpravy vně auta, v rámci aerodynamiky, kdy zcela nový setup generuje vyšší přítlak pro lepší důvěru na plynu v zatáčkách. Boční zrychlení je výsledných 1,8 g. VUHL 05RR jde aktuálně v rámci globální nabídky do prodeje.

Příspěvek VUHL představil v Mexico City své dechberoucí nové auto pochází z Autoweb.cz

Mini slaví šedesátku speciální edicí 60 Years

Út, 22/01/2019 - 09:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/p90331267_highres_1959-morris-mini-min-640x360.jpg

Originál, který neustále přichází s něčím novým, pevně zakořeněný v tradici, avšak vždy otevřený změnám: to je MINI 60 let po uvedení tohoto malého britského vozu, který přinesl celosvětovou popularitu unikátním vlastnostem, jako je pocit z jízdy jako v motokáře a kreativní využití prostoru. Jako oslavu tohoto kulatého výročí prémiový automobilový výrobce představuje designový model, který vyzdvihuje jak jeho britský původ, tak i agilní charakter MINI.Edice MINI 60 Years s designovými a výbavovými prvky, jež jsou současně vysoce kvalitní a exkluzivní, vyjadřuje sportovního ducha značky, který je neustále přítomen, a to dokonce i v každodenním městském provozu. Speciální edice bude k dispozici od března 2019 pro 3dveřové a 5dveřové MINI, přičemž obě karosářské verze nabídnou čtveřici motorů.

Sportovní talent je nedílnou součástí genů MINI. Ještě před uvedením klasického Mini na trh v létě 1959 bylo jasné, že použitá technika nového malého vozu bude mít pozitivní vliv nejen na vnitřní prostor, ale také na agilní jízdní vlastnosti. V závodní potenciál kompaktního čtyřmístného vozu obzvláště silně věřil John Cooper, konstruktér sportovních aut. Ve spolupráci s Alecem Issigonisem, autorem klasického Mini, přišel s myšlenkou na verze s výkonnějším motorem, čímž položil základy výjimečné kariéře tohoto vozu na závodních okruzích a rallye tratích. Vrcholem byla tři celková vítezství na Rally Monte-Carlo v 60. letech minulého století.

Zdroj: Mini

Edice MINI 60 Years s karoserií v klasickém zeleném barevném provedení britských závodních automobilů evokuje především sportovní tradici značky, která začala již v raném stadiu a trvala až do nedávné minulosti. Zelená barva karoserie British Racing Green IV nabízí obzvláště zřetelné vyjádření charakteru a původu prémiového malého vozu. Alternativně jsou v nabídce černá metalíza Midnight Black, šedá metalíza Moonwalk Grey, stříbrná metalíza Melting Silver a modrá MINI Yours Lapisluxury Blue. Zvolená barva karoserie je kombinovaná se střechou a kryty zpětných zrcátek v provedení bílá Pepper White nebo černá. Výrazný vzhled modelů této edice dotvářejí pruhy na kapotě se specifickým výročním designem a exkluzivní dvoubarevná 17palcová kola z lehké slitiny v provedení 60 Years Spoke.

Úchvatné logo 60 Years se neobjevuje pouze na levém pruhu na kapotě, ale také na ozdobě okolo bočních směrových ukazatelů a na prahových lištách řidiče a spolujezdce. Uvnitř vozu lze logo spatřit také na obložení interiéru, pro tento model specifickém, na hlavových opěrkách sedadel vpředu a na volantu. Výroční design je patrný také na LED dveřních projektorech, které se rozsvítí ve chvíli, kdy se otevřou dveře. Standardní výbava edičních vozidel zahrnuje sportovní kožený volant a sportovní sedadla čalouněná kůží MINI Yours Leather Lounge 60 Years v provedení tmavá Dark Maroon.

Ve spojení s výbavovým paketem 60 Years Chili jsou ediční vozy vybaveny takovými prvky výbavy, jako jsou LED přední světlomety, LED mlhová světla, bílá směrová světla a zadní LED světla v designu britské vlajky, dále vnitřním světelným paketem, režimy MINI Driving Modes a paketem MINI Excitement Package, doplněným o prostorové osvětlení interiéru. Součástí výbavy je také palubní počítač, automatická klimatizace, dešťový senzor a odkládací paket.

Celá galerie 10

Příspěvek Mini slaví šedesátku speciální edicí 60 Years pochází z Autoweb.cz

Toyota Supra: Připomeňte si všechny předešlé generace legendárního sporťáku

Út, 22/01/2019 - 08:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/toyota_supra_turbo_sport_roof_65-640x360.jpg

Historie sportovních kupé Toyoty s náhonem na zadní kola s řadovými šestiválcovými motory začíná v 60. letech. Konkrétně v roce 1965 představila světu legendární model 2000GT. Auto dostalo dvoulitrový motor se šesti v řadě postavenými válci, maximálním výkonem 152 koní a na 100 km/h se rozjelo za 8,6 s.

Konstrukce Toyoty s kotoučovými brzdami u každého kola a hořčíkovými ráfky byla ve své době revoluční. Kupé vyhrávalo na okruzích, překonávalo světové rekordy, a dokonce se objevilo v bondovce Žiješ jenom dvakrát. Takový byl první japonský supervůz. Z výrobní rampy sjelo pouhých 351 exemplářů Toyoty 2000GT.

Supra místo XX

Název Supra zazněl poprvé v roce 1978. Toyota se tak rozhodla označit větší a silnější verzi Celicy, která na japonském trhu působila pod názvem Celica XX. Liftback Celica Supra dostal motory R6 o objemech 2, 2,6, a dokonce i 2,8 l. Nejsilnější z nich produkoval výkon 125 koní.

Kupé navíc opouštělo autosalony vybavené nezávislým zavěšením zadní nápravy, kotoučovými brzdami u všech kol a posilovačem řízení. Nechyběla moderní výbava, v té době tempomat a klimatizace považovaly za vymoženosti. Celica Supra byla populární ve Spojených státech. Více než polovina exemplářů tohoto modelu skončila právě tam.

Zdroj: Toyota Napříč Afrikou

Druhá generace Celicy Supry – a Celicy XX – se na trhu objevila v roce 1981. Japonské kupé mělo stále šestiválcové řadové motory. Pod kapotou byl mimo jiné motor 5M-GE o objemu 2,8 l a 1G-GEU 2.0. Supra druhé generace byla ještě lepší – dočkala se nezávislého zavěšení, kde byly využity vzpěry MacPherson, účinnější brzdy a propracovanější systém řízení.

Postupně se stal součástí vozu i stabilizátor vyrobený ve spolupráci s britskou značkou Lotus. Supra A60 se poprvé dostala na evropský trh, ovšem největší popularitě se i nadále těšila v USA, kde dokonce získala titul Import Car of the Year. Celica Supra druhé generace soutěžila i na závodech British Saloon Car Championship a v Safari Rallye.

Celica definitivně mizí

Třetí verze Toyoty Supra pochází z roku 1986. Z auta se konečně stal nezávislý model a slovo Celica z názvu zmizelo. Zdroj pohonu se ovšem nezměnil, zůstávají řadové šestiválce. Jedním z nich byl i motor 7M-GE o objemu 3 litrů a jeho silnější varianta 7M-GTE o výkonu 235 koní. Další zajímavou konstrukcí, kterou byla vybavena Supra A70, byl 2,5 litrový motor s turbodmychadlem 1JZ-GTE. Auto mělo výkon 280 koní a dalo se sehnat výhradně v Japonsku.

Kromě moderních motorů dostala Toyota Supra 3. generace také nezávislé dvouvahadlové zavěšení se systémem elektronické regulace Toyota Electronic Modulated Suspension. Toyota vyrobila i 500 kusů limitované série Supra Turbo-A. Pod kapotou vozu se ocitla jednotka 7M-GTEU o výkonu 277 koňských sil, aby automobil mohl získat závodní homologaci FIA.

Zdroj: Toyota Rychlá a zběsilá Supra A80

V roce 2002 představila Toyota 4. generaci. Nová Supra byla širší a kratší, měla také komfortní interiér ve stylu stíhačky. Autoři Supry A80 vsadili pouze na dvě pohonné jednotky. Jednalo se o třílitrové šestiválcové motory s označením 2JZ. Atmosférický 2JZ-GE generoval více než 220 koní, a 2JZ-GTE twin-turbo v nejsilnějších verzích vyvinul výkon bezmála 330 koní.

Díky těmto supermotorům dokázalo auto zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,6 s. A co víc, Toyotou zkonstruované jednotky se ukázaly jako dokonale propracované a neobyčejně odolné a umožňovaly tuningové zásahy, po nichž výkony vozů překračovaly 1 000 koní. Díky filmu Rychle a zběsile se Supra a její 2JZ staly skutečnými ikonami popkultury.

Supra i nadále píše historii

Nejnovější generace Supry byla představena v polovině ledna 2019 v Detroitu. O slavnostní odhalení se postaral samotný šéf Toyoty Akio Toyoda a vítěz posledního závodu Le Mans 24 Fernando Alonso. I tentokrát jde o sportovní kupé zaměřené na radost z jízdy, s náhonem na zadní

nápravu, skvělým rozložením hmotnosti a šestiválcem pod kapotou. Auto v nabídce i s menším, čtyřválcovým motorem. Má osmistupňovou automatickou převodovku a nutno dodat, že má menší rozvor náprav než Toyota GT86, ovšem širší rozchod kol. Do Česka dorazí na začátku léta.

Příspěvek Toyota Supra: Připomeňte si všechny předešlé generace legendárního sporťáku pochází z Autoweb.cz

Mototechna zvýšila prodeje téměř o třetinu, letos slaví sedmdesátku

Út, 22/01/2019 - 07:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/fabia_mototechna-640x360.jpg

Novodobá Mototechna jen v loňském roce v rámci skupiny AURES Holdings, do které patří, prodala rekordních 12 000 zánovních automobilů. To je o téměř třetinu více než v roce 2017. Zároveň v posledním roce uvedla na trh další značky, jako Mototechna Classic pro prodej investičních vozů, Mototechna Drive pro střednědobý pronájem nových automobilů nebo Mototechna EcoDrive se zaměřením na prodej aut s alternativním pohonem.

„Na českém i slovenském trhu je stále více patrná změna chování zákazníků, kdy upřednostňují zánovní automobily namísto nových a rychlost nákupu. Právě u zánovních vozů mohou oproti novým ušetřit až 40% z ceny a nemusí čekat i půl roku, než se vyrobí,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, která provozuje značky AAA AUTO a Mototechna.

Mototechna v České republice a na Slovensku za poslední rok prodala na 12 000 aut, do značné míry díky zavádění inovací. „Naše inovační laboratoř AuresLab přišla s nápadem prodávat investiční vozy, zavedla koncept samostatné sekce pro prodej automobilů s alternativními pohony a spustila střednědobý pronájem aut,“ doplnila Topolová.

Nejprodávanějším automobilem v nabídce Mototechny byla v roce 2018 Škoda Rapid (8,5%) následovaná Škodou Fabia (8,4%) a Hyundaiem i30 (5,7%). Škoda tvoří více než 30% celkové poptávky v Mototechně. Z luxusních automobilů se nejlépe prodávaly Audi A5 (17%) a Mercedes E (10%). 72% zákazníků si odvezlo automobil s benzínovým pohonem, 81% volí manuální převodovku a 90% z nich neřeší pohon všech kol. Nejoblíbenější barvy byly bílá (29 %), stříbrošedá (16 %) a černá (13 %). Nejdražším prodaným automobilem loňského roku byl roční zánovní Mercedes-Benz G 500 v klasickém designu, s 8 095 km za 2 390 000 korun (cena nového 3 149 617 korun).

Mototechna spolupracuje s řadou známých osobností, které jezdí jejími vozy. Mezi ně patří například závodník Lukáš Kvapil. „Spolupracuji s Mototechnou již druhým rokem, protože nabízí širokou škálu automobilů, které mě nikdy nezklamaly ani v nejdrsnějších podmínkách, které nabízí závody jako Rallye Dakar nebo Africa Eco Race,“ doplnil Lukáš Kvapil, který se s vozy z Mototechny právě vrátil ze závodů Africa Eco Race 2019, kde na motorce vybojoval 25. místo. Automobily z Mototechny využívá jako asistenční vozy.

Příspěvek Mototechna zvýšila prodeje téměř o třetinu, letos slaví sedmdesátku pochází z Autoweb.cz

Přestavěný Mercedes ML si tak trochu hraje na AMG G63 6×6

Út, 22/01/2019 - 06:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/mercedes-ml-6x6-2-640x360.jpg

Mercedes AMG G63 6×6 dostal šestikolky do kurzu. Ty pocházející přímo z výroby automobilek ale nejsou zrovna levné, takže se občas někteří zarputilí zájemci rozhodnou postavit si takový vůz vlastními silami, popřípadě přestavbou svého staršího vozu někoho pověří.

A přesně tohle je případ tohoto vozu. Majiteli Mercedesu třídy M se pravděpodobně zachtělo něčeho exklusivnějšího, výše konta však na opravdu drahé AMG G63 6×6. Nezbylo tedy než ušetřit peníz a postavit si auto dle vlastní chuti. Je třeba říct, že krom značky a počtu kol toho vzniklá kreace s předlohou zase tolik společného nemá. Pod kapotou se krčí benzínová V6 s objemem 3,2l, navíc potupně přestavěná na LPG. Ač je vůz vybavený šesticí kol, poháněná jsou pouze čtyři a dá se předpokládat, že to budou právě ta původní. Konverze na zadokolku se pravděpodobně nekonala.

Celá galerie 5

Vůz je momentálně v prodeji na portále E-Bay a jeho majitel by za něj rád dostal v přepočtu téměř 600 tisíc korun, což nám přijde jako docela odvážná suma i přesto, že se vůz honosí platnou technickou. Na rozdíl od svého vzoru disponujícího drsňáckým charisma totiž tahle kreace vypadá přinejmenším podivně. Do velké míry za to pravděpodobně může D sloupek, který zůstal na svém původním místě a díky němuž celý počin vypadá, jako kdyby někdo k zádi vozu přivařil stylizovaný přívěsný vozík s pneumatikou na zádi.

Příspěvek Přestavěný Mercedes ML si tak trochu hraje na AMG G63 6×6 pochází z Autoweb.cz

Kontroverzní ledvinky BMW řady 7 jsou o 40 % větší. Zastiňují všechny další novinky faceliftu

Út, 22/01/2019 - 05:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/titulka-bmw-7-ma-o-40proc-vetsi-ledvinky-640x360.jpg

Obří ledvinky faceliftované řady sedm vzbuzují od prvních chvil pozdvižení. Velmi rychle se staly terčem vtípků a mnohdy vyvolaly neočekávané asociace – já sám jsem si třeba při pohledu na ně vzpomněl na svůj první vůz, malý Renault Twingo, který by mohl zdánlivě v každé z ledvinek pohodlně zaparkovat. Ledvinky narostly o celých 40% a jsou jednoduše enormní. Razí do očí natolik, že jsou ostatní důležité novinky trochu opomíjeny. Přitom se rozhodně nedá říct, že by BMW s faceliftem nepřineslo nic zajímavého.

Pokud se ale podíváte pozorně, za obří maskou naleznete také zbytek auta, který je zase o kousek luxusnější a nabitější technologiemi. Vedle samotné masky se krčí úzká světla s LED denním svícením a vylepšenými laserovými světlomety Laserlight s technologií Selective Beam, které zvládají osvětlovat pouze vybrané čísti vozovky a neoslepovat tak například protijedoucí vozy.

Nová zvuková izolace v zadních podbězích a plně laminovaná boční okýnka s tloušťkou 5,1 mm přispějí k lepšímu odhlučnění interiéru, drobných vylepšení se dostalo i aerodynamice vozu, adaptivní vzduchové tlumiče se staly součástí standardní nabídky a příplatková sedadla v kůži Nappa jsou prošitá ještě více, než kdykoliv předtím. Obrazovky v předních sedačkách pak cestujícím vzadu nabídnou dostatek zábavy i možnost pohodlné komunikace s vnějším světem.

Motorům pod kapotou se vesměs dostalo spíše ladění, na vrchol se však navrátila přeplňovaná jednotka V12 s objemem 6,6 litru o výkonu 577 koní. Výkon přeplňovaného osmiválce poskočil z 442 na 523 koní. Základem pak zůstávají naftové řadové šestiválce s obsahem 3,0l o výkonech 393, 316 a 260 koní. Plug-in hybridní verze pak nabídnou dojezd až 58 km čistě na elektřinu. S hybridem však musíte obětovat případné příplatkové integrální aktivní řízení s natáčením zadních kol, které velkému vozu výrazně přidá na ovladatelnosti

Příspěvek Kontroverzní ledvinky BMW řady 7 jsou o 40 % větší. Zastiňují všechny další novinky faceliftu pochází z Autoweb.cz

Toyota Hilux vyhrála Rally Dakar 2019. Jako první auto na benzin!

Po, 21/01/2019 - 10:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/mc1-7512-114256-640x360.jpg

Katarského pilota jistil francouzský navigátor. Jejich stájovými kolegy jsou Giniel de Villiers a Dirk von Zitzewitz. Obě posádky s vozy Toyota Hilux projely celou etapu společně, neboť De Villiers / Von Zitzewitz čekali bezmála 55 minut na leadery při startu etapy, aby je doprovázeli až do cíle.

Šéfa týmu Glyna Halla přemohly emoce, a tak když obě posádky dorazily do novinářské zóny po časové kontrole, nebyl schopen slov. „Toto vítězství přišlo s velkým zpožděním,“ nakonec ze sebe vymáčkl, než jej zaplavila vlna gratulantů.

Vítězný jezdec však byl mnohem výřečnější: „Z vítězství na Dakaru máme hroznou radost – nejen kvůli nám samotným, ale i kvůli Toyotě a celému týmu Toyota Gazoo Racing SA. Všichni na to hrozně dlouho dřeli a skutečně si to zaslouží. Děkuji, že jste nás nechali jet s tímto vozem.“

Tým Toyota Gazoo Racing SA na Dakaru 2019 vedl od první po poslední etapy. Nejprve zářil vpředu Al Attiyah/Baumel, jenž poté během 2. etapy předal žezlo De Villiersovi / Von Zitzewitzovi. Následně se při nešťastné 3. etapě opět ujal vedení katarský jezdec – a už jej nepustil, i přes jedny z nejtěžších etap, které jsme na jihoamerickém Dakaru kdy viděli.

„Když jsme se poprvé doslechli, že tato rallye se bude konat pouze v jediné zemi, byli jsme skeptičtí,“ uvedl Hall poté, co opět našel slova. „Avšak organizátoři se postarali o to, že na letošní závod se bude vzpomínat jako jeden z nejtěžších za poslední dekádu.“

Díky úspěchu Ala Attiyaha / Baumela na Dakaru 2019 se tým Toyota Gazoo Racing může pochlubit vítězstvím ve dvou nejnáročnějších automobilových závodech světa – 24 hodin Le Mans a rallye Dakar.

Jak již Hall dříve uvedl: „Vyhrát na Dakaru není nikdy snadné – pokouší se o to spousta lidí. Ani letošní závod nebyl výjimkou a tým si zde užil emocí a výsledků jako při jízdě na horské dráze.“

Zdroj: Toyota

První vážná rána přišla ve chvíli, kdy De Villiers / Von Zitzewitz ve 3. etapě v hustém prachu po najetí na skálu spadli v celkovém pořadí a dostali se mimo hlavní hru. To vítězům ročníku 2009 následně přisoudilo pouze podpůrnou roli; tentýž osud ostatně potkal o den dříve i nizozemského jezdce Bernharda ten Brinkeho s jeho francouzským navigátorem Xavierem Panserim.

„Svým způsobem to bylo velmi uklidňující mít dva nosiče vody podporující Nassera,“ uvedl Hall po závodu. „Nicméně dal bych přednost tomu, kdyby mohli bojovat o celkové pořadí, nejen o etapová vítězství.“

Ten Brinke / Panseri bohužel museli svůj závod v 8. etapě předčasně ukončit, když je postihla porucha převodovky v dunách, jedněch z největších v letošním závodu. To znamená, že De Villiers / Von Zitzewitz se stali pro Ala Attiyaha / Baumela jedinou podpůrnou posádkou.

„Samozřejmě jsme sem přijeli proto, abychom se pokusili závod vyhrát,“ uvedl De Villiers, jenž nakonec skončil celkově 9. v pořadí. „Avšak jakmile tento sen skončil, rádi jsme poskytli podporu Nasserovým a Mathieuovým snahám. Když jsme nemohli zvítězit sami, další nejlepší věcí bylo, aby je získal některý z našich stájových kolegů, a tak mám z konečného výsledku ohromnou radost.“

De Villiers, jenž pouze jedinkrát za posledních 15 dakarských rallye nedojel v první desítce, se postupně šplhal nahoru v žebříčku a v předposlední etapě okupoval osmou pozici.

„Avšak organizátoři spustili poslední etapu v opačném pořadí, a tak se tým rozhodl, že společně s Dirkem budeme čekat na Nassera a Mathieua. Takže jsme do etapy vyrazili, ale hned poté jsme zajeli ke kraji a čekali v dunách,“ vysvětlil De Villiers. „Naštěstí si naše posádka přibalila dvě lehátka, takže jsme v pohodlí mohli chvíli sledovat závody.“

Dvojice čekala 55 minut, než vyrazili do etapy i jejich stájoví kolegové, a poté všichni pokračovali dále v těsné formaci. To bohužel De Villierse / Von Zitzewite stálo místo v celkovém pořadí, a museli se tak nakonec spokojit s devátou příčkou. Na De Villiersovy úspěchy v Top 10 to nicméně nemělo vliv.

Z pohledu týmu Toyota Gazoo Racing SA je vítězství v Peru třešničkou na dortu úžasných předchozích úspěchů na Dakaru. „Právě toto umístění jsme potřebovali,“ uvedl rozradostněný Hall poté, co po skončení 41. ročníku Dakaru konečně usedl prach. „A je to úžasný pocit konečně vyhrát.“

 

Příspěvek Toyota Hilux vyhrála Rally Dakar 2019. Jako první auto na benzin! pochází z Autoweb.cz

Příští BMW M3 bude s manuálem! A také se čtyřkolkou

Po, 21/01/2019 - 09:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/2020-bmw-m3-fan-render-640x360.jpg

Když BMW před několika měsíci představilo dlouho očekávanou novou generaci populární řady 3, svět opět začal spekulovat, jak by mohly vypadat sportovně laděné modely. Poté, co se světu představila rychlá verze M340i ve variantách s pohonem zadních kol i všech kol, však přichází čas na očekávání pomyslné třešničky na dortu.

BMW plánuje uvedení ostré M3 na příští rok a podle posledních informací se do velké míry inspiruje nejen slabším modelem M340i, ale i větším sedanem M5. BMW M3 se bude prodávat ve dvou variantách – s pohonem zadních kol a s pohonem všech kol xDrive.

Zadokolka je zamýšlená jako základní varianta M3 „Pure“, která bude exkluzivně vybavená šestistupňovou manuální převodovkou a elektronicky řízeným diferenciálem. Nejvyšší výkon dvakrát přeplňovaného třílitrového řadového šestiválce by měl dosáhnout přibližně 454 koní.

Zákazníci vyhledávající dražší variantu M3 pak dostanou pohon všech kol xDrive, který bude možný přepnout do režimu pohonu zadních kol, jako tomu je v současné generaci BMW M5. Aby počítač dokázal tento systém ovládat, budou muset inženýři z BMW nahradit manuální převodovku osmistupňovým automatem. Čtyřkolka bude údajně disponovat výkonem vyšším o 20 koní, takže výsledná hodnota vzroste až na 474 koňských sil.

BMW do budoucna plánuje i uvedení více ostře naladěné verze M3 Competition, jejíž výkon by mohl přesáhnout až 500 koní. Na to si však budeme muset ještě počkat.

Příspěvek Příští BMW M3 bude s manuálem! A také se čtyřkolkou pochází z Autoweb.cz

Zlatý volant se blíží. Výsledky můžete ovlivnit do dnešní půlnoci

Po, 21/01/2019 - 08:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/stazeny-soubor-10-640x360.jpg

V internetovém hlasování, které je spuštěné od začátku prosince, fanoušci vybírají nejlepší závodníky a sportovní počiny, stejně jako nejoblíbenější aktuální modely aut a motocyklů. Zájem fanoušků je o dost větší než loni. „Celkem jsme obdrželi desítky tisíc hlasů a stále přibývají další,“ říká výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif Jana Svobodová.

Hlasování bude možné do pondělní půlnoci. Ve stejný moment skončí také hlasování odborné poroty. Vítězové všech kategorií však budou odtajněni teprve 20. února na slavnostním vyhlášení výsledků v pražských Vysočanech v prostorách Pragovky. Letošní novinkou je zapojení fanoušků také do všech kategorií, ve kterých dosud rozhodovala pouze porota – hlas diváků má váhu jedné třetiny, hlas poroty pak zbývající dvě třetiny.

Ve třech kategoriích rozhodují pouze fanoušci. Konkrétně jde o kategorie: Sportovní auto roku, Motocykl roku a ECOCAR. Sportovních aut pořadatel nominoval 20, motocyklů 17 a aut s ekologickým pohonem dokonce 40, přičemž o vítězství se ucházejí jak limuzíny a SUV, tak užitkové vozy.

Každý návštěvník webu Zlatého volantu, resp. každá unikátní IP adresa, smí hlasovat v každé z kategorií právě jednou. Hlasování bude pro veřejnost přístupné do 21. ledna. Hlasování veřejnosti bude tvořit jednu třetinu přidělených bodů v hlasování dané kategorie odvozenou od počtu hlasujících členů odborné poroty. Pořadatel si vyhrazuje právo nepřidělit body veřejnosti v kategorii, pokud bude mít podezření na manipulace s hlasováním např. využití robotů generujících hlasy pro konkrétního nominanta. Hlasovací formuláře zájemci najdou na webu https://www.zlatyvolant.cz/hlasovani-verejnosti/ „Vysoký počet udělených hlasů zvyšuje prestiž celého ocenění a dává jasný signál, že motoristické veřejnosti záleží na tom, aby byli oceňováni ti, kdo si to opravdu zaslouží,“ uzavírá Jana Svobodová.

Příspěvek Zlatý volant se blíží. Výsledky můžete ovlivnit do dnešní půlnoci pochází z Autoweb.cz

Policie má novou hračku. Za jak dlouho ji rozbijí tentokrát?

Po, 21/01/2019 - 07:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/policie-rs-6-s1-1-640x360.jpg

BMW i8, které hlídkovalo na českých dálnicích už policie vrátila, a tak jí zbyly jen ty rychlé Superby. Jenomže ty sice vybírají pokuty nejen na dálnicích, ale přijde nám, že na řidiče nepůsobí nijak preventivně. Je to tím, že jsou všechna tato auta neoznačená, a tak si na ně řidiči nemají, jak dát pozor. Pak už se jen diví. Ovšem v případě této ostré RS 6 tomu bude jinak. Nejen, že oblékla policejní barvy, ale na první pohled dává svými tvary jasně najevo, že nejde o žádnou hračku hodnou podceňování.

A tak by měla policejní auta podle nás fungovat! Hlavně jako prevence, která řidiče za volantem zklidní hned v ten moment, kdy je na silnicích uvidí. A přesně tak podle nás tahle kráska bude fungovat. Navíc, většina řidičů ví, že pod kapotou není nějaké ušmudlané TSI, takže si případné honičky jistě rozmyslí. Konkrétně jde o desetiválec o objemu 5 litrů, který je opatřen dvojící silných turbodmychadel. Výsledný výkon je 580 koní a točivý moment 680 Nm, přičemž obě tyto hodnoty jsou přes automatickou převodovku posílány samozřejmě na všechna 4 kola.

Podle Týdeníku policie, který informaci o novém přírůstku do policejních garáží informoval jako první, pochází auto ze zabaveného majetku jakéhosi podnikatele. RS 6 byla původně nabídnuta v aukci, ale nikdo o ni neprojevil zájem, a proto skončila v policejních službách. Z původní červené barvy ale přešla na bílou s kontrastním policejním polepem a nechybí ji ani LED majáky na střeše a v masce. Zajímavý kousek, co říkáte. A když navíc přidáme fakt, že zvládne rychlost až 280 km/h, začínáme policistům trošku závidět. 😊

Příspěvek Policie má novou hračku. Za jak dlouho ji rozbijí tentokrát? pochází z Autoweb.cz

V Rusku žijí jen drsní hoši. Auta si tu odtáhnout rozhodně nenechají

Po, 21/01/2019 - 06:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/kia-odtahovka-rusko-640x360.jpg

Víte, jak se říká, že Rusko se prostě musí zažít? Je na tom něco pravdy, protože se tam zjevně dějí velká zvěrstva. Že jsou tamní řidiči šílení, víte. Víte ale, že mají svérázná řešení pro vcelku běžné problémy? Ukážeme vám majitele auta, který se rozhodl, že si ho za žádnou cenu nenechá odtáhnout. Je nám líto, že nerozumíme rusky, protože by nás zajímalo, co to dotyčný neustále vykřikuje.

Celé to začalo na hlavním tahu kolem mezinárodního letiště Vnukovo u Moskvy, kde policisté zastavili bílou Kiu Rio k běžné kontrole. Ovšem nepozdával se jim řidič vozu, který od auta neměl patřičné doklady, a proto se jej policisté rozhodli odtáhnou do té doby, než je dodá. Dotyčný zastavený řidič zavolal majiteli vozu, který policistům do telefonu řekl, že auto je právě teď prodané, že nebyl čas na změnu údajů v registru a že řidič auto koupil za hotové. To ale příslušníkům nestačilo a oznámili oběma, že bude auto odtaženo. To ale asi nečekali, co se začne dít.

Chvíli trvalo, než se na scénu dostavil odtahový vůz a stejný čas zabral i původnímu majiteli, aby taktéž dorazil a začal jednat. Auto už sice bylo naložené na odtahovce, to mu ale nezabránilo, aby si jej vzal zpět. Ovšem zvládl u toho poničit nejen odtahový vůz, ale i Kiu, která dle jeho slov už ani nebyla jeho. Ruským novinářům pak dokonce tvrdil, že měl vše propočítané a věděl, že ani jednomu autu nic neudělá. Utržená nárazník je asi nic…

Policisté to ovšem tak pozitivně nevidí. Za toto dosti zběsilé chování hrozí Vladimirovi, jak se ten šílenec jmenuje, pořádná pokuta a platit bude i opravu odtahovky. A mluví se i o obvinění a následném vězení. A to v Rusku zažít nechcete… A přitom stačilo jen zaplatit pár rublů za odtah. Nic víc. Ale to je prostě Rusko.

Příspěvek V Rusku žijí jen drsní hoši. Auta si tu odtáhnout rozhodně nenechají pochází z Autoweb.cz

Toyota Supra Roadster vypadá parádně. Důvod, proč nikdy nevznikne, je ovšem bizarní

Pá, 18/01/2019 - 11:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/toyota-supra-cabrio2-640x360.jpg

Uběhlo už několik dnů od okamžiku, při němž Toyota na detroitském autosalonu odhalila dlouho očekávané sportovní kupé GR Supra, které navazuje na legendární modelovou řadu sportovně laděných cestovních GT. Svět však znal podobu vozu už o několik týdnů dříve, což bylo způsobeno tajně pořízenými fotografiemi předprodukčních vozů či oficiálních materiálů.

Toyota GR Supra se představila veřejnosti jako sportovní kupé, jehož nejvýkonnější verze bude poháněna třílitrovým řadovým šestiválcem z dílen BMW s nejvyšším výkonem dosahujícím 335 koní. Někteří z potenciálních zákazníků se však určitě ptají, zda nemají s objednávkou počkat na možný příchod otevřené verze.

Odpověď zní: NE. GR Supra totiž podle neoficiálních informací nikdy nevznikne jako roadster nebo kabriolet. Toyota se na vývoji nového vozu podílela s německou značkou BMW, která společný produkt prodává jako novou generaci roadsteru Z4. GR Supra s ním tak kromě platformy sdílí i většinu interiéru.

Obě značky mezi sebou údajně uzavřely dohodu, že si nebudou navzájem konkurovat a tvar karoserie bude exkluzivitou jednotlivých vozů. Toyota GR Supra tak bude vznikat pouze s karoserií kupé. Pokud tak toužíte po verzi bez střechy, budete muset zapomenout na extravagantní design se špičatým nosem a vydat se k dealerovi BMW pro novou generaci Z4.

Příspěvek Toyota Supra Roadster vypadá parádně. Důvod, proč nikdy nevznikne, je ovšem bizarní pochází z Autoweb.cz

Vlhký sen tunerů? Tyhle staré pekáče ve stylu Liberty Walk vůbec nevypadají špatně

Pá, 18/01/2019 - 10:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/8476877608_97874a5a00_o-640x360.jpg

Příspěvek Vlhký sen tunerů? Tyhle staré pekáče ve stylu Liberty Walk vůbec nevypadají špatně pochází z Autoweb.cz

Když auto přestane startovat: Jak správně vybrat a zapojit startovací kabely?

Pá, 18/01/2019 - 09:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/stazeny-soubor-6-1-640x360.jpg

Kupovat startovací kabely na váhu je trochu zjednodušené doporučení, ale když se proberete nabídkami v některých obchodech, tak tam najdete spoustu produktů, které rozhodně bezproblémové nastartování nezaručí. Takové kabely jsou sice zabalené v hezkých krabičkách a za skvělou cenu, ale na to, aby v zimě zachránily řidičům „kůži“ už bohužel nestačí.

Skutečně spolehlivý startovací pomocník je vyrobený z potřebného množství měděného kabelu, který se samozřejmě pak vyznačuje odpovídající hmotností. U benzínového auta by měly stačit kabely s průřezem 16 mm2 a s délkou 3 metry. Každý další metr navíc představuje zbytečný odpor, a proto je při nákupu dobré se zaměřit také na správný poměr mezi délkou a průřezem. Pro dieselová auta a silnější motory pak bude dostačovat průřez 25 mm2 s délkou 5 metrů pro bezproblémový přenos proudu.

Zdroj: ProfiAuto

„Dejte si pozor na některé levné napodobeniny, které sice například deklarují průřez 25 mm2, ale pod silnou vrstvou izolace nakonec najdete měděný vodič jen o průřezu 5 mm2. Proto i v našich servisech ProfiAuto řidičům doporučujeme si za startovací kabely připlatit a mít jistotu, že nám v zimních měsících opravdu pomohou,“ dodává Jindřich Krejčí z ProfiAuto.

Jak správně zapojit kabely? Postup je jednoduchý. Nejprve zpravidla červený kabel připojit na kladný pól vybité baterie. Druhý konec červeného kabelu poté připojit na kladný pól nabité baterie. Dále černý kabel připojit na záporný pól nabité baterie a nakonec druhý konec černého kabelu připojit na kostru vozidla s vybitou baterií.

 

Příspěvek Když auto přestane startovat: Jak správně vybrat a zapojit startovací kabely? pochází z Autoweb.cz

Nejčastější bazarovka roku 2018? S průměrným věkem 8,8 roku najela 165 524 kilometrů

Pá, 18/01/2019 - 08:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/skoda-octavia-2009-1600-06-640x360.jpg

Na trhu s ojetými vozy se v loňském roce nejvíce nabízely automobily s naftovým motorem a s cenou 135 000 korun. To a mnoho dalšího vyplynulo z analýzy AAA AUTO, které kontinuálně monitoruje trh ojetých automobilů po celé střední Evropě.

Češi se ani v roce 2018 nebáli investovat do novějších automobilů, proto i v tomto roce byla celková nabídka bohatá – inzerováno bylo 903 682 ojetých automobilů. Pro porovnání uveďme, že v Polsku bylo inzerováno 2,4 milionu automobilů, na Slovensku 395 000 a v Maďarsku 595 000.

Pokud se zaměříme na Českou republiku, zjistíme, že tradičně nejvíce vozů (235 220) bylo po čas celého roku k dispozici v našem hlavním městě. Na druhém místě se umístil Středočeský kraj s počtem 110 119 inzerovaných automobilů, třetí nejširší nabídku poskytl kraj Jihomoravský (79 468). Tradičně nejméně vozů bylo zákazníkům k dispozici v Karlovarském kraji, kde se počet vyšplhal jen na 23 265 kusů ojetých aut.

„Ekonomická situace v loňském roce přála trhu s ojetými automobily, proto se jich také na trhu protočilo poměrně dost. Smutnější je, že stále roste počet aut dovážených ze zahraničí. V roce 2018 jich bylo z celkového počtu inzerováno 39%, z nichž většina byla v dieselu,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, kam patří značka AAA AUTO.

Prakticky polovinu (50,1%) z inzerovaných vozů v ČR v roce 2018 tvořila auta poháněná dieselovým agregátem. Těch bylo nabízeno 452 879. Benzínové ojetiny, kterých na trhu během loňska bylo k dispozici 424 737, představovaly 46,9% z celkové nabídky. Zbytek automobilů tvořily vozy poháněné na alternativní paliva, ze kterých je stále nejpopulárnější LPG. Přibylo inzerovaných elektromobilů (nárůst o 86%) a hybridů (nárůst o 53%), avšak ve srovnání s dalšími typy pohonů jejich je jejich součet stále jen kapkou v moři.

Téměř celou jednu třetinu vozů (308 349) všech značek představovaly automobily, které pomyslně soutěží v TOP10 nejoblíbenějších modelů u zákazníků. Jednoznačně nejpopulárnějším vozem se stala Škoda Octavia. Těch bylo na českém trhu v roce 2018 inzerováno 89 244.

„Škoda Octavia je již po několik let u českých řidičů jasnou volbou číslo jedna. Velkou předností je její obrovský zavazadlový prostor bez ohledu na typ karoserie. Pro Čechy je Škodovka stále symbolem národní hrdosti. V našich autocentrech najdete 10 000 automobilů, z čehož téměř třetinu tvoří vozy Škoda,“ doplnila Topolová.

Druhým nejoblíbenějším modelem je Škoda Fabia, třetím Volkswagen Passat. Raritou v desítce nejpopulárnějších modelů u nás je nejčastější průměrný nájezd u Škody Rapid. Zatímco „vítěz“ TOP10, tedy Škoda Octavia, byl loni nejčastěji ve věku 8,7 roku a celá první desítka pak ve věku 9,4 roku, Rapid se pohyboval ve věku 1,5 roku, čemuž odpovídalo i průměrných 21 000 kilometrů. „Modelů Škoda Rapid nabízíme v průměru 300 a největší zájem je právě o zánovní kusy,“ dodala Karolína Topolová.

Příspěvek Nejčastější bazarovka roku 2018? S průměrným věkem 8,8 roku najela 165 524 kilometrů pochází z Autoweb.cz

Toyota Supra se základním dvoulitrem možná „zabije“ úžasný sporťák, který všichni milují

Pá, 18/01/2019 - 07:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/titulka-toyota-supra-s-dvoulitrem-pod-kapotou-640x360.jpg

Platforma sdílená s BMW znamená pro Toyotu Supra nejen typický přeplňovaný řadový šestiválec, ale také několik dalších motorů z nabídky bavorské značky určených pro model Z4. Toyota potvrdila, že minimálně na japonském se pod kapotou objeví také dvoulitrové čtyřválce. Zatímco Supra s třílitrem nabídne 335 koní, 500 Nm a zrychlení na stovku za 4,3 vteřiny, silnější verze čtyřválce nabídne 258 koní, 400 Nm a stovku za 5,2s.

Základní dvoulitr pak nabídne 200 koní – zhruba stejně jako GT86. I přes váhový handicap 140kg však Supra nabídne zrychlení na stovku za 6,5s – tedy čas o více než vteřinu kratší než právě GT86. Za lepší zrychlení přitom nejslabší Supra vděčí kroutícímu momentu 320 Nm a také automatické převodovce ZF společné pro všechny výkonové specifikace.

Zda však základní Supra nakonec vystrnadí GT86 z trhu je otázka – rychlostní rozdíl se mezi vozy najde, GT86 navíc na rozdíl od Supry stále nabízí manuální převodovku. Navíc nelze předpokládat, že by cena základní Supry klesla pod milionovou hranici. Zda budou rozdíly stačit a vozy dokáží na trhu koexistovat ukáže až čas a aktuálně opět mírně sílící poptávka po sportovních vozech.

Příspěvek Toyota Supra se základním dvoulitrem možná „zabije“ úžasný sporťák, který všichni milují pochází z Autoweb.cz

Škoda 100 se začala vyrábět před 50 lety. Takto vypadala dobová reklama

Čt, 17/01/2019 - 11:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/skoda_100_3-640x360.jpg

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto bude v roce 2019 slavit několik důležitých výročí. Letos tomu bude 25 let od chvíle, kdy z výrobní linky začal odjíždět populární hatchback Felicia a zároveň to bude 50 let od doby, kdy byla spuštěna výroba ikonické Škody 100.

Škoda 100 vznikla jako nástupce typu 1000 MB a byla uvedená do výroby v závodě AZNP Mladá Boleslav roku 1969. S použitím několika postupných modernizací setrvala na trhu až do roku 1977, kdy byla nahrazena Škodou 105. Dělníci zvládli během osmi let produkce smontovat celkem 1 079 708 kusů (včetně výkonnějšího typu 110).

Stovka se po vzoru předchozí tisícovky držela koncepce „vše vzadu“. Jak už název napovídá, motor s převodovkou i hnací náprava se nacházely v zádi vozu, což vyvolávalo přetáčivé jízdní vlastnosti. Pod zadním krytem sedanu se nacházel atmosférický čtyřválec, který měl zdvihový objem 1 litr (v případě typu 110 1,1 litru).

O novou škodovku byl samozřejmě velký zájem, což zapříčinilo skutečnost, že si zákazníci nemohli vybírat, jakou barvu chtějí. Zkrátka měli takovou, jaká na ně vyšla. Škoda 100/110 se vyráběla v základních odstínech, k nimž patřily bílá, písková, šedivá, světle modrá, světle a tmavě zelená, šedá, černá a červená.

A jak na Škodu 100 popisovala tehdejší reklama z roku 1969? Na to se můžete podívat v přiloženém videu.

Příspěvek Škoda 100 se začala vyrábět před 50 lety. Takto vypadala dobová reklama pochází z Autoweb.cz

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake se blíží. Takhle by mohl vypadat

Čt, 17/01/2019 - 10:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/x_tomi_cla_sb-640x360.jpg

Mercedes-Benz před několika dny oficiálně odhalil podobu nové generace kompaktního čtyřdveřového kupé CLA, která až nápadně připomíná větší CLS. Německá značka se nově přidanou elegancí snaží nalákat nové zákazníky, o které určitě nebude nouze.

Mnozí se však ptají, jestli automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku připraví i praktičtější variantu Shooting Brake, jejíž podobu už stihl zpracovat grafik X-Tomi Design. Ani jeho dílo neskrývá podobnost s větším bratrem CLS.

Tvar zadní části vozu totiž kopíruje líbivé křivky CLS Shooting Brake, které se bez pochyb řadí k nejkrásnějším kombíkům na trhu. Představení této varianty se skutečně očekává, protože jsme se mohli s karoserií Shooting Brake setkat i u minulé generace CLA. Druhou karosářskou verzi bychom mohli vidět už v Ženevě.

Příspěvek Mercedes-Benz CLA Shooting Brake se blíží. Takhle by mohl vypadat pochází z Autoweb.cz

Upoutávka na nový Top Gear je tu! Jako obvykle bude našlapaný akcí

Čt, 17/01/2019 - 09:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2019/01/89f57198-0845-4b16-9b65-cb95601c2f18-640x360.jpg

Top Gear je sice asi nejslavnějším pořadem o autech planety, ale má to hodně těžké. Vše začalo problémy s vyhozením Jeremyho Clarksona, následném odchodu Hammonda a Maye a hledáním nových moderátorů. Původních pár přešlapů s jejich výběrem je zapomenuto, protože trojice Matt LeBlanc, Rory Reid a Chris Harris se ukázala jako ta nejlepší volba, jakou mohla BBC udělat. Všichni tři velmi dobře řídí, umí se bavit a umí si dělat legraci i sami ze sebe.

Ovšem před pár týdny se ukázalo, že Matt LeBlanc v Top Gearu končí. Ne snad, že by byl odejit. BBC si jeho působení velmi schválila, ale Matt žije v Americe, a to neustálé cestování za natáčením do všech koutů světa a k tomu časté dojíždění do Londýna, kde pořad vzniká, nepřálo jeho rodinným vztahům. Matt proto oznámil, že bude raději trávit více času se svými nejbližšími a moderátorské křeslo uvolní někomu dalšímu.

A je to podle nás škoda, protože trailer na 26. sérii, které se ještě Matt jako plnohodnotný člen týmu účastnil, je hodně povedený. Ukazuje, že se všichni tři vydali nesjpíš až na kraj světa, vyzkouší pouště, džungli i závodní okruhy. Chybět nebude spousta legrace, ale také vážné testy aut jako Bentley Continental GT nebo Porsche 911 GT2 RS. Podle všeho bude 26. série našlapaná akcí, a ačkoliv rozumíme rozhodnutí Matta LeBlanca, mrzí nás. Tenhle původně komik, který se proslavil rolí Joeyho v seriálu Přátelé ukázal, že auta mu svědčí.

Příspěvek Upoutávka na nový Top Gear je tu! Jako obvykle bude našlapaný akcí pochází z Autoweb.cz

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah