Reklama

Autoweb


Syndikovat obsah
Magazín o autech
Aktualizace: 12 min 36 sek zpět

Příští Toyota GT86 a Subaru BRZ budou! Na které platformě vzniknou?

6 hod 32 min zpět

Začátkem roku 2019 se automobilovým světem šířily hlasité spekulace, že Toyota a Subaru nepracují na vývoji příští generace oblíbených sportovních kupé GT86 a BRZ. Obě značky však takové tvrzení vyvrátily a byly nuceny potvrdit vývoj nových generací.

V současnosti inženýři obou značek hledají vhodnou platformu, na jejímž základě by nová generace obou sporťáků měla vzniknout. Minulé vozy vycházely ze značně upravené platformy Subaru Imprezy, která se ale nyní může zdát zastaralá pro budoucí generaci. V úvahu nepřipadá ani nová globální platforma Subaru, protože je navržená pouze pro pohon všech kol.

Přestože by Subaru mohlo značně modernizovat původní platformu, neznámý zdroj z Toyoty tvrdí, že jako základ nových vozů poslouží platforma Toyota TNGA. Stejnou platformu využívají nedávno uvedené modely Corolla, RAV4 a Highlander.

Moderní platforma je výrazně lehčí, čímž by obě sportovní kupé mohla ušetřit nezanedbatelnou hmotnost. Podle informací z dubna minulého roku by se pod kapotou připravovaných BRZ a GT86 měl objevit atmosférický 2,4 litrový čtyřválcový boxer. Oficiální představení je plánované na rok 2021.

Porsche Boxster a Cayman přijdou o spalovací motor! Příští generace budou čistě na elektřinu

7 hod 32 min zpět

Je to asi jen otázka času, kdy Porsche elektrifikuje svůj hlavní sportovní model 911. Elektrifikaci se však nevyhnou ani menší sportovní vozy, kterými jsou Boxster a Cayman. Podle posledních informací získaných britským magazínem Autocar jsou v přípravě i čistě elektrické verze obou základních sportovních modelů.

Předseda Porsche Oliver Blume v rozhovoru s magazínem odhalil, že značka již testuje čistě elektrické a hybridní prototypy typu 718. Zároveň se zmínil o tom, že zatím není rozhodnuto, zda budou nabízeny hybridní, nebo plug-in hybridní verze. Hlavním záměrem společnosti je prodávat elektrické verze obou modelů po boku hybridních derivátů.

Porsche očekává, že zcela elektrické modely přejdou na novou platformu PPS, zatímco hybridní/plug-in hybridní vozy se budou držet stávajících základů, které umožňují částečnou elektrifikaci. Pokud to zní povědomě, je to proto, že Porsche bude dělat to samé s Macanem.

O hybridním Boxsteru a Caymanu je známo málo informací, ale vypadá to, že vozy budou poháněné plochým čtyřválcem, zatímco hybridní 911 se pochlubí šestiválcovým motorem. Očekává se, že vrcholem úsilí Porsche o elektrifikaci bude i nový hypersport, který bude sloužit jako nástupce hybridního modelu 918 Spyder.

Aston Martin bojuje za motor V12. Pracuje na dalším vývoji

8 hod 32 min zpět

Nové předpisy týkající se emisních limitů as potřeby paliva ztěžují život výrobcům motorů po celém světě. Přestože řada z nich nově zaměřuje vývoj na menší přeplňované motory a hybridní hnací ústrojí, stále existují značky, které jsou ochotné bojovat za udržení velkoobjemových motorů v nabídce.

K takovým motorům patří hlavně vidlicový dvanáctiválec, kterého se v poslední době rozhodl vzdát například Mercedes-Benz. Mark Reichman, výkonný prezident a generální ředitel značek Aston Martin a Lagonda, v rozhovoru pro Top Gear řekl, že jeho automobilka má schopnosti udržet vidlicový dvanáctiválec ve výrobě na další dobu, aniž by musela přehlížet nové regulace.

Inženýři Aston Martinu jsou zaneprázdněni prací jako „vědci“, aby zjistili, jakým čistějším způsobem lze spalovat paliva, aby produkovala méně škodlivin. Ačkoliv se samotný motor V12 dočká dalšího vývoje, nejvhodnějším řešením pro zvýšení jeho efektivity může být elektrifikace.

Britská značka vyrábějící sportovní a luxusní vozy je jednou z posledních značek, které považují vidlicové dvanáctiválec za hlavní součást své nabídky. S uvedením modelu DB11 v roce 2016 však Aston Martin upustil od atmosférického plnění a montuje na své dvanáctiválcové motory přeplňování dvojicí turbodmychadel.

Velký nástup elektrifikace. Nevyhnou se jí ani exkluzivní značky (komentář)

9 hod 32 min zpět

Žijeme v době velkým změn. Některé automobilky se postupně vzdávají svých klasických motorů a už dnes hlásí, že nástupci budou jen elektrifikovaní. Mezi takové patří třeba Mercedes-Benz, který se už před několika měsíci oficiálně rozloučil s V12, kterou by měl dle dostupných informací nahradit čtyřlitrovou V8, které bude sekundovat minimálně jeden elektromotor. Oproti tomu ale třeba BMW oznámilo, že si ještě pár let V12 nechá, bude ji v řadě 7 dál nabízet svým zákazníkům a elektrifikaci nechá pro jiné motory a jiné modely.

K V12 se obdobně postavilo i Ferrari, které sice přiznává, že pracuje na tom, aby do budoucna byly jeho modely částečně elektrické, ale atmosférickou V12, která zbožňuje vysoké otáčky, si prý nechá stůj co stůj. Oproti tomu Lamborghini prozradilo, že nástupce modelu Aventador bude plně hybridní. To ale neznamená, že nepůjde o peklo stroj, protože zprávy z automobilky tvrdí, že novinka bude pracovat jak s V12, tak rovnou s trojicí elektromobilů. Každé přední kolo bude mít jeden a třetí bude umístěn u zadní nápravy. Konečný výkon? V tuto chvíli se mluví o 1 000 koních!

Do řady elektrických a hybridních aut se ale hodlá postavit i Porsche. Určitě už jste slyšeli o jeho plně elektrickém modelu Taycan a také víte, že model Macan se taktéž dočká hybridního pohonu. Ale je to jen pár dnů, kdy se Porsche vyjádřilo v tom smyslu, že už pracuje na vývoji nových generací modelů 718 Boxster a 718 Cayman, kterých se tak elektrifikace dotkne také. Zatím ale není jasné, jestli budou tyto modely čistě elektrické nebo půjde o hybridy. A ano, elektrifikace se s největší pravděpodobností dotkne i hvězdy této stuttgartské automobilky, ikonického modelu 911.

Není to ale proto, že by snad Porsche prostě jen chtělo držet krok s dobou a být třeskutě moderní. Ani náhodou. Automobilka, respektive asi všechny výše zmíněné automobilky se jen snaží najít cestu k udržení sportovnosti svých modelů a zároveň k plnění stále přísnějších emisních nařízení a limitů. Všech těchto elektrických změn bychom se měli postupně dočkat po roce 2021, konkrétně ve chvíli, kdy začne platit norma Euro 7. A tu bez elektrifikace prostě není možné splnit.

Nehaňme proto samotné značky, které se jen snaží přizpůsobit, ale spíše úřady, které bohužel právě v elektrifikaci vidí jediný možný způsob, jak dosáhnout čistějšího ovzduší. Přijde nám ale, že nevidí fakt, že snížené emise mají elektromobily jen místně a tam, kde se baterie a elektrický proud pro ně vyrábí, je situace stále stejně hrozivá. To ale dle úřadů asi není podstatné.

Honda Civic Type-R vznikla z Lega. Váží skoro jako skutečné auto

10 hod 31 min zpět

Stavba Lego modelů aut podle skutečných předloh začíná být velmi populární. V minulosti jsme vás několikrát informovali o nových počinech, k nimž v minulých týdnech přibyl další. Nadšenci z Austrálie se rozhodli sestavit model ostrého hatchbacku Honda Civic Type-R, aby oslavili místní zahájení televizní show „Lego Masters“.

Týmu devíti lidí zabrala stavba modelu více než 1 300 hodin a na dokončení modelu v životní velikosti bylo použito téměř 320 000 jednotlivých kostiček Lego. Všechny použité dílky spolu s ocelovým podpěrným rámem dohromady váží 1 300 kilogramů, což je přibližně stejná hmotnost, kolik váží skutečný Civic Type-R.

Zatímco Civic Type-R z Lega ve skutečnosti neběží jako model Bugatti Chiron, který jsme viděli loni v srpnu, stále existují některé funkční části. Patří mezi ně všechna světla, která mohou být ovládána iPadem.

Tvůrci modelu zaměřili pozornost k detailům, což platí zejména pro kola a brzdy. Jejich výkon je ještě působivější, když si uvědomíte, že nebyly použity speciální zakázkové dílky. Všechny použité kousky Lega jsou běžně dostupné.

Jako předloha pro stavbu tvůrcům posloužil skutečný Civic Type-R a některé technické výkresy, jejichž pomocí byl model postaven vrstvu po vrstvě. Co byl nejnáročnější prvek? Podle týmu to byly stěrače oken kvůli jejich křehkosti.

Volkswagen je pod tlakem. Nová generace Golfu má problémy se softwarem

11 hod 31 min zpět

Vývoj dlouho očekávané osmé generace Volkswagenu Golf se blíží ke konci a německá společnost se rozhodla zveřejnit nové informace, které přináší dobré i špatné zprávy. Zatímco oficiální odhalení nového modelu bylo zpožděno, Volkswagen je stále na dobré cestě, aby jej uvedl na trh začátkem příštího roku.

Německá značka původně plánovala představit nový Golf na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v září 2019, kde se měl ukázat spolu s elektromobilem I.D., ale jeho debut s největší pravděpodobností proběhne až později. Stále by to však měl stihnout ještě před koncem roku 2019.

Šéf Volkswagenu Juergen Stackmann na výstavě Auto Shanghai v Číně ujistil novináře, že osmá generace Golfu bude v prodeji podle plánu na konci února 2020. Prvním trhem, na kterém se nový Golf objeví, bude Německo a poté se rozšíří do dalších evropských zemí.

Společnost Volkswagen zároveň potvrdila zvěsti o tom, že se před začátkem výroby musí vypořádat se závadami softwaru chystaného Golfu. Většina z nich pochází z nové schopnosti vozu přijímat bezdrátové aktualizace ve stejném duchu, jaký Tesla dělá už léta.

Programátoři musí zapracovat i na celkovém zabezpečení, protože auto nabízející podporu aktualizací OTA je zranitelnější vůči hackerům. Problémy jsou také s homologací, protože Volkswagen musí spolupracovat s agenturami pro schvalování typu, aby se ujistil, že jakékoliv pozdější změny softwaru prodaných vozů nebudou v rozporu s homologačními dokumenty.

Vývojové oddělení se musí velmi snažit, protože Golf je nejdůležitějším modelem Volkswagenu a jeho nejprodávanějším vozem vůbec.

Podívejte se, jak se vyrábí Koenigsegg Jesko. Má nejlehčí klikovku na světě

12 hod 31 min zpět

Koenigsegg Jesko byl jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Švédská továrna Christiana von Koenigsegga navrhla nový mimořádně pokročilý hypersport s technikou, která nemá obdoby.

Christian von Koenigsegg se rozhodl nový Jesko pojmenovat křestním jménem svého otce. Jesko von Koenigsegg totiž byl jednou z důležitých postav v začátcích malé továrny na sny. Jakou techniku Koenigsegg Jesko ukrývá, že je tolik mimořádný?

Stejně jako předchozí modely, i Jesko je poháněný vidlicovým osmiválcem se dvěma turbodmychadly. Motor byl výrazně přepracován a jeho plochá kliková hřídel se chlubí důležitým „nej“. Podle továrny se jedná o nejlehčí klikovou hřídel, která kdy byla použita v osmiválcovém motoru. Váží pouhých 12,5 kilogramu. I díky tomu motor dovoluje maximální otáčky 8 500/min.

Největší zajímavostí Koenigseggu Jesko je technicky velmi pokročilá převodovka, jíž Koenigsegg označuje jako LST (Light Speed Transmission). Inženýři Koenigseggu ji navrhli vlastními silami, protože podle nich neexistuje jiná vhodná převodovka. Vlastní skříň Koenigseggu váží pouhých 90 kilogramů, čímž je značně lehčí než dvouspojková převodovka schopná přenést sílu o 1 600 koních a 1 500 newtonmetrech.

Nejdůležitější vlastností nové převodovky je ale schopnost měnit rychlostní stupně doslova z jakéhokoliv na jakýkoliv. Převodovka není sekvenční, takže lze bez problému přeřadit například ze sedmičky na čtyřku pro okamžitou nejrychlejší akceleraci.

Jak se technicky speciální Koenigsegg Jesko můžete vidět ve více než 20 minut dlouhém videu, které Top Gear natočil.

Pozvánka: Nejistoty za volantem zbaví řidičky dotovaný kurz jen pro ženy

13 hod 32 min zpět

Vybavíte si typickou ohranou hlášku „no jo, ženská za volantem“? Tak tomu chce dopravně-bezpečnostní projekt „Za volantem v bezpečí“ předcházet a nabídnout řidičkám dotovaný jednodenní výcvik. Ryze ženský kolektiv se naučí význam a použití prvků pasivní a aktivní bezpečnosti vozidel, fyziku pohybu vozidla nebo vztah k rychlosti a prostoru. Součástí kurzu jsou také praktické testy, kde si ženy vyzkouší simulovaný smyk, techniku krizového brzdění, vyhýbací manévr nebo strategii bezpečné jízdy. Instruktoři poví také zajímavosti a novinky v pravidlech silničního provozu a související legislativě.

Kurz se koná už v sobotu 4. května na polygonu S-Drive v Hradci Králové, stojí 400 korun a je nutné mít vlastní vozidlo. Záměrem akce je seznámit řidičky také s možností, účinností, a hlavně potřebností dalšího rozvíjení a zdokonalování jejich dovedností za volantem. Projekt má za cíl především snižovat počty dopravních nehod.

Pilotní projekt se konal vloni v říjnu a podle organizátorů měl velký ohlas. Řidičky sice vstupovaly do výcviku s obavami, ale nakonec odcházely pozitivně naladěné a obohacené o nové zážitky. Účastnice si také chválily ryze ženský kolektiv.

Celá galerie 6

Vedle ženského kurzu se o den později (5. 5. 2019 – polygon S-Drive HK) koná i akce pro mladé řidiče a řidičky do 26 let, kteří mají často tendence přeceňovat svoje schopnosti. Podzim bude ještě ve znamení výcviku kmenových řidičů nákladních aut Údržby silnic Královéhradeckého kraje a v návaznosti také lekce pro členy dobrovolných hasičských spolků.

Běžná cena kurzu se pohybuje do čtyřech tisíc korun, ale akce dotované BESIPem stojí čtyři stovky včetně občerstvení a dárku. Jde o bezpečnostně preventivní akce pro veřejnost, kterých se může zúčastnit každý, kdo splní stanovené podmínky. Tímto jsou tyto kurzy v České republice ojedinělé a oceňované i dopravní policií.

Pro seniory nad 65 let se celorepublikově konají akce „Jedu s dobou“ realizované Asociací center pro zdokonalovací výcvik řidičů AČR. Jde o projekt umožňující starším řidičům zlepšit své dovednosti za volantem. Podobě jako u lekcí pro ženy se i tady senioři seznámí nejprve s teoretickou částí a poté si vyzkouší v praxi třeba aquaplaning. Akce jsou zdarma – dotuje je fond zábrany škod České kanceláře pojistitelů. My v lekcích vidíme daleko větší smysl než v měření rychlosti tajným autem nebo kasírování výdělečných přestupků, které se za bezpečnost pouze převlékají.

Histo Cup Brno 2019: Klasické závodní vozy míří na Masarykův okruh

Čt, 25/04/2019 - 18:36

Jedním z hlavních lákadel může být pro fanoušky například automobil Jaguar XJS, který je ve startovní listině zapsán hned dvakrát. Oba vozy z Coventry navíc pilotují tuzemští účastníci seriálu David Bečvář a Jaroslav Rejka. Těm se vydařily úvodní dva závody šampionátu na rakouském Red Bull Ringu, když se vystřídali na druhém a třetím místě. Svoji formu určitě budou chtít potvrdit i na domácí půdě.

„Oba čeští závodníci startují v nejprestižnější třídě, ve které jedou cestovní vozy splňující původní homologaci. Divák se tak může těšit na nefalšovaný retro zážitek. O napínavé souboje kolo na kolo tu o víkendu opravdu nebude nouze,“ zve na Histo Cup výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová. V této kategorii se představí celá řada neméně atraktivních aut jako Ford GT40, Chevrolet Corvette, Ford Capri nebo vozy bavorské automobilky BMW.

Zdroj: Automotodrom Brno Závodní víkend se vším všudy

Souboj o přední příčky se nepovede pouze v „královské“ kategorii, návštěvníky Histo Cupu čeká pestrá nabídka dalších závodních tříd. Na dráze se utkají vozy upravených klasických závodních aut, u nichž zůstává původní vzhled, ale pod kapotou jsou často usazené upravené motory.

Na své si přijdou i fanoušci novějších strojů, v rámci rakouského šampionátu jsou vypsány závody youngtimerů, stejně jako tovární poháry automobilek BMW a Porsche. Na dráhu vyjedou i vozy Ferrari. Chybět nebudou ani historické formule nebo série KTM X-Bow Battle, v rámci které o vítězství soupeří piloti speciálů rakouské továrny.

Zdroj: Automotodrom Brno Divácký komfort zvýší velkoplošná obrazovka a doprovodný program

Pro návštěvníky jsou v sobotu a neděli otevřené přírodní tribuny C a F, stejně jako sedadlové tribuny T3 a T5 v prostoru startu a cíle. Vstup bude umožněn i do paddocku. Jednodenní vstupné vyjde na 100 Kč, vstup na páteční tréninky je možný zdarma na tribunu C. Zaparkovat bude možné u otevřených tribun.

Nejen pro rodiny s dětmi je připraven doprovodný program v podobě F1 simulátoru. Přenos jednotlivých závodů mohou diváci sledovat na velkoplošné obrazovce umístěné naproti sedadlovým tribunám.

Peugeot 108 1.0 VTi TOP! vs. 107 1.0 VVTi: Generační souboj prcků

Čt, 25/04/2019 - 12:00

První zástupce kolínských trojčat se lvem ve znaku se na trh dostal již před dlouhými čtrnácti lety. Příjemné městské autíčko platilo za spolehlivý a oblíbený vůz, který se až do příchodu svého nástupce velmi dobře prodával. Od ukončení jeho výroby ale už přece jen uplynulo dlouhých pět let, během kterých se na trhu již dostatečně zabydlel jeho nástupce Peugeot 108.

Pro mnohé z původních majitelů tak dost možná právě nastává doba, kdy začínají zvažovat výměnu svého vozu za novější model – má v takovém případě smysl sáhnout po novějším modelu, nebo jde o víceméně stejné auto v trochu modernějším balení?

Zdroj: archív redakce

Při pohledu na papírové parametry to vypadá, jako kdyby se Peugeot 108 od svého předchůdce příliš nezměnil. Městská krabička má ve všech směrech pořád víceméně stejné rozměry, pod kapotou je stále benzínový litrový tříválec skromnějšího výkonu a většina parametrů se změnila spíše evolučně.

Mladší zástupce kolínských trojčat téměř o padesát kilogramů zhubl, udělal si o téměř sedmdesát litrů více prostoru na zavazadla a lehce si polepšil co se týče spotřeby. Papírové parametry ale téměř nikdy nedokáží postihnout opravdový rozdíl a nejinak je tomu u nejmenších Peugeotů.

Zdroj: archív redakce Dospělejší na první pohled

Na první pohled je zřejmá jedna věc – městský prcek se lvem ve znaku trochu dospěl. Peugeot 107 dle konvencí své doby vsázel na veselý vzhled. Takové to vysmáté autíčko trochu se podobající „zhulené“ žábě, které bylo hned na první pohled tak trochu „pro holky“ a v sytě červené barvě mu všichni v okolí nevyhnutelně brzy začali říkat bedruna.

To 108čka na to šla od trochu jinak. Na prťavou karoserii začala roubovat designerské prvky větších bratříčků v čele s výrazným zubem zasahujícím do předních světlometů a grafikou zadních světlometů se třemi drápy. A výsledek se opravdu povedl. Díky malým rozměrům si auto zachovává rošťáckou vizáž, přesto však dokáže působit elegantně a celkem dospěle.

Zdroj: archív redakce

Ona „dospělost“ je v případě porovnání těchto dvou francouzských minivozítek hlavním tématem. Přestože papírově se toho změnilo jen velmi málo, v reálu je Peugeot 108 oproti svému předchůdci mnohem rafinovanější a uhlazenější. Jde to cítit i v interiéru, kde si našly cestu podstatně elegantnější materiály.

Zatímco ve 107čce kralují šedé plasty proložené hodně hravou středovou konzolí s vyloženě „funky“ ovládáním topení, nástupce vsadil na elegantní lesklý plast, konvenčnější ovládání klimatizace, umírněnější přístrojový štít, a navíc nabízí dotykový panel infotainmentu s poměrně slušnou odezvou. Nenabízí sice vestavěnou navigaci, nicméně umožňuje propojení s Android Auto i Apple CarPlay, což osobně oceňuji mnohem více – integrované navigace většinou oproti neustále aktualizovaným mapám s predikcí provozu přece jen trochu pokulhávají.

Zdroj: archív redakce Při jízdě jistější

Jízdně jsou si obě auta velmi podobná jak dynamikou, tak chováním na silnici. Oba vozy dokáží poskytnout podobný jízdní zážitek a díky jejich vrozené mrštnosti lze za jejich volanty nalézt i špetička takové té specifické zábavy plynoucí z rychlé jízdy v pomalém voze. Ve městě je jízdní projev i komfort obou vozů stále srovnatelný.

Odlišnosti se ale začínají objevovat za značkou značící konec obce – zde je Peugeot 108 o poznání jistější a opravdu markantní rozdíly pak lze vypozorovat při dálniční jízdě, kdy je mladší model podstatně stabilnější a pohodlnější a není problém za jeho volantem uřídit pár set kilometrů naráz, aniž by působil únavně.

Zdroj: archív redakce

Peugeot 108 je jednoduše řečeno opravdovou evolucí svého předchůdce. Nedělá úkroky stranou, neexperimentuje s novými cestami, prostě jen ladí formu. A dělá to výborně! Snad ve všech směrech svého předchůdce překonává, zároveň však neobětoval příjemné vlastnosti originálu.

Třešničkou na dortu je pak plátěná stahovací střecha, která obzvláště v slunnějších měsících dokáže pořádně zpříjemnit život a dodává malému vozu šmrnc.

  • Zdroj: archív redakce
Celá galerie 33

Test letních pneumatik 205/55 R16: Jaké gumy letos nasadit?

Čt, 25/04/2019 - 11:00

Test Autoklubu ČR přináší souhrnnou informaci o vlastnostech testovaných produktů v poměru k pneumatice, která v jednotlivých disciplínách dosáhla nejlepších výsledků a zobrazuje 100% výkonu.

Cílem testování Autoklubu ČR je informovat řidiče o limitech testovaných výrobků tak, aby získali objektivní informace o silných nebo slabých stránkách jednotlivých typů pneumatik, a podle toho je i užívali. Data z testů Autoklub ČR zveřejňuje pravidelně a archivuje, což zaručuje trvalou porovnatelnost výsledků, například meziroční, nebo napříč třídami pneumatik.

Přehled testovaných letních pneumatik 205/55 R16 v pořadí, ve kterém se celkově umístily: Firestone Roadhawk, Barum Bravuris 5 HM, Sava Intensa HP, Debica Presto HP, Nankang Ultra Sport NS-2, Wanli Harmonic H220, Goodride Radial RP28.

  • Zdroj: Autoklub ČR
Celá galerie 4

 

 

Zapomeňte na Rychle a zběsile! Hobbs a Shaw bude větší paráda

Čt, 25/04/2019 - 10:00

Nový akční film s lehkým zaměřením i na drahá auta se jmenuje Hobbs & Shaw a prakticky jde o prequel Rychle a zběsile. Ostatně, obě postavy se právě v Rychle a zběsile už představili a film má na svědomí totožné filmové studio. A když už jsme u těch postav, jak už název filmu napovídá, hlavními hrdiny jsou Jason Statham jako Deckard Shaw a Dwayne ‘The Rock’ Johnson v roli Luka Hobbse. Obě postavy už znáte a tak asi tušíte, co vás čeká.

Dle nového traileru, který se na internetu objevil jen před pár dny, se oba budou neustále špičkovat, házet po sobě hlášky a vtipné výrazy, ale bojovat proti zlu, které představuje fenomenální Idris Elba, budou společně. K nim se ale přidá sličná sestra Deskarda Shaw a celá skupina bratrů Luka Hobbse. A nebojte, i na ta auta dojde!

Trailer ukazuje velkou soustu klasických superportů, přestavěných bugin a náklaďáků, ale také McLaren 720S, kterým by měl primárně jezdit Jason Statham, ale pár záběrů prozradilo, že se do něj nakonec vejde víc lidí než by jeden čekal a že to celé bohužel asi nepřežije. Na své si přijdou i milovníci jedné stopy, protože Hobbs si více než placatá super auta užívá na pekelných motorkách. A i těch bude ve filmu hned několik. Dwayne Johnson se před nedávnem na svém instagramu vyjádřil, že šlo o nejnáročnější natáčení v jeho životě. Tak to vypadá, že se 1. srpna, kdy je premiéra, máme na co těšit!

Řízení výkonu à la Rychle a zběsile? Kia tohle umožní pomocí chytrého telefonu

Čt, 25/04/2019 - 08:00

Řidiči mohou pomocí uvedené technologie uzpůsobovat sedm výkonnostních parametrů: nejvyšší točivý moment elektromotoru, funkce zapalování, zrychlování a zpomalování, intenzitu rekuperačního brzdění, maximální rychlostní omezení, odezvu a využití energie pro soustavu klimatizace.

Podíl elektromobilů na trhu soustavně roste, zejména v oblasti půjčoven nebo sdílení automobilů, a tak nová technologie umožní řidičům stáhnout si svůj profil ze serveru a následně svá uživatelská nastavení použít v libovolném elektromobilu, za jehož volant se chystají usednout.

Aplikace též nabízí optimalizovaná nastavení pro zadaný cíl na základě analýzy zbývající vzdálenosti a požadavků na spotřebu energie. Rovněž dokáže nabídnout dynamičtější odezvu s doporučenými nastaveními výkonu přímo na míru.

Sedadlem řidiče to však nekončí; uživatelé mohou svá vlastní nastavení sdílet online a též si vyzkoušet specifická nastavení jiných uživatelů. Zákazníci dále mohou aplikovat nastavení doporučená automobilkou v závislosti na stavu cest, od venkovských silnic přes centra měst až po horské masivy.

Zdroj: Kia

Při odesílání a sdílení vlastních nastavení tak systém šifruje klíčové výkonnostní parametry v síti blockchainu tak, že vytváří nové bloky dat a ukládá je do distribuovaného datového úložiště, čímž zamezuje neoprávněné manipulaci s daty.

‚Technologii nastavování výkonových parametrů na základě spárování chytrého telefonu s elektromobilem‘ od značky Kia je možné realizovat jen díky specifickým vlastnostem elektromobilů, kterými se liší od vozidel se spalovacím motorem.

Bezemisní vozidla nabízejí jedinečnou svobodu ve prospěch potěšení za volantem, neboť úpravy výkonových parametrů nemají dopad na životní prostředí. Elektromobily proto jako takové dávají řidičům větší prostor k využití podobných technologií.

Jelikož značka Kia má v plánu do roku 2025 uvést 16 nových elektrifikovaných modelů, včetně pěti hybridů (HEV), pěti plug-in hybridů (PHEV), pěti elektromobilů (EV) a jednoho modelu na palivové články (FCEV), je předpoklad, že technologie bude implementována postupně do všech budoucích modelů značky Kia s alternativním pohonem.

Zdroj: Kia

Nejlepší písničky do auta podle samotných řidičů. Posloucháte je také?

Čt, 25/04/2019 - 07:00

Až 90 % řidičů v průzkumu přiznalo, že jim poslech hudby v autě navozuje pocit štěstí. Ve skutečnosti drtivá většina z nich (84 %) za volantem své oblíbené písně poslouchá pravidelně, což dokázal průzkum provedený na 2000 řidičích ve věku od 18 do 84 let.

Tyto pocity jsou správné. Dokazuje to i výzkum publikovaný v časopisu Nature, který přišel na to, že během poslechu hudby, která se nám líbí, uvolňuje naše tělo dopamin, tedy takzvaný hormon štěstí. Tím se jen zvyšuje náš pocit pohody a radosti. I proto se stal SEAT první značkou na světě, která do svých modelů integrovala oblíbenou aplikaci populární hudby Shazam. Podle průzkumů ji během řízení využívá až 70 % řidičů ve chvíli, kdy jedou rychleji než 30 km/h.

I když má každý z nás vlastní hudební vkus, účastníci průzkumu jako své oblíbené žánry nejčastěji uváděli rock a pop. 64 % pak tvrdilo, že poslech různých skladeb umí změnit jejich náladu. Vzhledem k tomuto silnému propojení hudby a řízení je nezbytné, aby dnešní audio systémy zněly minimálně tak, jako samotný orchestr. Kvalitu zvuku v automobilech ovlivňuje několik aspektů jako je rozmístění reproduktorů, rozdělení prostoru pro posádku a pak také samozřejmě pohyb. „Naším hlavním cílem je dosáhnout co možná nejpřirozenějšího zvuku,“ říká Adrián Mateo, vedoucí oddělení audia značky SEAT.

Zdroj: Seat Bohemian Rhapsody

Jakákoliv část této písně kapely Queen je dokonalým důkazem toho, jak hudba ovlivňuje řízení. Na základě průzkumu mezi řidiči je Bohemian Rhapsody, skladba nahraná v roce 1975, na prvním místě v seznamu 20 nejlepších skladeb, které můžete poslouchat za volantem. I na dalších místech jsou písně, které si prostě musíte poslechnut. Na druhém místě je například další velký hit ze 70. let s názvem Dancing Queen od kapely Abba, následován Livin´on a Prayer od Bon Jovi a také klasikami z let osmdesátých, písněmi Walking on Sunshine a Eye of the Tiger.

Do TOP 10 se dostali jen dva současní umělci. Jedním je Pharrell Williams s písní Happy a Black Eyed Peas s písní I Gotta Feeling. Od 11. pozice dále se ale umístila řada dalších moderních umělců a písní jako This Is Me z filmu The Greatest Showman nebo Roar od Katy Perry. Druhá desítka seznamu top písní nabídne také nejstarší hit s názvem Ain´t No Mountain High Enough (1966) nebo jediného zástupce let devadesátých, píseň Wonderwall od Oasis.

Zdroj: Seat Co dělá dobrou píseň?

Pět aspektů, které dělají z písně hit, podle Pabla Cano, hudebníka, producenta a autora více než 500 hudebních skladeb. Rytmus:  2/4 nebo 4/4 rytmické impulzy lze snadno poznat a ještě snadněji se na ně tančí; jsou nám tak blízké jako tlukot vlastního srdce. Harmonie: Hlavní tóny (C dur, D dur…) jsou schopny navodit pohodu a radost. Myšlenka, že méně je někdy více pak platí i pro hudbu. „Mnoho písní, které se staly hitem, má jen tři nebo čtyři akordy“.

Struktura: Musí být logická, aby posluchači mohli předvídat, jak bude píseň pokračovat. Texty: Musí být hlavně nekomplikované, „tak, aby jim každý porozuměl a uměl se s nimi ztotožnit“. Cílem je navodit pocit souznění s textem písně. Refrén: „Musí mít jednoduchou melodii, která se dá snadno zazpívat“. Je to ta část písně, kterou si posluchač zapamatuje, takže je důležité ji několikrát zopakovat.

Zdroj: Seat TOP 20 písní do auta
  1. Bohemian Rhapsody, Queen
  2. Dancing Queen, ABBA
  3. Livin’ on a Prayer, Bon Jovi
  4. I’m Gonna Be (500 miles), The Proclaimers
  5. Eye of the Tiger, Survivor
  6. Walking on Sunshine, Katrina and the Waves
  7. Wake Me Up Before You Go Go, Wham!
  8. Happy, Pharrell Williams
  9. Girls Just Wanna Have Fun, Cindy Lauper
  10. I Gotta Feeling, Black Eyed Peas
  11. Ain’t No Mountain High Enough, Marvin Gaye & Tammi Terrell
  12. Don’t Stop Believing, Journey
  13. Wonderwall, Oasis
  14. This Is Me, The Greatest Showman
  15. Roar, Katy Perry
  16. Hey Ya!, Outkast
  17. I Believe in a Thing Called Love, The Darkness
  18. Three Little Birds, Bob Marley
  19. One Kiss, Calvin Harris & Dua Lipa
  20. Hey Baby!, DJ Ötzi

Renault EZ-Flex: Elektrická mini dodávka chce změnit doručování po městě

Čt, 25/04/2019 - 06:00

Renault EZ-FLEX je kompaktní a snadno ovladatelný vůz určený pro bezproblémový pohyb po městech. Poskytuje optimální prostor, co se týká nákladového prostoru: délka (3,86 m), šířka (1,65 m) a výška (1,88 m) jsou dostatečně malé, aby umožnily přístup na parkoviště. Jeho objem 3 m3 je výjimečný vzhledem ke vnějším rozměrům a díky kompaktní kabině, která stále nabízí celou řadu výhod skutečného LUV. Poloměr otáčení 4,5 m poskytuje vynikající manévrovatelnost v centrech měst.

Vše bylo navrženo tak, aby se plnily potřeby doručovatelů: široký přístup k sedadlu řidiče, který usnadňuje nasedání a vysedání, velmi přehledný centrální přístrojový panel pro rychlý a snadný přístup k informacím o řízení, viditelnosti pro chodce i viditelnosti v městském prostředí a jednoduché a účinné ovládací prvky řízení. Rozhraní člověk – stroj je moderní a plně integrované do světa smartphonů. Nabízí služby a aplikace spojené s vozidlem a může integrovat aplikace spojené s různými činnostmi profesionálů.

Nakládání je optimalizováno pomocí ergonomické výšky nakládací hrany (760 mm nad zemí) a otevírání umožňujících snadný přístup k celé ložné ploše. Vozidlo bylo také navrženo tak, aby umožnilo širokou škálu konfigurací. Tyto konfigurace zadního prostoru jsou přizpůsobitelné, aby plnily různé potřeby profesionálů, kteří budou vozidlo používat.

Jako elektrické vozidlo má EZ-FLEX přístup do městských center, nabízí dosah 150 km přizpůsobený potřebám městské dopravy (městské dodávky vyžadují v průměru 50 km denně). Tucet vozů Renault EZ-FLEX bude zapůjčeno různým profesionálům, firmám, městům a obcím v Evropě. Očekává se, že experiment bude trvat přibližně 2 roky.

Zdroj: Renault

Vozidlo je vybaveno senzory pro lepší pochopení používání a odborníci tyto údaje obohatí svou zpětnou vazbou během experimentu. Budou se sbírat různé typy dat: geolokace, počet ujetých kilometrů, dosah, využívání otevírání, rychlost, zastávky atd. Tato data budou poté přenášena prostřednictvím připojeného systému vozidla buď v reálném čase nebo jednou denně, aby bylo možné porozumět realitě každodenního používání.

Analýza údajů, doplněná zpětnou vazbou odborníků, umožní společnosti Renault navrhovat vozidla, která jsou lépe přizpůsobena vývoji v oblasti městské logistiky. Cílem je, aby hráči v ekosystému otestovali vozidlo a jeho služby v reálných podmínkách a aby získali společnou vizi městské mobility zboží.

Tímto experimentem zahajuje Renault nový přístup k přípravě a navrhování inovací zítřka. Tento flexibilní přístup, který je průlomem v automobilovém průmyslu, je velmi blízký praktikám používaným v jiných odvětvích, například v oblasti počítačových her.

Ve světě, kde stoupající trend urbanizace vede k tomu, že do roku 2030 bude ve městech žít více než 60% obyvatel, není pohyb osob jediným hlediskem ke zvážení. Nová éra také začíná u přepravy zboží: rychlost, flexibilita a spolehlivost jsou hesla nových požadavků pro spotřebitele v době, kdy i rychle narůstají nákupy online. Tato poptávka po rychlejších a přesnějších dodacích lhůtách je spojena se stále drastičtějšími regulačními omezeními ve městech a centrech měst.

Goodyear Eagle F1 SuperSport na Porsche 911 GT3 RS & Ferrari 488 GTB: Okruhový piknik na zahradě boháče (reportáž)

St, 24/04/2019 - 12:00

V Evropě existuje spousta krásných závodních okruhů, a to ani nemusíme jezdit daleko. Nürburgring, Spa-Francorchamps, Salzburgring nebo i Masarykův okruh, který považují i největší hvězdy motorsportu za jeden z nejúžasnějších chrámů rychlosti na světě, nadchnou nejen svým náročným schématem, ale také dechberoucí scenerií okolo.

Jeden méně známý závodní okruh na samém jihu Španělska, který má na svědomí nizozemský podnikatel Klaas Zwart, také stojí za řeč. Jak název okruhu napovídá, stojí třeba i za svým superpsortem Ascari KZ1. Jednou si řekl, že by si mohl postavit i závodní okruh. A ne jen tak ledajaký.

Zdroj: Goodyear

Jeho aspirací nebylo přitáhnout na okruh nejslavnější závodní série, naopak okruh je užší, únikové zóny zdaleka nevyhovují potřebným standardům a celkově slouží trať k ryze soukromým účelům – k testování a zábavě, především pro bohatou klientelu, které majitel okruhu zaručuje naprosté soukromí. Jak sám říká, pokud jste celebrita a vyletíte ve svém supersportu do kačírku, ochranka kolem okruhu zajistí, že se to nedostane do bulváru.

Členství v klubu je velmi exkluzivní záležitostí. Za 160 tisíc eur plus 10 tisíc ročně získáte 20leté členství s možností 50 okruhových dnů podle libosti pro sebe a dalších 12 přátel. Zdá se vám to hodně? Levnější tříleté členství vyjde jenom na 40 tisíc eur… Dostat se na Ascari je tedy příležitost, která se příliš často neopakuje.

Zdroj: Goodyear

Okruh je situovaný v horském prostředí severně od Malagy a nedaleko historického města Ronda. Výhled do okolí je tu naprosto fantastický a velmi nezvyklé je i samotné pojetí okruhu. Nenajdete tu žádné velké, staré a oprýskané depo, které pamatuje historii, ale naopak skromné, zato s boxy, hotelem, restaurací a zahradou s bazénem. Už jste se někdy koupali na závodním okruhu?

Ale zpátky do práce. I když tohle bude spíš pořádná zábava. To, proč tu jsme, je představení a testování zbrusu nové řady vysoce výkonných pneumatik Goodyear Eagle F1 Supersport, které tvoří pomyslnou vlajkovou loď výrobce a navíc přicházejí do stále rostoucího segmentu UUHP.

Zdroj: Goodyear

Okruh je rozdělený na tři části o délce zhruba půldruhého kilometru, tedy trochu delší než třeba okruh v Sosnové. V první části budu řídit zbrusu novou Alpine A110 na inovovaných pneumatikách Eagle F1 Asymmetric, které se chlubí lepší schopností odvádět vodu a odolávat tak aquaplaningu.

Vyrážím na zmáčený asfalt a ihned se začínám královsky bavit. Jednak A110, se kterou jsem ještě bohužel neměl tu čest, se ukazuje jako velmi schopné sportovní náčiní, které má sice svoje tradiční francouzské neduhy, zato také úžasně hravý podvozek. Rozhodit zadek je hračka, zároveň se mohu dokonale spolehnout na přilnavost předních pneumatik, což je na vodě vždy to nejdůležitější. Goodyear Eagle F1 Asymmetric tu jsou však spíš jenom do počtu a to hlavní přichází hned vzápětí.

Zdroj: Goodyear

Goodyear Eagle F1 Supersport zkouším na novém Ferrari 488 GTB v části trati, která je typická svými rychlejšími rovinkami a ostrými vrácáky. Několik moderních Ferrari jsem už řídil, ale nic vás nepřipraví na vzpínajícího se koníka se silou 670 koní. Kupodivu je to celkem příjemně a delikátně ovladatelné auto, které se vás nepokouší pomocí obří turbodíry zabít hned v první zatáčce. Svůj podíl na tom mají samozřejmě i pneumatiky.

Eagle F1 SuperSport představují příjemný kompromis mezi silniční a okruhovou pneumatikou. Pevná žebra běhounu zajišťují citlivé změny směru, nenarušují zpětnou vazbu řízení, zatímco masivní uzavřený vnější dezén ramenní oblasti umožňuje vyšší zátěž v zatáčkách. Tuhá bočnice dále zlepšuje bezprostřednost pokynů do řízení, aniž by utrpělo pohodlí.

Zdroj: Goodyear

Ačkoli Eagle F1 SuperSport jsou primárně určené do sucha, díky kombinaci různých směsí s vnější částí běhounu tvořenou suchou směsí a třemi bloky ve střední části pneumatiky, vyrobenými ze směsi vyladěné pro vlhké podmínky, si poradí i s nenadálou změnou počasí.

Dalším stupněm nové řady jsou pneumatiky Eagle F1 SuperSport R, které mají ještě větší přilnavost a přesnost řízení. Základem je směs s vysokým koeficientem tření, která poskytuje perfektní záběr na suchém povrchu, vynikající stabilitu v zatáčkách potom zajišťují spojníky ve vnitřních drážkách běhounu, které omezují deformaci bloků působením extrémních sil v zatáčkách.

Zdroj: Goodyear

Testování Eagle F1 SuperSport s přídomkem R je pomyslnou třešničkou, jelikož probíhá v ostrém Porsche 911 GT3 RS, navíc na velmi technické a zatáčkovité části Ascari. Tohle je stroj, do kterého jsem vždycky toužil usednout. A konečně je to tady! Bohužel času není mnoho a v záplavě plamenných pokynů mého italského instruktora na sedadle spolujezdce si nestíhám vychutnat tuhle úžasnou okruhovou hračku plnými doušky.

Goodyear si připravil ještě jednu pneumatiku – Eagle F1 SuperSport RS, která má ze všech zatím nejzávodnější charakter. V podstatě je to semislick s naprostým minimem vzorku (a to doslova, jelikož nová pneumatika má na sobě pouze 5 mm materiálu pro zachování co největší tuhosti a stability běhounu). Na dojetí na okruh a celodenní dovádění zdaleka nejvhodnější pneumatika, jenom vás nesmí cestou domů zastihnout déšť.

Zdroj: Goodyear

Bohužel otestovat SuperSport RS nemohu, jelikož Porche 911 GT2 RS je už hodně ostrá hračka na to, aby ji naši hostitelé půjčili každému na potkání. Ze zvědavosti se však ptám, kolik toho gumy této specifikace vydrží. Odpovědí mi je, že samozřejmě záleží na jízdním stylu, nicméně několik okruhových dnů přežijí i na Nordschleife.

Ostatně na samotné prezentaci sice každé ráno obuli čerstvou sadu ef-jedniček, aby každá skupina novinářů měla gumy nejvyšší kvality, nicméně po celém dni ostrého ježdění jevily jenom minimální opotřebení. A to je dostatečná známka toho, že v Goodyearu odvedli dobrou práci.

  • Zdroj: Goodyear
Celá galerie 39

Škodovka prostě neumí facelifty. Pět aut, která vypadají po modernizaci podivně

St, 24/04/2019 - 11:00

Škoda Yeti Zdroj: Škoda

První a jediná generace Yetiho vznikla v době, kdy se Škodovka nebála experimentovat s designem. Vedle hodně kontroverzního a odvážného Roomsteru vypadal Yeti umírněněji, přesto měl jistou dávku osobnosti, danou především zajímavě řešenými světlomety.

Zdroj: Škoda

Modernizací ovšem Yeti přišel o svoji nejvíce charakteristickou část, přední mlhová světla v podobě dvou „bradavic“. Světla možná nevypadala zrovna nejkrásněji, Yeti ale díky nim vypadal unikátně. Po faceliftu už je to jenom další unifikovaná škodovka s arogantním výrazem ve tváři. Všechno pak dokončil přerod zajímavého a osobitého Yetiho v tuctový Karoq.

Škoda Octavia (3. gen.) Zdroj: Škoda

Třetí generace Octavie nebyla příliš zajímavým autem, Škodovka nic neriskovala a vsadila na kombinaci velké praktičnosti zabalené do nudné, zato však solidní karoserie, která nemůže snad nikoho urazit.

Zdroj: Škoda

O to větším šokem byl facelift, který zvedl obrovskou vlnu nevole. Někteří dokonce hovořili o pomstě Jozefa Kabaně při odchodu ke konkurenci. Už jsme si zvykli a v dražších verzích nebo sportovním provedení RS nevypadá vůbec špatně, stejně to ale byl krok vedle.

Škoda Octavia (2. gen.) Zdroj: Škoda

Octavia druhé generace nesahala první Octavii, zvláště v provedení RS, které je dodnes opravdu jednoduše krásným autem, ani po kotníky. Přesto to bylo normální, solidní rodinné auto s přátelským výrazem ve tváři.

Zdroj: Škoda

„Čínské“ světlomety se prostě nepovedly a po faceliftu vypadala Octavia arogantně. Je to snad jediné auto, kterému sluší tuningová mračítka nalepená přesně v horních partiích, kde přebývá sklo světlometu.

Škoda Felicia Zdroj: Škoda

Felicia zdařile skrývala, že je vlastně sama o sobě velkým faceliftem Favoritu, který s odstupem času svým šmrncovním kabátem střiženým u Bertoneho vypadal skvěle. Také Felicia před faceliftem začíná být dnes vyhledávaným youngtimerem.

Zdroj: Škoda

Facelift se nesl v duchu, který nastolila první generace Octavie. Felicia tedy také dostala velkou mřížku chladiče, která ovšem na štíhlé přídi působila přerostlým dojmem. Úzká škvíra předchozího vydání prostě vypadala elegantněji.

Škoda Fabia (3. gen.) Zdroj: Škoda

Design současné generace Škodovek působí moderním a svěžím dojmem. O Fabii třetí generace, která přišla po vyloženě neforemné, úzké a vysoké dvojkové Fabii, to platilo dvojnásob.

Zdroj: Škoda

Facelift nijak zvlášť nezměnil zdařilé proporce Fabie, nicméně pěkně střižená světla po vzoru Superbu vystřídaly podivné, opět trochu čínsky střižené světlomety. Celkově to prostě neladí tak jako před faceliftem.

McLaren 600LT jako taxi? Na Nürburgringu je možné všechno

St, 24/04/2019 - 10:00

McLaren 600LT je rychlý, hodně rychlý. Speciální okruhová verze nejmenšího McLarenu 570S vznikla, aby si ji majitelé mohli užívat na závodních tratích po celém světě. Mezi nimi samozřejmě nechybí ani legendární Nürburgring, kde 600LT nově jezdí i jako taxík.

Robert Mitchell, majitel autopůjčovny a zážitkové společnosti Apex Nuerburg sídlící na Nürburgringu, před několika týdny převzal zbrusu nový McLaren 600LT. Novou hračku, která rozšířila vozový park společnosti, okamžitě vyzkoušel a už během veřejných jízd Touristenfahrten s ní dosahoval vysokých rychlostí.

Supersportem s dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o výkonu 600 koní se přitom může svézt úplně každý. Společnost Apex Nuerburg nabízí zážitkové jízdy, v jejichž rámci používá McLaren 600LT jako taxi. Zákazníky vozí po okruhu na sedadle spolujezdce za cenu 299 € za jedno kolo.

Jak nachystat auto na jaro? Vyměnit pneumatiky nestačí

St, 24/04/2019 - 09:00

Na čem se odborníci shodnou je, že zima je pro auto nejnáročnější období – ať už se jedná o mráz, posypové soli nebo třeba vlhkost, které poškozují lak a napomáhají korozi. I v případě, že jste vašemu vozidlu přes zimu věnovali zvýšenou péči (a dobře jste udělali), pak byste přece jen s koncem zimy neměli opomenout celkovou kondici exteriéru a interiéru. Tím, že autu dopřejete trochu pozornosti a péče, si můžete ušetřit nečekané výdaje v budoucnu. Ať už chceme nebo ne, zimní provoz se na vozidle vždy projeví.

Zdroj: Auto Kelly Pravidelná prohlídka

Servisní prohlídka po zimě se může zdát zbytečná, ale může vám ušetřit starosti a také peníze. Včasné odhalení hrozící poruchy nebo opotřebení se vyplatí více než následná oprava. Automobilové servisy jsou dostupné po celé České republice a většinou je máte skoro za rohem. Je dobré ale hlídat jejich kvalitu. Jistotu máte u značkové sítě nezávislých servisů, jako je třeba Auto Kelly, který má 300 smluvních servisů a dlouholeté zkušenosti. V servisu rovnou můžete nechat vyměnit zimní pneumatiky za letní, a to ideálně na počátku dubna, kdy průměrné denní teploty překonávají doporučenou hranici 7 °C.

„Měkčí směs a vysoký počet lamel zimních pneumatik mají totiž v teplejším počasí za následek větší hlučnost, vyšší počet záběrových hran se zase projevuje negativně na hodnotě spotřeby. Při vyšších teplotách se zimní pneumatiky navíc přehřívají, což zapříčiňuje prodloužení brzdné dráhy,“ upozorňuje Michal Knor z Auto Kelly. Pokud si výměnu pneumatik obstaráte sami, pak je ideální pořídit si zimní i letní sadu pneumatik již obutou na discích, a sami si poté tato kola vyměnit. Je však nutné při zkušební jízdě zkontrolovat správné vyvážení kol. Doporučujeme si také předem sehnat všechno užitečné nářadí, co vám ušetří spoustu práce i nervů. Patří mezi ně například hever, elektrický rázový utahovák, momentový klíč nebo kompresor.

Zdroj: archiv redakce Aby se vám lépe dýchalo

Opravdu teplé dny už jsou vlastně za rohem a za pár měsíců nás opět čeká éra klimatizace – a dobře víme, že bez ní by to v létě nešlo. Přesto má její používání i svoje úskalí – na výparníku se díky kondenzované vodě daří škodlivým mikroorganismům, které vdechujeme.

Klimatizace by se tak měla čistit ideálně každý půlrok. K vyčistění si pořiďte set pro dezinfekci a čištění klimatizace přes ventilaci. Zneškodníte všechny bakterie, a hlavně chráníte své zdraví. Nicméně doporučujeme také výměnu kabinového (pylového) filtru a kontrolu a vyčištění kondenzátoru příslušným čisticím prostředkem přímo na čistění kondenzátoru.

Zdroj: Auto Kelly Jarní očista pro lepší prožitek

S jarními paprsky začínají být vidět všechny možné čmouhy a nečistoty, které jsme přes zimu nasbírali. Pro odstranění prvotní špíny je dobré použít autošampon, ale svoje vozidlo můžete vyšperkovat také pomocí čističe laku a vosku. Nejlépe uděláte, pokud si pořídíte základní balíček kvalitní autokosmetiky. Pokud to vezmeme „odspoda“, pak bychom neměli zapomenout na podvozek, kde se během zimního provozu usazuje největší množství soli a nečistot, což autu nedělá dvakrát dobře. Návštěva automyčky je v tomto případě nezbytná. Je dobré nevynechat ani disky kol. Ty pořádně vyčistíte pomocí standardního čističe disků. Na špínu z úzkých prostor nebo mezi paprsky disku zase dobře poslouží speciální kartáč.

Objevili jste škrábance na reflektorech? Na péči o reflektory – i na jejich ošetření lze pořídit celou řadu autopotřeb. „Vždy ale používejte kvalitní houby a utěrky z mikrovlákna, které povrchy nepoškrábou,“ radí Michal Knor z Auto Kelly. Co si ale budeme povídat, nejvíce času trávíme uvnitř našeho vozu a interiér si proto zaslouží naši péči. Pořídit byste si měli oživovač plastů, který vnitřek vašeho auta po zimě krásně rozzáří. Pokud máte sedadla čalouněná kůží, určitě si kupte přípravek na její ošetření. Nejenže tak prodloužíte její životnost, ale také výrazně osvěžíte její vzhled.

Zdroj: TheMustangSource.com Nezapomínejte na stěrače

Pamatujete si, kdy jste naposledy měnili stěrače? Střídaní teplot a občasné použití ke sklu přimrzlých stěračů mohlo způsobit, že po zimě je účinek stíracích lišt zhoršený. Výměna stěračů je jednoduchá a zvládne jí téměř každý. A hlavně vás určitě během deště překvapí ten obrovský rozdíl, až si pořídíte nové.

Každé auto má jiné rozměry obou stěračů, před nákupem si tedy zjistěte všechny podrobnosti, ať pak nejste překvapení. Rozhodně nedoporučujeme stěrače univerzální, nemusely by k vašemu oknu správně přilnout.

Zdroj: Auto Kelly Správná péče o čelní sklo

Možná si říkáte, že stačí přejet stěrači po skle a máte hotovo. Čistá okna jsou ale základ, a i v této oblasti existuje řada nejrůznějších přípravků, které vás zbaví nečistot i mastnoty. Na mytí samotné použijte speciální houbičky, na leštění utěrky z mikrovlákna, které vás jednoduše zbaví všech šmouh. Pro rychlé čištění můžete použít také jednorázové čisticí ubrousky na skla. Často se zapomíná dolévat voda do ostřikovačů. Ty letní čistí od zbytků hmyzu, mastnot a jiných nečistot. Některé náplně čistí například i olej, silikon nebo saze. Co však určitě oceníte, je efekt Rain-Off, který zvyšuje viditelnost z vozu za deště, a to jak při denním, tak zejména nočním provozu. Ten urychlí stékání vody, ale také zamezí stékající vodě, aby tvořila ty nepříjemné mokré provazy vody ve vašem výhledu.

Na dokonalé odstranění mastného filmu a šmouh, které výrazně zhoršují výhled i oslnění od protijedoucích vozidel či slunce, jsou určené speciální spreje na okna. Nešlápnete vedle, pokud se po vyčištění spolehnete na ošetřující sady s nanotechnologií, díky které se na povrchu skla vytvoří ultra tenká neviditelná nanovrstva bez mastného filmu. Takové přípravky na skle vytvářejí vrstvu, která odpuzuje vodu. Ošetřená skla jsou také chráněná před vnějšími vlivy, jako jsou např. prachové částice, voda, mastnota, ptačí trus, zbytky hmyzu apod.

Díky těmto tipům si jízdu ve vašem vozidle opravdu užijete. Nejen, že bude vaše auto zářit čistotou na míle daleko, ale prodloužíte i jeho životnost, čímž, samozřejmě, ušetříte peníze. Pro pořízení zmíněných vychytávek ani nemusíte strávit den běháním po obchodech. Například v prodejnách Auto Kelly je všechno na jednom místě, a ještě vám poradí zkušený personál nebo můžete nakoupit v jejich e-shopu v pohodlí domova.

Mercedes třídy V odhaluje české ceny. Za kolik koupíte luxusní dodávku nebo obytňák?

St, 24/04/2019 - 08:00

Mercedes-Benz třídy V a jeho obytná verze Marco Polo Horizon a Marco Polo prošly nedávno faceliftem, při kterém se nejenže trochu omladil vzhled jak zvenku, tak uvnitř, ale navíc přibyla i výkonnější motorizace.

Pod označením 300d tak nově dostanete 239 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu spolu s devítistupňovou automatickou převodovkou. To už je slušná kombinace jak na stěhování, tak výlety po napříč kontinentem. První jízdní dojmy si můžete přečíst pod odkazem níže.


Čtenáře také zaujalo:
Mercedes-Benz třídy V & Marco Polo: Palác na kolech (první jízdní dojmy)

Co jsme doposud nevěděli, byly české ceny. Konečně máme údaje o českých cenách k dispozici. Třída V se nabízí ve třech délkách (krátká, dlouhá a extra dlouhá) a začíná těsně pod milionem korun bez DPH.

Obytné Marco Polo a Marco Polo Horizon (levnější varianta s vysouvací střechou na spaní bez kuchyňky) potom stojí pochopitelně víc, nejluxusnější varianta začíná na 1 375 500 korunách bez DPH.

Mercedes-Benz třídy V 220d 250d 300d K 988 000 Kč 1 090 000 Kč 1 148 500 Kč L 1 006 500 Kč 1 108 000 Kč 1 166 500 Kč XL 1 024 500 Kč 1 126 000 Kč 1 184 500 Kč Mercedes-Benz Marco Polo Horizon 220d 250d 300d L 1 116 500 Kč 1 218 000 Kč 1 276 500 Kč Mercedes-Benz Marco Polo 220d 250d 300d L 1 228 000 Kč 1 316 500 Kč 1 375 500 Kč

 

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah