Reklama

Autoweb


Syndikovat obsah
Magazín o autech
Aktualizace: 1 min 38 sek zpět

Laurin & Klement BSC je extrémně vzácná „Škodovka“. Je jí 110 let a existuje jediná!

Čt, 15/11/2018 - 15:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka2-640x360.jpg

Sportovní automobil Laurin & Klement BSC, který právě letos oslavuje své 110. „narozeniny“, se nově stal součástí expozice ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi. Vůz v uplynulých dvou letech prošel celkovou renovací, při které tým odborníků vycházel z dochované originální výkresové dokumentace a dalších unikátních pramenů. Všechny důležité mechanické komponenty plně provozuschopného unikátu jsou původní, včetně motoru s autentickým výrobním číslem, se kterým sportovní vůz v roce 1908 opustil výrobní halu v Mladé Boleslavi.

Andrea Frydlová, vedoucí ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi, říká: „Sportovně koncipovaný Laurin & Klement BSC z roku 1908 je jediným dochovaným exemplářem z dvanácti vyrobených kusů. Po kompletní opravě podvozku, motoru, převodovky i dalších skupin a po sjednocení elektroinstalace byl vůz osazen karoserií, která tvarově odpovídá dokumentaci. Dvouválec o objemu 1399 cm3 nyní opět spolehlivě ožívá již po několika málo otočeních startovací klikou. Výsledek náročné práce profesionálních restaurátorů se zařadil k nejcennějším exponátům ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi.“

Laurin & Klement BSC jako hvězda stříbrného plátna

Jediný do dnešních dnů dochovaný exemplář modelu Laurin & Klement BSC byl zkompletován 12. července 1908, číslo motoru 5635 potvrzuje originalitu vozidla. Rarita na čtyřech kolech změnila několikrát majitele a prošla řadou modifikací. Připomeňme přestavbu na závodní speciál, rekvizitu filmu Alfréda Radoka „Dědeček automobil“, uvedeného do československých kin 27. března 1957.

V pozdějším období se několikrát změnila podoba přední kapoty, ale i blatníků a řady detailů vozu BSC, mimo jiné v rámci úprav pro další filmové produkce. Všechny podstatné mechanické skupiny však zůstaly zachovány a spolehlivý provozuschopný vůz patřil ke stálicím československé scény historických vozidel.

Součástí sbírek ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi se unikátní automobil Laurin & Klement BSC stal v roce 2016. Po detailní analýze stavu vozidla a na základě rešerší dochovaných archivních pramenů byly zahájeny náročné restaurátorské práce, směřující k uvedení modelu BSC do stavu co nejbližšího originální podobě z roku 1908. Laurin & Klement BSC patří k nejcennějším exponátům ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi.

Historie modelové řady BS

Po zahájení produkce jízdních kol na sklonku roku 1895 rozšířil mladoboleslavský podnik Václavů Laurina a Klementa nabídku o motocykly (1899) a již na sklonku roku 1905 ukázal definitivní podobu prvního vozu Laurin & Klement Voiturette A. Během následujících dvou let provedla automobilka z Mladé Boleslavi řadu podstatných konstrukčních změn. Rychle rostoucí poptávka po jejích moderně řešených vozidlech s již tehdy příznivým poměrem užitná hodnota/cena vedla k podstatnému zvýšení objemu výroby – z desítek kusů v roce 1906 na takřka 500 automobilů ročníku 1908.

Významné místo mezi nimi tehdy zaujímala modelová řada BS. Od původních voiturett typů A, B a B2 s vidlicovým uspořádáním dvojice válců se lišila hlavně řadovým dvouválcem o objemu 1399 cm3. Agilní výrobce již tehdy vycházel vstříc specifickým potřebám zákazníků, například lékařů či obchodníků.

V nabídce řady BS tak figurovala celá řada provedení karoserie, postavených na podvozcích o nejméně šesti různých délkách rozvoru náprav (1905-2380 mm) a pěti variantách rozchodu kol (1120-1300 mm). Jednalo se o osobní voituretty (francouzský výraz pro malý automobil, vozík), taxi, ale i lehké užitkové verze. V období 1908-1909 vzniklo celkem 66 vozidel L&K řady BS.

K nejcennějším z nich patří 12 vozů ve sportovním provedení BSC, o výkonu zvýšeném na 12 k (8,8 kW) oproti 10 k (7,4 kW) modelu BS. První z BSC opustilo bránu továrny Laurin & Klement 10. června 1908, poslední pak 20. října 1908. Plně provozuschopný podvozek určený ke stavbě individuální karoserie podle přání zákazníka stál 5000 K (rakousko-uherských korun), cena vozu se standardní otevřenou dvousedadlovou karoserií činila 5500 K.

Příspěvek Laurin & Klement BSC je extrémně vzácná „Škodovka“. Je jí 110 let a existuje jediná! pochází z Autoweb.cz

SEAT 1400 slaví 65. výročí. Tohle auto stálo na počátku španělské automobilky

Čt, 15/11/2018 - 13:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka1-640x360.jpg

Automobil, s nímž SEAT vstoupil na trh, oslaví zítra své 65. výročí. SEAT 1400, luxusní a elegantní sedan, začal psát příběh značky SEAT a vytvořil základy pro budoucí úspěchy.

První SEAT 1400 – s registrační značkou B-87.223 – sjel z montážní linky výrobního závodu Zona Franca v Barceloně 13. listopadu 1953, pouhé tři roky po založení španělské společnosti SEAT. V prvním roce výroby vznikalo pouhých pět vozidel denně, ale počet vyrobených vozidel, nabízených za cenu 117 000 peset rychle rostl.

Model 1400 byl vyvíjen jako vozidlo, které mělo vytvořit základy podnikání společnosti SEAT. Jednalo se o čtyřdveřový sedan pozoruhodné konstrukce s motorem vpředu a pohonem zadních kol. SEAT 1400 nalézal uplatnění jako oficiální vozidlo státní moci i jako vozidlo taxislužeb, poskytujících přepravu široké veřejnosti.

Pozoruhodné výkony

Technické údaje modelu SEAT 1400, vyráběného zpočátku 925 zaměstnanci výrobního závodu SEAT v Barceloně, odpovídaly tehdejší době. Vpředu podélně uložený zážehový motor poháněl kola tuhé zadní nápravy s rozvodovkou.

Čtyřválec ve spojení se čtyřstupňovou mechanickou převodovkou poskytoval ze zdvihového objemu 1395 cm3 nejvyšší výkon 44 k, který postačoval k dosažení nejvyšší rychlosti 120 km/h.

Zadní tuhá náprava byla opatřena podélnými čtvrteliptickými listovými pery, která současně plnila funkci podélných ramen a byla doplněna vinutými pružinami. Součástí systému zadní nápravy byla i panhardská tyč, která zajišťovala příčné ustavení nápravy vůči karoserii. Na tehdejší dobu se jednalo o velmi moderní konstrukci.

Vnější design modelu 1400 byl inspirován tehdejšími americkými automobily. Zaoblenou záď odlehčovaly zadní světlomety kuželového tvaru. Novinkou na trhu bylo také klenuté jednodílné sklo čelního okna a topení.

SEAT 1400 kromě atraktivního vzhledu nabízel také více než dostačující výkony. Vzhledem ke spotřebě paliva 10,5 l/100 km měl vůz se 48 litry paliva v nádrži dlouhý dojezd a umožňoval komfortní cestování na dlouhé vzdálenosti ustálenou rychlostí 100 km/h.

Úspěšná výroba

Do roku 1954 bylo vyrobeno 1345 vozidel první série modelu SEAT 1400. To však byl teprve začátek. Výroba modelové řady pokračovala představením modelu 1400 A v roce 1954, 1400 B v roce 1956 a 1400 C v roce 1960. Kromě toho byla vyvinuta řada speciálních verzí.

S každou novou verzí došlo k vylepšení provozních vlastností a designu, což přispělo k upevnění pozice tohoto modelu na trhu a k růstu značky SEAT.

SEAT zažil díky modelu 1400 dynamický růst. Přestože zpočátku byly výrobní počty nízké – do konce roku 1954 bylo dodáno 959 vozidel – o rok později se již roční výroba přiblížila hranici 3000 vozů. Podíl dílů španělské výroby přitom dosahoval téměř 100 %. V roce 1956 bylo vyrobeno 7000 vozidel a v následujícím roce předal SEAT zákazníkům 10 000 vozů. Během celého životního cyklu bylo prodáno 98 978 vozů. SEAT 1400 se tak významně zapsal do historie.

Příspěvek SEAT 1400 slaví 65. výročí. Tohle auto stálo na počátku španělské automobilky pochází z Autoweb.cz

Fanoušci aut na internetu nejčastěji hledají Toyotu

Čt, 15/11/2018 - 11:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka-19-640x360.jpg

Na druhé příčce se umístila Honda, která čítá 7 milionů vyhledávání měsíčně, třetí místo obsadil Ford, který lidé na internetu hledají 6,4 milionkrát za měsíc. Toyota se také ukázala jako nejpopulárnější v největším počtu zemí – v 57 z celkových 171 analyzovaných.

Japonský producent se může pochlubit čelními pozicemi ve státech, jako je Austrálie, Finsko, Spojené státy americké, Nový Zéland i Polsko. V této kategorii zaujalo druhé místo BMW, které nejčastěji hledají lidé ve 25 zemích, třetí je Mercedes-Benz s nejvyšší popularitou ve 23 zemích.

Z průzkumu dále vyplývá, že nejčastěji lidé vyhledávají ty automobily, o jejichž nákupu reálně uvažují, a zároveň jde o ty nejprodávanější a nejrozšířenější značky. Zajímavé ovšem je, že v zemích, jako je Venezuela, Nepál nebo Bangladéš, je nejvyhledávanější automobilkou Lamborghini. Překvapí také to, že pouze v pěti zemích se lidé nejvíce zajímali o svého tuzemského producenta automobilů.

Průzkumy popularity na internetu realizovala britská pojišťovna Veygo. Zpráva vznikla na základě informací o 42 nejpopulárnějších automobilových značkách na světě, které byly v posledních 12 měsících nejčastěji zadávané v nejpopulárnějším internetovém vyhledávači Googlu.

10 nejčastěji vyhledávaných automobilových značek
  1. Toyota
  2. Honda
  3. Ford
  4. Hyundai
  5. BMW
  6. Volkswagen
  7. Mercedes-Benz
  8. Nissan
  9. Audi
  10. Renault

Příspěvek Fanoušci aut na internetu nejčastěji hledají Toyotu pochází z Autoweb.cz

Ojetin na českém trhu výrazně přibylo

Čt, 15/11/2018 - 07:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/bazar_z_dronu-640x360.jpg

V desátém měsíci roku 2018 bylo na trhu ojetin nabízeno 124 068 automobilů. Cena se v říjnu na českém trhu pohybovala nejčastěji okolo 137 000 Kč. Stáří inzerovaných vozů mírně vzrostlo na 9,7 roku a vozy v nabídce měly nejčastěji najeto 154 506 km. Nejen s těmito daty přišlo AAA AUTO, které kontinuálně monitoruje trh ojetých automobilů po celé střední Evropě.

Zatímco v září trh ojetin zájemcům nabídl 109 743 automobilů, v říjnu toto číslo stouplo o výrazných 14 325 na 124 068 inzerovaných automobilů. Nejvíce jich bylo tradičně nabízeno v Praze (31 303), nejméně v Karlovarském kraji (2 960).

„Čeští řidiči využívají poslední teplo letošního roku k prodejům a nákupům svých automobilů před blížící se zimní sezonou. Jen v našich autocentrech zobchodujeme denně v průměru téměř 500 aut,“ vysvětluje Karolína Topolová, generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, která patří do skupiny AURES Holdings.

Nejčastější inzerovanou cenou byla v minulém měsíci částka 137 000 Kč, což představovalo nárůst o zhruba 2000 korun. Polovinu (50,5%) z aktuálně inzerovaných vozů tvořily automobily poháněné dieselovým agregátem. Benzínové vozy měly zastoupení ve 46,4% případů. Zbylá 3,1% reprezentovaly vozy poháněné na alternativní paliva, jejichž podíl na trhu měsíčně roste.

„V našich autocentrech se od léta významně zvýšila poptávka obzvláště po hybridních automobilech, což lze přisuzovat i výhodnému parkování v centrech měst, které je například v Praze od léta na modrých zónách zdarma,“ doplnila Topolová.

Pomyslný žebříček nejprodávanějších modelů opět opanovaly modely Škoda Octavia na prvním a Škoda Fabia na druhém místě, následovány vozy Volkswagenem Passat, Golf a Škoda Superb. Šestá příčka patří Fordu Focus a sedmá BMW řady 3. Ford Mondeo nalezneme na osmém místě. Jedinou změnou v TOP10 představuje střídání na 9. a 10. pozici. Umístění si prohodily vozy Škoda Rapid a na desáté místo klesající BMW řady 5.

Příspěvek Ojetin na českém trhu výrazně přibylo pochází z Autoweb.cz

Ford Mustang Bullitt na silnicích bez rychlostního limitu zní jako epický výlet

St, 14/11/2018 - 15:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka-18-640x360.jpg

Většina lidí ale slyšela o ostrově v Irském moři v jiné souvislosti. Na silničním okruhu, nazývaném „Mountain Course“, se zde jezdí jeden z nejslavnějších motoristických podniků světa, Isle of Man TT. A na mnoha úsecích zdejších silnic neplatí žádná omezení nejvyšší povolené rychlosti.

Horská silnice, obzvlášť rychlá část tratě TT, se objevuje v nejnovějším pokračování seriálu o nejlepších silnicích v Evropě.

„Jídlo a pití je prakticky všude na ostrově vynikající. Můžete sem vyrazit za vzrušením z jízdy na jedné z nejvyhlášenějších silnic v Evropě, ale budou to místní lidé, jídlo a scenerie, po čem se vám bude na trajektu domů stýskat nejvíc,“ řekl publicista Steve Sutcliffe, který při natáčení tohoto dílu usedl za volant nového Fordu Mustang Bullitt.

V seriálu, který má zatím devět dílů, jsme už mohli vidět Ford GT na fascinující Atlantické silnici v Norsku nebo Fiestu SZ na liduprázdné horské silnici Via Campocatino v Itálii. Horská silnice na ostrově Man dosáhla zatím nejvyššího skóre. Při hodnocení se zohledňují faktory jako zážitek z jízdy, gastronomie nebo kvalita povrchu vozovky.

Příspěvek Ford Mustang Bullitt na silnicích bez rychlostního limitu zní jako epický výlet pochází z Autoweb.cz

Další kalendář Miss tuning je hotov. Tentokrát je hvězdou krásná Laura Fietzek

St, 14/11/2018 - 13:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/07_juli_19-640x360.jpg

Vítězkou je 24letá Laura Fietzek, tedy potetovaná kráska s božským tělem, která navíc miluje auta a rychlé motorky. Pro kalendář ji fotil fotograf časopisu Playboy Andreas Reiter a jak jistě budete sami souhlasit, výsledek je opravdu vydařený.

Laura se hodí prakticky ke každému autu, ale dobře vypadá i na motorce. No, jak říkáme, tentokrát porotci ze všech přihlášených krásek vybrali opravdu dobře!

Laura pózuje u supersportů, muscle cars, klasických veteránů, ale i u tuningových počinů, které vypadají, jako kdyby právě přijeli z filmu Rychle a zběsile.

Na každé fotce jí to velmi sluší, co říkáte? Laura sama se o focení vyjádřila jako o jednom z nejlepších dnů svého života, což ostatně dokazuje i video zachycující právě focení a vše kolem něj.

Příspěvek Další kalendář Miss tuning je hotov. Tentokrát je hvězdou krásná Laura Fietzek pochází z Autoweb.cz

Těžká váha na dragstripu: Vyhraje Tesla X, Lambo Urus, Mercedes G63 AMG nebo Range Sport SVR?

St, 14/11/2018 - 11:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka-tezka-vaha-na-ctvrtmili-640x360.png

V posledních letech se i v těch nejhranatějších a nejneohrabanějších silničních cihlách můžeme setkat s výkony, které nejsou příliš daleko současným supersportům – tedy alespoň na papíře a na rovince, jinde už to taková sláva není. Nicméně pokud je auto rychlé, tak je skoro jisté, že se jej někdo pokusí v rámci testování pořádně prohnat. Chlapíci z CarWow se právě za tímhle účelem rozhodli proti sobě postavit čtyři z těch nejnabušenějších SUV dnešní doby.

Nejvýkonnějším vozem se spalovacím motorem na startu bylo Lamborghini Urus se čtyřlitrovým osmiválcem turbodmychadly vybičovaným na výkon 641 koní. Nabízí přitom nejnižší váhu z celé čtveřice – „pouhých“ 2,2 tuny, a příslib zrychlení na stovku za 3,6 vteřiny.

Naopak nejtěžším zástupcem je s 2376 kg německá krabice vzdorovitě se vzpouzející jakékoliv představě aerodynamiky, Mercedes-AMG G63. Jeho dvěma turby přeplňovaná V8 o objemu čtyř litrů produkuje 577 koní a na stovku se dokáže rozjet za 4,4s. Osmiválec rovněž nabízí i Range Rover Sport SVR, pod jehož kapotou bije kompresorem přeplňovanou V8 s objemem rovných pět litrů a s výkonem 567 koní. S váhou 2310 kg by podle výrobce měl zvládnout stovku za 4,5 vteřiny.

Kapitolou samou o sobě je pak téměř přesně dvě a půl tuny vážící elektrická Tesla Model X, jejíž elektromotory dohromady na kola posílají 762 koní a na stovku dokáže podle výrobce vypálit již za 3,1 vteřiny.

Vozy si to na letištní dráze rozdaly jak ve sprintu z místa, tak v závodu s letmým startem. A jak to dopadlo? Není překvapením, že v obou disciplínách s přehledem dominovala Tesla s brutálním výkonem a maximálním kroutícím momentem v celém spektru otáček.

Lamborghini Urus v obou případech důstojně obhájilo druhé místo, avšak při letmém startu už jeho dominance mezi vozy se spalovacím motorem nebyla až tak jednoznačná. Překvapení se ale událo hlavně mez posledními dvěma vozy – i přes mírně nižší výkon na tunu a svůj odmítavý postoj ke konceptu aerodynamiky dokázal nový Mercedes-AMG G63 nejen s výrazným náskokem pokořit Range Rover Sport SVR, ale zároveň při letmém startu vcelku dlouho udržel krok s Lamborghini Urus.

Příspěvek Těžká váha na dragstripu: Vyhraje Tesla X, Lambo Urus, Mercedes G63 AMG nebo Range Sport SVR? pochází z Autoweb.cz

Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen

St, 14/11/2018 - 09:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka-17-640x360.jpg

Nové ES je postaveno na zbrusu nové podvozkové platformě GA-K (zkr. Global Architecture–K), díky které vůz získal velmi elegantní profil, rozhodný široký postoj a velmi nízké těžiště. K tomu přidejte dynamickou siluetu, kterou dotvářejí trojité LED světlomety a mohutná kola z lehké slitiny, a máte nový model japonské automobilky Lexus ES 300h. Cestujícím nabízí nebývale prostorný a pohodlný interiér. Mistři výroby ‘Takumi’ dohlížejí na všechny detaily, od prošívání sedadel až po ostré a půvabné hliníkové dekory, které jsou inspirované krásou leštění japonských mečů ve stylu Hadori.

Tvůrci nového modelu se soustředili nejen na design, ale také na maximální komfort na cestách. Podvozek eliminuje přenos hluku do interiéru. Pod kapotou se skrývá nejmodernější hybridní pohon, který během jízdy po městě často přepíná do režimu, kdy využívá pouze elektromotor a neprodukuje vůbec žádné emise. I díky tomu vůz nabízí kombinovanou spotřebu 4,7 l na 100 kilometrů. Lexus ES 300h navíc splňuje podmínky pro parkování hybridů ve všech modrých a fialových zónách po celé Praze zdarma.

Nové ES je vybaveno nejmodernějším paketem Lexus Safety System+ a to včetně funkce rozpoznávání chodců v noci, funkce pro rozpoznávání cyklistů, asistenta pro sledování stopy a dvoustupňového systému adaptivních dálkových světel. I díky tomu získal model v nejnovějších bezpečnostních testech Euro NCAP 2018 maximální pětihvězdičkové ohodnocení s mimořádným průměrným skóre 86,25 – jedním z nejvyšších napříč všemi vozy testovanými podle nové přísnější metodiky 2018.

Ceny nového ES 300h začínají na 1 140 496 Kč bez DPH, nicméně na prvních padesát vozů platí do vyprodání zásob limitovaná nabídka First Edition, v jejímž rámci je verze vozu Elegance Plus již za cenu 999 000 Kč bez DPH.

U modelu v nejvyšší výbavě se pak cenové zvýhodnění vyšplhá až na 213 397 Kč bez DPH (258 000 Kč vč. DPH). Posádce nabídne tato Luxury výbava maximální komfort a péči mimo jiné v podobě audiosystému Mark Levinson se 17 reproduktory, vyhřívaných zadních sedadel, systému panoramatického zobrazení okolí nebo dvanáctipalcový Lexus Media displej.

V nabídce je také verze F Sport Plus, jejíž součástí jsou 19” litá kola a sportovní sedadla v designu F Sport, čtyři jízdní režimy nebo systém adaptivního odpružení zavěšení kol. V akční nabídce First Edition stojí 1 099 000 Kč bez DPH, což znamená cenové zvýhodnění ve výši 206 785 Kč bez DPH.

Lexus ES 300h je k dostání v 10 velmi elegantních odstínech, které ctí typickou eleganci značky. Příjemně variabilní jsou i možnosti čalounění sedadel a obložení interiéru, takže si zákazník může zvolit například červenou kůži, bambusové či ozdobné hliníkové obložení.

Příspěvek Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen pochází z Autoweb.cz

Start-stop systém autům moc neprospívá. Co na to říkají zkušenosti autoservisu?

St, 14/11/2018 - 07:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka-15-640x360.jpg

V dnešní době už není Start-stop systém doménou jen vozů vyšší třídy, ale takřka standardní výbavou všech nových automobilů. Někteří řidiči systém vypínají ihned po nastartování, jiní naopak tuto funkci vítají. A jak to vidí mechanici z autoservisů ProfiAuto?

Stále více diskusí se vede právě na téma, zda tento systém opravdu pomáhá snižovat emise, šetřit palivo, nebo naopak na druhou stranu má negativní vliv na motor a další součásti vozu. Ničí tedy Start-stop systém motor? „Opětovné startování příliš motoru neprospívá. I když míra zatížení motoru při každém ze startů je závislá na více faktorech, např. na okolní teplotě, ujetých kilometrech, stavu dílů ve vozidle, pravidelné údržbě nebo stylu jízdy řidiče,“ říká Jindřich Krejčí, ředitel značky ProfiAuto, která sdružuje síť nezávislých autoservisů v České republice a na Slovensku.

Záleží také na tom, zda řidiči ujedou více kilometrů souvislou jízdou nebo se pohybují v kolonách a na křižovatkách. Časté používání systému Start-stop má vliv, kromě motoru, i na další součásti a komponenty vozidla. Hodně zabrat dostává i pohonná jednotka, startér nebo akumulátor, který je sice uzpůsobený speciálně pro tento systém, ale i tak má problémy se životností. Např. kompresor klimatizace starty a vypínáním, který reaguje na sledování teploty ve vozidle v letním období, poněvadž musí prostor dochladit. V zimě to samé platí při vytápění vozu. K tomu je třeba přičíst venkovní mínusové teploty, a tím rychlejší pokles teplot všech komponentů motoru, které následovně trpí větším zatížením.

Ať už je ve voze moderních elektronických systémů, kolik chce, velmi důležitým činitelem je stále řidič, jeho řidičské schopnosti a preference, a to platí i u systému Start-stop. Záleží, jestli jezdí sportovně nebo tzv. ECO. V prvním případě je pak systém Start-stop pro vozidlo nejen zbytečný, ale může opravdu zapříčinit závadu. Při sportovní jízdě s využitím systému se dostatečně neochladí turbo ani jiné části vozu. Trpí přidružené součásti jako startér, akumulátor, dvouhmotový setrvačník a další.

Auta mají různá zaměření, výbavu, slouží k určité činnosti či aktivitě a podle toho je nastavena i řídící jednotka a fungování systému. „Z našeho pohledu je systém Start-stop více potřebný v menších autech, která nejezdí delší trasy, ale spíše se pohybují v zalidněných oblastech. Samozřejmě ve městě, na křižovatkách a v kolonách je funkce stejně důležitá pro všechny třídy vozů. Jednoznačnou odpověď však dát nelze, těch faktorů, které vstupují do hry, je opravdu hodně“, říká Jindřich Krejčí.

Nejen v souvislosti se systémem Start-stop je nezbytná pravidelná údržba vozu, majitel by měl používat motorový olej, který je u systému Start-stop doporučený výrobcem automobilu. Jakmile se rozhodne použít něco jiného, musí si uvědomit, že sám ovlivňuje samotný systém i fungování motoru.

Příspěvek Start-stop systém autům moc neprospívá. Co na to říkají zkušenosti autoservisu? pochází z Autoweb.cz

Halloweenská auta jako postavy z nejslavnějších hororů nahánějí hrůzu

Út, 13/11/2018 - 15:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka-16-640x360.jpg

Příspěvek Halloweenská auta jako postavy z nejslavnějších hororů nahánějí hrůzu pochází z Autoweb.cz

Soutěž Zlaté oko odstartovala. Přihlásit svoji motoristickou fotografii můžete i vy!

Út, 13/11/2018 - 13:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka-12-640x360.jpg

Před slavnostním vyhlášením vítězů na Galavečeru Zlatého volantu 20. února 2019 v pražském areálu Pragovky ve Vysočanech bude zveřejněno 10 finalistů a představeny budou také všechny soutěžní fotografie. „Určitě se letos soutěže zúčastním. Vybírat budu zřejmě ze snímků, které jsem pořídil na MotoGP v Brně a Czech Truck Prix v Mostě,“ říká loňský vítěz Zlatého oka Jan Stárek, který se prosadil se svou černobílou fotografií Valentina Rossiho. Partnerem soutěže je společnost Centrum FotoŠkoda a Canon.

Deset finalistů i vítěze bude vybírat odborná porota složená z profesionálních fotografů. Základními podmínkami pro účast v soutěži je pouze české občanství a datum pořízení snímku. Do soutěže mohou být přihlášeny pouze záběry pořízené v roce 2018 a každý soutěžící může přihlásit nejvíce 3 fotografie. Uzavírka přihlášek je 31. ledna 2019.

„Loni se soutěže zúčastnilo na 70 fotografů s více než 200 fotkami. Pevně věříme, že i letos bude o soutěž tak velký zájem,“ říká výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif Jana Svobodová. Ihned po uzávěrce na konci ledna budou na webu www.zlatyvolant.cz a na facebookovém profilu soutěže zveřejněny všechny přihlášené fotografie a do středy 13. února 2019 pak budou známi finalisté. Vítěz soutěže získá mimo trofeje Zlaté oko i věcné ceny v hodnotě desítek tisíc korun, které do klání věnují partneři soutěže Centrum FotoŠkoda a Canon.

Zlaté oko má za svých třináct ročníků deset různých držitelů. Je mezi nimi i dvojnásobný vítěz soutěže z let 2015 a 2016 a jediný český fotograf s akreditací na fotografování závodů Formule 1 Jiří Křenek. „Své fotky jsem do Zlatého oka posílal snad od počátků této ankety, prvních deset let bez úspěchu. Když jsem pak v 11. a 12. ročníku zvítězil, udělalo mi to obrovskou radost. Je to pro mě velká prestiž,“ glosoval již v minulosti svou účast ve Zlatém oku Jiří Křenek.

Jeho slova o prestiži potvrzuje i vítěz posledního ročníku. „Překvapilo mě, jak moc je anketa populární. Gratulovala mi spousta lidí a určitě mi vítězství profesně pomohlo. Byl bych moc rád, kdyby se podařilo motoristickou fotografii, která má v Česku bohatou historii, více popularizovat mezi širokou veřejností,“ říká Jan Stárek. V průběhu motoristické sezóny 2019 bude všech 10 finálových fotografií z letošního ročníku vystaveno na několika vybraných závodech. Veškeré podrobnosti o soutěži najdete na www.zlateoko.cz.

Příspěvek Soutěž Zlaté oko odstartovala. Přihlásit svoji motoristickou fotografii můžete i vy! pochází z Autoweb.cz

Toyota Supra se představí v polovině ledna 2019 na autosalonu v Detroitu

Út, 13/11/2018 - 11:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka-13-640x360.jpg

Výrobu oblíbené a uctívané vlajkové lodi Supra sice Toyota ukončila již v roce 2002, ale v letošním roce ji vzkřísila na 88. ročníku mezinárodního ženevského autosalonu v podobě koncepčního modelu „GR Supra Racing Concept“. Tím potvrdila znovuuvedení modelu Supra zpět na trh.

Prototyp nové Toyoty Supra se letos fanouškům již při různých příležitostech ukázal. V červenci nová Supra absolvovala mezinárodní premiéru na britském Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Poté se Supra v říjnu v rámci vývojových aktivit zúčastnila i 9. závodu vytrvalostního šampionátu VLN na Nürburgringu a tento závod dokončila.

Toyota očekává, že nová Supra se na světových trzích objeví v průběhu prvního pololetí 2019.

Příspěvek Toyota Supra se představí v polovině ledna 2019 na autosalonu v Detroitu pochází z Autoweb.cz

Ford GT Carbon Series kombinuje odlehčení s nejnutnější výbavou

Út, 13/11/2018 - 09:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka-14-640x360.jpg

Na snížení hmotnosti nové limitované edice Fordu GT se podílejí inovace jako kola z uhlíkového kompozitu, titanový výfuk, titanové matice kol nebo odlehčený polykarbonátový kryt motoru s dodatečnými ventilačními otvory.

Konstruktéři Fordu zachovali komfortní prvky, které zpříjemní cestu na okruh a zpět: klimatizaci, rádio a SYNC 3. Dalšímu odlehčování však padly za oběť držáky nápojů a odkládací schránka u sedadla na straně řidiče.

Třetí speciální edice Fordu GT se vyznačuje ještě vyšším podílem viditelné struktury uhlíkových vláken než předchozí modely. Na přání má zákazník k dispozici také kontrastní sady, jež zvýrazní vzhled vozu a jeho okruhové ambice.

Uhlíková vlákna jsou jasně patrná na dvou ozdobných pruzích, A-sloupcích a na spodních panelech karoserie. Z uhlíkového kompozitu jsou vyrobena rovněž kola, která mají lesklou povrchovou úpravu. V interiéru zapůsobí odhalený karbon svou matnou úpravou. Nachází se na prazích, ventilačních otvorech a středové konzole.

Na přání si zákazníci mohou zvolit kontrastní sadu krytů zpětných zrcátek, středového pruhu a brzdových třmenů ve stříbrném, oranžovém, červeném, nebo modrém odstínu. Carbon Series má také specifický vzor na sedadlech se stříbrnými švy, korespondující i s úpravou volantu. Další speciality této verze reprezentují galvanizovaná řadicí „pádla“ a emblém na palubní desce.

„Tady máme další příklad strategie, se kterou ve Fordu nasloucháme zákazníkům,“ řekl Lance Mosley, marketingový ředitel Ford Performance. „Model Ford GT Competition sice oslovuje tvrdé jádro závodních nadšenců, zjistili jsme ale, že řada zákazníků chce větší podíl odhaleného karbonu v kombinaci s klimatizací a rádiem. Proto jsme vyvinuli Carbon Series.“

Schválení zájemci mohou Ford GT Carbon Series již objednávat. Tento typ se bude vyrábět v tempu přibližně jeden vůz týdně.

Na vybraných trzích otevře Ford od 8. listopadu poslední kolo přijímání žádostí o pořízení Fordu GT. Všichni zájemci, včetně českých zákazníků, budou moci podávat žádosti na www.FordGT.com po dobu třiceti dní.

Příspěvek Ford GT Carbon Series kombinuje odlehčení s nejnutnější výbavou pochází z Autoweb.cz

Jay Leno, nejslavnější televizní moderátor a sběratel, ukazuje svůj úplně první veterán

Út, 13/11/2018 - 07:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/bez-nazvu-640x360.jpg

Klasická auta v posledních letech zažívají investiční boom a jejich nákup začínají doporučovat i největší světové banky, které je řadí na stejnou úroveň jako umění. Není tedy překvapením, že se to hodnotnými veterány jen hemží.

K nejznámějším sběratelům na světě patří i americký komik a moderátor Jay Leno, jehož garáž čítá desítky více či méně slavných automobilů. Leno se však kromě sbírání věnuje i svému kanálu na serveru YouTube, na němž ukazuje historická auta.

V jednom z posledních videí se rozhodl ukázat své úplně první sběratelské auto, jímž je bílý roadster Jaguar XK120 z roku 1954. Exemplář z posledního roku výroby, jež započala už v roce 1948, si pořídil v osmdesátých letech. Vůz dostal typové označení podle nejvyšší rychlosti, která dosahovala 120 mil v hodině (192 km/h). Ve své době se jednalo o nejrychlejší auto na světě.

Vůz ale v současné době není stoprocentně původní, protože se Leno rozhodl nahradit původní 3,4 litrový šestiválec za výkonnější 3,8 litrovou jednotku z jiného modelu Jaguaru. Kromě toho byla vyměněna i převodovka, když nově namontovaný motor spojil s pětistupňovým manuálem.

Zbytek auta je v originálním stavu a vy máte možnost se virtuálně přenést na slunné západní pobřeží Spojených států, kde se Jaguar prohání za doprovodu skvělého zvuku.

Příspěvek Jay Leno, nejslavnější televizní moderátor a sběratel, ukazuje svůj úplně první veterán pochází z Autoweb.cz

Nürburgring Nordschleife: Deset věcí, které můžete (a musíte) udělat na Severní smyčce

Po, 12/11/2018 - 15:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/img_0230-640x360.jpg

Hlavním lákadlem návštěvy Nürburgringu je samozřejmě jízda po legendární Severní smyčce, ale broušení asfaltu není jedinou zajímavou činností, kterou můžete při návštěvě tohoto chrámu rychlosti vykonávat. Inspirujte se těmito deseti tipy, co můžete (a rozhodně musíte) na Nordschleife udělat.

Nadlábnout se currywurstem

Currywurst je pokrm typický především pro hlavní město Berlín, kde také vznikl, ale odepřít si tuhle tradiční „lahůdku“ nemůžete při žádné návštěvě Německa. Na Nordschleife chutná currywurst nejlépe, protože je takový správně bufetový. Doporučujeme bistro Cockpit v Breitscheidu – tradiční místo, kam se jezdí téměř všichni najíst a chvíli sledovat dění na trati v Adenau.

Projet se po okreskách

Okolí Nürburgringu je protkané nespočtem krásných silniček, které jsou na hlavních tazích trochu frekventovanější, ale stačí odbočit o silnici vedle a najdete ráj na zemi. Dokonalý asfalt, náročné zatáčky a nádherné scenerie, zkrátka co víc si přát? Skvěle se svezete a navíc policie tu není vůbec vidět, natož aby měřila hned za bukem.

Výšlap na hrad Nürburg

Návštěva místa, podle kterého se to tu jmenuje, je povinnost. Zřícenina hradu Nürburg toho sice příliš nenabízí a v současné době se také renovuje, ale výšlap na hlavní věž za ten výhled do okolí prostě stojí. Ze Severní smyčky toho bohužel příliš neuvidíte, dominantní scenerií je nový okruh, přesto sem vyrazte.

Podívat se po okolí

Okolní města jako Koblenz, Trier nebo Lucemburk jsou v dosahu maximálně sto dvaceti kilometrů a jejich návštěva stojí za to, pokud máte rádi původní architekturu. A je to také dobrý způsob, jak trochu umlčet prskající manželku, které se celý tenhle nudný výlet na nějaký hloupý závodní okruh moc nepozdává. Také okolní příroda nabízí spoustu rekreačního vyžití. Nejjednodušší je vyrazit do lesa, kterým je okruh lemován, a cestou třeba sledovat dění za plotem – ať už místní závody nebo Touristenfahrten. A možná narazíte i na oktany nasáknuté houby.

Track-days na Spa-Francorchamps

V relativní blízkosti Nürburgringu se nachází i další legendární přírodní okruh – belgický Spa-Francorchamps. Veřejné jízdy jsou ovšem dost omezené, takže výlet do Spa vyžaduje trochu plánování, pokud ovšem chcete maximální okruhový zážitek, vřele doporučujeme. Vyrazit hned na dva legendární okruhy, to se jen tak nestává. Podobně můžete zkusit trefit volné jízdy na Hockenheimu.

Sledovat dění na trati

Severní smyčka nabízí spoustu míst, odkud lze pozorovat dění na trati. Naprostá klasika je parkoviště v Brünnchenu, odkud pochází většina videí na YouTube, a rozhodně sem musíte vyrazit. Další klasikou je výhled v Adenau, který můžete spojit právě třeba s pojídáním currywurstu. Anebo se jenom tak projděte po okolním lese, kde můžete najít další netradiční výhledy.

Koukat po parkovišti

Pokud se provoz na okruhu zastaví třeba z důvodu vážnější nehody, není vhodnější chvíle, kdy vyrazit na obhlídku po parkovišti. Nordschleife je kouzelná jednou věcí – potkáte tu úplně všechno. Pařížská ulice je oproti tomu slabý odvar bez špetky představivosti. Obyčejné hot-hatche, krásně upravená auta, naprosté klasiky nebo nejdražší hypersporty, nic z toho tady nechybí. Letos se tu nakrucovalo třeba Lamborghini Huracán Performante, donedávna nejrychlejší produkční auto, minule jsem měl zase štěstí na takovou vzácnost jako McLaren P1 LM, jedno z pěti silničních GTR v hodnotě zhruba pěti milionů eur. Ani takové věci se lidé nebojí na Nordschleife vytáhnout. Kde jinde je uvidíte v akci?

Zanechat vzkaz

Nordschleife je mezi závodními okruhy unikátní kromě délky a bohaté historie ještě jednou věcí – grafitti. Nikde na světě totiž nenajdete závodní okruh s pomalovaným asfaltem. Jednak to není marketingově příliš žádoucí, zadruhé barva na silnici může za deště klouzat. Různé nápisy a vzkazy fanoušků ovšem k Nürburgringu neodmyslitelně patří. A pokud také toužíte za sebou zanechat nějaký nápis nebo obrázek, klidně můžete. Okruh je sice z většiny oplocený, ale různá místa, jak se na něj dostat, najdete. Jenom to udělejte v noci, kdy opravdu nic nemůže jet. Trochu nenápadně a hlavně šetrně, ne že polijete asfalt kýblem barvy! Ale od nás jste to neslyšeli…

Nalepit samolepku

Samozřejmostí každé návštěvy s novým autem je také zakoupení samolepky a její vylepení na kufr auta, aby všichni autaři okolo věděli, že jste tu byli. Náhodou je to skvělý způsob, jak s někým navázat rozhovor, když samolepku spatříte na nějakém netypickém autě. „A co je to za ostrov?“ nebo „To je někde u Norimberku?“ jsou klasické otázky neznalých. Do jisté míry také podle samolepky rozpoznáte v běžném provozu víkendového řidiče od někoho, komu na řízení opravdu záleží.

Nechat se vyfotit

V okolí okruhu celkem nenápadně pracuje množství fotografů, kteří si tímto způsobem trochu přivydělávají. Poté, co si zajezdíte, můžete na internetu najít několik stránek, které sdružují fotografy z Nordschleife a prodávají fotky. Podle data a času snadno najdete svoje auto, zaplatíte pár eur a památku na legendární výlet máte doma. Nebo zkuste nějakého fotografa odchytit přímo na místě, většinou je možná individuální dohoda.

 

Příspěvek Nürburgring Nordschleife: Deset věcí, které můžete (a musíte) udělat na Severní smyčce pochází z Autoweb.cz

Místa pro přecházení: Je to totéž jako přechod pro chodce?

Po, 12/11/2018 - 13:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka-10-640x360.jpg

Příslušná značka označující dané místo (V7b) říká, že se jedná o místo uzpůsobené pro přecházení chodců přes pozemní komunikaci.

Sočasně je ve vyhl. č. 294/2015 stanoveno, že:

„Řidič vozidla nesmí chodce přecházejícího pozemní komunikaci v místě pro přecházení ohrozit.“

A dále:

„Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe nebo ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy.“

Pokud se podíváme na úpravu přechodu pro chodce ve vztahu k vozidlům, pak platí, že řidič vozidla nesmí ohrozit a omezit chodce přecházejícího na přechodu pro chodce.

Rozdíl tedy ve skutečnosti z hlediska povinností řidičů vozidel vůči chodcům není velký. Neohrozit znamená v této souvislosti „nesrazit“, resp. „nepřejet“, což v důsledku znamená, že řidič vozidla chodce na místě pro přecházení musí nechat přejít podobně jako na přechodu pro chodce a v případě nehody bude pravděpodobně vinen spíš řidič než chodec.

Rozdíl tu je ovšem v sankcích. Omezení nebo ohrožení chodce na přechodu je trestáno přísněji (za opakovaný delikt až zákazem řízení), což u místa pro přecházení stanoveno není. Totéž platí z hlediska bodů (za porušení povinností u přechodu pro chodce jsou tři body).

Příspěvek Místa pro přecházení: Je to totéž jako přechod pro chodce? pochází z Autoweb.cz

Mazda 3 nové generace ukazuje svoje křivky na prvním obrázku. Bude vypadat skvěle!

Po, 12/11/2018 - 11:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka_mazda3-se-predstavuje-640x360.jpg

Současná Mazda 3 je opravdu velmi povedeným autem, které si spousta nadšených řidičů oblíbila kvůli trochu starosvětskému chování. Zábavně naladěný podvozek, komunikativní řízení a na dnešní poměry relativně velký atmosférický dvoulitr pod kapotou dodaly vozu opravdový šmrnc.

Mazda se přitom jako jediná větší automobilka rozhodla postavit downsizingu a namísto toho vyladila benzínové atmosférické motory tak, aby si zachovaly velmi příjemný výkon a přitom zvládaly jezdit skutečně úsporně.

Velká očekávání vzbuzuje finální design předznamenaný loňským konceptem Kai ostře řezaným dle designerského jazyka Kodo. Už nyní je ze zveřejněného obrázku jasné, že finální podoba vozu o dost umírněnější – jedna z dominant konceptu Kai, tedy odkryté zadní světlomety, byly nahrazeny vcelku konvenčními svítilnami. Dá se předpokládat, že stejný osud potká i přední světlomety a kamery nahrazující zpětná zrcátka. Uvolněná fotografie zároveň potvrzuje existenci odvozeného sedanu i pro novou generaci.

Opravdová revoluce by se však mohla odehrát pod kapotou – nový SPCCI motor SkyActive-X s vysokým kompresním poměrem slibuje ještě příznivější ekonomiku. Všichni přitom doufají, že si rovněž zachová i příjemný jízdní projev. Na reálné chování motorů si budeme muset počkat až na první jízdní testy, představení vozu však proběhne již koncem tohoto měsíce na autosalonu v Los Angeles.

Příspěvek Mazda 3 nové generace ukazuje svoje křivky na prvním obrázku. Bude vypadat skvěle! pochází z Autoweb.cz

Mitsubishi L200 se ukazuje ve světové premiéře

Po, 12/11/2018 - 09:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka-11-640x360.jpg

Nové Mitsubishi L200 je nejnovější verzí modelu, který letos slaví již 40. narozeniny a vyrábí se v závodu Laem Chabang Plant pod taktovkou firmy Mitsubishi Motors (Thailand) Co. Ltd. (MMTh).

Osamu Masuko, generální ředitel Mitsubishi Motors, při příležitosti světové premiéry uvedl: „Nová L200 je jedním z našich nejdůležitějších globálních strategických modelů. Jeho úspěch pomůže zesílit trend udržitelného růstu naší společnosti. Nový model přináší vylepšení po stránkách odolnosti, spolehlivosti a pohodlí, kdy staví na více než 40 letech zkušeností od doby uvedení této řady. Jsem si zcela jist, že nová L200 naplní různorodé potřeby a přání našich zákazníků po celém světě.“

Přehled

Nová L200 byla vyvinuta tak, aby naplnila význam sloganu ‚Engineered Beyond Tough‘. Z prvků přispívajících k výrazně vyšší konkurenceschopnosti tohoto modelu jmenujme: celkové stylistické ztvárnění, jehož součástí je i nejnovější varianta koncepce čelní partie ‚Dynamic Shield‘.

Zdokonalený systém pohonu 4WD, který znamená lepší schopnosti v terénu, a dále nejnovější prvky aktivní bezpečnosti a systémy na podporu řízení. Nový model tak celkově přináší významné zlepšení odolnosti a spolehlivosti, požadované profesionálními uživateli, stejně tak jako pohodlí a jízdních vlastností v souladu s požadavky soukromých zájemců.

Interiér

Přepracovaný interiér Mitsubishi L200 jasně vyjadřuje moderní a robustní atmosféru. K dojmu vysoké kvality přispívají materiály měkké na dotek a prošívání v oblasti středové konzoly, loketních opěrek a parkovací brzdy. Systém pohonu 4WD pro lepší jízdní schopnosti v jakémkoli terénu

Nová L200 v provedení 4WD je vybavena buďto systémem Super-Select 4WD, jenž zajišťuje optimální držení stopy a jízdní chování na libovolném povrchu, nebo systémem pohonu Easy-Select 4WD, který zjednodušuje přepínání mezi jízdními režimy v závislosti na povrchu vozovky. Kromě nových jízdních režimů přinášejí oba systémy pohonu 4WD vylepšené schopnosti v terénu.

Nový režim Off-road

Systém Super-Select i systém Easy-Select 4WD používá nový režim ‚Off-road‘ s nastavením GRAVEL (štěrk), MUD/SNOW (bahno/sníh), SAND (písek) a ROCK (kameny). Navolením režimu Off-road se zajišťuje integrované řízení výkonu motoru, převodovky a brzdění s cílem regulovat míru prokluzu kol, a tak co nejvíce zlepšit schopnosti v terénu a vyproštění vlastními silami v bahně či sněhu.

Model L200 je globálním strategickým modelem, jenž se po uvedení na thajský trh objeví i na dalších trzích regionu ASEAN, stejně tak jako v zemích Oceánie, Středního východu, Afriky a Latinské Ameriky. V budoucnu se bude tento model prodávat přibližně ve 150 zemích po celém světě. MMC plánuje tento fiskální rok prodat cca 180 tisíc těchto vozidel (v novém i stávajícím provedení).

Evropské specifikace nové L200 budou k dispozici blíže k uvedení modelu na evropském trhu – v průběhu léta 2019.

Příspěvek Mitsubishi L200 se ukazuje ve světové premiéře pochází z Autoweb.cz

DS 7 Crossback a Jaroslav Svěcený: Známý houslový virtuos je prvním řidičem nového modelu

Po, 12/11/2018 - 07:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka-9-640x360.jpg

Jaroslav Svěcený – proslulý houslový virtuos, skladatel, popularizátor houslové hry, uznávaný znalec historie a stavby houslí, nositel Zlaté plakety prezidenta republiky – se stal prvním uživatelem vozu DS 7 CROSSBACK v ČR. Jaroslav Svěcený se bude vydávat na své cesty v tmavě šedém DS 7 CROSSBACK s motorem 2.0 BlueHDi o výkonu 180k, s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

„V autě při přejezdech na vystoupení najezdím ročně okolo 70 tisíc kilometrů. Proto je pro mě jízdní komfort velmi důležitý. Vůz musí na silnicích držet, mít praktický interiér pro mé potřeby, ale také zejména perfektně tvarované sedačky. Model DS 7 CROSSBACK má toto vše, sedačky navíc mají i úžasnou masážní funkci a mohu si vybírat ze šesti různých masáží. Tomu říkám jasné ano!“ uvedl Jaroslav Svěcený.

Jeho vůz je vybaven tak, aby i na dlouhých cestách poskytoval maximum pohodlí, což umí perfektně díky systému DS Active Scan Suspension, jež pomocí kamery zabudované v čelním skle monitoruje vozovku před vozem a potřebné informace přenáší ihned na jednotlivá kola, aby tlumiče ihned reagovaly.

S interiérem ve stylu Opera, s čalouněním v kůži Nappa s prošíváním v designu náramkových hodinek Channel 12, vyhřívanými předními sedadly, zabudovanou navigací a zpětnou kamerou, světly DS LED Vision nebo hliníkovými disky na 19-ti palcových kolech je vůz Jaroslava Svěceného skvěle vybaven. A protože jako profesionální hudebník klade rovněž důraz i na kvalitní audio systém, jeho vůz má v sobě zabudovaný špičkový Hi-Fi systém FOCAL Electra se 14 reproduktory.

Příspěvek DS 7 Crossback a Jaroslav Svěcený: Známý houslový virtuos je prvním řidičem nového modelu pochází z Autoweb.cz

Nissan Navara z roku 1997 ukazuje, že 20 let staré auto není bezpečné, i když je velké

Pá, 09/11/2018 - 13:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/titulka-nissan-hardbody-propadl-v-crashtestu-640x360.jpg

Moderní vozy Nissanu s bezpečností problémy nemají a v posledních deseti letech si z crashtestu odnesly horší než čtyřhvězdičkové hodnocení pouze ve dvou případech. Nyní si ale NCAP posvítil na pickup NP300 Hardbody. Nebylo by spravedlivé zamlčet, že vůz prodávaný na Jihoafrickém a Čínském trhu je vlastně pouze jen mírně modernizovaná Navara generace D22, která byla uvedena do prodeje již v roce 1997.

A co tedy znamená nulové hodnocení NCAPu? Na záběrech čelního přesazeného nárazu v rychlosti 64 km/h lze vidět značnou deformaci kabiny, A sloupek na straně řidiče se znatelně deformuje a kolo proniká až do prostoru nohou. Podle kompletních výsledku crashtestu je na tom ochrana řidiče opravdu špatně – je nedostatečná v oblasti hlavy, trupu i nohou. Nutno konstatovat, že spolujezdec z testu nevyšel o moc lépe

Za špatný výsledek může mimo jiné i pouze základní bezpečnostní výbava, která nabízí pouze systém ABS a přední airbagy řidiče a spolujezdce. Nepříliš lichotivé dvě hvězdičky si vůz odnesl i za ochranu dětí na zadních sedačkách.

V kontextu dnešní produkce tak velký Nissan zaostává za drobnými vozy, jakými jsou kupříkladu Toyota Yaris, Kia Picanto či Hyundai i20, které se „pyšní“ tříhvězdičkovou bezpečností. Přestože v Evropských podmínkách nemá tento crashtest v podstatě dvě generace starého vozu až takový smysl, vcelku dobře demonstruje, jak mylná je představa o bezpečnosti staršího velkého vozu.

Příspěvek Nissan Navara z roku 1997 ukazuje, že 20 let staré auto není bezpečné, i když je velké pochází z Autoweb.cz

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah