Reklama

Autoweb


Syndikovat obsah
Magazín o autech
Aktualizace: 1 min 48 sek zpět

Ford Mustang Raptor: Americká legenda do terénu je zbytečnost, kterou nutně potřebujeme!

1 hod 16 min zpět

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka-37-640x360.jpg

Americká osmiválcová auta jsou už dlouhá desetiletí symbolem nespoutaných drsňáků, kteří se nezastaví před ničím. I takto by se dal popsat nejnovější render známého grafika X-Tomi Design, jenž tento týden odhalil svou vizi terénního Mustangu, s nímž by se dalo projet skoro všude.

Myšlenka vychází z reálných přestaveb, při nichž byla skombinována karoserie Mustangu s podvozkem terénního Fordu Bronco, přičemž ve výsledném voze samozřejmě nechyběl vidlicový osmiválec.

Nová kombinace sportovního kupé s terénními modely Raptor vytváří skvěle vypadající virtuální koncept s bohatým oplášťováním a velkých kol s pneumatikami pro použití mimo zpevněné silnice. O pohon by se měl starat pětilitrový vidlicový osmiválec o výkonu 460 koní, který lze najít v současné generaci Mustangu. Podle tvůrce by měl být zachovaný i pohon zadních kol. Líbí se vám?

Příspěvek Ford Mustang Raptor: Americká legenda do terénu je zbytečnost, kterou nutně potřebujeme! pochází z Autoweb.cz

Nissan Skyline GT-R R34 s výkonem 1 000 koní se prohání na závodech do vrchu. Tohle je brutální masakr!

3 hod 16 min zpět

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka_gt-r_1000hp_hillclimb-640x360.jpg

Nissan Skyline GT-R R34 rozhodně výjimečným vozem je – a to i v sériovém stavu. Na tomhle toho v sérii ale moc nezůstalo. Žlutá Godzilla Wadea Van Zummerena je totiž upravená primárně pro drift a pod kapotou ukrývá dvěma turby přeplňovanou V6 o objemu 4,2 litru původem z novější generace R35. Skrze šestistupňovou sekvenční převodovku putuje na kola opravdu neskromná tisícovka koní.

Auto není stavěno na závody do vrchu a na Knysna Speed Festival si tak užívalo svého druhu vedlejšák, zatímco o přední příčky bojovaly spíše opravdové vrchařské speciály. Přesto je však jízda tohoto vozu doslova velkolepá – a to i bez okázalých driftů, které byste možná čekali. Vůz se sice na záznamu občas trochu sklouzne, ale jinak je jeho jízda soustředěná a hlavně neskutečně rychlá.

Příspěvek Nissan Skyline GT-R R34 s výkonem 1 000 koní se prohání na závodech do vrchu. Tohle je brutální masakr! pochází z Autoweb.cz

ABS slaví 40 let: Připomeňte si historii jednoho ze zásadních vynálezů

5 hod 16 min zpět

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka-36-640x360.jpg

Protiblokovací systém ABS (Anti-lock Braking System) umožňuje zachovat v celém rozsahu řiditelnost vozidla i při maximálním brzdění, protože nedochází k blokování kol. Mercedes-Benz a jeho vývojový partner Bosch představili světovou novinku ve dnech 22. až 25. srpna 1978 na zkušebním polygonu závodu Daimler-Benz Untertürkheim. ABS se stalo ihned senzací i z toho důvodu, že se s tímto systémem prosadila v konstrukci automobilu další digitální technika. Zároveň došlo k nové definici role vozidla, z něhož se začal stávat partner na čtyřech kolech, který ve stále větší míře aktivně podporuje řidiče.

Mercedes-Benz vysvětloval funkci protiblokovacího systému v brožuře před 40 lety následovně: „Protiblokovací systém sleduje pomocí snímačů změny otáček jednotlivých kol během brzdného procesu a předává je řídicí jednotce – počítači. Dojde-li k příliš rychlému poklesu otáček (například při brzdění na kluzkém povrchu) a hrozí-li zablokování kola, sníží řídicí jednotka (počítač) u tohoto kola automaticky brzdný tlak. Znovu se zvýší otáčky kola a poté i brzdný tlak, čímž se kolo zpomalí. Tento proces se opakuje mnohokrát za sekundu.“

To, co v éře analogových elektrických a elektronických systémů znělo možná složitě, bylo v praxi jednoduše přesvědčivé. Automobil přenáší díky ABS dokonce i
na mokré, namrzlé či zasněžené vozovce nebo v těžkém terénu nejvyšší fyzikálně možnou brzdnou sílu na povrch, přičemž nedochází k blokování kol a vozidlo zůstává
řiditelné dokonce i při maximálním brzdění.

Po představení před 40 lety byl již jen malý krok od zavedení protiblokovacího systému do sériové výroby. Systém ABS oslavil premiéru na konci roku 1978 jako výbava na přání pro Mercedes-Benz třídy S modelové řady 116. Příplatek tehdy činil 2217,60 DM. O dva roky později byl již na přání k dispozici pro veškeré osobní vozy  značky. Mercedes-Benz představil v roce 1981 protiblokovací systém pro užitková vozidla. A od října 1992 bylo ABS standardní výbavou všech modelů osobních vozů značky s hvězdou. Dnes je tento asistenční systém samozřejmostí v automobilech prakticky všech výrobců na celém světě – díky inovační kultuře značky MercedesBenz.

Výjimečné milníky ve vývoji

Premiéra protiblokovacího systému před 40 lety byla raným milníkem ve vývoji jedinečných inovací v podobě digitálních asistenčních systémů Mercedes-Benz. Prehistorie ABS sahá však u značky Mercedes-Benz až do 50. let 20. století. V roce 1953 přihlásil Hans Scherenberg, tehdy vedoucí konstrukce ve společnosti Mercedes-Benz, patent, který měl bránit blokování kol vozidla při brzdění. Podobná řešení se sice již používala v letecké dopravě (Anti-Skid) a v železniční dopravě, jako ochrana proti zablokování a smyku (Knorr). Avšak funkce ABS v automobilech představuje velmi komplexní systém, který klade mimořádně vysoké požadavky na senzory, zpracování signálu a řízení. Komponenty například musí bezchybně zaznamenávat zpomalování a zrychlování otáčení kol i při průjezdu zatáčkou, na nerovnostech vozovky a při velkém znečištění.

Intenzivní a nepřetržitá výměna znalostí mezi koncernovým výzkumem a vývojem i průmyslovými partnery vedla nakonec k úspěchu. V roce 1963 byly zahájeny v oddělení předběžného vývoje tehdejší společnosti Daimler-Benz AG konkrétní práce na elektronicky řízené a hydraulicky ovládané brzdové soustavě. Společnost navíc od roku 1966 spolupracovala s heidelberským specialistou na elektroniku Teldix, který byl později převzat společností Bosch. Výsledek měl premiéru v roce 1970: Hans Scherenberg, v té době již šéf vývoje společnosti Daimler-Benz, představil
zástupcům médií na zkušebním polygonu v Untertürkheimu analogově elektronický systém „Mercedes-Benz/Teldix Anti-Bloc-System“.

Prezentace v roce 1970 dokázala funkčnost tohoto principu. Vývojáři však poznali, že pro velkosériově vyráběné ABS je správnou cestou digitální řízení, které je spolehlivější, méně složité a zároveň mnohem výkonnější než analogová elektronika. Ve spolupráci se společností Bosch, která zajistila vývoj digitální řídicí jednotky, tak bylo vyvinuto ABS druhé generace jako digitální řešení. Inženýr Jürgen Paul, vedoucí projektu ABS ve společnosti Mercedes-Benz, později označil rozhodnutí pro digitální mikroelektroniku za průlomový okamžik ve vývoji ABS.

Zrození systémů Intelligent Drive

Protiblokovací systém ABS zahájil rozsáhlé vítězné tažení digitálních asistenčních systémů v konstrukci automobilů Mercedes-Benz. Nové systémy, mezi něž se zařadily například protiprokluzový systém ASR (1985), elektronicky řízený stabilizační systém ESP® (1995), brzdový asistent BAS (1996) a adaptivní tempomat DISTRONIC (1998), používají mimo jiné také senzory ABS. K nim se připojuje stále větší počet stále výkonnějších senzorů, například senzor míry otáčení vozidla kolem svislé osy systému ESP®, radarový senzor adaptivního tempomatu DISTRONIC a
později i kamerové systémy, ultrazvukové senzory a GPS.

Mercedes-Benz stanovuje od roku 1978 stále nová měřítka pro celý automobilový průmysl dalšími digitálními asistenčními systémy. To platí i pro inteligentní propojení jednotlivých funkcí s nadřazenými systémy. Na přelomu tisíciletí zahájený proces integrace bezpečnostních systémů pokračuje preventivním bezpečnostním systémem PRE-SAFE® až k současnému souboru asistenčních funkcí Intelligent Drive Next Level. Automobil ještě nikdy nebyl tak inteligentní jako dnes – díky inovativnímu vývoji značky Mercedes-Benz, na jehož začátku stála před 40 lety
premiéra digitálního protiblokovacího systému ABS.

Příspěvek ABS slaví 40 let: Připomeňte si historii jednoho ze zásadních vynálezů pochází z Autoweb.cz

Chcete BMW zadarmo? Musíte se přestěhovat do Šanghaje

7 hod 16 min zpět

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/bmw_3_series_sedan_10_2-640x360.jpg

Z Číny se během několika let stal největší automobilový trh světa a to samé platí i v oboru nemovitostí. Jeden z místních developerů se navíc rozhodl zkombinovat obojí dohromady a přijít se zajímavou nabídkou, jak nalákat zákazníky.

Ke každému prodanému apartmánu v nóbl budově v Šanghaji přidá jako dárek automobil značky BMW. Noví majitelé si dokonce mohou vybrat mezi vozem řady 3 a malým SUV X1. Cílem developera je zaplnit bytové jednotky v nově postaveném bytovém domě, jelikož je obsazených pouze 25 z celkových 350 apartmánů.

Jestli vás nabídka opravdu zaujala a přemýšlíte o přestěhování do Šanghaje, drobnou komplikací může být prodejní cena bytů. Každý z nich je prodáván za přibližně 621 tisíc amerických dolarů (v přepočtu skoro 13,5 milionu korun). Pokud však o vůz nemáte zájem, společnost je ochotná snížit cenu nemovitosti, která ale stále neklesne pod půl milionu dolarů.

I přesto je poptávka po nemovitostech na území Číny obrovská, jelikož v zemi žije přibližně 1,6 milionů obyvatel. Daří se i automobilovému průmyslu, který však v poslední době zpomaluje. Za rok 2017 se v Číně prodalo 28,8 milionu nových aut, což je jen 3% nárůst oproti roku předchozímu.

Příspěvek Chcete BMW zadarmo? Musíte se přestěhovat do Šanghaje pochází z Autoweb.cz

Velká letní soutěž s Mitsubishi skončila. Vyhráli jste?

St, 19/09/2018 - 17:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/06/galerie-1-1-640x360.jpg

Je rozhodnuto. Veřejnost hlasováním vybrala deset nejkrásnějších automobilů přihlášených do naší soutěže a porota z nich pak zvolila absolutního vítěze. Podívejte se, jak to dopadlo. Na úvod si připomeňme, že o celkovém vítězi rozhodovala šestičlenná porota, která vybrala na základě svých preferencí a vkusu.

Porota rozhodovala ve složení:

  • Marek Vodička, marketing a PR manažer M Motors CZ, s. r. o.
  • Pavlína Nováková, PR Asistent M Motors CZ, s. r. o.
  • Soňa Keppertová, výkonná ředitelka Media-Park
  • Pavel Schuster, account manager Programmatic Media
  • Sabina Sarkisovová, projektová manažerka Programmatic Media
  • Radek Báča, kreativní konzultant Programmatic Media

Porotu nejvíce oslovila krásná fotografie s názvem „Hvězdy, co znamenají svět“ Adama K., která v sobě snoubí kouzlo automobilu, hvězdné oblohy a vzrušujícího pocitu nově nabytých zážitků při cestování. Adam tak může nažhavit svůj fotoaparát, jelikož ho čeká exkluzivní pobyt v Rakousku s Mitsubishi Eclipse Cross.

Stejně tak nepřijdou krátka hlasující, ze kterých jsme náhodnou volbou vybrali tři, kteří získají dárkové předměty od M Motors CZ, s. r. o. A vítězi jsou:

  • Rostislav G.
  • Jan P.
  • Zdenka V.

Všem vítězům srdečně gratulujeme. V nejbližších dnech je budou kontaktovat zástupci společnoswti M Motors CZ s.r.o., aby pro ně připravili vybrané ceny a domluvili podrobnosti ohledně předání.

Příspěvek Velká letní soutěž s Mitsubishi skončila. Vyhráli jste? pochází z Autoweb.cz

Škodovka pokračuje v sérii historických přednášek. Tentokrát můžete vyrazit na neobyčejné příběhy z minulosti

St, 19/09/2018 - 14:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka-34-640x360.jpg

Podzimní cyklus přednášek připomene nejen působivý rozvoj značky L&K/ŠKODA na pozadí konkurenčního boje let 1918-1938, ale i vozy prezidenta T.G. Masaryka. Jistě zaujmou také informace o dávno zapomenutém způsobu distribuce pohonných hmot před více než 100 lety.

Automobily první republiky

Podzimní sérii cyklu Neobyčejné příběhy z historie automobilky zahájí přednáška motoristického publicisty Jana Tučka, věnovaná automobilům první republiky (1918-1938). Vývoj československého motorismu představí v širších souvislostech, včetně konkurenčního boje širokého spektra domácích automobilek, z něhož vyšla značka ŠKODA vítězně. Přednášející se bude podrobněji věnovat legendárním modelům POPULAR a RAPID, pádné odpovědi společnosti ŠKODA na světovou hospodářskou krizi. Posluchače jistě zaujmou také informace o prototypech s motorem vzadu, připomínka úspěchů vozů ŠKODA v závodech a soutěžích atd.

Kdy: 25. září, od 17:30 h v sále L & K Fórum

Všechny prezidentovy vozy

Po dobu výkonu své funkce (1918-1935) používal „President Osvoboditel“ Tomáš Garrigue Masaryk řadu automobilů výhradně československých značek. Nejdéle ze všech měl k dispozici progresivně řešený, zároveň luxusní a elegantní model ŠKODA Hispano-Suiza. O tomto rychlém šestiválcovém voze objemu 6,6 litru a výkonu 100 koní (73,6 kW), ale i o dalších automobilech ve službách kanceláře prezidenta republiky Masaryka, promluví Lukáš Nachtmann, odborný koordinátor Archivu společnosti ŠKODA AUTO.

Kdy: 23. října, od 17:30 hod. v sále L & K Fórum

Historie a vývoj čerpacích stanic

Jiří Křížek, ředitel Severočeského muzea v Liberci, fundovaně přiblíží prapočátky prodeje pohonných hmot pro motocykly a automobily. Na přelomu 19. a 20. století byl totiž benzin dostupný prakticky jen v lékárnách a drogeriích. Původní zaletovaná plechová balení a skleněné demižony teprve po letech ustoupily výdejním stojanům s ručním či elektrickým přečerpáváním a cejchovanou nádobou, z níž se palivo samospádem přepouštělo do nádrže vozidla.

Kdy: 13. listopadu, od 17:30 hod. v sále Hieronimus II.

Vstup na všechny uvedené přednášky je zdarma. V příslušných sálech ŠKODA Muzea (třída Václava Klementa 294, Mladá Boleslav) s dostatečnou kapacitou začínají ve výše uvedených termínech, vždy v úterý v 17:30 hodin.

Obliba ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi mezi českými i zahraničními hosty setrvale roste, v roce 2017 si připsalo návštěvnický rekord: přivítalo 254 143 osob. V moderní expozici a nově zrekonstruovaném depozitáři je poutavě prezentována historie značky ŠKODA, velké oblibě se těší také tematické výstavy i kulturní akce včetně koncertů populárních hudebních skupin.

Po předchozí rezervaci lze návštěvu ŠKODA Muzea spojit s prohlídkou výrobního závodu ŠKODA AUTO, případně partnerského Leteckého muzea Metoděje Vlacha, situovaného na letišti v Mladé Boleslavi, či areálu Rodného domu Ferdinanda Porscheho v Liberci-Vratislavicích. Pro všechna zde uvedená muzea je možné získat zvýhodněné kombinované vstupné.

Příspěvek Škodovka pokračuje v sérii historických přednášek. Tentokrát můžete vyrazit na neobyčejné příběhy z minulosti pochází z Autoweb.cz

Bugatti Chiron stále ještě neukázalo svoji skutečnou maximálku. Prý dosáhne 450 km/h, tak kde je háček?

St, 19/09/2018 - 12:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/bugatti_unsorted_25-640x360.jpg

Už uběhly dva roky od okamžiku, kdy Bugatti spustilo výrobu nejnovějšího Chironu, který se však po vzoru slavného Veyronu zatím nepokusil stanovit světový rychlostní rekord. Generální ředitel automobilky Stephan Winkelmann ale světu odhalil svá očekávání, jaké rychlosti by mohl současný model dosáhnout.

Ačkoliv se Bugatti při vývoji Chironu zaměřilo na jízdní vlastnosti na okruzích, namísto dosahování šílených rychlostí, věří, že hypersport snadno dosáhne rychlosti až 450 kilometrů v hodině. Oficiální udaná nejvyšší rychlost vozu je 420 km/h, ale mnozí očekávají, že bude schopný jet až 480 kilometrů v hodině.

To je překvapivě stejná hodnota, o níž nedávno mluvili lidé ze ShelbySupercars při odhalení nejnovějšího typu Tuatara. Bugatti tedy sice tvrdí, že maximální rychlost není důležitá, ale poslední tiskové vyjádření zní jinak. Můžeme se tedy těšit na velkou bitvu v královské kategorii?

Příspěvek Bugatti Chiron stále ještě neukázalo svoji skutečnou maximálku. Prý dosáhne 450 km/h, tak kde je háček? pochází z Autoweb.cz

Nový trend v krádeži aut: Teslu ukradli jenom pomocí mobilní aplikace

St, 19/09/2018 - 10:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka_tesla_ukradena_mobilem-640x360.jpg

Celá událost se stala v americké Indianě. Jednadvacetiletý mladík, pravidelný zákazník tamní autopůjčovny Trevls, si jednoho dne vypůjčil auto bez dovolení a vyrazil s ním na výlet za hranice státu. Všechno nasvědčuje tomu, že k mu k ukradení vozidla stačil pouze mobilní telefon vybavený aplikací Tesly.

O přesné metodě, která byla ke krádeži použita, panují nejasnosti – zatímco někteří jsou přesvědčení nabourání samotné aplikace, bezpečnostní specialista Mark Lanterman se však přiklání k tomu, že zloděj přesvědčil zaměstnance podpory o navedení VIN kódu konkrétního vozidla do jeho účtu v aplikaci.

Nakonec byl mladík dopaden, a to nepřekvapivě opět díky technologii. Sice ve voze vypnul navigační služby, vůz přesto neustále zásobuje automobilku daty. Každé připojení k nabíječce je zaznamenáno, obzvláště pokud jde o firemní Supercharger. Vůz byl navíc dovybaven sledovacím zařízením, jak bývá v autech z půjčoven dobrým zvykem. K vypátrání vozu i pachatele krádeže tak stačily pouhé tři dny.

Příspěvek Nový trend v krádeži aut: Teslu ukradli jenom pomocí mobilní aplikace pochází z Autoweb.cz

Reliant Robin s motorem z Hondy CBR, rozšířenou karoserií a obřím křídlem je ten nejstřelenější závodní stroj

St, 19/09/2018 - 08:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka_reliant_robin_cbr1000hurricane-640x360.jpg

Autíčko známé jako věčný cíl silniční šikany Mr. Beana se vrací v mnohem zlověstnější podobě. Tak prvně nabral nějaké ty svaly – zahodil svůj slabý čtyřicetikoňový motůrek a místo něj pojmul za svou jednotku z Hondy CBR1000 Huricane, která nově na zadní kola posílá 110 koní při dvanácti tisících otáčkách. To už je slušné stádečko, hlavně přihlédneme-li k faktu, že se musí vypořádat s méně než půltunovým vozem.

George Rogers, majitel vozu a závodník v jedné osobě, přitom samozřejmě zapracoval i na pověstné nestabilitě. Zadní kola výrazně čouhají za hranice původního půdorysu vozu a obří křídlo poskytuje dostatek přítlaku v obrovských rychlostech, kterých vůz „bezpochyby“ dosáhne.

Sice stále trochu pochybujeme o vhodnosti vozu pro závodní použití, je však nutné přiznat, že na závodech do vrchu v rámci akce Retro Rides Gathering v anglickém Worcesterschiru předvedl minimálně zajímavou show.

Příspěvek Reliant Robin s motorem z Hondy CBR, rozšířenou karoserií a obřím křídlem je ten nejstřelenější závodní stroj pochází z Autoweb.cz

Volvo ukázalo tenhle podivný koncept. Sporťák budoucnosti to není, tak co tedy?

St, 19/09/2018 - 06:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka-29-640x360.jpg

Rostoucí světová populace a pokračující urbanizace způsobují značné problémy v oblasti životního prostředí. Patří mezi ně dopravní zácpy, znečištění a nadměrný hluk. Růst spotřeby, dynamický rozvoj elektronického obchodu a všeobecný nedostatek řidičů kladou na efektivní přepravní řešení značné nároky.

„Plný potenciál přepravního odvětví se teprve ukáže. Vše naznačuje, že globální poptávka po přepravě bude i v následující dekádě pokračovat ve výrazném růstu. Pokud máme tuto poptávku naplnit udržitelně a efektivně, musíme najít nová řešení. Máme-li zajistit plynule fungující systém pohybu zboží, je též nutné stávající infrastrukturu využívat lépe, než jak je tomu teď. Systém přepravy, který vyvíjíme, může být důležitým doplňkem dnešních řešení a může pomoci vyřešit mnohé z výzev, kterým společnost, přepravní firmy i zákazníci nakupující přepravní služby čelí,“ uvedl Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks.

Přepravní řešení budoucnosti od společnosti Volvo Trucks by mělo být využíváno pro pravidelné a opakující se přepravní úkony, pro něž jsou charakteristické relativně kratší vzdálenosti, velký objem zboží a vysoká přesnost dodávek. Jako typické příklady lze uvést přepravu mezi logistickými centry, ale lze si představit i další případy použití.

„Náš systém lze považovat za rozšíření pokročilých logistických řešení, která jsou v mnoha odvětvích využívána již dnes. Používáme autonomní vozidla, která fungují bez emisí z výfukových plynů a bez hluku, a proto je možné je provozovat v kteroukoli denní nebo noční dobu. Řešení využívá stávající silniční infrastrukturu a nákladní

nástavby, což usnadňuje návratnost nákladů a umožňuje integraci se stávajícími operacemi,“ vysvětluje Mikael Karlsson, viceprezident pro autonomní řešení.

Provoz budou zajišťovat autonomní elektromobily připojené ke službě v cloudu a k dispečinku. Vozidla budou vybavena sofistikovanými systémy autonomního řízení. Jsou navržena tak, aby byla schopna určit aktuální polohu v řádu centimetrů, podrobně monitorovat a analyzovat ostatní provoz na silnici a s vysokou přesností reagovat.

Dispečink bude neustále monitorovat postup přepravy a sledovat přesnou polohu každého vozidla, nabití baterií, obsah nákladu, servisní požadavky a celou řadu dalších parametrů. Podobně jako v případě procesu průmyslové výroby je vyladěna rychlost a postup tak, aby bylo možné vyhnout se zbytečnému čekání a zvýšit přesnost dodávek. Takto bude možné minimalizovat plýtvání v podobě rezervních zásob a zvýšit dostupnost. Vozidla, která se pohybují na stejné trase, vzájemně spolupracují, což umožňuje optimalizovat tok.

Příspěvek Volvo ukázalo tenhle podivný koncept. Sporťák budoucnosti to není, tak co tedy? pochází z Autoweb.cz

BMW 230i Cabrio: Dokonalý výletník

Út, 18/09/2018 - 14:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/img_6452-640x360.jpg

Horké dny plné slunce k letošnímu létu patří a jízda s otevřeným nebem nad hlavou nemá konkurenci. S touto myšlenkou jsem se rozhodl vyzkoušet nejmenší kabriolet z nabídky BMW, ale k mému zklamání jsem v jinak propršeném týdnu stihl hezkých dnů jen pár. A jaká byla jízda s větrem ve vlasech během nich?

Nabídka BMW obsahuje hned několik různě velkých kabrioletů, mezi nimiž není řada 2 žádným nováčkem a zastává pozici nejmenšího možného výběru. Minulý rok však prošla modernizací, v jejímž rámci jsou změny vnějšku jen minimální. Přídi dominují větší ledvinky, vedle nichž se usadily standardní Bi-LED světlomety s novou grafikou a decentního přepracování se dočkaly i zadní svítilny. BMW pak rozšířilo nabídku příplatkových litých kol.

V interiéru jsou změny o něco výraznější, mezi nimiž dominuje nová přístrojová deska doplněná vodorovným dekorem. Na první pohled je vše ostatní při starém. Sdružený ovladač infotainmentu iDrive je stále na svém místě, ale displej umístěný ve středu palubní desky v rámci navigace Professional nabízí nové dotykové ovládání. Chvalitebnou vlastností infotainmentu je i vestavěná SIM karta, za jejíž pomoci navigace dokáže stáhnout a zobrazit aktuální dopravní komplikace na silnici před vámi.

Námi zvolené BMW 230i Cabrio snaží zastat pozici plnohodnotného auta, jelikož ve svém interiéru nabízí prostor pro čtveřici pasažérů. Zadní sedadla jsou ale spíše nouzová a skutečně obsazená budou jen zřídka, jelikož nedisponují velkým prostorem pro nohy cestujících. Šikovnější volbou se tak stává nasadit větrný deflektor natrvalo a užívat si jízdu s nebem nad hlavou pouze ve dvou. V takovém případě se totiž interiér stává bohatě prostorný a nabízí úžasný komfort na dlouhých cestách.

Pohodlí není nijak omezováno absencí pevné střechy, protože i se staženými okny nijak zvlášť neotravuje hluk obtékajícího vzduchu. Jízda se staženou střechou a okny vytaženými nahoru je doslova „odhlučněná“ i ve vyšších rychlostech. Elektricky ovládaná střecha se složí do vlastní schránky v zavazadlovém prostoru za 20 sekund a umožňuje manipulaci za jízdy až do rychlosti 50 km/h.

Modelové označení 230i může v milovnících starších BMW probouzet myšlenku na třílitrový řadový šestiválec, ale ve skutečnosti se i řada 2 vydala směrem ostatních modelů značky. Pod kapotou se tak nachází čtyřválcový turbem přeplňovaný dvoulitr disponující výkonem 252 koní při 5 200 otáčkách za minutu a nejvyšším točivým momentem 350 newtonmetrů, který je dostupný už od 1 450 otáček. S těmito parametry šikovně pracuje příplatkový osmistupňový automat ZF, jež motoru při nízkých rychlostech jízdy dovoluje převalovat se lehce nad volnoběhem.

Jízdní dynamika je s velkou porcí výkonu opravdu slušná, jelikož motor nemá problém hýbat s vysokou hmotností kabrioletu, která se pohybuje okolo 1,65 tuny. Přítomnost turbodmychadla vytváří kromě hnací síly i příjemnou akustickou kulisu. Přeplňovaný dvoulitr má hluboký zvuk doplněný syčením turbodmychadla a pliváním do výfuku při jeho deceleraci po uvolnění plynu. Přestože motor rád táhne, jako nadšenému řidiči mi vadí až příliš plochá výkonová křivka, kvůli níž jednotka nenabízí radostný pocit z gradování výkonu, protože pocitově táhne pořád stejně.

Už karoserie kabrioletu předurčuje mnou testovanou dvojku určitému typu použití. Otevřené 230i totiž nejvíce vyhovuje středně rychlé tempo, při němž nejste ani brzdou v provozu, ani závodníkem utrženým ze řetězu. Pohodlný, ale tužší podvozek bez problému sbírá většinu nerovností a zároveň poskytuje dostatek jistoty ve městě i mimo něj. Při svižnějším ježdění na okreskách se ale výrazně projevuje vyšší hmotnost vozu, která je znát hlavně při brzdění, kdy se velké ocelové kotouče perou s mohutnou masou.

Po přepnutí do sportovního režimu auto příjemně ztuhne – v řízení je cítit větší odpor, podvozek se přitvrdí, odezva na plynový pedál se zrychlí, motor je lépe slyšet a převodovka řadí s umělým kopnutím zdůrazňujícím ostrou jízdu. Bavorák se v takovém nastavení snadno vede po různě zakroucených silnicích.

BMW 230i Cabrio je v závěru opravdu povedený kabriolet. Zvolený stupeň motorizace nabízí dostatek síly pro každodenní použití, aniž by si následné celkové nastavení auta vybralo svou daň na pohodlí. Ačkoliv dokáže nabídnout pobavení při sportovní jízdě, více mu vyhovuje svižnější tempo, které z něj dělá příjemného společníka na letní výlety ve dvou lidech.

Příspěvek BMW 230i Cabrio: Dokonalý výletník pochází z Autoweb.cz

Škoda Kodiaq RS se rafinovaně odhaluje po částech. Podívejte se na další detaily!

Út, 18/09/2018 - 13:55

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka-35-640x360.jpg

Nejvýkonnější SUV značky ŠKODA upozorňuje na své dynamické ambice řadou černých doplňků. V lesklé černé barvě je jak maska chladiče, tak i kryty vnějších zpětných zrcátek, lišty kolem bočních oken a podélné střešní nosiče. Na zádi zaujmou dvě viditelné koncovky výfuku pod nárazníkem a červená odrazka přes celou šířku zadního nárazníku – typický rozlišovací znak všech modelů RS značky ŠKODA.

Jako první model v historii značky má ŠKODA KODIAQ RS již ve standardu dvacetipalcová kola Xtreme, která odhalují sedmnáctipalcové brzdové kotouče a červeně lakované brzdiče. ŠKODA KODIAQ RS je i díky těmto sportovním parametrům jednoznačně nejvýraznějším modelem v modelové paletě značky ŠKODA.

Premiéru na nejvýkonnějším SUV značky má rovněž nové logo RS, ve kterém je nyní písmeno V (jako vítězství) v červeném provedení, symbolizujícím sportovní charakter a sílu rodiny RS. Nové logo je umístěno na masce chladiče a na pátých dveřích. Světová premiéra prvního SUV v provedení RS bude v říjnu na autosalonu v Paříži.

Celá galerie 4

Příspěvek Škoda Kodiaq RS se rafinovaně odhaluje po částech. Podívejte se na další detaily! pochází z Autoweb.cz

Modré parkovací zóny: Můžu na nich parkovat, i když nejsem rezident?

Út, 18/09/2018 - 12:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka-32-640x360.jpg

Praha sjednotila parkovací zóny do tří barev – modré, fialové a oranžové. Už neplatí, že na modré zóně nemůžete zaparkovat, pokud nejste rezident a bát se tak odtažení. Ani nemusíte shánět papírové stírací parkovací lístky. Musíte si však parkování zaplatit v parkovacích hodinách či online.

Na modrých zónách jsou ceny za parkování vyšší, je tedy vhodnější a levnější zaparkovat na fialové či oranžové zóně. Ve večerních a nočních hodinách je na fialových a oranžových zónách parkování úplně zdarma pro všechny. U modrých se to liší v jednotlivých městských částech.


Nepřehlédněte!
Promlčení přestupku pohledem právníka: Kdy zaniká odpovědnost za dopravní přestupek?

Na Praze 1 či Praze 7 se i v noci na modré platí, zdarma ale na nich můžete parkovat v Praze 5, 6 či 8. Je třeba ale sledovat dopravní značky v dané lokalitě, v některých ulicích se toto může lišit. To platí také v případě placení za parkování nebo naopak parkování zdarma o víkendech.

Mincemi se stále samozřejmě platit dá, ale v nových parkomatech, kterých je v placených zónách už většina, můžete platit také platební kartou. A nebo se k parkomatu nemusíte vydávat vůbec a můžete zaplatit online přes mobil. Nemusíte stahovat žádnou aplikaci, stačí vaší SZP a číslo parkovací zóny vyplnit na www.mpla.cz. Více informací najdete na www.parkujvklidu.cz.

Příspěvek Modré parkovací zóny: Můžu na nich parkovat, i když nejsem rezident? pochází z Autoweb.cz

Který luxusní sedan do 3 milionů? Vybíráme nejlepší limuzíny pro náročné

Út, 18/09/2018 - 10:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka-31-640x360.jpgLexus LS

Aktuální verze Lexusu LS představuje již pátou generaci tohoto modelu. Pod maskou luxusní limuzíny můžeme najít buď 3,5litrový motor V6 o výkonu 417 koní, nebo revoluční pohon Multistage Hybrid tvořený 3,5litrovou jednotkou V6 a moderním elektromotorem, přičemž výsledný celek dodá vozu výkon na úrovni 359 koní.

Ať už se rozhodneme pro kteroukoli verzi motoru, Lexus LS nabízí stálý náhon na čtyři kola E-Four. V případě varianty LS 500 se přenáší pomoci desetirychlostní automatické převodovky, která volí převody podle stylu jízdy řidiče.

V tomto případě zrychlení z nuly na sto km/h trvá vozu 4,9 sekundy. Pokud se však jedná o model LS 500h, trvá mu tento sprint 5,5 s, přičemž je auto vybavené prvním víceúrovňovým hybridním systémem, pro který je charakteristická rychlá reakce a hladká změna převodů. Cena modelu LS 500 nebo LS 500h startuje na 2 900 000 Kč.

BMW řady 7

V případě tohoto modelu tvoří srovnatelné verze pohonu dieselový motor o objemu 3 litrů a výkonu 400 koní a plug-in hybrid, přičemž celá soustava generuje celkový výkon 326 koní.

V obou případech se pohon přenáší na všechna čtyři kola, a to pomocí osmistupňové rychlostní skříně. Hybridní verze umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy, zatímco verze se spalovacím motorem to zvládne za 4,6 sekundy.

Mercedes-Benz třídy S

Mercedes s oběma poháněnými nápravami se může mimo jiné pochlubit čtyřlitrovým benzínovým motorem, jenž generuje výkon na úrovni 469 koní, případně lze zvolit pohonnou soustavu tvořenou třílitrovou benzínovou jednotkou R6 o výkonu 367 koní a elektromotorem o výkonu dvaceti dvou koňských sil, který zajistí doplňkové dobíjení a umožňuje rekuperaci energie.

V obou případech se výkon dostane ke všem čtyřem kolům pomocí devítistupňové automatické převodovky 9G-Tronic. Limuzína s podporou elektromotoru zrychlí na 100 km/h za 4,9 s, zatímco verze s výhradně benzínovým motorem nabízí toto zrychlení za 4,6 sekundy.

Audi A8

K tomuto modelu je v nabídce přiřazen pouze jeden motor. Jedná se o naftovou jednotku V6 o objemu 3 litrů a výkonu na úrovni 286 koní.

Náhon na čtyři kola se přenáší pomocí osmistupňové automatické převodovky Tiptronic. Automobil zrychlí z 0-100 km/h za 5,9 sekundy.

Maserati Ghibli

Také v případě italské limuzíny najdeme v nabídce jedinou verzi motoru. Pod maskou vozu dřímá benzínová jednotka V6 o objemu 3 litrů a výkonu 430 koní.

Náhon na čtyři kola přenáší osmirychlostní automatická převodovka. Vůz zrychlí z nuly na sto km/h za 4,7 sekundy.

Příspěvek Který luxusní sedan do 3 milionů? Vybíráme nejlepší limuzíny pro náročné pochází z Autoweb.cz

Opel Combo Life a Combo Van přicházejí na český trh

Út, 18/09/2018 - 08:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/06/opel-combo-life-501980-640x360.jpg

Dodávka Combo Van může mít 2, 3 nebo 5 sedadel. Poskytuje maximální objem nákladového prostoru do 4,4 m3, místo na dvě euro-palety a odveze užitečné zatížení do 1000 kg. Tuto výjimečnou flexibilitu umožňuje zcela nová architektura s promyšleným prostorovým uspořádáním mechanických komponentů, kterou Combo využívá.

Díky novému přístupu, použitému při vývoji, poskytuje Combo nové generace bezkonkurenční škálu inovativních technologií a asistenčních systémů, a to jak v osobní tak v užitkové verzi. Na rozdíl od normálního postupu probíhal vývoj od začátku podle standardů pro osobní automobily – a ne jako užitkové vozidlo s dodatečně přidanými funkcemi na využití jako rodinný automobil. Proto má Combo nejmodernější komfortní a bezpečnostní systémy v segmentu.

Díky tomu mají profesionálové a řemeslníci, využívající užitkovou verzi modelu Combo Van k dispozici stejné prvky a funkce jako majitelé osobní verze. Různé asistenční systémy a bezpečnostní prvky, sahající od adaptivního tempomatu po systém varování před kolizí Forward Collision Alert s detekcí chodců a automatickým nouzovým brzděním, systém rozpoznávání únavy řidiče Driver Drowsiness Alert a monitorování mrtvých úhlů Side Blind Spot Alert nebo head-up displej zvyšují bezpečnost posádky obou verzí. Kromě toho adaptivní regulace trakce IntelliGrip s pěti režimy zaručuje, že majitelé vozů Opel Combo mohou opustit asfaltové cesty pro aktivity ve volném čase nebo se snadno dostat na staveniště s bahnitým, písčitým nebo zasněženým povrchem.

Skříňová dodávka Combo Van může být vybavena i dalším bezpečnostním prvkem. Volitelný prostorový kamerový systém Surround Rear Vision výrazně zlepšuje výhled ze skříňové dodávky nebo plně naloženého vozidla. Druhá kamera ve vnějším zpětném zrcátku na straně spolujezdce monitoruje mrtvý úhel na pravé straně. A Combo nové generace může mít na přání i systém ochrany boků Flank Guard s ultrazvukovými senzory, který pomáhá předcházet odření a promáčknutí karosérie při manévrování ve stísněném prostoru.

Také užitková verze poskytuje vysoký komfort díky prvkům příplatkové výbavy, jako jsou vyhřívaná přední sedadla (včetně vnějšího sedadla na příplatkové dvoumístné lavici spolujezdců) a vyhřívaný volant. Dvouzónová automatická klimatizace přispívá k příjemné tepelné pohodě v kabině během horkých dnů. Řidiči modelů Combo Life a Combo Van mají k dispozici i nejmodernější konektivitu díky systému infotainment nejnovější generace s barevným dotykovým displejem úhlopříčky 20,3 cm (8 palců), který podporuje Apple CarPlay i Android Auto.

Obě verze Combo Van a Combo Life pohánějí turbodmychadlem přeplňované zážehové a vznětové motory. Všechny pohonné agregáty se vyznačují vysokou úrovní agility v kombinaci s nízkou spotřebou paliva. Standardní převodové ústrojí tvoří podle motoru 5-stupňová nebo 6-stupňová manuální převodovka, výrobce na přání u některých motorů – poprvé v segmentu – montuje také 8-stupňovou automatickou převodovku. Opel tím opět přináší nejmodernější technologie přístupné širokému okruhu zákazníků v tomto segmentu.

Robustní vzhled osobního automobilu zvýrazňuje vysoká kapota motoru, která je oproti jiným automobilům v segmentu vyšší, výrazné lemy blatníků, spojené prahy karosérie a typické designové detaily Opel, jako denní světla z LED v profilu křídel. Užitková verze bude Combo Van mít světovou premiéru na autosalonu užitkových automobilů v Hannoveru (20. až 27. září 2018).

Příspěvek Opel Combo Life a Combo Van přicházejí na český trh pochází z Autoweb.cz

Mototechna existuje už téměř 70 let. Dnes prodává auta, o kterých se našim dědům ani nezdálo

Út, 18/09/2018 - 06:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka-33-640x360.jpg

Před šesti lety byla znovu obnovena značka Mototechna, pod kterou AAA AUTO soustředilo nabídku zánovních a referenčních vozů. S nabídkou 1200 vozů dvaceti značek a padesáti modelů se postupně stala největším tuzemským prodejcem zánovních automobilů, ale i exkluzivních vozidel věhlasných značek.

Letos prodala u nás a na Slovensku již přes 8000 vozů, což je o 29 % více než minulý rok za stejnou dobu. Značka Mototechna se za poslední rok stala také synonymem pro inovace, které jí „dodává“ inovační laboratoř AuresLab. Zde vzniká například software pro sledování trhu a obchod s ojetými automobily.

Mototechna, která funguje v České republice a na Slovensku pod společností AURES Holdings, prodala za dobu šesti let od svého obnovení již 48 000 vozů s parametry blízkými novým vozům, ale cenou i o 40% nižší. Průměrná cena automobilu prodaného v Mototechně je 416 000 Kč. Nejčastěji se jedná o model Škoda Fabia, Rapid nebo Hyundai i30. Nejžádanější automobily jsou ve variantě hatchback, s benzinovým motorem, s manuální převodovkou a v bílé barvě.

V tomto roce plánuje Mototechna atakovat hranici téměř 12 000 prodaných aut, což by představovalo překročení objemu 51 000 prodaných aut za celou dobu fungování. Kromě toho Mototechna také pro celou skupinu AURES Holdings testuje novinky z inovační laboratoře AuresLab, která svou činnost zahájila letos v lednu.

„Poslední rok byl pro Mototechnu zlomový, a to nejen díky dalšímu nárůstu prodejů zánovních automobilů, ale také rozšíření oblastí podnikání, navázání spolupráce se známými českými osobnostmi a vzniku nových projektů. Ty jsme pro lepší orientaci zákazníků postupně rozčlenily pod další značky skupiny. Po již delší době existující Mototechně Servis a Mototechně Premium jsme světu představili značku Mototechna Classic, pod kterou prodáváme investiční vozy. Poslední značkou skupiny je zatím Mototechna Drive, která nabízí do pronájmu nové vozy,“ vysvětlila Karolína Topolová, generální ředitelka společnosti AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Nová značka Mototechna Classic pro prodej investičních vozů stihla za dobu své krátké existence prodat již takové lahůdky jako je například Lancia Kappa pro prezidentu Václavu Havlovi, Ford Mustang ze šedesátých let, pickup Ford Ranchero z roku 1972 i několik veteránů z éry socialismu. Aktuálně nejdražším vozem v nabídce je s cenou 8,5 milionu korun Jaguar XK120 z roku 1949.

Dalším úspěšným projektem je služba Try&Buy, která umožňuje zájemcům pronajmout si zánovní vůz až na měsíc. Pokud se zákazník rozhodne vůz koupit, cena pronájmu se odečte z jeho pořizovací ceny, v opačném případě jej může bez sankcí vrátit. „Služba naplňuje naše představy i představy zákazníků. Už ji využilo několik desítek lidí, z nichž si přibližně 80% vůz nakonec zakoupilo,“ doplňuje Karolína Topolová.

Zatím nejmladší novinkou spuštěnou v tomto roce je značka Mototechna Drive, která se orientuje na pronájem nových vozů. Mototechna Drive je díky široké škále modelů vozů schopna nabídnout ceny měsíčního nájmu začínající již na 5000 korunách.

„Za tuto částku můžete jezdit vozem Kia Rio. Na opačném pólu jsou pak luxusní auta, jako například BMW X6 za 35 000 korun měsíčně. Jsme také momentálně jednou z mála společností, která půjčuje i elektromobily,“ vysvětlila Topolová. „V současné chvíli máme 400 pronajatých vozů celkem osmi značek. V roce 2019 počítáme se zahájením identické činnosti i na Slovensku a v Polsku. Strategickým záměrem Mototechna Drive je i rozšíření škály produktů, například o operativní leasing nebo car sharing,“ doplnila.

Mototechna tedy jde s dobou a snaží se pružně reagovat na situaci na trhu i požadavky zákazníků. Právě v tom můžeme vidět základy již šestiletého úspěšného působení této znovuobnovené značky.

TOP 10 nejprodávanějších zánovních vozů v ČR
1. Škoda Fabia
2. Škoda Rapid
3. Hyundai i30
4. Škoda Octavia
5. Dacia Duster
6. Škoda Yeti
7. Volkswagen Golf
8. Hyundai ix20
9. Kia Ceed
10. Škoda Superb

Příspěvek Mototechna existuje už téměř 70 let. Dnes prodává auta, o kterých se našim dědům ani nezdálo pochází z Autoweb.cz

Škoda 1203 slaví 50. narozeniny! Připomeňte si historii slavného českého užitkáče

Po, 17/09/2018 - 14:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka-30-640x360.jpg

Příběh vozu ŠKODA 1203 odráží specifika centrálně řízeného hospodářství poválečného Československa. Již od druhé poloviny 50. let vyvíjený moderně koncipovaný lehký užitkový automobil s praktickou jednoprostorovou karoserií se do výroby podařilo prosadit až v roce 1968.

Premiéru měl vůz v sobotu 14. září 1968 na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, který se odehrál ve stínu okupace Československa vojsky pěti států Varšavské smlouvy 21. srpna 1968. Kromě již známých typů vozů ŠKODA v provedení pro modelový rok 1969 budila v Brně pozornost jediná skutečná novinka domácího automobilového průmyslu, a to právě lehký užitkový automobil ŠKODA 1203.

Lehký užitkový automobil s jednoprostorovou karoserií

Vývoj modelu Š 1203 přitom odstartoval již na jaře 1956, cesta k sériové výrobě byla ale vinou nepružného socialistického hospodářství dlouhá a značně trnitá. Od počátku se počítalo s uplatněním bezkapotové „trambusové“ koncepce karoserie, tedy jednoprostorového řešení s motorem umístěným v blízkosti předních sedadel. Tato dispozice umožnila lepší využití obestavěného prostoru.

Karoserie vozu Š 1203 byla již samonosná, tedy bez tradičního rámu podvozku. V rámci unifikace výrobního sortimentu se ve voze ŠKODA 1203 uplatnila řada osvědčených komponentů, včetně motoru odvozeného z provedení Š 1202. Čtyřdobý zážehový čtyřválec OHV dával z objemu 1221 cm3 výkon 49 koní (39 kW). Prvky přístrojové desky a zadní svítilny patřily k nejnápadnějším prvkům sdíleným s osobním vozem ŠKODA 1000 MB.

Právě velká poptávka po sedanech Š 1000 MB na domácím i na zahraničních trzích vedla již od poloviny roku 1967 k postupnému překládání produkce motorů pro Š 1202 a budoucí 1203 z hlavního závodu v Mladé Boleslavi do národního podniku Kovosmalt ve slovenské Trnavě, přejmenovaného na Trnavské automobilové závody.

Od dodávek k sanitkám

Sériová výroba automobilu ŠKODA 1203 se rozeběhla 20. listopadu 1968 v zásadně rekonstruovaném závodě Vrchlabí, po boku dále produkovaného předchůdce Š 1202. V úvodním roce byla „dvanáctsettrojka“ k dispozici jako dodávka, do 31. prosince vzniklo 192 kusů – plus tři mikrobusy. Později nabídku rozšířil bezpočet dalších verzí, od valníku přes montážní provedení po velmi rozšířené sanitní vozy.

Základní dodávkový automobil kompaktních vnějších rozměrů 4520 x 1800 x 1900 mm uvezl při pohotovostní hmotnosti 1170 kilogramů až 950 kg nákladu. Dosahoval rychlosti 90 km/h při základní spotřebě 11 litrů benzinu na 100 km, tehdy měřené při ustálené rychlosti 60 km/h. Prostory pro posádku a náklad o objemu až 5,2 m3 byly navzájem odděleny částečně prosklenou mezistěnou. Kromě dvojice předních křídlových dveří byly k dispozici ještě jedny širší na pravém boku karoserie a horizontálně členěné dvoudílné v zádi.

Automobily ŠKODA 1203 byly prodávány výhradně „socialistickému sektoru“, tedy státním či družstevním podnikům a organizacím. Soukromí zájemci se dostávali až k vyřazeným ojetým automobilům, důvodem byl nejen nedostatek vozidel Š 1203, ale především jejich užitkový charakter: soukromé podnikání bylo totiž v socialistickém Československu nežádoucí.

Kromě tuzemského trhu a dalších socialistických zemí byly „dvanáctsettrojky“ homologovány také pro provoz ve Francii, Belgii, ze vzdálenějších teritorií připomeňme například Egypt. Do zahraničí se od roku 1971 vydávaly také dva prodloužené speciály, přepravníky závodních automobilů ŠKODA 100 L, startujících v Mistrovství Evropy cestovních vozů.

V závodě Vrchlabí došlo k definitivnímu ukončení výroby automobilů ŠKODA 1203 v roce 1981, s celkovou bilancí 69 727 kusů. Poté, až do druhé poloviny 90. let, produkce s řadou technických úprav pokračovala v Trnavských automobilových závodech na Slovensku. Nejen díky takřka výlučnému postavení na domácím trhu lehkým užitkových vozidel, trvajícímu takřka čtvrt století, má model 1203 ve své vlasti bez nadsázky ikonický charakter. Nesmrtelnost mu zajistil i bezpočet „rolí“ v československé filmové a televizní produkci, od vozu docenta psychiatrie Chocholouška z komedie Jáchyme, hoď ho do stroje! (1974) po seriál Sanitka (1984-1985).

Příspěvek Škoda 1203 slaví 50. narozeniny! Připomeňte si historii slavného českého užitkáče pochází z Autoweb.cz

Jaguar Land Rover nabízí do klasických automobilů výbavu, bez které bychom se dneska už neobešli

Po, 17/09/2018 - 12:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka-26-640x360.jpg

Divize Jaguar Land Rover Classic zařadila do své široké nabídky dílů a příslušenství nový multimediální systém. Ten přináší klasickým automobilům moderní funkce, ale díky retro designu vypadá naprosto autenticky.

Nový multimediální systém má velikost 1 DIN (184 x 53 mm), a proto může být použit u většiny historických automobilů využívajících elektrickou síť se záporným pólem na kostře. Systém obsahuje navigaci nabízející až 32 jazyků, možnost připojit chytrý telefon, Bluetooth, příjem digitálního signálu DAB/DAB+, stejně jako příjem klasických rádií v rámci FM a AM.

Pro automobily Jaguar a Land Rover jsou navíc k dispozici čtyři varianty. Systém s označením Jaguar je dostupný v chromovém a černém provedení, verze s označením Land Rover je dostupná v černé nebo se stříbrným hliníkem.

Celá galerie 4

Navigace s mapovými podklady pro Evropu je zobrazována na displeji o velikosti 3,5 palce s vysokým rozlišením umístěným mezi tradičními otočnými ovladači a tlačítky. Mapa může být zobrazena v režimu 2D, 3D, nebo lze využít navigační pokyny za pomoci jednoduché šipky. Systém obsahuje také dopravní upozornění prostřednictvím TMC zpráv.

Všechny varianty systému Jaguar Land Rover Classic Infotainment lze objednat od 7. září 2018 na stránkách www.jaguarclassicparts.com. Předběžná cena začíná od 34 400 Kč bez DPH. Montáž provádí Jaguar Land Rover Classic Works ve Warwickshire, stejně jako vybraní autorizovaní prodejci Jaguar a Land Rover.

Příspěvek Jaguar Land Rover nabízí do klasických automobilů výbavu, bez které bychom se dneska už neobešli pochází z Autoweb.cz

Toyota Yaris slaví 20 let narozeninovou edicí Y20

Po, 17/09/2018 - 10:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka-27-640x360.jpgBěhem dvou dekád a tří generací se Yaris etabloval jako nejlépe prodávaný model značky Toyota v Evropě, kde se zároveň i vyrábí.

Modernizovaná řada Yaris, uváděná v premiéře na autosalonu v Paříži, nabídne mimo jiné nový multimediální systém. Je příhodné, že první výrobní série vozů „1998 Launch Edition Y20“ bude používat tentýž zlatý lak jako první Yaris z roku 1998, avšak s moderním vylepšením v podobě tmavě šedé střechy.

Sériové vozy Y20 budou svojí výbavou zařazeny přibližně doprostřed modelové řady Yaris 2019, kde nahradí současný stupeň výbavy Active s paketem Trend, a nabídnou tak zákazníkům zajímavou protihodnotu za investované peníze.

V nabídce bude standardní jednobarevné i dvoubarevné lakování. V případě dvoubarevného provedení lze kombinovat stříbrný, perleťový nebo černý odstín karoserie s novým tmavě šedým lakováním střechy. Exteriér zaujme tmavě šedými prvky, kterými se Y20 odliší od modelové řady Yaris.

Jedná se například o 16″ desetipaprsková kola z lehkých slitin v šedém odstínu s broušenými povrchy, tmavě šedé boční ochranné lišty, masku chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a lemování kolem mlhových světel s chromovými akcenty.

Y20 dále používá anténu ve tvaru žraločí ploutve, barevně sladěnou s lakováním střechy, výrazně tónovaná zadní okna a speciální označení Y20 na zádi vozidla.

Tmavě šedý motiv se promítá i do interiéru, konkrétně do oblasti středového panelu, obkladů na volantu a nového látkového čalounění s kostkovaným vzorem. Vysokou úroveň kvality v interiéru napomáhá evokovat matně chromové lemování kolem výdechů ventilace, reproduktorů, palubních přístrojů a hlavice řadicí páky, dále černé koberečky se stříbrným obšitím nebo logo Y20 na přístrojovém panelu a předních sedadlech.

Nový multimediální systém se vyznačuje čistým a jednoduchým provedením hardwaru i samotného rozhraní. Dotykový displej rovněž reaguje na obvyklá gesta více prsty, například švihnutí nebo roztahování a stahování prstů.

Příspěvek Toyota Yaris slaví 20 let narozeninovou edicí Y20 pochází z Autoweb.cz

Vybitá baterie na 14 hodin uvěznila muže ve voze. Manuální otevírání dveří přitom bylo na dosah

Po, 17/09/2018 - 08:00

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/09/titulka_vybita_baterie_uveznila_muze_na_dlouhe_hodiny_ve_voze_cadillac_xlr-640x360.png

O tom, jak nebezpečné je spoléhat na luxusní elektronickou výbavu se přesvědčil pětasedmdesátiletý Američan Pete Pyros, jehož letní projížďka skončila dříve, než vůbec začala. Nedostal se totiž ani z garáže. Po nasednutí do svého Cadillacu XLR totiž došlo k selhání veškeré elektroniky vozu v důsledku vybité baterie. A tak zůstal důchodce z Ohia ve svém voze uvězněn – dveře vozu se totiž se totiž normálně otevírají a zavírají elektronicky.

Na sedadle svého vozu zůstal Pete během horkého letního dne uvězněn dlouhých 14 hodin a zoufale se snažil dostat ven. Mobil nebyl po ruce, klíč dálkového ovládání nepřekvapivě nefungoval a vyrazit okýnko se nedařilo. Pete během dne několikrát omdlel a pomalu se začínal loučit se životem.

Dokonce napsal i vzkaz na rozloučenou. Všechno dobře dopadlo jen díky souseda, kterému v noci přišlo podezřelé, že jsou již několik hodin otevřené dveře do garáže. Přeskočil plot a po zjištění situace zavolal hasiče. Ti vůz napojili kabely na nabitou baterii a elektronika díky přísunu čerstvých ampérů poslušně otevřela dveře.

Ironií je, že možnost okamžitého vysvobození byla Petovi celou dobu na dosah levé ruky. Na prahu kousek od jeho lýtka se totiž nacházela páčka manuálního otevírání dveří. Přestože piktogram rudé barvy vcelku jasně vyobrazoval, k čemu páčka slouží, Pete se nikdy neobtěžoval její funkci prověřit a rovněž pravděpodobně ani neprostudoval manuál, ve kterém je funkce popsána. Nebyla by to Amerika, kdyby se Pete nechtěl s výrobcem vozu soudit – jeho hlavním argumentem totiž je, že v manuálu není páčce věnováno dost prostoru.

Jakkoliv se může tato příhoda jevit nezúčastněným okem úsměvná, smutnou realitou je, že Petův případ není ojedinělý. Ve voze vybaveném elektronicky otevíranými a zavíranými dveřmi se už pár lidí dokázalo uvěznit, přičemž v roce 2015 vedla podobná situace i k úmrtí. Tehdy se ve sluncem rozpálené kabině Chevrolettu Corvette C6 uzavřel dvaasedmdesátiletý James Rogers spolu se svým psem a po mnoha hodinách pokusů dostat se z vozu zemřel vyčerpáním.

Dveře přitom není při nefunkčnosti elektroniky jednoduché otevřít ani zvenčí vozu – v případě Cadillacu XLR je například nutné nejprve otevřít kufr a v něm nalézt páčku otevírání dveří. Postup přitom není ani zdaleka zřejmý a bez prostudování manuálu se přitom neobejdete. Nepodceňujte tedy přípravu na krizovou situaci a manuál si pro jistotu pořádně pročtěte – baterie může být z bezpečnostních důvodů odpojena i nárazem. Možnost manuální otevření dveří je ve voze přitom připravena vždy.

Příspěvek Vybitá baterie na 14 hodin uvěznila muže ve voze. Manuální otevírání dveří přitom bylo na dosah pochází z Autoweb.cz

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah