Reklama

Jak zvýšit výkon


maxim - Posted on 02 Říjen 2008

Každý motorista po čase zjistí, že by nebylo na škodu, kdyby jeho auto mělo o něco více výkonu. A protože ne každý si může dovolit koupit auto nové-silnější, podívejte se na krátký přehled možností, jak z vašeho auta dostat víc.


Vzduchý filtr

Běžné papírové filtry mají malou propustnost a tím i životnost, proto výměna za filtr sportovní není až tak bezcenná. Při nákupu nového filtru máme dvě možnosti. První z nich je vložení sportovní repliky filtru do původního airboxu. Tyto repliky výrábí spousta firem. Nejznámějším výrobcem filtrů je firma Green, méně finančně náročné jsou pak filtry od BMC. Montáž takovýchto filtrů je jednoduchá a výkon vzroste cca o 2-3bhp(koně).

obr130

Druhou možností je montáž trubicového vzduchového filtru. Tato varianta je dražší a na montáž náročnější. Hlavně musíme dbát na to, aby filtr nesál teplý vzduch z motoru, což by výkon snižovalo. Nárust výkonu v tomto případě je cca 4-5bhp.

obr129 


Chiptuning

Dalším krokem pro zvýšení výkonu je chiptuning. Toto téma je velice ošemetné, protože spousta firem jsou podvodníci a je potřeba si dát opravdu pozor. U motorů vybavených turbem je chiptuning dražší, nežli u motorů bez turba, ovšem zvýšení výkonu po chiptuningu je u motorů vybavených turbem věší. Pro motory vybavené turbem je nárust výkonu cca 30bhp, pro motor bez turba je to cca 12-15bhp.

obr134


Zostření vačky

Dalším krokem pro zvýšení výkonu je zostření vačky hřídele. Tuto službu nabízí třeba diesel-power pro naftové motory, nebo jiné firmy vyrábějící repliky. Cena se pohybuje okolo 20 000 kč, což není zrovna levná záležitost. Tato úprava zvyšuje točivý moment a to hlavně v nízkých a vysokých otáčkách. Výkon stoupne v celém spektru otáček cca o 12bhp.

obr133


Výfuková soustava

Tato úprava není snadná a už vůbec ne levná. Ideální je sehnat leštěné svody-kratší pro rychlejší odvod spalnin. Dál stojí v cestě katalyzátor. Vectra B má lambda sondu před kalalyzátorem, takže jej můžete demontovat a nahradit rezonátorem (ale neprojdete emisemi), nebo jej můžete vyměnit za sportvní, který pouští ven až 4x více spalin. Dále je možné odstranit zbytek výfukové soustavy a nahradit ji sportovním rezonátorem a koncovkou nebo rezonátorem a koncovkou se silencerem pro nastavení úrovně hluku. Tato úprava zvedne výkon o cca 8-10bhp.

obr131

Sportovní filtr je nesmysl, jehož následkem ( nefiltruje, je
> určen > pro závody, kde se motor po 2 000 km hází do kopřiv ) se ničí
> motor, > sportovní svíčky je další podvod, takže jediné, co Vám zbývá za
> rozumné > peníze je otevřená zadní část výfuku, je jedno zda Remus, Spei,
> Laityng a > pod...
> > Místo sportovního filtru měňte každých 15 000 km ten sériový,
> papírový, > podobně potom se svíčkami, nová svíčka sériová, je totiž
> svíčka tuningová.
> > Upravovat tento motor mechanicky ( vačkový hřídel, hlava, soft, svody
> atd > Vás vyjde na tolik peněz, že se Vám vyplatí auto prodat a koupit si
> buď > 1,8 TSI, nebo jetou 2,0 TFSI RS, kde už se softwarem dají dělat
> věci...
( www.Cimbu.cz )

Heh, takze kdyz vykucham kat, misto stredovyho tlumice dam rezonator a poridim si konickej filtr, tak mi to da 15 koni? Si delate prdel? To snad kazdej kdo se tomu trochu venuje nemuze tohle vyblejt...

hele nevim jestli 15,ale fakt je že sem po zaslepení u motoru Ecotec 2.2 i 16V - výměně filtru-sportovního do originál boxu a výměně zadního dílu s tlumičem...Layting zrychlení pocítil...a abych to poznal u motoru kterej ma 150 koní v základu tak to pár koní hodit muselo....takže těm 15 i věřim...když tam dáš svody a rezonátor

Takže pokud máš vyměněný jen konec výfuku ,tak tedy smula ..ale efekt je nulový - měl sis zajet na brzdu před a po . Viděl by jsi , že se nic moc teda nestalo. Pokud sis dal jen konický filtr nebo dokonce jen "sportovní(nechápu jak může být sportovné když se dává do origo boxu) na originál sací potrubí tak zase nic ..protože to prostě nic neudělá ...Efekt se dostaví až když se udělá celkový kit na přestavbu studeného sání kde je měněno celé potrubí až do klapy sání ..Takže Ti to hovno přidalo a je to jen a jen placeboefekt ...

Uváděné hodnoty jsou samozřejmě teoretické, to snad každému dojde.
Zkuste se příště mírnit ve svých výrazech, na tomto serveru diskutujeme slušně.

No vytrzeno z kontextu postupem jak pises ty opravdu ne ... Ale pokud tomu budou predchazet i dalsi upravy tak znatelne navyseni vykonut tyto upravy mit mohou ... Ale treba v pripade "vykuchani" katalyzatoru i zcela opacne.

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah