Reklama
Změna podsvícení palubní desky
Návod na změnu podsvícení palubní desky.
Pozor, přeloženo z anglického návodu, kde je volant napravo!
Nastartujte motor (kvůli posilovači) a vyšroubujte dva šrouby pod krytkami částečně kryté tělěsem volantu (na každé straně jeden)
Pomocí příslušné páky nastavte volant do nejnižší polohy a odšroubujte tuto páku.
Pomocí tří šroubů ze spodní strany sundejte spodní kryt hřídele řízení. Uvnitř horního krytu jsou dva lstivě umístěné šrouby. Lépe jsou dostupné pomocí otáčení volantu, každý je na jedné straně.
Po sundání gumových dílů je dole vidět, kde byly oba šrouby přichyceny.
Odsuňte dva horní konektory pryč, aby se daly přístroje vytáhnout dopředu. Tyto konektory jsou připevněny na bílých sponkách (uprostřed obrázku přímo za žlutočerným konektorem).
Nyní lstivá část - odejmutí průduchů vzduchu. Jak je níže patrno, jsou tam 4 plastové západky - dvě na každé straně. Pro jejich stlačení použijte dva tenké plíšky - třeba kalibrační měrky. Toto se týká dvou centrálních průduchů. Západky u průduchu na straně řidiče jsou zhruba na stejném místě, ale otočeny o ¼ otáčky. K západkám se můžete dostat zevnitř, ale pro centrální průduch táhněte plíšky dolů po stranách.
Dále táhňete panel se spínači přímo k sobě. Přímo za tím jsou k odmontování dva šrouby, jeden nahoře a jeden dole. Pravá (v Čechách zřejmě levá) část palubky může být nyní částečně sundána, když pominu, že je stále zapojen spínač mlhovek. Táhňete jemně celou část palubky k sobě a pak otočte o ¼ otáčky proti (v Čechách zřejmě po) směru hodinových ručiček.
Nyní k centrální části. Průduch je sundán - níže vidíte, jak to vypadá. Opět dva šrouby, vlevo dole a vpravo nahoře. Je tam příchytka, která potřebuje jemně zvednout, aby se jednotka dala celá sejmout. Je na pravé spodní straně průduchu a dá se vidět zevnitř. Jemně strčte šroubovák na příslušné místo a vytáhněte jednotku ven.
Nyní jste připraveni pro vyndání přístrojové desky. Jsou tam dva další šrouby, vlevo a vpravo nahoře. Po jejich sejmutí je jednotka volná.
Obrázek níže ukazuje, jak rozpojit konektory z přístrojové desky. Konektor je ta velká žlutá část. Táhnout černou západku na konektoru zpět, dokud není konektor úplně odpojen. Pak jemně táhnout za žluté tělo konektoru do úplného uvolnění.
Panel přístrojů vyviklat nejdříve levou stranu (pozor v Čechách možná opačně) a pak táhnout, je to těsné.
Pozor - při druhém vyndavání jsem zlomil spodní západku. Jsou tam ještě dva šrouby zabezpečující panel přístrojů, tak to tolik nevadí.
Jaké žárovky se zde nacházejí?
Dvě velké bílé uprostřed osvětlují ukazatele. Prostřední horní je ukazatel ujeté vzdálenosti. Velká hnědá nahoře uprostřed je pro ruční brzdu.
Pozor - dvě pro MID/TID nejsou vidět, ale jsou na levé straně ve směru pohledu na obrázek. Jsou blízko sebe a můžete si jich nevšimnout.
Jakmile máte vyměněno, co jste chtěli, postupujte opačně v montáži. Nezapomeňte vše vyčistit a zbavit otisků prstů.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Zdravim,
chtěl bych se zeptat na hlavní konektor do přístrojovky jak je zastrčený, jestli nemá mít nějakou západku. Konektor do MIDU má zabezpečení proti vypadnutí kabelu z Midu, ale co ten hlavní konektor do přístrojovky? Je tam jen nastrčený? Popř. prosím o foto. Předem moc děkuji za info.
Nema, je to jen ten "pruzny plosny spoj", ktery je narazeny na protikus (pruzne kontakty z plisku) ktery je pevne pridelan do vnitrku palubni desky.
Díky za odpověď Martas. Nevěděl by jsi prosím, který z vodičů /je jich tam hafo/ napájí počítadlo km. Mě totiž nesvítí jenom když praštím do palubovky tak pak jde. Je tam jen špatný kontakt, a zástrčku nemůžu narvat až nadoraz do přístrojovky. Díky moc za odpověď. Připájel bych znova ten vodič, ale nevím který........
Spis bych hledal chybu ve spatnem kontaktu zarovky podsvedcujici display, napajeneny jsou vsechny 3 zaraz takze kdyby to bylo kontaktem na konetoru nesvitilo by ti z podsviceni nic.
No nemyslím, že to bude žárovkou, protože podsvícení počítadla km svítí, vypadnou jen ty km + denní počítadlo. Když to vypadne, tak podsvícení svítí pořád dál a mám jen prázdný displej-bez km. Vše ostatní funguje. Už nevím co s tím. Ale moc díky za snahu...
Tak ted nerozumim co ti sviti. Kazxdopadne podle schema jsou vsechny 3 podsvecovaci zarovky (pristroje + pocitadlo km) zapojeny na jednu vetev takze kdyby nesvitilo jedno z duvodu ze do toho nejde napeti neasvitilo by ani druhy. Nebo tobe jenom neukazuje display km s tim, ze je podsvicen ? Pak bych hledal chybu v tom display ale to znamena rozebrat pristrojovku.
Ano nezobrazuje km ale podsvícen je pořád. Stačí když zatlačím na přístrojovku a km naskočí. Jakmile vjedu někam do díry zase km zmizí. Jdu se odstřelit...
Zdravím všechny,
jsem tu zase, po několika rozebrání, jsem se rozhodl zakoupit novou přístrojovku. Mám možnost koupit ji z dvoulitra 16V, já ale mám 1.8 16V. Vypadá stejně, jen tachometr je do 260km/h a já mám do 220km/h. Byl by někde problém, nebo ji mám vyměnit a bude fungovat bez problémů?? Prosím poraďte??