Reklama
Demontáž a montáž přístrojové desky
V tomto názorném návodu si povíme, jak postupovat při demontáži a montáži přístrojové desky.
Vzhledem k tomu, že přístroje a display po odpojení ztratí všechny nastavené údaje, doporučuji odpojit baterii zejména z důvodu možnosti aktivace airbagu.
Postup:
Sundat vrchní kryt sloupku volantu - natočit volant o 90 stupňů, vydloubnout krytku šroubu a totéž na druhé straně, potom vyšroubovat dva symetricky uspořádané šroubky zespodu (jsou blíže k volantu).
Demontovat sdružený spínač světel (buď zkusit rukou, nebo opatrně vypáčit třeba šroubovákem) - pokud už byl v minulosti demontován jde to snadno.
Demontovat výdechy vzduchu (levý a oba prostřední) – zase třeba šroubovákem vypáčit z jedné strany a opatrně vytáhnout za „žaluzie“ proudění vzduchu nebo vypáčit i z druhé strany. Za klapky tahat velmi opatrně !
Dát volant do nejnižší možné polohy.
Vyšroubovat 2 šrouby za páčkami stěračů a světel držící spodní část lemu palubky.
Vyšroubovat jeden šroubek nahoře v levém výdechu a jeden dole pod spínačem světel a 2 šrouby pod výdechy prostředku a jeden nahoře v levém a dole v pravém středním výdechu.
Opatrně s použitím přiměřeného násilí vyndat spodní lem palubky – levá část půjde lehce, pravá se musí odcvaknout na straně u airbagu a mírně pozvednout (zobáček je zespodu zapadlý na vršek středního sloupku).
Vyšroubovat dva šroubky v místě průduchů držící přístrojovou desku.
Všechny desky co jsem demontoval už byly v minulosti demontovány nicméně „slyšel jsem“ že je dobré kleštěmi ulomit levý spodní držák (kde je přišroubován spodní lem) potom to půjde mnohem lépe ven (žádna z desek kterou sem demontoval tam tuto část neměla i když já to nelámal).
Vytáhnout pravou část přístrojové desky a poté odpojit konektor TID/MID displaye (každý typ má jinou pojistku u 26 PINového je potřeba vytáhnout pojistku třeba malým šroubovákem, u 32 PINového jde odklopit rukou směrem vzhůru).
Opatrně celou přístrojovou desku vysunout doprava.
Zpětná montáž je v opačném pořadí.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli by někdo nevěděl, jaký má význam znak sněhové vločky na přístrojové desce. Odpovědi posílejte na cervenyhonzik@seznam.cz..
Předem Vám děkuji Jan Červený
Podle manuálu k Opel Vectra B na přístrojové desce není symbol sněhové vločky. Možná si jej pletete s ozubeným kolečkem, což značí poruchu automatické převodovky.
Na palubním počítači se myslím symbol sněhové vločky nachází, ale k čemu slouží netuším(nikdy se mně nerozsvítil).
Jestli je myslena vlocka na display bez palubniho pc v jeho spodni casti tak viz Maxim, pokud vedle teplomeru (at v provedeni s nebo bez palubniho PC) tak to je upozorneni na moznost namrazy (tusim ze se rozsvedci od +2,5 stupne).
Pokud mas na mysli jinou vlocku rekni kde ti "sviti".