Reklama

Automatické zavírání elektrických oken dálkovým ovládáním centrálního zamykání


maxim - Posted on 02 Říjen 2008

U aut s elektrickým ovládáním oken (je jedno, zda 2 nebo 4 okna) se při zamknutí auta klíčkem automaticky zavřou okna jen při podržení klíčku v zámku v pravé poloze a to dokonce jen pokud klíček držíte. Když nemáte trpělivost, tak se okno nemusí dovřít. Popsaná úprava způsobí úplné zavření všech elektricky ovládaných oken při normálním zamknutí auta dálkovým ovladačem. Dálkový ovladač stačí normálně jen krátce stisknout. Princip spočívá v trvalém propojení vodičů od ovládání zámků a oken.
Níže popsaná úprava je provedena na Vectra B luxusní edice 100. Podle různých webů je v tomto autě 1080m drátů. Je velmi pravděpodobné, že kabeláž u hůře vybavených modelů může být jednodušší, tak to budete mít přehlednější.

Budeme potřebovat:

  • velký plochý šroubovák
  • malý křížový šroubovák
  • špendlík, popřípadě čokoláda
  • izolační páska
  • páječka

Postup:

1. Vypneme zapalování
2. Demontujeme kryt u levé nohy řidiče

clip_image001

Na šroub 1 použijeme malý křížový šroubovák, na krytku 2 velký rovný šroubovák. Při zpětné montáži je možno šroub 1 utáhnout plnou silou (kov na kov), krytku 2 jen lehce (měkký plast se nasouvá na dlouhý železný vrut. Kryt je podsunut pod práh řidiče, proto další krok:
3. Uvolnění prahu řidiče

clip_image002

Za práh se normálně táhne nahoru až vyskočí dvě západky. Normálně nejsou vidět, zaskakují do plechových pásů označených 1 a 2. Pak jde vyjmout kryt z bodu 2. U krytu i prahu se samozřejmě vždy musí trochu odhrnout gumové těsnění dveří.
4. Lokalizace správných vodičů

clip_image003

Ve dvou korytech vede dozadu neskutečných zhruba 100 drátů. Veškerá teorie praví spojit drát hnědý s černým pruhem k drátu hnědý s červeným pruhem. Naštěstí jsem nic nestříhal a jen propíchl, protože první pokus nebyl platný. Hnědý s černým pruhem jsem objevil jen jeden, ale po prvním neúspěchu jsem hnědý s červeným pruhem objevil ještě jeden. Omyl naštěstí nevedl ke spálení žádné pojistky.
5. Spojení

clip_image004

Snímek je trochu přesvětlený sluncem, ty dva spojené dráty jsou vážně hnědé (ne žluté). Horní je ten s černým pruhem a dělá jen takovou smyčku zleva doleva. Spodní je s červeným pruhem, po zatahání za něj vede zhruba rovně dopředu ve směru přerušované čáry. Ten první neplatný s červeným pruhem vede ve směru křížku obloukem nahoru ke konektorům. Mnohé perfekcionalisty asi trefí šlak, ale nechal jsem to takto. Široko daleko žádná kostra, propojením vedou minimální proudy po dobu zhruba jedné sekundy. Každý si to může spojit jak chce, ale třeba s čokoládou by mohly být prostorové problémy při zpětné montáži.
6. Zpětná montáž
Po úspěšném vyzkoušení dáme zpět kryt u levé nohy mimo jiné podsunutím pod práh. Kryt přichytíme dvěma šrouby z bodu 2. Poklepáním na práh ho přichytíme zpět ke karoserii.

super vychytávka, přemýšlím jestli do toho jít.. mam Vectru B z r.2001. Určitě mi to nevycucne baterku??

super vychytávka, přemýšlím jestli do toho jít.. mam Vectru B z r.2001. Určitě mi to nevycucne baterku??

super vychytávka, přemýšlím jestli do toho jít.. mam Vectru B z r.2001. Určitě mi to nevycucne baterku??

Tak jsem to taky zkusil a nepovedlo se. Mám Vectru B 2,6 6V sedan z roku 2001. Vše jsem rozmontoval, našel kabely, ale po propojení se vždy jen spustil klakson. Těch kabelů je tam fakt nějak moc a řekl bych, že jejich barvy v tomto modelu neodpovídají popisu v článku. Hnědý s červeným jsem našel jen jeden, zatímco černo-hnědé byly čtyři (a vůbec bych se nedivil, kdyby jich tam bylo schovaných ještě víc). No nic. Tak jsem to zase schoval pod práh a dál budu všechna čtyři okna stahovat cuplíkama :-)

Perfekní článek - funguje to výborně jen těch hnědých drátků s červeným pruhem je tam víc já byl úspěšný až na 3 pokus a možná by se tam ještě nějaký našel. Pavel

Tak mi to nedalo a podle tohodle návodu jsem to zkusil taky.Povedlo se na poprvé.Takže dík za super vychytávku.Jen ted doufám,že mi nevyhoří elektrika...=)

Elektrika nevyhori ale sem tam nekdo po teto uprave zaznamenal zvyseny odber elektriky u "zaparkovaneho" auta a tim i pozvolne vybijeni akumulatoru .... Tak pozor na to.

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah