Reklama

Opel Insignia se stal evropským autem roku


maxim - Posted on 17 Listopad 2008

Respektovaní motorističtí novináři ze 23 zemí Evropy rozhodli, že čtyřkolovým králem pro rok 2009 se stává nový Opel Insignia.

„Většina členů odborné jury ankety Car of the Year oceňovala skvělý styling nové Insignie, ale v případě této novinky střední třídy z Rüsselsheimu jde o víc než o pouhý styl," stojí v hodnocení poroty COTY. „Insignii charakterizuje špičková bezpečnostní výbava, komfort a široká škála výkonných a hospodárných motorů. Bohatou standardní výbavu lze rozšířit o takové sofistikované prvky, jako je např. kamerový systém „Opel Eye", který dokáže číst dopravní značky, elektronicky řízený podvozek FlexRide nebo adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting)."

„Jsme mimořádně pyšní na to, že Insignia vybojovala titul „Automobil roku"," říká Hans Demant, ředitel automobilky Opel. „Ocenění je potvrzením skvělé práce našich designerů, konstruktérů a všech spolupracovníků. Díky jim a jejich kvalitní práci se Insignia stává opravdovou vlajkovou lodí naší značky."

Porotu ankety „Car of the Year" tvoří 59 zkušených motoristických publicistů ze 23 zemí Evropy. Ti Insignii zvolili vítězem ankety ze skupiny 37 nominovaných automobilů. Celkem dvacet novinářů umístilo Insignii ve své volbě na první místo.

Při volbě nejlepšího vozu pro rok 2009 hodnotili novináři především design, bezpečnost, jízdní vlastnosti a ovladatelnost a výkonové parametry. „Technické inovace a „value-for-money", tedy hodnota za vynaložené peníze, patří také k velmi důležitým faktorům," stojí v hodnocení ankety COTY.

Elegantní design Insignie dokonale propojuje umělecký styling s německou precizností.  Stylisticky čistá karoserie vyniká také extrémně nízkým odporem vzduchu - koeficient odporu vzruchu Cd činí pouze Cd = 0,27, což se pozitivně projevuje v hospodárnosti jízdy, její dynamice a v interiéru je i při vysokých rychlostech příjemné ticho.

Nový Opel Insignia se v showroomech českých dealerů Opel objeví začátkem příštího roku. Zákazníci budou moci vybírat z celkem devíti motorů, propojených se šestistupňovými převodovkami (manuálními i automatickými), přičemž všechny agregáty plní emisní limity normy Euro 5.

Pětice zážehových motorů pokrývá výkonové spektrum 115 k až 260 k. Výkony čtyř nových přímovstřikových turbodieselů o objemu 2,0 l sahají od 110 k do 190 k, jejich točivý moment sahá od 260 Nm až po 400 Nm.

Aktuální úspěch Insignie je již třetím vítězstvím značky Opel v anketě Automobil roku. Prvním premiantem se stal v roce 1985 Opel Kadett, o dva roky později na tento úspěch navázal Opel Omega. Pro zajímavost: Insignia je prvním sedanem střední třídy, který v anketě „Automobil roku" zvítězil, od roku 1998.

 

Hlasování jednotlivých porotců

Opel Insignia

Ford Fiesta

VW Golf

Citroen C5

Alfa Romeo MiTo

Škoda Superb

Renault Mégane

ZEMĚ

POROTCE

Austria

Horst Bauer

8

5

4

2

3

2

1

 

Gerhard Nöhrer

7

3

4

1

2

5

3

Belgium

Jos Gryseels

6

4

0

8

4

0

3

 

Stéphane Lémeret

6

7

4

3

3

1

1

Czech Republic

Tomas Hyan

5

6

1

0

9

4

0

Denmark

Peter Aaboe

10

1

2

7

2

3

0

Finland

Martti Merilinna

8

5

0

4

2

6

0

France

Christophe Bonnaud

8

6

2

5

0

0

4

 

Jacques Chevalier

8

6

5

3

0

0

3

 

Jean-Jacques Cornaert

6

5

4

4

2

1

3

 

Philippe Gégout

8

6

2

4

1

1

3

 

Francis Monsenergue

6

7

4

3

0

2

3

 

Alain-Gabriel Verdevoye

2

2

5

3

3

6

4

Germany

Thomas Imhof

3

4

8

5

3

0

2

 

Frank Janssen

4

3

8

6

1

1

2

 

Georg Kacher

5

0

5

6

5

0

4

 

Jürgen Lewandowski

6

5

8

1

3

2

0

 

Wolfgang Peters

7

8

0

2

3

0

5

 

Jörg Reichle

4

2

8

7

1

0

3

Great Britain

Steve Cropley

4

10

3

0

3

5

0

 

Andrew English

3

6

10

2

0

4

0

 

Paul Horrell

4

7

5

1

3

3

2

 

Ray Hutton

4

8

6

1

0

4

2

 

Phil McNamara

4

7

6

1

3

4

0

 

John Simister

3

10

0

2

4

6

0

Greece

Stratis Chatzipanagiotou

4

7

5

2

3

3

1

Holland

Jeroen Jongeneel

7

6

4

5

0

3

0

 

Ton Roks

6

5

2

7

1

2

2

 

Jos Vroomans

7

4

2

5

3

2

2

Hungary

Miklos Gajdan

9

7

2

0

0

4

3

 

Péter Surányi

3

3

6

8

2

2

1

Ireland

Michael McAleer

6

8

2

3

0

5

1

Italy

Carlo Cavicchi

4

7

6

1

3

1

3

 

Diego Eramo

4

7

8

1

3

0

2

 

Alessandro Ferrari

2

8

7

1

3

1

3

 

Massimo Nascimbene

3

7

6

2

3

2

2

 

Daniele Pellegrini

4

5

4

3

3

3

3

 

Giorgio Ursicino

3

7

5

2

4

1

3

Norway

Rune Korsvoll

6

9

1

3

1

3

2

Poland

Wojciech Sierpowski

9

4

1

4

3

3

1

 

Maciej Ziemek

4

4

4

5

2

4

2

Portugal

Joaquim Oliveira

6

3

7

5

1

1

2

 

José Vieira

5

6

5

7

0

0

2

Romania

Dan Vardie

7

8

1

0

1

3

5

Russia

Vadim Ovsiankin

3

4

2

3

4

6

3

 

Mikhail I. Podorozhansky

3

5

3

4

2

6

2

Slovenia

Tomaz Porekar

3

5

4

3

4

3

3

Spain

Eduardo Azpilicueta

8

5

2

3

2

2

3

 

Manuel Domenech

7

3

1

5

5

2

2

 

Pedro Figueruelo

7

2

1

5

5

2

3

 

Alberto Mallo

8

4

2

3

2

1

5

 

Sergio Piccione

8

3

3

6

2

1

2

 

María-Angeles Pujol

6

4

4

4

3

1

3

Sweden

Lasse Holmström

2

4

0

6

10

3

0

 

Hakan Matson

10

5

0

2

7

1

0

 

Marianne Sterner

2

10

0

1

5

7

0

Switzerland

Urs Bärtschi

8

6

6

0

0

2

3

 

Peter Ruch

5

5

5

6

0

4

0

Turkey

Ufuk Sandik

3

7

8

2

1

0

4

TOTAL

321

320

223

198

148

144

121

Zdroj dat: www.caroftheyear.org

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah