Reklama
Opel Insignia: Dvojitá premiéra na autosalonu v Londýně
Automobilka Opel představila na autosalonu British International Motor Show (23. července - 3. srpna) poprvé nejširší veřejnosti svoji novou vlajkovou loď Insignia, a to jak ve verzi sedan, tak jako pětidveřový hatchback. Nový Opel Insignia se pyšní tvary, které vyrážejí dech: Obě karosářské verze mají splývavou siluetu a výrazně vyklenutou křivku střechy, která připomíná velké kupé vozy.
Designeři záměrně vytvořili dvě podobné verze, aby zachovali krásu nejnovějšího modelu střední třídy značky Opel. Obě karosářské verze Insignie mají shodnou délku 4830 mm i rozvor 2737 mm.
Spotřeba Opelu Insignia, emise CO2 i jízdní dynamika profitují z vynikající aerodynamiky, kterou specialisté automobilky Opel ladili víc než 650 hodin v aerodynamickém tunelu. Výsledek: Nejlepší koeficient aerodynamického odporu vzduchu ve třídě Cd = 0,27.
Skutečnost, že na trh přicházejí hned od počátku současně verze sedan i hatchback, je obzvlášť důležitá pro trhy, jako jsou Velká Británie nebo Francie, kde 5-dveřovým hatchbackům tradičně patří vysoký podíl na trhu automobilů střední třídy. Zákazníci v Německu a ve Španělsku zase preferují verze sedan. První Insignie se objeví v německých dealerstvích ještě před koncem tohoto roku.
Hned od zahájení prodejů bude pro model Opel Insignia k dispozici celá řada pohonných jednotek - celkem sedm motorů, které všechny splňují emisní normu Euro 5, které jsou propojeny výhradně se 6-stupňovými převodovkami. Čtyři zážehové motory pokrývají výkonové spektrum od 115 k až po 260 k vidlicového šestiválce V6. Tři nové turbodiesely s přímým vstřikováním nafty do válců, vyvinuté speciálně pro Opel Insignia, mají shodný zdvihový objem 2,0 l, přičemž jejich výkony sahají od 110 k do 160 k.
Nově vyvinutý podvozek může být vybavený inovativním systémem „FlexRide" a sofistikovaným pohonem všech koles „Adaptive 4x4". Jeho schopnost bleskurychle rozdělovat točivý moment mezi čtyři kola garantuje špičkovou stabilitu i trakci, zlepšující ovladatelnost při dynamické jízdě.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.