Reklama

Demontáž a montáž přístrojové desky


Martas - Posted on 13 Říjen 2008

V tomto názorném návodu si povíme, jak postupovat při demontáži a montáži přístrojové desky.

Vzhledem k tomu, že přístroje a display po odpojení ztratí všechny nastavené údaje, doporučuji odpojit baterii zejména z důvodu možnosti aktivace airbagu.

Postup:

clip_image002

Sundat vrchní kryt sloupku volantu - natočit volant o 90 stupňů, vydloubnout krytku šroubu a totéž na druhé straně, potom vyšroubovat dva symetricky uspořádané šroubky zespodu (jsou blíže k volantu).

clip_image004clip_image006

Demontovat sdružený spínač světel (buď zkusit rukou, nebo opatrně vypáčit třeba šroubovákem) - pokud už byl v minulosti demontován jde to snadno.

Demontovat výdechy vzduchu (levý a oba prostřední) – zase třeba šroubovákem vypáčit z jedné strany a opatrně vytáhnout za „žaluzie“ proudění vzduchu nebo vypáčit i z druhé strany. Za klapky tahat velmi opatrně !

clip_image008

Dát volant do nejnižší možné polohy.

Vyšroubovat 2 šrouby za páčkami stěračů a světel držící spodní část lemu palubky.

clip_image010

Vyšroubovat jeden šroubek nahoře v levém výdechu a jeden dole pod spínačem světel a 2 šrouby pod výdechy prostředku a jeden nahoře v levém a dole v pravém středním výdechu.

clip_image012

Opatrně s použitím přiměřeného násilí vyndat spodní lem palubky – levá část půjde lehce, pravá se musí odcvaknout na straně u airbagu a mírně pozvednout (zobáček je zespodu zapadlý na vršek středního sloupku).

clip_image014clip_image016

Vyšroubovat dva šroubky v místě průduchů držící přístrojovou desku.

clip_image018

Všechny desky co jsem demontoval už byly v minulosti demontovány nicméně „slyšel jsem“ že je dobré kleštěmi ulomit levý spodní držák (kde je přišroubován spodní lem) potom to půjde mnohem lépe ven (žádna z desek kterou sem demontoval tam tuto část neměla i když já to nelámal).

clip_image020

Vytáhnout pravou část přístrojové desky a poté odpojit konektor TID/MID displaye (každý typ má jinou pojistku u 26 PINového je potřeba vytáhnout pojistku třeba malým šroubovákem, u 32 PINového jde odklopit rukou směrem vzhůru).

clip_image022

Opatrně celou přístrojovou desku vysunout doprava.

clip_image024

Zpětná montáž je v opačném pořadí.

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli by někdo nevěděl, jaký má význam znak sněhové vločky na přístrojové desce. Odpovědi posílejte na cervenyhonzik@seznam.cz..
Předem Vám děkuji Jan Červený

Podle manuálu k Opel Vectra B na přístrojové desce není symbol sněhové vločky. Možná si jej pletete s ozubeným kolečkem, což značí poruchu automatické převodovky.
Na palubním počítači se myslím symbol sněhové vločky nachází, ale k čemu slouží netuším(nikdy se mně nerozsvítil).

Jestli je myslena vlocka na display bez palubniho pc v jeho spodni casti tak viz Maxim, pokud vedle teplomeru (at v provedeni s nebo bez palubniho PC) tak to je upozorneni na moznost namrazy (tusim ze se rozsvedci od +2,5 stupne).

Pokud mas na mysli jinou vlocku rekni kde ti "sviti".

Anketa

Jezdím vozem:

Poslední komentáře

Reklama

RSS kanál

Syndikovat obsah